Violinsyndrom

Mindsets, ego, målsætninger, one-itis

Violinsyndrom

Indlægaf Fætter Stream » lør 23. mar 2013 19:51

Violinsyndrom (VS) er noget der rammer mænd der er blevet udsat for heftige doser feminisme i løbet af barndommen og puberteten. Det er ikke så mange der har det, så de få der har det har tit svært ved at forklare sig.

Er man så uheldig at man vokser op i et feministisk environment vil man få fortalt en historie om mænds og kvinders sexualitet. Den præsenteres ikke bogstaveligt. Som regel kommer den frem i indirekte kommentarer, i at man blir set negativt på hvis man gør det og det, når familien sidder og snakker om noget nogen gør på TV eller f.eks. hvis man bladrer i blade der ligger og flyder.

Historien er noget i den retning her:

1. Mandlig sexualitet er grim, beskridt, agressiv, uærlig, egoistisk. Mænds tendens er at bange kvinder uden nogen som helst tanke på deres følelser. Dette er ikke i orden på nogen måde.

2. Mænd er nogen svin. De tænker generelt kun på sig selv. En mand skal derfor altid ransage sit hovede og tænke "er jeg et svin lige nu?" - det er den eneste mulighed man har for at opføre sig ordentligt.

3. Kvinder er meget skrøbelige. Hvis de bliver banget uden at de har sagt "OK" kan man risikere at forvolde meget dyb og alvorlig skade på dem. Mænd tænker alt lidt på kvinder og hvor skrøbelige de er; det er derfor det er så hårdt at være kvinde.

4. Kvinder har ikke skyld i deres egen tvivl og usikkerhed. Hvis de er usikre på deres krop er det måske fordi samfundet laver onde dameblade der fortæller hende hvordan mænd vil ha hendes krop er og tvinger dem til at læse dem. Det er ikke kvindens eget valg at læse 500 dameblade der gør hende usikker på hendes krop - samfundet FORLANGER det af hende.

5. Kvindelig sexualitet er ren og spirituel. Kvinder har KUN sex hvis de er dybt forelskede i en mand. De er ikke interesserede i sex som sådan; det er bare en lille ubetydelig del af et dybt inderligt følelsesmæssigt forhold. De går kun efter en mans personlighed, ikke efter hans muskler eller tjekkethed eller penge.

6. Kvinder vil kun det gode: Ærlige forhold baseret på dybe og intense følelser. Kvinder udnytter aldrig mænd. Det er mænd der er stærke og udnytter kvinder.

7. Kvinder er ærlige; det er ikke sådan at mange kvinder bevidst virker uopnåelige mens man prøver at score dem. Derfor skal man tage det de siger bogstaveligt. Hvis de er interesserde vil de gøre noget der gør det HELT TYDELIGT. Så man skal ikke lave et upassende move FØR de har gjort det - husk 3. Man kan risikere at traumatisere hende på livstid.

8. Pigens signaler vil uanset hvad ikke være af en sexuel karakter - det vil være noget i retning af at hun pludseligt signalerer en dyb dyb connection med en. Sender en pige direkte sexuelle signaler uden at der er nogen connection eller "dyb" mening med det skal de ignoreres. Man må have set forkert - sådan noget gør piger bare ikke!

Hører man på det her igennem puberteten får man violinsyndrom.

Lider man af det er man DOBBELT usikker når man er interesseret i en pige. Både på de normale ting - om man bliver afvist, er min pik stor nok osv.

Men samtidigt er man være usikker på om man "vil det rigtige på de rigtige måde" - er man nu et svin? Har jeg nu lov? Hvad hvis hun bliver skadet? Går jeg for meget på i hendes krop? jeg for frembrusende? Hvis jeg nu lægger min hånd på hendes lår kan hun jo opfatte det som sexuel agression og blive traumatiseret! Man må ikke eskalere eller på nogen måde drive interaktionen.

Man skal snakke med hende og være sexuelt passiv og vente på hendes signaler. Man må ikke være frembrusende når man taler - man skal tage alt nvad hun siger bogstaveligt. Fyre der fucker verbalt med piger udsætter dem for stor fare for psykisk skade - de fyre er onde!

Hvad skal man så gøre?

MAN SKAL SIDDE PÆNT OG VENTE PÅ VIOLINERNE FRA HIMLEN.

VENT PÅ VIOLINEN!

IKKE RØR VED HENDE!

VENT PÅ VIOLINEN!

LAD VÆRE MED AT KYSSE HENDE!

