Selvudvikling hjælp

Mindsets, ego, målsætninger, one-itis

Selvudvikling hjælp

Indlægaf Bananasplit » ons 27. mar 2013 10:43

Hey!

Nu vælger jeg at skrive her. Har virkelig brug for hjælp med selvudvikling.

Lidt baggroundhishorie: Jeg har altid været en meget stille fyr i skolen, og har aldrig haft selvtidlid, det med damer kom meget meget sent. Jeg var altid bange for at sige min mening og have min egen mening med tingene.

Jeg har prøvet at arbejde på området, med nogle videoer, bøger, lydfiler. Men alt dette uden held jeg venter tilbage til den stille jeg. Det er som om der er et sort hul der sluger alt energien og viden.

--> Idag har jeg meget svært ved at sige min mening, og jeg tør aldrig svare igen, eller i det mindste forsvar mig selv. Ex. hvis min kammarat har en dårlig dag, så mudhugger han mig med at jeg gør dit og dat forkert. Folk har en tendens til at gøre grin med mig, selvom de ikke altid mener det ondt. Jeg hader mig selv og tager alt tungt. Min selvtidlid falder til grunden, og jeg er igen hvor jeg startede. Det samme med hvis nogen ber mig om noget, så gør jeg det uden at svare igen ex. vi sidder i samme stue og fjernbetjeningen står lige langt væk fra os begge, han ber mig om at hente den, jeg henter den uden at tøve eller sige han selv skal hente den.

Jeg ved ikke hvordan jeg udvikler mig i en retning med egen mening, og hvor jeg tør at sige tingene, og stole på mig selv, og holde mig til mine egen meninger.

Jeg håber i kan hjælpe mig med fif tricks guide eller nogle videoer...

På forhånd TUSIND TAK !
Bananasplit
Bølle Bob

Re: Selvudvikling hjælp

Indlægaf Ross » ons 27. mar 2013 15:49

Har du overvejet gruppe terapi for folk med lavt selvværd? I din situation tror jeg at professionel hjælp ville kunne skubbe dig frem hurtigere end du selv kan.

Hvis du insisterer på at håndtere det selv vil jeg anbefale at du begynder at forsøge dig frem med at finde frem til roden af dit manglende selvværd - blandt andet ved at prøve at dykke ned i hvor og hvornår du får det slemt, hvilke ord og situationer trigger dit lave selvværd - hvornår får du optur og hvornår føler du at du har højt selvværd etc.. Det er meget nyttigt at være bevidst om processen og de mekanismer der ligger bag - det er ikke nødvendig, men det hjælper dig med at fixe situationen hurtigere.

Når du kender til processen og triggers kan du begynde at arbejde med dem - måske er du grundlæggende bange for at du er inkompetent og her må du så arbejde på at føle eller opbygge kompetence - måske har du grundlæggende en tendens til at projicere din egen angst forestillinger over på andre og tror så de tænker negativt om dig.. etc etc - der kan også være flere triggers selvfølgelig..

Men vigtigst af alt - husk at være kritisk, men god ved dig selv. Ærlig overfor dine fejl, men også glad og værdsættende overfor dine fordele og husk at fokusere meget på hvad du faktisk kan - kognitiv bias på det negative er også et stort issue ved lavt selvværd.
Regret is the mindkiller.
Brugeravatar
Ross
Angel of the Sun

Geografisk sted: København

Indlægaf Fsharp » ons 27. mar 2013 16:02

Dette råd skal tages med det forbehold at jeg ikke selv har været igennem samme tur.

Først og fremmest tænker jeg at der ikke er 'magic pill' i form af fif eller tricks som kan få dig ud af dette. Som Ross siger så er gruppeterapi måske en god måde.

Min anden tanke er at tage tingene gradvist. Der er forskel på at undlade at gøre latterlige ting som personer beder dig om at gøre (f.eks. tage fjernbetjeningen som du selv skriver) og så svare folk igen.

