"At være ligeglad med hvad der skete igår"

Mindsets, ego, målsætninger, one-itis

"At være ligeglad med hvad der skete igår"

Indlægaf Forever young » ons 6. jun 2012 21:47

Hejsa alle. Jeg går rundt har et problem jeg gerne vil af med. Jeg er ny på sitet, og vil gerne lære "the game".

Denne post kommer dog ikke så meget til at omhandle det, men mere om hvordan jeg kontrollerer min usikkerhed. Jeg har det tit med at få samvigtigheds-tømmermænd over ingenting! Altså jeg vågner op og kommer i tanke om noget jeg har gjort om aftenen, og så begynder jeg at tænke på hvad andre synes om mig, og hvor til grin jeg er blevet. Det på trods af, at jeg overhovedet ikke er blevet det mindste til grin.

Eksempel fra mit liv:

Jeg var til fest i fredags. Jeg var meget fuld og spotter en pige. I min brandert kommer jeg til t kigge hende i øjnene i noget tid(var MEGET fuld) hvorefter hun så kigger afvisende væk. Da jeg sa vågnede i lørdags, havde jeg det utroligt dårligt over, hvad hende pigen nu måtte tænke om mig. Jeg skal lære at være ligeglad! Også selvom jeg overhovedet ikke blev det mindste til grin!

Eksempel 2: Jeg er ude og løbe, og da jeg nærmer mig et lyskryds hører jeg pludselig mit navn komme inde fra en bil. Bilen stopper for rødt, og pigen der sidder derinde kalder på mig, jeg går hen til bilen, men i det samme som jeg skal til at sige noget, kører bilen videre fordi der blev grønt. Det eneste jeg får sagt er bare noget i stil med: Heej... vi sees!. BUM så kører de videre, og jeg får det som om at jeg er blevet gjort til grin, fordi jeg går hen til bilen, og de så kører med det samme jeg siger noget!

Er der nogen har noget hjælp til dette? Det handler ganske enkelt bare om at jeg ikke gider blive nemt flov, og jeg ikke gider spekulere så meget over, hvad andre synes om mig.
Forever young
Fætter kanin

Re: "At være ligeglad med hvad der skete igår"

Indlægaf Messiah » tors 7. jun 2012 16:06

Forever young skrev:Eksempel fra mit liv:

Jeg var til fest i fredags. Jeg var meget fuld og spotter en pige. I min brandert kommer jeg til t kigge hende i øjnene i noget tid(var MEGET fuld) hvorefter hun så kigger afvisende væk. Da jeg sa vågnede i lørdags, havde jeg det utroligt dårligt over, hvad hende pigen nu måtte tænke om mig. Jeg skal lære at være ligeglad! Også selvom jeg overhovedet ikke blev det mindste til grin!

Eksempel 2: Jeg er ude og løbe, og da jeg nærmer mig et lyskryds hører jeg pludselig mit navn komme inde fra en bil. Bilen stopper for rødt, og pigen der sidder derinde kalder på mig, jeg går hen til bilen, men i det samme som jeg skal til at sige noget, kører bilen videre fordi der blev grønt. Det eneste jeg får sagt er bare noget i stil med: Heej... vi sees!. BUM så kører de videre, og jeg får det som om at jeg er blevet gjort til grin, fordi jeg går hen til bilen, og de så kører med det samme jeg siger noget!

Er der nogen har noget hjælp til dette? Det handler ganske enkelt bare om at jeg ikke gider blive nemt flov, og jeg ikke gider spekulere så meget over, hvad andre synes om mig.

