Panikangst

Mindsets, ego, målsætninger, one-itis

Panikangst

Indlægaf tiger » ons 22. okt 2014 11:12

Har haft skrevet lidt om hvad jeg selv oplever i form af angst, men ville gerne høre om nogle andre herinde lider/har lidt af panikangst?

Jeg er igang med at knuse min, men vejen er hård og lige fortiden går det lidt ud over mange andre punkter af mit liv, fordi mit mål om at få den ud af verden fylder SÅ meget!!!!!!!
tiger
Hoodoo Master

Re: Panikangst

Indlægaf Happytalk » søn 26. okt 2014 21:06

Hejsa.. Det lyder som om du fokuser på de forkerte ting. Forestil dig at du ser en pige, i dit hoved løber du hele scenariet igennem hvordan du score hende og hvordan i har sex sammen.. Inden du overhovedet har snakket med hende ? Kan du genkende denne situation? Hvis ja…

Så er du ikke ved at løse dit problem. I stedet skal du fokuser på selve problemet.. Det er at ændre de strategier du får, når følelsen af panik opstår.

Øvelse:
Skriv ti specifikke situationer ned hvor du har følt angst.
Skriv ned hvad du kunne have gjort anderledes i situationen så du havde fået et bedre udfald. Hvad kunne du fokuser på i stedet for?

Sidst men ikke mindst, på dit nuværende stadie: lad være med at fokuser på fissen. Men fokuser i stedet på at få erstatet de dårlige strategier med positive strategier.
Nothing to loose.
Find. Seduce. Repeat.

Min Log - Fra de sidste 8+ år i gamet:
http://www.danskpickup.dk/viewtopic.php?f=4&t=2815
Brugeravatar
Happytalk
Godzilla

Indlægaf tiger » man 27. okt 2014 23:15

Tak for svar.

Men mit problem er ikke AA.

Det er angst for at være langt væk hjemmefra og havne i en akut situation, såsom alvorlig sygdom, ulykke eller lignende. Jeg er så bange for at blive indlagt og at miste kontrollen (ikke at kunne komme hjem igen - hvertfald ligger det uden for min egen kontrol).

Eksempel: Jeg tager til Barcelona. Jeg spiser noget mad. Pludselig finder jeg ud af at der er kommet opvaskemiddel/glasskår eller andet giftigt i maden ved en fejl, som min ven fortæller. Sådan noget vil jeg gå TOTALT i panik over fordi jeg ikke ved hvordan min krop reagere. Pludselig føler jeg mig ekstremt langt væk hjemmefra. Begynder at svede, blive tør i munden, hjertebanken og svag i kroppen. Skal jeg ringe 112? Og hvad sker der hvis det går galt? Hvornår kan jeg komme hjem igen? Alt det fraholder mig gang på gang i at tage ud og rejse, selvom det er noget af det i livet jeg elsker allermest.

Der er noget jeg har lidt af hele livet og det er blevet meget forbedret fra at jeg engang nærmest ikke turde forlade mit hjem.
tiger
Hoodoo Master

Indlægaf Kaizer » ons 29. okt 2014 10:53

Der er en del forskellige måder an gribe det an på, alt efter hvor årsagen er og hvor slemt det er. Men det lyder fucking underligt de ting, du går rundt med , og jeg ville personligt klart have en rimelig stor grad af ild under røven for at arbejde med det her, hvis det var mig, der havde det sådan. Jeg ville prøve fucking alt. Find ud af, hvad den dybereliggende årsag er, bearbejd det, find måder at ignorer det, skifte tankemønstre og mindsets, og så ellers gradvist eksponere dig selv for det, du er bange for. Hele tiden søge nye oplevelser og udfordre dig selv. Det er nok det, en terapeut og kognitiv behandler ville gøre. Men snak med din læge og bliv henvist til professionel hjælp. Få en second opinion. Snak med alle, som har bare en lille snert af viden inden for området. Prøv at find en, som er ekspert inden for området. forsøg med hypnose, meditation ect. Læs bøger om det. Søg alternative behandlinger. Få en aftale med en kostlæge, og find ud af, om der er nogle ubalancer i din ernæring. Eliminer alt skidt, alkohol, ect fra din kost. Spis en perfekt diæt, se fx ultramind solution af Dr Hyman. Læs Eckhart Tolle bro, kender nogle der downloadede audiobogen og hørte den konstant. Begynd at dyrk rigtig meget motion, styrketræne hårdt. Hvis dit problem er meget slemt, kan du få udskrevet receptspligtig medicin såsom (SSRIs og SNRIs) af lægen som en midlertidig løsning imens får hjælp og arbejder på dit problem. Derudover har jeg hørt om folk som har fået resultater ved ikke-receptpligitge midler 'nootropics' såsom magnesium, L-theanine, phenibut, picamilon, gaba. Men hvad der virker for en person, kan have absolut ingen effekt for en anden ud fra hvad jeg har læst igennem tiderne på RSDNation og social anxiety forums. Jeg har personligt aldrig haft mere angst end at jeg bare skulle tage mig selv i røven og tage action ala det Happytalk snakker om.
"Make it, don't take it, make it, don't fake it."
Brugeravatar
Kaizer
Angel of the Sun

Geografisk sted: Cafeteriet på Faaborg-Cypern Overfarten

Indlægaf tiger » ons 29. okt 2014 21:04

Kan godt være jeg skal gå mere ind i det og prøve nye og anderledes metoder.

