Ego management ?

Mindsets, ego, målsætninger, one-itis

Re: Ego management ?

Indlægaf Ross » ons 13. mar 2013 19:12

Jeg tror det er for sent for os at fjerne vores ego, det er så meget en del af hvad det vil sige at være vestlig at det er helt utænkeligt for den største majoritet. Dem der sidder på en bænk har heller ikke fjernet deres ego vil jeg mene, de plejer den bare med endnu en illusion.. Tror du skal ned og have fat i en buddhistisk munk for overhovedet at komme i nærheden.

Men det er ikke dit ego der får dig op om morgenen, til at spise osv - dit ego er ikke lig med dine behov, selvom de to godt kan overlappe.. Men i vesten har vi helt sikkert forbundet ideen om ego og materialisme med den belønning det giver vores ego når vi anerkendes for materielle værdier.
Regret is the mindkiller.
Brugeravatar
Ross
Angel of the Sun

Geografisk sted: København

Indlægaf Glow » tors 21. mar 2013 02:21

Stream: hvordan definerer du Ego. Hvad refererer du til?
Heard you not the type that you take home to mom
Brugeravatar
Glow
T2

Indlægaf Athena » tirs 2. apr 2013 22:32

Jeg tænker også at ego er en ting, som for det første ikke findes (hvilket er hele pointen) og for det andet ikke noget man skal bruge århundrede på at sabotere..

Det er nok bedre at bruge tiden på at have det godt med den man er, fremfor at bruge spildtid på begreber som "ego" og "egodød"..
Do not leave me in a room alone with an attractive man - I will seduce him.
Brugeravatar
Athena
Hoodoo Master

Geografisk sted: Copenhagen

Indlægaf kcid » tirs 7. maj 2013 22:27

Må jeg, af interesse, lige prøve at forstå hvordan i definere ego og HVORFOR i ser det som noget man skal af med?
Hvis man definerer det i traditionel forstand (eller som "jeg'et") så er det da, i vores verden, en vigtig og nødvendig egenskab at have. Ikke mindst for ikke at blive fucket op i hovedet af andres behov og holdninger. Jeg vil faktisk bli' ked af at møde en person, som glemmer sig selv - og mit råd til denne, ville være at sætte sine egne behov først (Med visse situationer i forbehold naturligvis)

Jeg er med på at i en utopisk verden hvor alle er glade, er ego unødvendigt, men den verden lever vi jo ikke ligefrem i!

Selvfølgelig er man den sejeste person, hvis man også tager hensyn til andres behov. Men jeg vil da 100 x hellere dyrke mit eget ego og være givende overfor andre end jeg vil underkende egne behov og håbe andre er givende overfor mig..
kcid
MacDaddy

Indlægaf Ross » tirs 7. maj 2013 22:43

Det er jo et ret farvet abstrakt begreb og der diskuteres egentlig også uden at definere særligt meget, hvilket giver anledning til uenigheder.

Jeg er en stor tiltaler for at man nedtoner ego og tror også de andre her tænker det samme egentlig. Forstået på den måde at hvis ego er i kontrol over dig - altså hvis du bliver i dårlig humør fordi du får et nej, du bliver ekstrem glad når du får din vilje etc etc - er man jo i realiteten ikke i ro med sig selv og man er i lige så høj grad afhængig af andre som en der er uden ego. Balancen er det jeg tror de fleste her advokerer. Kontrol på ego, men også accept af at vi bor i et samfund med fokus på jeg'et og så er ego nødvendig, som du også pointerer.
Regret is the mindkiller.
Brugeravatar
Ross
Angel of the Sun

Geografisk sted: København

Tilbage til Innergame