Charmere/psykopater

Mindsets, ego, målsætninger, one-itis

Charmere/psykopater

Indlægaf EmilRK » ons 6. feb 2013 14:02

Hej drenge og piger

Jeg synes ofte man hører, at psykopater er gode til at charmere sig ind på folk.
F.eks. er det ofte at mandlige psykopater, er gode til at score piger - eller bare generelt gode til at få folk til at gøre som de vil have det.

Men er der nogen af jer, der ved hvad det er der gør disse mennesker så specielle, og hvad det er ved dem, der gør, at de ofte er så charmerende?
EmilRK
Seargeant O'Hara

Re: Charmere/psykopater

Indlægaf Ross » ons 6. feb 2013 17:31

At de er ligeglade - så de tør at skubbe interaktionen rigtig langt. De er generelt mere ekstreme fordi de ikke kan kalibrere særlig godt. Så på den anden side er de også markant ucharmerende for mange, det går begge veje. Du har sikkert mødt sociopater uden at vide det og har elsket eller hadet dem afhængig af om deres personlighed clinchede eller komplimentere din.

Sagt med gaming teori så kan de ikke reframes og derfor virker de super alpha.
Regret is the mindkiller.
Brugeravatar
Ross
Angel of the Sun

Geografisk sted: København

Indlægaf Kaizen » ons 6. feb 2013 17:39

Det korte svar er:
Det er kun de højt intelligente af dem der er charmerende (resten er enten gode til at skjule deres psykopati eller virker stærkt ubehagelige).

De intelligente er charmerende fordi de kan regne ud hvordan de manipulerer dig og ikke har nogen moralske skrupler over at charmere dig max og derefter dolke dig i ryggen.

Forestil dig hvor nemt det ville være hvis du ikke havde nogen sociale hæmninger som AA, lå 20-30 IQ point over de fleste af de piger du snakkede med, ikke havde nogen skrupler med at være den største player ved at lyve eller såre pigen, og havde et helt livs erfaring med at analysere, manipulere og tvinge andre mennesker til at gøre hvad du ønskede.
Think quantity, act quality http://danskpickup.dk/viewtopic.php?f=4&p=6851#p6851
Brugeravatar
Kaizen
T1000

Indlægaf EmilRK » ons 6. feb 2013 17:55

Tror I at der skal en smule psykopati indover, for at blive lige så god til game som f.eks. Mystery, Style osv?

Jeg synes i hvert fald, når jeg har læst The Game, at det virker som om nogle af de drenge, er helt ligeglade med andre mennesker.
EmilRK
Seargeant O'Hara

Indlægaf Kaizen » ons 6. feb 2013 18:12

De fleste af den slags gamer-romaner ender med at personerne ender med at føle total meningsløshed og tomhed, og finder ud af at de egentlig hellere vil have en sød kæreste.

Det kan måske være en midlertidig fordel for psykopater, at de ikke har et reelt behov for at blive elsket, så de ikke falder i fx AA-, oneitis- eller LTR-"fælden". Men hvis man omvendt mener at man kun kan "vinde gamet" ved at forlade det så kan det diskuteres om de nogen sinde kan blive "gode" til det...
Tror til gengæld det er super svært at lære at fake interesse og undgå at det ret hurtigt begynder at rygtes at man er fucked up/broken/iskold/whatever. Så man er vist ret afhængig af en stadig strøm af nye piger der ikke kender dem man allerede har "misbrugt".
Think quantity, act quality http://danskpickup.dk/viewtopic.php?f=4&p=6851#p6851
Brugeravatar
Kaizen
T1000

Indlægaf Ross » ons 6. feb 2013 18:24

Det er kun de højt intelligente af dem der er charmerende

Kaizen der altså ikke rigtig - jeg har arbejdet i psykiatri og har boet i næsten 2 år sammen med diagnosticerede psykopater i forbindelse med behandling af dem - og selvom de ofte er mere intelligente er det ikke altid tilfældet og charmen afhænger virkelig ikke af deres IQ. Du kan låne Hervey Cleckley berømte bog "The Mask of Sanity", den beskriver fænomenet rigtig godt. Det er primært fordi de virker modige og frigjorte, de bryde sociale normer og virker upåvirkede af dem - men med masken virker det alt sammen 'indenfor rammerne' så at sige. Men tro mig, man har en sjov fornemmelse omkring dem, det er svært at beskrive, men de virker dyriske og farlige.. hvilket er spændende og tiltrækkende.

Emil kommer med en god pointe - de opfører sig på mange måder som en rigtig god gamer og det er også derfor det virker. Der er bare intet substans bag dem, så i længden virker det ikke.. Men for at svare på dit spørgsmål så tror jeg ikke at Strauss eller Mystery er psykopater - jeg er dog ret overbevist om at Tyler er borderline sociopat eller måske endda en høj funktionel en af slagsen.

Jeg tror faktisk det er en ulempe at være psykopat, da game teknisk set er teori der bygger på hvordan følelser fungerer og det forstår man ikke som psyk. plus man er i forvejen autodidakt.

Til gengæld tror jeg at mange gamere er det man kalder Sociale Kamæleoner. Særligt dem der kommer med stort set ingen erfaring og nærmest skal bygge en social identitet op - derfor ser man også nogen 'miste sig selv' i det og virke kunstige og ligeglade.
Senest rettet af Ross ons 6. feb 2013 21:21, rettet i alt 2 gange.
Regret is the mindkiller.
Brugeravatar
Ross
Angel of the Sun

Geografisk sted: København

Indlægaf Fætter Stream » ons 6. feb 2013 21:18

Husk The Game er en roman, og Strauss har drejet tingene rundt for at få en god historie... Ingen af de to er psykopater og ingen af dem er blevet underlige af the game. Style virker meget normal hele vejen igennem, nærmest lidt kedelig. Mystery har vist en eller anden diagnose, måske maniodepressiv, han har en skrue løs det er helt sikket :) Men det er ikke pga game, det er fordi han blev tævet rundt af hans far hele hans barndom, han ved det ogs godt selv. Han skrev somewhere i en post at han vidste han var fucked op og fandt på det her score-piger halløj for at få det BEDRE, at det fungerer som en slags pykologisk fix for ham at laye en "HB10"

- men nu kan jeg ikke lige finde den post blandt de 4000 han har skrevet :) Den ligger begravet et sted i hans arkiv

http://www.fastseduction.com/archives/

Det er en ret ærgelig ting ved communitiet at der er så få der læser de "originale" ting -
When a brod's down between your legs sucking your dick, you don't give a FUCK about what her face looks like. - David X
Brugeravatar
Fætter Stream
Troldmanden i tårnet

Indlægaf Leisure Pirate » tors 7. feb 2013 22:17

Apropos så er den her video om psykopati ret spændende.
Brugeravatar
Leisure Pirate
Son of a gun

Indlægaf Kaizen » fre 8. feb 2013 17:47

Ross skrev:Kaizen der altså ikke rigtig - jeg har arbejdet i psykiatri og har boet i næsten 2 år sammen med diagnosticerede psykopater i forbindelse med behandling af dem - og selvom de ofte er mere intelligente er det ikke altid tilfældet og charmen afhænger virkelig ikke af deres IQ.
Spændende, det vil jeg gerne høre mere om når vi skal ud og daygame en dag :)
Brugeravatar
Kaizen
T1000

Tilbage til Innergame