VENT PÅ VIOLINEN!
When a brod's down between your legs sucking your dick, you don't give a FUCK about what her face looks like. - David X
Brugeravatar
Fætter Stream
Troldmanden i tårnet

Re: Violinsyndrom

Indlægaf Action » tirs 26. mar 2013 12:53

Synes det er en sjov overdrivelse og dermed positiv latterliggørelse af hvordan kvinder er og skal ses. - Det er en anden måde at nå folk på og promoter inddirekte at man må game som mand. Du ender imo med at gå lidt overboard til slut og træder på din egen gode pointe.
Whether you think you can or you can't, you're right.
Brugeravatar
Action
Konge af Burma

Geografisk sted: Kbh

Indlægaf Spectrum » tors 28. mar 2013 21:31

Det har jeg haft meget af, tror jeg.

Jeg har stadig lidt af det.
As a man thinketh in his heart, so is he.
Brugeravatar
Spectrum
Happy Meal

Geografisk sted: København Ø

Indlægaf Circe » fre 29. mar 2013 11:40

Det er sørgeligt... Det er vel det mandlige modstykke til et andet samfundsproblem: superkvinden, der opfører sig som en mand.

Jeg er flasket op med: MÆND ER NOGLE UDYR! Og DU BEHØVER IKKE EN MAND!
Kvinde i kontrol - klar dig selv - mænd bedrager dig - klar dig selv2 - mand dig op - power - mænd er primitive, vær på vagt!
Det er hvad samfundet har fortalt mig og hvad min familie har fortalt mig...

Jeg tror, det er derfor jeg 1. er super vagtsom i byen og 2. er mega lang tid om at screene.

Det er som om kvindekønnet fører krig mod manden. Kvinden bliver en tom skal af selvstændighed og power og målrettethed og manden får Violinsyndrom.
Brugeravatar
Circe
Uglúk of Isengard

Indlægaf Kaizen » fre 29. mar 2013 15:33

Sjovt begreb...
Jeg genkender helt klart den beskrivelse du giver af violinsyndromet fra mig selv.

Men når vi snakker om piger, føler jeg faktisk mere at det der går galt er at de siger "væk duer ikke" hvis ikke violinerne starter i baghovedet på dem indenfor de første to minutter... Ret kraftigt relateret til disney-syge.
Think quantity, act quality http://danskpickup.dk/viewtopic.php?f=4&p=6851#p6851
Brugeravatar
Kaizen
T1000

Indlægaf Fætter Stream » fre 29. mar 2013 18:06

Virkeligt glad for at folk kan brug det!

Jeg tror her vi har en del af forklaringen af hvorfor nogen af os tager ret lang tid om at lære game, mens andre lærer det relativt hurtigt. Ja, nogen fyre er mere modige og bedre til at presse sig osv - men det betyder satme også meget hvor meget man er fucked up når man starter! Man er oppe imod nogen mønstre man har fået drillet ind i mange mange år - så det er ikke så underligt det er svært at slippe af med det. Jeg tror nogen af os har fået MEGET større doser af det, selv om ingen slippper helt. Vi ser tit at fyre der har vokset op i hjem med "værkstedshumor" kommer hurtigt over det. Mens os fra den kreative klasse skal struggle i laang tid! Kommer man så oven i hatten fra et venstreorienteret miljø er den helt gal!

Har selv haft en meget stærk indre violin. Jeg kan huske en gang i start 20erne en pige isolerede mig og begyndte at nusse mig i nakken - i stedet for bare at snave hende i gulvet begyndte jeg at snakke om alt muligt for at bonde. Det var slet ikke i min verden at hun gerne ville have sex fordi vi havde danset sjovt i 20 minutter - så den stakkels pige gik alene hjem den aften efter hun blev træt af min plapren.

Jeg kom så relativt nemt af med det da jeg fandt game - nok bare fordi jeg er ældre og havde haft mere tid til at tænke over det så game bare lige gav det sidste skub.
When a brod's down between your legs sucking your dick, you don't give a FUCK about what her face looks like. - David X
Brugeravatar
Fætter Stream
Troldmanden i tårnet

Indlægaf Action » søn 31. mar 2013 13:47

Jeg er flasket op med: MÆND ER NOGLE UDYR! Og DU BEHØVER IKKE EN MAND!
Kvinde i kontrol - klar dig selv - mænd bedrager dig - klar dig selv2 - mand dig op - power - mænd er primitive, vær på vagt!
Det er hvad samfundet har fortalt mig og hvad min familie har fortalt mig...

Det er som om kvindekønnet fører krig mod manden. Kvinden bliver en tom skal af selvstændighed og power og målrettethed og manden får Violinsyndrom.

