Artikel - Håndtering af frygt

Mindsets, ego, målsætninger, one-itis

Artikel - Håndtering af frygt

Indlægaf effen » ons 12. feb 2014 14:08

Mange nye spørger hvad de skal gøre når de har AA eller ikke tør gå hen og snakke med hende pigen de synes ser mega søde ud, så hvordan løser man denne udfordring? Jeg kan fortælle hvordan jeg gjorde.

Det handler ikke om at om ikke at være bange og være frygtløs, det handler om at være modig og gøre tingene trods sin frygt, for den kommer ikke til at forsvinde. Modighed fungerer som en muskel, desto mere du træner den, desto stærkere bliver den. Hvis vi skal sætte en metafor på for bedre at forstå det kunne det lyde således: Man starter med at kunne løfte 15 kg i håndvægte i fitness centeret, efter 2 måneder kan man tage 20 kg i stedet. Hvis man nu tager de håndvægte der vejer 15 kg igen føles de lette, selvom de stadig vejer 15 kg, det er bare dig der er blevet stærkere. De 15 kg kunne feks symbolisere at snakke med en pige der sidder alene og ser ud til at kede sig hvor de 20 kunne være at gå hen og snakke med en gruppe med 3 piger og 1 fyr der har det sjovt allerede. Det afhænger selvfølgelig af hvad man er mest bange for at gøre, pointen er at modstanden bliver ved med at være der, det er bare os der bliver mentalt stærkere og med tiden ikke vil opleve det som tungt at gå hen og snakke med piger, medmindre det virkelig er socialt pressede situationer(læs: mere vægt).

så hvordan kan vi systematisk træne vores "modighedsmuskel"?

Det jeg gjorde var at bryde hele min approach ned i små skridt, sådan at jeg hver gang jeg gerne ville snakke med en pige, kunne tage et skridt ad gangen og presse mig selv lidt mere end sidste gang. Jeg pressede musklen hver gang, så at sige. Mine skridt lød således:
tricker: jeg ser en pige jeg gerne vil snakke med
trin 1: spørge mig selv om jeg har tiden til det, hvis nej lader jeg være hvis ja går jeg videre til trin 2
trin 2: tag et skridt hen mod hende
trin 3: tag et skridt mere
trin 4: tag et skridt mere
trin 5: tag skridt indtil jeg er helt henne ved hende
trin 6: sig "hej" og afvent svar
trin 7(forudsat hun ikke siger noget helt random, men for det meste siger de også bare hej tilbage): sig "du ser mega smuk og sød ud"

tricket er at man kun tænker på det næste trin foran en og hele tiden prøver at presse sig selv til at gøre det, så musklen hele tiden bliver presset hårdere og bliver stærkere. Det er okay at stoppe på et trin, så længe man hele tiden presser sig så langt som muligt. På den måde træner du helt praktisk din ”modighedsmuskel” så du til sidst tør snakke med de piger du vil. Jeg vil anbefale alle der ikke tør snakke med hver eneste pige de synes ser søde ud, at prøve det her. Hvis du er skeptisk, så giv det en uge og se resultaterne. Til dem der prøver det, vil jeg anbefale at det er ALWAYS ON, lige meget om du er nede og handle ind, på vej på arbejde, i byen eller bare ude og gå en tur, så prøver du og presser ”musklen” mest muligt. Trin 1 sikrer alligevel at du ikke skaber rod i din tidsplan, eller kommer for sent til noget.

Håber i kan bruge den her helt praktisk guide til håndtering af AA/frygt til noget og i giver den og forsøg. Husk at tålmodighed er disciplin er key. Gør det med hver eneste pige også selvom du er træt eller whatever. Gjorde det selv i lidt over to måneder. Når først man er kommet over den største frygt vil jeg dog anbefale en lidt anden tilgang, men mere om det en anden gang.

Spørgsmål er velkomne!

Effen
effen
Happy Meal

Re: Artikel - Håndtering af frygt

Indlægaf BentLarsen » søn 1. jun 2014 20:11

Så sandt :)
Fan af logfagging
Brugeravatar
BentLarsen
Nyklækket

Re: Artikel - Håndtering af frygt

Indlægaf Dresse007 » søn 10. aug 2014 11:02

Godt skrevet og det kan varmt anbefales at prøve.
Jeg har prøvet effens metode i et par uger nu og selv om det er grænseoverskridende ad helvede til virker det.
Dresse007
Gummi Tarzan

Tilbage til Innergame