One-itis - ejerfornemmelse osv.

Mindsets, ego, målsætninger, one-itis

One-itis - ejerfornemmelse osv.

Indlægaf tiger » man 28. apr 2014 22:36

Hej alle.

Beklager virkelig meget hvis I synes jeg laver mange post hele tiden om ting som måske godt kan virke latterlige i nogles tankegang, men har virkelig fået meget hjælp og sådan af jeres hjælp herinde og vil derfor lige prøve endnu et spørgsmål.

Dem der har fuglt nogle af mine tidligere posts ved at jeg har set en flirt jeg blev smask-forelsket i for nogle år siden men dumpede mig på en meget dårlig måde, hvorefter jeg var nede et par måneder.. Indtil jeg mødte hende for nogle måneder siden har jeg af og til gået og tænkt meget på hende og det vi havde sammen (også selvom jeg knaldede 5 piger efter hende rimelig hurtigt) jeg fik selv et år efter en helt underlig følelse i maven hvis jeg troede jeg så hende i byen. Nå men vi mødtes jo så og det har været meget op og ned og endte så med at hun dumpede mig (uden egentlig at skrive noget til mig - men bare lade som ingenting) her for en måneds tid siden. Jeg har spillet med meget forsigtige kort denne her gang og vi nåede nærmest aldrig at sige nogle søde ord til hinanden (jeg hvertfald ikke til hende) men havde det VILDT godt når vi var sammen.. Som mange skrev var hun en attention whore der bare skulle droppes og en besked der egentlig fik mig til at føle mindre for hende.. MEN alligevel var det sygt hårdt for mig at blive droppet. De første to uger gik med at bebrejde mig selv SINDSYGT meget (jeg er grim, min pik er for lille, jeg er for sød, jeg er for dårlig i sengen, jeg kan ikke score osv), tænke på om hun nu var sammen med andre, hvorfor mit liv bare er noget lort, dårlig søvn, koncentrationsbesvær. Tanken om at hun måske kysser eller har sex med en anden får mig seriøst til at få det MEGA dårligt!

Jeg lider så meget af one-itis og føler nærmest jeg ikke kan finde andre der er ligeså gode som hende (på trods af vi kun så hinanden 6-7 gange, men dog har en fortid). Jeg tør slet ikke tænke på hvor jeg var havnet hvis jeg havde været sammen med hende 1 år eller længere og det her var sket!

Jeg er lidt for meget en nice-guy, der er total vellidt blandt alle og har svært ved at være ærlig hvis jeg tror det sårer folk. Jeg har dårlig erfaring med piger gemmen mit 24-årige liv. Jeg har haft noget kørende med to piger a ca. 2-3 måneder, derudover knaldet 10 piger.. Jeg har haft mange chancer i mit liv for at date piger som har villet mig, men hvor jeg ikke har gidet fordi jeg ikke synes de har sagt mig noget.. Fortryder så meget jeg ikke bare har brugt nogle af dem som lidt bollevenner for at have fået mere erfaring.. Jeg har noget angst jeg lider af, bekymre mig meget over alt muligt åndsvagt. Jeg har desuden været udsat for en del store kriser (forældre skilsmisse og dødsfald af den ene).. Så har på mange måder haft et hårdt liv, hvilket kommer op i mig med fuld styrke når jeg bliver dumpet!

Lige pt. har jeg 5-6 piger jeg ved der er vilde med mig og jeg kan med en besked få dem på besøg.. Dog føler jeg virkelig bare jeg ikke magter dem, både fordi jeg tror det kræver virkelig meget at få sex med dem, da de er de stille og rolige, generte og uerfarne typer, derudover fordi jeg ikke ser noget kærestepotentiale i dem.

Jeg ved godt at mange siger at opskriften på one-itis er bare at knalde 10 piger og komme videre. Men det er ligesom ikke noget der bare lige sker for mig. Samtidig er jeg utrolig dårlig til at tage mig sammen til at score når jeg er i byen. Vågner altid op efter byture og tænker "jeg snakkede egentlig med en del søde piger, men hvorfor fanden tog jeg mig ikke sammen og prøvede på noget" .. andre gange har jeg bare siddet ved et bord og kigget mine kammerater over skuldrene og se dem gå hjem med hver deres pige..

Derudover er jeg blevet MEGA træt af at være den altid søde fyr alle kan lide og som "aldrig bliver sur" osv..

Så hvordan skal jeg kurere den her one-itis og de mange tanker jeg sidder med i hovedet lige nu efter at være blevet dumpet? Hvordan skal jeg komme videre i mit liv og få noget mere mod? :-(
tiger
Hoodoo Master

Re: One-itis - ejerfornemmelse osv.

Indlægaf Kaizer » tirs 29. apr 2014 15:26

Dit "one-itis" og dine dårlige undskyldninger er din hjerne som forsøger at få dig til at vælge den lette løsning; at forblive i din komfortzone. Det er forudsigeligt og trygt, men du mærker allerede bivirkningerne i form af dårlig søvn, koncentrationsbesvær, angst, og hvis du aldrig kommer videre vil blive uforløst og ulykkelig, og spilde dine bedste år på ingenting.

Den eneste løsning som jeg ser det er, at du må kultivere en højere standart for hvordan du vil leve dit liv, og hanke op i dig selv og acceptere og genkende de her tankemønstre og gå imod dem i jagten på noget bedre og større. Så først genkend hvorfor du tænker som du gør, og så dernæst hold op med at være en online-pussy, det er meningen at det skal gøre ondt, for at det kan gøre godt. Jeg har selv gennemgået det.