WOW, har du holdt øjenkontakt med en pige!!! Til en fest!!! You the man!
Tænkt at du turde det! Jeg ville overhovedet ikke at kigge på hende. Jeg synger kun om hvad det sker foran en pige. Spørger kærester om vi ikke skal have en trekant. Tager piger jeg ser. Snakker om at jeg skal skide. Løber nøgen rundt i byen, da en pige ikke troede jeg turde.
Ja listen er lang og jeg tror du har forstået det. Jeg gør hvad jeg vil, hvilket du også skal lære og tænke. At kigge en pige i øjnene er bare noget man skal lære, hvilket også er en meget god ting at lære. Umiddelbart kan jeg virkelig ikke se hvad problemet skulle være i at kigge hende i øjnene, og hvis du gerne vil "redde" den, så sig at du blev helt fascineret af hende?
Nu er der sikket en KJ der retter mig og fortæller at "det er noget lort mess, du skal kigge med den ene øje på næsen og det andet på munden, så du bliver seksuelt opstemt, som så går videre."

Ikke tænk så meget over hvad andre tænker. Kig damerne og andre ind i øjnene, det skader ikke.
Messiah
Voodoo Master

Indlægaf Kaizen » tors 7. jun 2012 22:07

"Just be more like me"-råd virker sjældent særlig godt, specielt når man ikke er ligeså vild som dig Mess ;)

FY: Som du sel siger har du ikke noget at være flov over, og jeg tror ærlig talt ikke på at folk synes du er til grin. MEN til gengæld tror jeg du har et andet dybereliggende sticking point du mangler at få ord på.

Det er jo meget almindelige "fejl", som der kun er to ting at gøre ved: Lære at lave færre af dem, og lære at de ikke betyder noget... Hvorfor må DU ikke lave fejl?
Think quantity, act quality http://danskpickup.dk/viewtopic.php?f=4&p=6851#p6851
Brugeravatar
Kaizen
T1000

Indlægaf Messiah » tors 7. jun 2012 22:41

Ja ved det godt, men se det som hvis Mess stadig fungere godt socialt og er fucking awesome selvom han stadig laver "de værste ting", hvorfor skulle han så være flov? Jeg nedstirrende da også en pige i går, hvilket udviklede sig til sexuel tension (kys i luften og bj - ting). Øjenkontakt er da helt normalt :)
Han har tydeligvis lavt selvværd
Messiah
Voodoo Master

Indlægaf Atahualpa » fre 8. jun 2012 04:22

Forever young skrev:Hejsa alle. Jeg går rundt har et problem jeg gerne vil af med. Jeg er ny på sitet, og vil gerne lære "the game".

Denne post kommer dog ikke så meget til at omhandle det, men mere om hvordan jeg kontrollerer min usikkerhed. Jeg har det tit med at få samvigtigheds-tømmermænd over ingenting! Altså jeg vågner op og kommer i tanke om noget jeg har gjort om aftenen, og så begynder jeg at tænke på hvad andre synes om mig, og hvor til grin jeg er blevet. Det på trods af, at jeg overhovedet ikke er blevet det mindste til grin.

Eksempel fra mit liv:

Fucked mindset. Du vurderer din egen værdi til at være rock bottom > du forbyder dig at række ud til folk.

Tre løsninger. (1) Ryk din comfort zone gradvist ved at gøre ting du lige kan klare, dernæst "sværere og sværere" ting. (2) Lav dit mindset om ved at studere innergame og meditation. F.eks. Maxwell Maltz. (3) Opsøg spændende oplevelser hvor du skubber dine grænser.

Tid: Ca 18 måneder, med en god indsats.
Atahualpa
Private Johnson

Indlægaf Leisure Pirate » fre 8. jun 2012 11:22

Jeg er enig.

Vores oplevelse af vores egen situationen er aldrig objektiv. Og det er svært at tænke logisk i sådan en situation. Som du selv siger så kan du godt se at det ikke giver logisk mening at være flov i de situationer du beskriver. Men du bliver det alligevel flov. Det er ude af ens egen kontrol. Hvorfor? Fordi det er et automatisk respons som kommer fra din programmering. Din hjerne har udviklet sig til at reagere sådan. Men det betyder ikke at den måde du oplever situationen på er virkelighed. Din reaktion er blot en fortolkning af situationen og derfor skal du altid være mistroisk over for din flovhed.