Måske du skulle starte med at sige den næste måned gør du ikke ting for folk. Hvis de beder dig om at tage fjernbetjeningen lader ud bare være. Hvis de brokker sig siger du at du ikke er deres slave eller at du ikke gider. Når du har vænnet dig af med at være folks slave kan du tage næste skridt op ad stigen og begynde at udtrykke din egen mening.
Brugeravatar
Fsharp
T1000

Geografisk sted: Kbh

Indlægaf Moderator » ons 27. mar 2013 16:44

Professionel hjælp
Det vil gå langt hurtigere og dreje dig i den rigtige retning
Skidt pyt med at det koster på pengepungen. Du finder dig i mere end noget menneske burde, og du har brug for en til at rådgive dig på sidelinjen.

Vil råde dig til at finde et nummer på nettet og få ringet enten imorgen eller så hurtigt som det er muligt

Søg hjælp
Hvis du indtager andet end alkohol vil jeg også råde dig til at stoppe med dette omgående.
Everytime a girl rejects me, doesnt pick up the phone, or flakes, i will use it as fuel for my next approaches, to hit it even harder and be more aggressive.
Brugeravatar
Moderator
Voodoo Master

Geografisk sted: København

Indlægaf Fætter Stream » ons 27. mar 2013 17:09

Tror også du har brug for professioenl hjælp - hvis det er så slemt.

Der står intet om din fysiske form - men i fald du ikke træner vil jeg mene at uanset hvad har du hårdt brug for mere testoteron, og det får du af mere muskelmassse. Så oven i de andre forslag vil jeg foreslå styrketræning/crossfit/kampsport, whatever - i en to-tre år mindst. I heftige doser!

Det er også væsentligt sværere at behandle en pumpet fyr med som du bliver behandlet. De får bare en aura af gratis respekt. Tror der er rigtigt mange af de trænede fyre der er begyndt på det pga lavt selvværd. Så det er helt sikkert at du vil få NOGET ud af det - om det er nok og hvad man ellers kan gøre aner jeg ikke.
When a brod's down between your legs sucking your dick, you don't give a FUCK about what her face looks like. - David X
Brugeravatar
Fætter Stream
Troldmanden i tårnet

Indlægaf Action » tors 28. mar 2013 19:59

Synes alle svar er gode.

Vejen til succes er massiv målrettet handling. Hvis man har et problem kan man ikke gøre for meget ved det, og det går ikke væk af at ignorere det.
Søg de mest direkte løsninger for dig, og gerne flere på en gang. Det er tænkeligt at en professionel ikke altid er så professionel som de burde være, og så er det rart med flere veje mod målet - de giver alle sammen noget.

At kunne begå sig socialt, ikke at ligge under for andre, og at have selvværd er alle nogle elementer der skal trænes. Hvis du er i tvivl om hvor din egen grænse går, hvor andres går og hvornår du kan tillade dig at have en mening så skal du øve dig, der er ikke nogen manual, det er flydende...
Jeg vil i den forbindelse gætte på du, hvis ikke generelt, så ofte som følge af disse beskrevne problematikker har et indadvendt liv. Det er bare nemmere? Du vil jo gøre noget ved det og dermed må du øve dig, så må du lede efter arenaer hvor det sociale går i et tempo du bedre kan være med til. - De findes. Drop alt det som ikke hjælper dig, eller holder dig tilbage.

Du fortæller ikke så meget om din baggrund, så det er svært at hjælpe særligt præcist. Jeg formoder at du skammer dig meget over situationen siden du har ramt en anonym hjemmeside, det er i orden! Men det er vidst også det første sted at starte. Du kan ikke løse et problem som du ikke vil snakke om i detaljer fordi du skammer dig over det. Ud med skammen, at du vil løse det siger meget mere positivt om dig.
Der er mange forskellige professionelle man kan snakke med, og jeg mener vi skal være mere detaljerede for at gøre det overskueligt for dig.
Jeg tror ovenstående svar mener en psykolog. En psykiater er mere grelt, forstået på den måde at det er en læge, som beskæftiger sig mere med mentale sygdomme og kan udskrive recepter. Du er vist ikke der hvor du har behov for det, men en viden om hvad de forskellige titler betyder er jo væsentlig så du får præcist hvad du har behov for. Hvis man har lidt viden, så kan man ofte få mere ud af tiden med de professionelle fordi man i større grad taler samme sprog.

