Svært ved at være ''bare venner'' med piger

Mindsets, ego, målsætninger, one-itis

Svært ved at være ''bare venner'' med piger

Indlægaf PickupTrainee » tors 14. apr 2016 17:36

Jeg har efterhånden erfaret, faktisk hele vejen igennem mit liv, at jeg har utrolig svært ved at være "bare venner" med en pige. Medmindre jeg dater hende, er i LTR med hende, eller knalder hende, så føler jeg mest af alt, at det er spild af tid at skrive/ses med hende. Jeg er ikke imod ideen om det, men min motivation er bare 0 på det punkt. Det er noget jeg gerne vil arbejde med, men det er fandme svært. Hvis hun samtidig ser godt ud, vil jeg instinktivt altid have en "bagtanke" med at ses med hende.

Jeg tror for mig, at det handler om mit ego, dvs. at jeg for alt i verden ikke vil være en "beta" der holder hendes håndtaske, mens hun knalder med en eller anden, anden fyr, og at jeg ikke vil være i den rolle. Er der andre der har haft det problem, hvis ja, hvordan dealede i med jeres eget ego på det punkt, og kom til den "accept" at ikke alle piger man ser, skal være FB/LTR-villige, men godt bare kan være venner?
PickupTrainee
Happy Meal

Geografisk sted: København

Re: Svært ved at være ''bare venner'' med piger

Indlægaf Gnome » tors 14. apr 2016 17:49

Hmm. Jeg har haft det på samme måde før i tiden synes jeg. Jeg tror i bund og grund det handler om, at jo mere du bliver vant til de lækre piger, dvs. dater flere og flere af højere status, desto nemmere er det at friendzone andre uden at have en bagtanke om at knalde dem. Hvis man kommer fra abundance med kvinder, så er det faktisk ret nemt at friendzone kvinder 'under' ens standard. Jeg er godt klar over, at det her lyder meget overfladisk, hvilket det nok også er, men faktum er at jeg tror det er sådan det forholder sig.

Eks: Du dater en 7'er (ignorer at skalaen er subjetiv), du føler du har vundet ved at have hende. Du vil ha' nemmere ved at befriende 6'ere fordi du ved du kan få en 7'er. Du har ingen interesse i at knalde 6'eren og i ender med at blive gode venner, uden bagtanker fra nogen af jer. Jo bedre man bliver til game, desto hottere kvinder vil du friendzone.

Du er ikke Beta, fordi du holder din venindes taske - heller ikke mens hun knalder en anden. Du er beta, hvis du vil knalde din veninde og ser hende fordi du har bagtanker om at knalde hende under dække af et venskab og ikke tør at vise, at du er et seksuelt væsen. Holde en piges taske (ved godt det bare var et eksempel) er ren høflighed og burde være et tegn på du er en gentleman.
"Husk. Intet er umuligt for den der bærer viljen i hjertet. Tak fordi I kiggede med." Thomas Mygind, vært på Fangerne på Fortet.
Brugeravatar
Gnome
Chuck Norris

Indlægaf Nota » tors 14. apr 2016 19:54

Bol hende, og er hun cool, så friendzone hende bagefter.
Amor Fati.
Brugeravatar
Nota
Hoodoo Master

Geografisk sted: Nordsjælland

Indlægaf chrisjv » man 16. maj 2016 12:39

Before I had studied Zen for thirty years, I saw mountains as mountains, and waters as waters. When I arrived at a more intimate knowledge, I came to the point where I saw that mountains are not mountains, and waters are not waters. But now that I have got its very substance I am at rest. For it's just that I see mountains again as mountains, and waters once again as waters.
We're all gonna make it brah
Brugeravatar
chrisjv
Witch King of Angmar

Geografisk sted: I'm not your teacher, excuse me..

Indlægaf Kami » tirs 24. maj 2016 00:04

Jeg har ingen AA, fordi jeg er venner med alt og alle. Lækre, kloge, mænd, kvinder, alle sociale lag, alle former for intelligens og udseende.

Der er ingen mystik forbundet med andre mennesker for mig. At du ikke kan omgås kvinder og være venner med dem, ser jeg faktisk som et ret stort issue for dig, med mindre det bare er fordi du ikke kan finde nogen, du har noget til fælles med.
Det er ret sært at sortere folk fra på grund af deres køn. Det svarer til at sige, at man ikke har venner med sort hår. So weird.

Jeg tror også, det handler om arrogance et sted. Hvis jeg vil have en fyr, går jeg ud og finder en fyr. Det gør jeg bare. Og en stor del af mine mandlige venner: Vil de have en chick, går de bare ud og finder en. No biggie. Der er INGEN grund til at begive sig ud i social incest for nogen af os, for vi har så mange andre muligheder, at det ikke giver mening at fucke en god relation op på den måde.
Det er jo bare desperat og mærkeligt.
Man ville jo heller ikke knalde sin bror/søster, vel?

