Morgenrutiner og hvad de gør for ens sind?

Mindsets, ego, målsætninger, one-itis

Morgenrutiner og hvad de gør for ens sind?

Indlægaf Sesor » lør 28. dec 2013 10:15

Hey drenge

Jeg startede første okt. med at lave en fast morgen rutine, som jeg har fulgt hver eneste dag siden. Baggrunden for dette var, at jeg faldt over en artikel på nettet, om at det havde stor betydning for resten af ens dag. Det skulle have en positiv effekt på ens sind og følelse af selvværd, tilføre mere stuktur i sin dagligdag, og en mere positiv indstilling til, at klare resten af dagen. Med en god rutine foreslog de følgende.

1) After you wake up: 10 minute meditation - Designed as a check-in and grounding system - How do You feel today? Are there any issues, which came up in the night or exist some aftereffects of a nasty dream? How is your overall mood?
2) Run for 20 min or do 50 Pushups (symbolizes self-disciple and pushing oneself)
3) Practice five minutes of gratitude in the shower (increased positivity --> happiness)
4) Calling out 10 features you like about yourself. (self-love)
5) Dance to a positive song on the radio or whatever while dressing up ( it increases positivity thinking and it is fun)
6) Have Breakfast with fruits, vegetables and lots of water, while you watch an educational video/ audio tape.
7) Revise longterm goals and goals for the current day.
8) Formulate 5 positive priming questions.
9) When you walk out the door, begin to count 20 beautiful things, on your surroundings.

Jeg syntes personligt, at den er lidt ekstremt, men har selv lavet følgende rutine, hvor jeg faktisk føler, at det opløfter min hverdag.

Min Rutine

1) 1: Står op mediterer i 15 min. (mediterer om hvordan jeg føler jeg har det i dag, og om der er nogle emner jeg føler jeg skal berøre).
2) 2: Løber en tur. ( Bor tæt på stranden, så løber derned omkring og tilbage, det gør mig altid utroligt glad, da jeg tit oplever solopgangen imens) jeg springer dette punkt over i weekenden.
3) 3: Tager en bad(hører musik imens, mine tanker bruges på, at tænke og fokusere på hvad jeg er taknemlig over i mit liv).
4) Klæder mig på (igen med musik, synger med på sangen istedet for at danse til den)
5) Spiser sund morgen mad (frugt med skyer eller havregryn med frugt ).
6) Imens jeg spiser laver jeg en liste over hvad jeg skal nå i dag. Laver også lidt noter omkring tanker og emner som har fanget min opmærksom.
7) Går på job. ( Jeg har 20 min til job hvis jeg går, så går turen, i stedet for at tage bilen. Imens jeg går, hører jeg musik.

Jeg har lavet denne tråd, da jeg gerne vil høre lidt om jeres morgenrutiner, og hvad de evt. gør for jer???
At finde inspiration er næring for selve livet
Brugeravatar
Sesor
Private Johnson

Geografisk sted: Jylland

Re: Morgenrutiner og hvad de gør for ens sind?

Indlægaf Jeg vil dø » tors 9. jan 2014 01:09

Denne tråd er skrevet på min todo liste efter eksamer :-)
Tror der er enormt potentiale!
Jeg vil dø

Indlægaf Kaizen » fre 10. jan 2014 19:28

Vil du sige at de aktiviteter kvikker dig op eller giver dig ro i sindet?

Som B-menneske lyder den slags lister altid mega nazi-agtige, men måske ville det fungere bedre at lave nogle af tingene om aftenen i stedet for...
Think quantity, act quality http://danskpickup.dk/viewtopic.php?f=4&p=6851#p6851
Brugeravatar
Kaizen
T1000

Indlægaf The Usual Suspect » tirs 28. jan 2014 01:14

jeg står op ved eftermiddag, skyller et par panodil ned med en guldbajer for at stå mere frisk op. Går op og tisser, imens jeg lyttertil musik. Min morgenmad består (det har den ivhertfald gjort de sidste par uger) af en smøg og en vodka-sjot (oh yeah, mens jeg hører noget rock'n'roll!). Så er jeg klar til at se på en ny dag med nye (eller gamle) udfordringer!
The Usual Suspect
Fætter kanin

Tilbage til Innergame