Jeg har gået til 5 forskellige psykologer, 3 hypnotisører, en tankefeltterapeut, prøvet med urtebehandling. Psykologer og mit eget fighterinstinkt har hjulpet mig meget, da problemet for 10 år siden har HELT slemt. Grunden til det skyldes nok ting der er sket i min barndom, som stadig sidder fast i mit voksne jeg.

Mit problem indtil nu har dog været at jeg kun har søgt hjælp når jeg lige har stået overfor en situation der er gået galt og jeg har følt mig som nul og nix.

Har ikke været så glad for medicin og har generelt hørt dårlige ting om det. Men det med at få lagt kostplan, træne hård fitness osv. og generelt lave en plan over mit liv med ting der kan hjælpe kunne være en god ting. Jeg er igang med at meditere og alt sådan noget, så håber jeg er på rette vej. Føler bare stadigvæk der er lang vej til at kunne forfølge alle de drømme jeg har.
tiger
Hoodoo Master

Indlægaf vUlpeS » tors 30. okt 2014 04:48

Kaizer skrev:Der er en del forskellige måder an gribe det an på, alt efter hvor årsagen er og hvor slemt det er. Men det lyder fucking underligt de ting, du går rundt med , og jeg ville personligt klart have en rimelig stor grad af ild under røven for at arbejde med det her, hvis det var mig, der havde det sådan. Jeg ville prøve fucking alt. Find ud af, hvad den dybereliggende årsag er, bearbejd det, find måder at ignorer det, skifte tankemønstre og mindsets, og så ellers gradvist eksponere dig selv for det, du er bange for. Hele tiden søge nye oplevelser og udfordre dig selv. Det er nok det, en terapeut og kognitiv behandler ville gøre. Men snak med din læge og bliv henvist til professionel hjælp. Få en second opinion. Snak med alle, som har bare en lille snert af viden inden for området. Prøv at find en, som er ekspert inden for området. forsøg med hypnose, meditation ect. Læs bøger om det. Søg alternative behandlinger. Få en aftale med en kostlæge, og find ud af, om der er nogle ubalancer i din ernæring. Eliminer alt skidt, alkohol, ect fra din kost. Spis en perfekt diæt, se fx ultramind solution af Dr Hyman. Læs Eckhart Tolle bro, kender nogle der downloadede audiobogen og hørte den konstant. Begynd at dyrk rigtig meget motion, styrketræne hårdt. Hvis dit problem er meget slemt, kan du få udskrevet receptspligtig medicin såsom (SSRIs og SNRIs) af lægen som en midlertidig løsning imens får hjælp og arbejder på dit problem. Derudover har jeg hørt om folk som har fået resultater ved ikke-receptpligitge midler 'nootropics' såsom magnesium, L-theanine, phenibut, picamilon, gaba. Men hvad der virker for en person, kan have absolut ingen effekt for en anden ud fra hvad jeg har læst igennem tiderne på RSDNation og social anxiety forums. Jeg har personligt aldrig haft mere angst end at jeg bare skulle tage mig selv i røven og tage action ala det Happytalk snakker om.

Jeg tænkte netop det samme: Prøv at give Tolle et forsøg. Der står en masse (i 'Nuets Kraft') om hvorledes følelser og tanker med store personlige fordele kan betragtes udefra, dvs. gennem en slags distancering fra ego'et. Jeg vil ikke gå i dybden med det, for jeg synes virkelig Tolle siger det bedst selv.

Jeg plejer at sige, at man, dersom man har tænkt sig KUN at læse een bog i hele sit liv, bør tage Nuets Kraft op til seriøs overvejelse. Jeg har oplevet mange nay-sayers, men det er fremdeles dem, der ikke har læst bogen, der siger, at "den sikkert ikke er særligt god".

Protip: Læs den langsomt (lissom dyr cognac; små slurke ;)). Der er så'n nogle anmærkninger overalt i bogen, hvor forfatteren foreslår at man lige grunder lidt over det, man lige har læst, evt. går ud og kigger lidt på verden med det, man har læst, in mente.
Det var, om ikke andet, sådan jeg selv læste den, og det virkede rigtig godt på mit tanke- og følelsesmylder. I dag kan jeg nogenlunde selv bestemme hvor meget indflydelse mit sind skal have, og jeg føler mig dejligt, forfriskende og vidunderligt frigjort deraf.

Vi hepper på dig, Tigermand. Du kan overvinde det hér med det gå-på-mod, du udviser, det er jeg stensikker på.

Red.: Jeg er i øvrigt også meget enig med Kaizer i det han i øvrigt foreslår. Måske med det NB at den receptpligtige medicin må være sidste udvej, hvis den er helt gal. Jeg har set folk gå pænt meget i stykker af medicinering i min tid. Altså som sagt; hvis intet andet virker :)
Kosttilskud er stensikkert en god ide. Mg, Zn og K samt omega-fedtsyrer giver vitalitet og overskud, virker muskelafslappende, "smører" kroppen og styrker immunforsvar og jeg-ved-snart-ikke-hvad.
Det ene øjeblik er det "fyre forstår bare ikke signaler" og yadda yadda yadda og det næste er de sure over, at man er kravlet ind ad deres vindue (kun iført balaclava) for at kysse dem godnat mens de sover.
Brugeravatar
vUlpeS
MacDaddy

Geografisk sted: Lænestol

Tilbage til Innergame