"Hvorfor er du så negativ?"

Mindsets, ego, målsætninger, one-itis

"Hvorfor er du så negativ?"

Indlægaf Kaizen » søn 26. aug 2012 22:11

Er positivisme altid en god ting?

Er det modsatte af at være positiv negativ - eller i realistisk?

Handler positive thinking i virkeligheden bare om at brownnose sine omgivelser? Ikke falde udenfor flokken ved at være den der råber "kejseren har ingen tøj på!" - og skabe ubehag ved at vække den skyldfølelse de andre har over ikke at have opnået den succes de havde håbet på?

Synes hende her har nogle rigtig gode pointer: http://vimeo.com/7346047
Think quantity, act quality http://danskpickup.dk/viewtopic.php?f=4&p=6851#p6851
Brugeravatar
Kaizen
T1000

Re: "Hvorfor er du så negativ?"

Indlægaf Leisure Pirate » man 27. aug 2012 12:23

Kaizen skrev:Er positivisme altid en god ting?

Hvad mener du helt præcist med positivisme?

Hun taler vist om en bevægelse som er associeret med "The Secret" og den er der stort set ingen i Europa som følger. Ideen om at sende "get rich"-vibrationer ud til universet virker bare mærkelig og på en måde religiøs. Og der er jeg enig i alle hendes kritik-punkter.

Kaizen skrev:Er det modsatte af at være positiv negativ - eller i realistisk?

Som hun også siger så er negativ tænkning ikke det modsatte til positiv tænkning. Faktisk er der ingen modsætning. Ønsket om en modsætning er blot den menneskelig tendens til at tænke dualistisk.

Sjovt nok er hendes alternativ til positiv og negativ tænkning simpelthen at arbejde mod sine mål selv om de er totalt urealistiske. For mig lyder det som positiv tænkning. Måske et mere martial arts eller Bruce Lee agtigt mindset. Så igen jeg tror hun taler om noget "the secret"-agtigt som man hovedsagligt finder i USA.

Håber ikke du tager hendes præsentation som en undskyldning for at være negativ og pessimistisk. For det siger hun jo faktisk også selv ikke hjælper en.
Brugeravatar
Leisure Pirate
Son of a gun

Indlægaf Kaizen » tirs 28. aug 2012 09:49

Leisure Pirate skrev:Hun taler vist om en bevægelse som er associeret med "The Secret" og den er der stort set ingen i Europa som følger. Ideen om at sende "get rich"-vibrationer ud til universet virker bare mærkelig og på en måde religiøs. Og der er jeg enig i alle hendes kritik-punkter.

Jeg poster den video af to grunde. For det første fordi game-teori er opstået i USA, og selvom gamet i høj grad handler om at tage action, så har mange af de guruer folk læser rigtig mange elementer af "be positive"-tyranniet, fx at man kan score hvem som helst, at udseendet ikke betyder noget, osv.. Det giver ekko når der bliver diskuteret game i Danmark.

Håber ikke du tager hendes præsentation som en undskyldning for at være negativ og pessimistisk. For det siger hun jo faktisk også selv ikke hjælper en.

Det her er den anden grund til at jeg poster videoen: fordi folks automatreaktion på "hey han er ikke jubeloptimistisk" ofte bliver "ej nu må du ikke være negativ!".
Jeg underkender ikke at håbet er meget vigtigt for folks motivation, og at en positiv indstilling til livet vil gøre en ualmindelig meget mere attraktiv når man snakke med en pige.
Men en gang i mellem er man helt ned og skrabe bunden før man kan vende stærkt tilbage, og det er ofte sundt at tage et realistisk kig på sit game og sige "ok, det her er bare ikke godt nok, hvad kan jeg gøre for at ændre det?"

Uden at der står et kor og hyler "du skal altid smile! Kom nu! Smil-smil-smil-smil-smil-smil...!"
Think quantity, act quality http://danskpickup.dk/viewtopic.php?f=4&p=6851#p6851
Brugeravatar
Kaizen
T1000

Indlægaf Glow » ons 29. aug 2012 10:36

“Be realistic: Plan for a miracle”
― Osho

:)
Heard you not the type that you take home to mom
Brugeravatar
Glow
T2