Overvejer om udviklingen med informationsstrømme, at man skal kunne alt og er presset for tid, flytter fokus fra følelser til en mere logisk orienteret tænkning og dermed legitimerer manden mere end kvinden i deres originale udgaver og det bl.a. er derfor man ser kvinderne tillægge en så fjendtlig holdning.
Hvis man fortsætter på tesen at kvinder er mere følelsesmæssige og mænd logiske, så er kvinder vel mere afhængige af mænd end omvendt? Altså forholdet til en mand, det følelsesmæssige behov. Det må også være frustrerende.
Kvinder har jo nærmest forkastet den rolle de udviklingsmæssigt har haft, det må have betydning.
Det er ulogisk at værdiforringe manden så meget som kvinde hvis de regner med at ende op sammen med en mand. Det er at forringe sin egen værdi eftersom man søger noget (åbenbart) negativt. Tror også man som kvinde får skræmt nogle blide og søde mænd væk, hvis man er som du beskriver, og så ender man blot op med en mand der fastholder det verdensbillede man har.
Hvis det er et spørgsmål om at frigøre sig fra manden, så har kvinden da tabt idet det ikke er muligt. Det ville være lige så latterligt hvis manden prøvede på det samme. Dette skal forstås ud fra min holdning om at vi er afhængige af hinanden og ikke at kvinder er undermennesker. De er bedre til nogle ting og dårligere til nogen ting og ligestilling på alle områder er ikke ubetinget positivt i mit hoved. At vi så er gode til de ting der er vigtige er jo bare dejligt :) haha. Overvejer om mandschauvinisme er et sidestykke til violinsyndrom hvor man får afløb for disse frustrationer.
Brian Mørk får også lige lov til at være med i debatten:

Synes ofte de mennesker der fortæller en de radikale ting er mennesker der har issues. Det er svært at gennemskue det som lille og uden parader. Det kræver en del tid og er meget energikrævende at gennemgrave det som man er bygget på for at se om det er i orden, når man rammer en modenhed der tillader det. Som lidt ældre kan jeg eks. godt se nuanceret på en udtalelse som "alle kvinder er ludere" udtalt af en bekendt med seriøse problemer med ekskonen, og lang videregående uddannelse.

Jeg har også violinen. Den skal vel "stemmes" så den passer til den type kvinde man vil have. Ellers så ender man vel netop med sådan en kvinde som du beskriver, og når jeg tænker på det er det ikke umiddelbart hvad jeg ønsker. Det er sødt og dejligt at kunne være manden der tager sig af hende til tider, men selvstændighed er også meget vigtigt for mig.

Kommer man så oven i hatten fra et venstreorienteret miljø er den helt gal!

Ved ikke hvorfor du mener at en politisk overbevisning skulle have indflydelse på kvindebilledet. I hvert fald ville mit indtryk af fløjenes betydning så være det modsatte af dit. Jeg har gode venner med alle politiske holdninger, og jeg synes ikke jeg ser nogen regeldannende tendenser.
Whether you think you can or you can't, you're right.
Brugeravatar
Action
Konge af Burma

Geografisk sted: Kbh

Indlægaf Enhjørning » tirs 27. aug 2013 10:19

Jeg er vokset op med en mor, det var meget dominerende overfor min far, og jeg kan genkende mange af de ting du beskriver. Så hvad kan man helt konkret gøre, hvis disse "traumer" er en barriere for ens sexliv?
Enhjørning
Gummi Tarzan

Indlægaf Fætter Stream » tirs 27. aug 2013 12:49

Enhjørning skrev:Jeg er vokset op med en mor, det var meget dominerende overfor min far, og jeg kan genkende mange af de ting du beskriver. Så hvad kan man helt konkret gøre, hvis disse "traumer" er en barriere for ens sexliv?

Kan se du har startet en anden tråd også - så jeg svarer kun på det med kvinderne. For mig at se handler det om at lave sit indre billede af "kvindens natur" om, vi skal have slettet Disney-billedet og erstattet det med noget mere realistisk.

1: Gå i byen med nogen gamere og se de ting de kan gøre. I starten er man sådan WTF WTF WTF - men efterhånden vænner man sig til at sådan er virkeligheden.

2: Skub dine interaktioner med kvinder i retning af det sexuelle. Du vil opleve de synes det er sjovt. I starten vil det nok føles mærkeligt men det bliver mere og mere naturligt med tiden.

3: Læs dig til det. Gode bøger i retning af kvinders sexualitet er Nancy Friday: My Secret Garden og Daniel Rose: Sex God Method. Tjek David Shade ud. Og så følge med i logs og field reports osv. Læsning er LANGT det nemmeste at gøre, så man kan lige så godt få det gjort.

4: Accepter at det er noget der tager tid - vi taler flere år. Det du er oppe imod er at fjerne et helt livs programmering. Den gode nyhed er at det godt kan lade sig gøre woo hoo ! Og jo yngre man starter, jo nemmere er det. Så LIGE NU I DAG er faktisk den overhovedet bedste dag du kan starte.
Brugeravatar
Fætter Stream
Troldmanden i tårnet

Indlægaf Vildgut » tirs 27. aug 2013 15:15

En god øjenåbner for mig var Sex God Method :)
Take my hand, and enter my world...
Brugeravatar
Vildgut
Seargeant O'Hara

Geografisk sted: København

Næste

Tilbage til Innergame