Når man tænker "åh nej hvad synes de om mig nu" så bunder det i en usikkerhed i at man ikke er god nok. Man vil gerne have validering fra andre mennesker. Det er meget naturligt men spørg dig selv, hvem er du ikke god nok for?

Flovheden er kun oppe i dit hoved. Det er din egen hjerne der skaber den. På den måde kan man sige at det svare lidt til at du banker dig selv i hovedet med en hammer hver gang du selv synes du ser fjollet ud.

Faktisk er hele pointen med meditation at komme af med disse typer tanker og følelser. Ser du, din opmærksomhed kan enten være på dine tanker eller den kan være på virkeligheden som du kan sanse. Lige nu er din opmærksomhed på dine tanker (som ikke nødvændigvis er rigtige) og din krop reagerer på det. I øjeblikket kan du give slip på dine tanker og fokusere din opmærksomhed på virkeligheden omkring dig. Og med øvelse kan du komme af med den følelse. I begyndelsen er det svært, men det bliver nemmere med tiden!
Brugeravatar
Leisure Pirate
Son of a gun

Indlægaf Forever young » fre 8. jun 2012 14:29

Tusind tak, drenge. Det hjælper sgu. Ja, jeg har meget lavt selværd. Virkelig noget jeg gerne vil lave om på.
Forever young
Fætter kanin

Indlægaf Danner » ons 25. jul 2012 15:22

Leisure Pirate skrev:Jeg er enig.

Vores oplevelse af vores egen situationen er aldrig objektiv. Og det er svært at tænke logisk i sådan en situation. Som du selv siger så kan du godt se at det ikke giver logisk mening at være flov i de situationer du beskriver. Men du bliver det alligevel flov. Det er ude af ens egen kontrol. Hvorfor? Fordi det er et automatisk respons som kommer fra din programmering. Din hjerne har udviklet sig til at reagere sådan. Men det betyder ikke at den måde du oplever situationen på er virkelighed. Din reaktion er blot en fortolkning af situationen og derfor skal du altid være mistroisk over for din flovhed.

Når man tænker "åh nej hvad synes de om mig nu" så bunder det i en usikkerhed i at man ikke er god nok. Man vil gerne have validering fra andre mennesker. Det er meget naturligt men spørg dig selv, hvem er du ikke god nok for?

Flovheden er kun oppe i dit hoved. Det er din egen hjerne der skaber den. På den måde kan man sige at det svare lidt til at du banker dig selv i hovedet med en hammer hver gang du selv synes du ser fjollet ud.

Faktisk er hele pointen med meditation at komme af med disse typer tanker og følelser. Ser du, din opmærksomhed kan enten være på dine tanker eller den kan være på virkeligheden som du kan sanse. Lige nu er din opmærksomhed på dine tanker (som ikke nødvændigvis er rigtige) og din krop reagerer på det. I øjeblikket kan du give slip på dine tanker og fokusere din opmærksomhed på virkeligheden omkring dig. Og med øvelse kan du komme af med den følelse. I begyndelsen er det svært, men det bliver nemmere med tiden!

JA TAK Kanon skrevet !!!!
Danner
Gummi Tarzan

Indlægaf Numbers » ons 25. jul 2012 19:21

Jeg vil lige slå et hurtigt slag for selv-hjælps-bøger. Der kan være noget at hente i dem - for mig handler det om at bruge det jeg kan og smide resten ud. Byron Katie har skrevet en ganske fortrinlig bog som hedder "Elsk det som er". Den har hjulpet mig en del, særligt i forhold til det at føle sig forkert og bruge enormt meget energi på at analysere og vurdere om jeg gjorde det 'rigtigt'.

Held og lykke - og ikke mindst god fornøjelse :-)
Numbers
Gummi Tarzan

Tilbage til Innergame