Jeg tror, det vil være RIGTIG sundt for dig at arbejde med det her punkt. I stedet for at se kvinder som et eller andet mytologisk væsen, der kun eksisterer i kraft af deres fisser.
De er jo bare mennesker.
Kami

Indlægaf Desire » tirs 24. maj 2016 19:08

Kami skrev:Jeg har ingen AA, fordi jeg er venner med alt og alle. Lækre, kloge, mænd, kvinder, alle sociale lag, alle former for intelligens og udseende.

Der er ingen mystik forbundet med andre mennesker for mig. At du ikke kan omgås kvinder og være venner med dem, ser jeg faktisk som et ret stort issue for dig, med mindre det bare er fordi du ikke kan finde nogen, du har noget til fælles med.
Det er ret sært at sortere folk fra på grund af deres køn. Det svarer til at sige, at man ikke har venner med sort hår. So weird.

Jeg tror også, det handler om arrogance et sted. Hvis jeg vil have en fyr, går jeg ud og finder en fyr. Det gør jeg bare. Og en stor del af mine mandlige venner: Vil de have en chick, går de bare ud og finder en. No biggie. Der er INGEN grund til at begive sig ud i social incest for nogen af os, for vi har så mange andre muligheder, at det ikke giver mening at fucke en god relation op på den måde.
Det er jo bare desperat og mærkeligt.
Man ville jo heller ikke knalde sin bror/søster, vel?

Jeg tror, det vil være RIGTIG sundt for dig at arbejde med det her punkt. I stedet for at se kvinder som et eller andet mytologisk væsen, der kun eksisterer i kraft af deres fisser.
De er jo bare mennesker.

Du har helt ret. Med det sagt, så er der forskel på mænds og kvinders seksualitet. Jeg synes ikke, at tesen om, at en fyr altid er klar på at kneppe en attraktiv pige (eller fyren i parforholdet altid er klar på sex, hvor kvinden derimod skal være i den rette stemning), holder vand på nogen måde.
Men tesen er jo ikke opstået ud af det blå, og påstande har som regel et afsæt i virkeligheden. Og mænd har det (i større grad) med at ville kneppe attraktive piger i deres omgangskreds, i større grad end pigerne tilsvarende ville kneppe dem (det er vist så mange gange gennem diverse sociale eksperimenter).
Det kommer sig jo nok bl.a. af biologien (og nu dræber du mig med dine samfundsfaglige argumenter), at mænd skal plante sæd mange steder, kvinder opfostre yadda yadda...

Kan huske det du skrev engang om, at du ikke kunne lide nice guys. Fordi de havde en skjult dagsorden, og det var creepy... Jeg tror bare det forholder sig sådan, at der her er en forskel kønnene imellem. Mænd er generelt mere hooked på at kneppe piger i deres omgangskreds, end det er tilfældet den anden vej rundt. Hvad kunne det hænge sammen med? Jeg kunne forestille mig muligheder og deraf needyness.

De fleste piger, der er semi-attraktive og derover, kan generelt ret let få en fyr. Hvor mange fyre har væsentligt sværre ved at få noget (eller vide hvordan). Når vi bliver needy, har vi det med at se på de muligheder vi har (eller det som er omkring os), og derfor tænker de måske ikke bare, hey jeg går i byen og får en. De har ikke det abundance mindset.

Det er derfor imo fair nok at kaste det argument i hovedet på en gamer. Jeg ved, at jeg kan gå i byen og få noget med hjem. Men for den almene mand, er jeg i hvert fald mere forstående overfor, hvorfor han tænker og agerer som han gør.
"You miss 100% of the shots you don't take" - Wayne Gretzky
Brugeravatar
Desire
T1000

Indlægaf Kami » tirs 24. maj 2016 20:47

Jeg er ikke uenig med dig i forskellen, selvom jeg ikke giver en fis for biologien som argument her. Lad os cutte den med det samme og fortsætte det egentlige.

Jeg har aldrig haft et problem med, at fyre måske ville/kunne kneppe deres veninder. Jeg ved da også, at der i langt overvejende af mine venskaber hersker en balance, der med nok tequila og et JA fra min side, sagtens kunne tippes i en mere sexet retning.
Det, jeg hater på, er fyre der leger venner KUN for at knalde. Og så snart de opfatter, at det ikke vil ske, så er de videre.
Så er man en løgner, man holder andre for nar. Jeg kunne aldrig stole på sådan en fyr til noget, det er så manipulerende, falsk og ækel opførsel.
Men det er IKKE det samme som reelle venskaber, hvor sex ku' ske, men bare ikke er sket... og måske mest ikke er sket pga. kvindens manglende interesse for det.

Ift. mænds og kvinders muligheder, er vi bare ikke enige. Du kan gå ud lige nu og få sex, hvis du bare sænker dine krav nok. Og det er præcis det samme for kvinder. Jeg er hverken tyk eller grim, så jeg har da et pænt udvalg, men det hjælper mig ikke når 98% af alle fyre lander i HBnej kategorien. Mit udvalg er altså lige så bredt som dit, i den henseende. Vi har masser at vælge mellem blandt folk, vi ikke gider knalde - og der er ikke en skid forskel på kønnene her. Ellers er næste argument at mænd har muligheder i shemales på Halmtorvet, og det er jo heller ikke teknisk set forkert... Kan du se, hvor jeg vil hen? Muligheder er kun muligheder i praksis, hvis de er muligheder man rent faktisk ville gide at tilvælge under de rigtige omstændigheder.

