Bliver let forelsket!

Mindsets, ego, målsætninger, one-itis

Bliver let forelsket!

Indlægaf AAA+ » ons 10. sep 2014 20:16

Helløj drenge. Jeg har et møg irreterende problem.

Jeg bliver let forelsket når jeg møder en pige der f.eks minder mig om andre jeg har været sammen med, eller bare hvis hun virker en smule som noget for mig, begynder følserne at blomstre frem, og så begynder jeg kort efter at have hovedet fyldt med tanker om hende. Jeg vil gerne udvikle mig sådan at jeg kan opretholde interessen for en pige, og prøve at arbejde videre med hende, uden at blive forelsket eller få følelser, for når jeg gør det bliver jeg lidt "blind" og hurtig tung i hovedet af tankerne og de kan spolerer min dag eller sætte min uddannelse ud af fokus.

Jeg vil til starte med gerne sige at jeg ikke er nogen form for needy boy. Jeg er god til det med game når det først køre for mig. Min bedste "skills" er at snakke med piger uden at virke generet og være i kontrol over både samtale og "date" . Kino har jeg hellere ikke problemer med og siger oftest tingene ligeud.

Hvad jeg er rigtig dårlig til er at have et stærkt hjerte og følsesregister der er solidt som sten! Jeg vil ikke være i forelskelse! Kunne i komme med gode råd,artikler og andet der kan hjælpe mod den form for indre svaghed, så jeg kan tænke klart i fremtiden?
AAA+
Fætter kanin

Re: Bliver let forelsket!

Indlægaf Bark » ons 10. sep 2014 23:16

Du lyder ellers super needy :)
Hvordan er de piger, du klinger med? Er de "over" det, du vil kalde din standard? Jeg tror, du har en tendens til at sætte piger, du svinger med, på en piedestal.
Det er slet ikke for at dømme dig, men du må vedkende problemet, før du kan løse det. Hvis du tænker på hende hele tiden, så ser du en eller anden form for værdi i hende. Du gør hende til målet, og det er der, filmen knækker. Du er målet. Det er din udvikling, der er vigtig. Det du gennemgår, det har vi alle prøvet, og mange af os kommer til at prøve det igen. Men det er også det, vi kæmper for at undgå. Start med at se dem her:
https://www.youtube.com/watch?v=GdnYedTpToA - http://youtu.be/YNovswAlmio?list=FLXeKz ... xlT3n5pIFQ - http://youtu.be/iT6QxRkjCAQ?list=FLXeKz ... xlT3n5pIFQ
Abundance
Brugeravatar
Bark
Voodoo Master

Indlægaf AAA+ » tors 11. sep 2014 19:29

Nej ikke altid. Når jeg tænker tilbage på det, så det faktisk nogle piger der ikke fortjener en som mig. De hellere ikke over min standard, for hvis jeg begynder at finde ting på dem der hiver deres standard ned, hvis man kan sige sådan, så er der virklig mange ting jeg kan finde. Men for mig er det et nederlag, jeg ser mig selv om en optimistisk person, en der kan vil sejr og aldrig vil lide nederlag eller har svært ved at accepter et nederlag og det ved jeg er en dårlig ting.

Måske forventer jeg for meget og forstiller mig et lykkeligt liv efter jeg har været sammen med en pige på en 1.date eller haft en god oplevelse med hvor det fra start af har gået super og lige "efter planen".

Det som om korthuset falder let. Problemet ligger muligvis dybt inde i mig, da jeg før i tiden har været dybt ulykkelig forelsket!

Min største svaghed er at blive forelsket med det samme. at få hurtig følelser for en pige
AAA+
Fætter kanin

Indlægaf leon... » tors 11. sep 2014 20:24

Som du selv skriver har du "hovedet fyldt med tanker om hende" altså du går og planlægger en fremtid med hende. Jeg tror at du skal lære at skelne mellem "at være forelsket i en pige" og "forelsket i tanken om at være forelsket i en pige"...
leon...
Private Johnson

Indlægaf Bark » tors 11. sep 2014 20:55

Okay, så er det noget social conditioning og også lidt oneitis, der er i gang.
Vi er alle vokset op med, at vi møder den eneste ene, og så lever vi lykkeligt med hende til vores dages ende.
Det er jo også en rar tankegang, men det er bare ikke sådan verden er skruet sammen (havde ellers være let og smart).
Det er også oneitis, da du projekterer ting på hende, som du ikke nødvendigvis ved, er rigtige.
Prøv at se den her: https://www.youtube.com/watch?v=0O-sPbelDII
Den er virkelig god, den video.
Abundance
Brugeravatar
Bark
Voodoo Master

Indlægaf Kaizer » tors 11. sep 2014 21:31

Lad være med at lade din lykke og velbefindende være afhængig af andre. Du kan i sidste ende ikke styre, hvordan andre handler, tænker og føler. Det eneste du kan styre er dine egne handlinger, hvorhen du bevæger dig samt hvilke indflydelser, du vil lade påvirke dig. Be the cause not the effect. Nogen piger vil kunne lide dig, andre ikke - hvorfor tillægge det så stor betydning og gøre et kæmpe problem ud af det? Who fucking cares, der er millioner af piger. Desuden ser jeg også meget af det her med at "gå rundt og have Oneitis” samt at "være ulykkeligt forelsket” som et aktivt valg, man tager. Man lægger ansvaret for sit kærlighedsliv fra sig og overlader det til andre og omstædighederne. Give me a break, faggots! :D Tag fat i realititerne og vær proaktivt omkring dit liv, der er ingen der har sagt, det skal være let.
"Make it, don't take it, make it, don't fake it."
Brugeravatar
Kaizer
Angel of the Sun

Geografisk sted: Cafeteriet på Faaborg-Cypern Overfarten

Tilbage til Innergame