1. Gå til din læge og fortæl om dit problem. Det er standard at de tager sig af at sende folk videre der har depressioner, angst osv. Er du ikke komfortabel med din læge så kan du frit vælge en ny, og det kan du Google eller spørge din læge om hvordan man gør. Det er vigtigt at du er komfortabel med ham/hende. Lad nu være med overspringshandlinger. Det er virkelig ligetil at få startet på det, og så skal du bare sørge for at blive ved med at være passager på raketten mod det fede liv du ønsker dig. Folk har det med at hoppe af undervejs…
2. Begynd at fokusere på hvad der giver respekt og arbejd hen imod det. At du bliver fysisk trimmet giver respekt. At du har en anderledes hobby som er macho giver respekt. En god tøjstil. En lækker lejlighed. Værdi(søg lidt på det herinde, det er væsentligt til at score piger, og det er forbundet med respekt, selvtillid osv.) Der findes træning for enhver smag, man skal bare lede. Derudover kommer du også ind i en ny social gruppe som giver dig mere ballast til at sige fra over for dine venner. Hvis du ikke tør sige nej til en, er det muligvis fordi du ikke har så stor en vennekreds og så er man mere tilbøjelig til at ”please” for at være sikker på at beholde de mennesker man har.
3. Øv dig i at sige nej, at sige imod, at råbe. - Det kan være både med og uden en tilhører. Du kan være helt sikker på at du kommer til at mærke en modstand fra folk som du har kendt fordi du ændre dig. Fra deres synspunkt så er de jo interesserede i at beholde dig der hvor du henter fjernbetjeningen osv. Det er ikke nødvendigvis fordi det er onde mennesker, og de ved måske ikke engang hvorfor de gør det, det er også din egen skyld når du lader folk træde på dig. Bare sørg for at det ikke stopper dig. Du er på vej mod noget du har fortjent bare fordi du findes. Et minimum af respekt. Alt yderligere kræver arbejde, og det er inden for din rækkevidde.
4. Skal der mere gang i dig, så se ”Yes-Man” og prøv det lidt af. Meld dig til noget værnepligt, hjemmeværnet(de har faktisk en mega hardcore afdeling, men også noget med at stå i en gul vest og sige "ja det er bare ligefrem her", så noget for enhver smag) eller måske en Højskole. Nogle gange skal man sættes i gang… Men husk at ingen andre gør noget rigtigt for dig end dig selv, så du skal ikke vente på noget...

Good Luck
Whether you think you can or you can't, you're right.
Brugeravatar
Action
Konge af Burma

Geografisk sted: Kbh

Indlægaf Fox » ons 21. aug 2013 20:40

For det første vil sige at jeg synes det er fedt at du spørger om hjælp.

Jeg ved at deres findes væresteder for ensomme som kan fungerer som en slags 'social træning'. Nu har du ikke skrevet noget om du er ensom. Men ud fra hvad du skriver kunne jeg forstille mig at et sådan værested vil være noget du ville få meget ud af, at benytte dig af. Her er to af den slags væresteder.

Ventilen i hele landet - for folk mellem 15 - 25 år.
https://www.ventilen.dk/ensom/

Transmogriffen - kun i København - for folk mellem 25 - 30 år.
http://transmogriffen.dk

Jeg krydser virkelig fingre for at du får arbejdet med dit selvværd og får det bedre.
Hellere en pige i sengen, end 10 på Tinder
Brugeravatar
Fox
Moderator

Geografisk sted: Stockholm

Tilbage til Innergame