Ift. det sidste du skriver. Ja? Jeg ved godt, det her ikke er nemt. Men man får ikke et normalt forhold til det andet køn, før man opfører sig normalt omkring dem. Det betyder måske, man skal vente indtil man får sex på mere fast basis, og det betyder måske at man skal omgive sig med flere forskellige kvinder, så man ikke bliver hooked på den ene veninde, men får så meget input at man vænner sig til det.
Men derfor er det stadig en ret ærgerlig måde at se på det andet køn, og det er også en stor hæmsko ift. game. Det betyder jo ofte, at man er anstrengt og unaturlig omkring kvinder, fordi man ikke er vant til at omgås dem udover når det betyder en masse. Og det fjerner altså en del af den naturlige elegance, som virkelig kan styrke ens sociale kalibrering.
Kami

Indlægaf Desire » tirs 24. maj 2016 22:51

Ift. mænds og kvinders muligheder, er vi bare ikke enige. Du kan gå ud lige nu og få sex, hvis du bare sænker dine krav nok. Og det er præcis det samme for kvinder. Jeg er hverken tyk eller grim, så jeg har da et pænt udvalg, men det hjælper mig ikke når 98% af alle fyre lander i HBnej kategorien. Mit udvalg er altså lige så bredt som dit, i den henseende.
Så bredt ser jeg bare ikke 'udvalget', som du snakker om. Opretter en pige sig på tinder får hun snildt 20-30 matches den første dag, og de fleste fyre vil her få 1 match. Ligeledes ligger det også i kønsrollerne, at manden typisk tager initiativet, altså står for den indledende kommunikation, for at få sat noget i gang (åbner).

Kvinder har mere (hyppigere) en modtagende rolle (manden spiller op til hende), end vi ser det den anden vej rundt.
Der er en grund til at kvinder (biologisk set !) roder i håret og sender IOIs, mens manden viser sit værd igennem action (have balls til at konfrontere pigen).

Så jeg er uenig i, at vi har lige udvalg, idet mænd oftere skal gøre noget aktivt. Der er forskel på at "gøre" og at "vælge". Jeg synes mere kvinder placerer sig i sidste kategori. Gamers kan være med der også, men det kan den almene fyr ikke. Ergo min forståelse for dem.

Ift. det sidste du skriver. Ja? Jeg ved godt, det her ikke er nemt. Men man får ikke et normalt forhold til det andet køn, før man opfører sig normalt omkring dem. Det betyder måske, man skal vente indtil man får sex på mere fast basis, og det betyder måske at man skal omgive sig med flere forskellige kvinder, så man ikke bliver hooked på den ene veninde, men får så meget input at man vænner sig til det.
Men derfor er det stadig en ret ærgerlig måde at se på det andet køn, og det er også en stor hæmsko ift. game. Det betyder jo ofte, at man er anstrengt og unaturlig omkring kvinder, fordi man ikke er vant til at omgås dem udover når det betyder en masse. Og det fjerner altså en del af den naturlige elegance, som virkelig kan styrke ens sociale kalibrering.
Du har da helt ret. Jeg siger ikke, at man ikke bør/kan forlange det. Bare at jeg er forstående overfor, hvorfor vi har så mange nice guys, som pleaser piger og bliver friendzoned, og i virkeligheden håber på at få noget puss...

Btw. Meget mere sympatisk måde du fik beskrevet din "afsky" på. Jeg troede det var generelt mod alle nice guys sidste gang jeg læste det, hvilket jeg syntes var rimelig... drastisk.

Hit me with a pm - hvis vi skal fortsætte diskussionen... Selv om vi aldrig når til enighed (behøver vi heller ikke..) Ingen grund til at spamme en uskyldig mands tråd ;)
"You miss 100% of the shots you don't take" - Wayne Gretzky
Brugeravatar
Desire
T1000

Indlægaf Kami » ons 25. maj 2016 00:01

Kort:

I chodeland:
En mand kan vælge sine targets.
En kvinde har kun valget mellem de fyre, der aktivt vælger hende til.

Ergo har mænd mere spillerum til at indhente flere targets, og har derfor mere at vælge imellem.

Gamers m/k er hævet over denne sociale struktur.
Kami

Indlægaf Happytalk » ons 25. maj 2016 00:35

Tre gode råd til at putte piger i freindzone:

1. Krammer når i mødes og skildes
2. Ikke eskaler fysisk / ingen fysisk kontakt
3. Ingen sextalk

Møder du piger i byen som har kæreste: sig til den at de skal være din wingwoman. De keder sig alligevel i byen, så kan de lige så godt hænge med dig ;-)
Nothing to loose.
Find. Seduce. Repeat.

Min Log - Fra de sidste 8+ år i gamet:
http://www.danskpickup.dk/viewtopic.php?f=4&t=2815
Brugeravatar
Happytalk
Godzilla

Næste

Tilbage til Innergame