Blev ved med at presse på og bevæg dig fremad, giv det et halvt år hvor du gangster igennem med forskellige områder af dit liv. Brug din tid og energi og kanaliser den ind i områder af dit liv, du kan forbedre. Jeg ser det som om du gennemlever alle symptomerne nu, og bliver nødt til at tage fat om det overordnede problem hvis du vil have den her sorte sky over din tilværelse vil forsvinde. At gå tilbage ind i din komfortzone vil være den sikre død.

I kort version: hold op med at være en faggot og tag handling.
"Make it, don't take it, make it, don't fake it."
Brugeravatar
Kaizer
Angel of the Sun

Geografisk sted: Cafeteriet på Faaborg-Cypern Overfarten

Indlægaf tiger » tirs 29. apr 2014 23:50

Okay - tak for svar! Har indset at jeg skal kaste mig ud i noget nyt og tage handling.

Min komfortzone, altså at jeg bare blive ved med at undskylde og have det dårligt med mig selv?

Har du nogle direkte råd jeg kan bruge til at gå fra at være den person alle folk kan lide til at være med ligeglad, uden at lave om på mig selv? Altså vil jo helst ikke ændre mig som person, men blot min attitude, hvis du forstår?
tiger
Hoodoo Master

Indlægaf Kaizer » ons 30. apr 2014 10:22

Bare gør tingene for din egen skyld og ikke pga andre. Det er jo dit liv. Synes heller ikke du skal være ligeglad med alt, men blot ignore alle de ting, tanker og personer som ikke tjener dig godt. Eksemplet var attentionwhoren og alt det med din penisstørrelse. Det er en del af en proces, og i takt med at du finder dig selv og den vej du skal gå, så vil fokus flytte sig fra pigerne og ligegyldigheder og over på dig selv og din proces, og du vil blive mindre outcome dependent i takt med at du får flere ting kørende i dit liv.

Der er intet i vejen med at være sød og bekymre sig for andre;så længe det er oprigtigt og du ikke blot bekymre dig om andre i forhold til hvad de end måtte tænke om dig. Problemet er, hvis du bare forsøger at få andre til at lide dig og lader andres perception af dig fylde for meget i alt du gør og siger. Især med piger, de kan fornemme, at du putter et filter på dig selv og ændre dig over for dem i stedet for at være autentisk. De kan fornemme, at der er noget, der ikke stemmer.
"Make it, don't take it, make it, don't fake it."
Brugeravatar
Kaizer
Angel of the Sun

Geografisk sted: Cafeteriet på Faaborg-Cypern Overfarten

Indlægaf tiger » ons 30. apr 2014 10:59

Okay, super. Er helt klart enig i at jeg en stor del af mit liv har gjort ting for at få folk til at kunne lide mig.

Og selvom det lyder nemt er det helt klart noget jeg skal arbejde med. Bare småting som når jeg er ude at købe ind, nede at træne i fitness, i byen eller lign. Så spørger jeg altid folk hvad de synes vi skal have at spise, hvad vi skal træne osv. I stedet for at sætte mine egne behov øverst og kæmpe for dem.

"Problemet" er også at jeg har en rolle i mine forskellige vennegrupper. I den ene er jeg den der tit bliver kørt på som den der siger nogle dumme ting og folk griner ad mig frem for joken. Den samme joke kan blive opfanget helt anderledes positivt blandt andre vennegrupper.

Derudover føler jeg mig sommetider også en smule underlegen blandt mine venner ligeså snart der bliver snakket om piger, kærester og den slags.

På andre punkter i mit liv uddannelse, sport, fed lejlighed, god tøjstil, mange ambitioner osv. Har jeg en kæmpe fordel, men kan til tider godt være så beskeden overfor folk der aldrig er kommet videre i deres liv at arbejde efter gymnasiet, at jeg nærmest ikke vil fortælle dem hvor nice jeg egentlig synes jeg selv er fordi jeg er igang med en af de bedste uddannelser i Danmark.

Tror i set store hele jeg skal blive bedre til at udtrykke mig og være pisse ligeglad hvad folk tænker. Hvis de tænker jeg er en taber, højrøvet osv. så må det sgu være deres problem, så længe jeg har det godt med mig selv.

Du har ikke nogle konkrete øvelser, fokuspunkter, tankemønstre jeg skal bruge for at lære mig selv at være mig selv og sætte mine egne behov før andres?

Endnu engang tak for dine gode svar!
tiger
Hoodoo Master

Indlægaf Fætter Stream » lør 3. maj 2014 03:04

Tror ikke du har brug for noge specielle øvelser, tror bare det er at huske det.

Det kan godt hjæle at føre en slags dagbog eller log over den slags ting. Lige skrive ned hver uge om der var gange hvor du gik for meget op i at please andre kontra gange hvor du synes du var goid til ikke at gøre det.

Synes selv det er nemmere at bekymre sig om andre nu hvor man har gået igennem en slags proces hvor man har lært at gøre ting for sin egen skyld.

Både fordi man bare HAR mere at gi af. Man blir sjovere, kommer til at vide mere om alt muligt praktisk shit.

Og fordi man blir bedre til at fokusere sig selv på at være flink med andre når de faktisk har brug for det så man ikke spilder sin "flinkhed" på alle mulige ting der ikke betyder noget, men som man kun gør fordi man er bange for at støde folk fra sig.
When a brod's down between your legs sucking your dick, you don't give a FUCK about what her face looks like. - David X
Brugeravatar
Fætter Stream
Troldmanden i tårnet

Tilbage til Innergame