Svært ved at være ''bare venner'' med piger

Mindsets, ego, målsætninger, one-itis

Re: Svært ved at være ''bare venner'' med piger

Indlægaf Desire » ons 25. maj 2016 09:19

Kami skrev:Kort:
I chodeland:
En mand kan vælge sine targets.
En kvinde har kun valget mellem de fyre, der aktivt vælger hende til.

Ergo har mænd mere spillerum til at indhente flere targets, og har derfor mere at vælge imellem.
Gamers m/k er hævet over denne sociale struktur.

Kortfattet er godt, men der røg argumentation så også.. Det argument synes jeg er vattet og uholdbart.. :D

Ja en mand kan vælge sine targets, men det er ikke ensbetydende med:
1. At de har nogen som helst interesse i ham
2. At han ved hvordan han gør
3. At han tager action (most don't)

En kvinde har da selvfølgelig ikke kun de mænd, der aktivt vælger hende til? Nu modsiger du vist lidt selv din påstand om lige bredt udvalg kønnene imellem? En kvinde kan da også sagtens gå hen til en mand? Det er bare det andet scenario, der er mest normalt.

Alt andet lige kommer vi ikke bort fra, at:
1. Der vil ofte foreligge flere henvendelser, hvorfor 'hun' kan vælge ud fra dem
2. Tager du en gennemsnitlig kvinde, og spørg hende, hvor mange muligheder for sex hun har haft over fx. 3 måneder, så vil det tal bare typisk være højere end et en mand vil give?

I og for sig så har mænd jo samme muligheder. Klart nok. Men der er forskel på teori og praksis. Størstedelen af mænd aner jo ikke, hvordan man aktivt får en pige. Når vi tilmed går ned i standard, har vi det med at møde nye udfordringer, fordi pigerne bliver suspicious over, hvad vi har gang i. De fleste mandlige gamere, kan nikke genkendende til, at de hårdeste afvisninger aldrig er kommet fra de pæneste piger, vi har snakket med.

En mand der skal overbevise en pige om at have sex med ham, skal stadig skabe komfort, bygge interesse osv. Hvorimod de valg en pige har, de er allerede langt længere henne ad vejen, fordi fyren allerede har vist interesse.

Der er forskel på at være ejendomsmægler, og have fået tre tilbud på et hus. Og så være en potentiel huskøber, der kan lægge billet ind på alle huse til salg. Det første scenario er langt mere sandsynligt at lede til et endelig køb end det sidste er, da det er længere i processen.

Vi kan jo have den her diskussion i uendelighed. Jeg kan være med på den teoretiske diskussion noget af vejen, men jeg vil altid falde tilbage på det vi ser IRL, og der har kvinder flere direkte tilbud.

Kvinider er selektive. Kvinder ville slet ikke kunne være selektive, og samtidig statistisk få mere sex end mænd, uden at have flere tilbud. Bemærk at jeg distingvere mellem tilbud og muligheder. Reelt set kan du jo godt argumenterer for, at alle kvinder i verden er en mulighed for mig at udvælge som target. Det gør dem ikke til et reelt tilbud om sex.
"You miss 100% of the shots you don't take" - Wayne Gretzky
Brugeravatar
Desire
T1000

Geografisk sted: København

Indlægaf jffffi » ons 25. maj 2016 22:33

PickupTrainee skrev:dvs. at jeg for alt i verden ikke vil være en "beta" der holder hendes håndtaske, mens hun knalder med en eller anden, anden fyr, og at jeg ikke vil være i den rolle. Er der andre der har haft det problem, hvis ja, hvordan dealede i med jeres eget ego på det punkt, og kom til den "accept" at ikke alle piger man ser, skal være FB/LTR-villige, men godt bare kan være venner?

1) Du bliver nød til at lære hvad alpha/beta behavior er.
2) Det er ikke "beta" at holde nogens håndtaske, medmindre du gør det for at lave vennesnigeren på hende og håbe hun gider knalde dig i et ulykkeligt øjeblik efter en anden fyr ikke lige giver hende samme opmærksomhed. Det er sgu' ikke håndtasken der er det essentielle her.
3) Generelt skal du også være ligeglad med andre fyre en pige måske/måske ikke ser.

Der er mange ting du tror der er årsagen til hvorfor du gør som du gør, men i bund og grund så er det bare fordi det er en del af processen. Man kan desværre ikke sige; gør XYZ og så accepterer du at piger også er mennesker og ikke bare eksisterer til lejlighedsvis brug af deres lunkne huller.

Mit bedste råd er først at lære dig selv at kende og lære din egne værdier, kvaliteter og fejl. Mange tror faktisk deres personlighed er en ting, hvoraf deres adfærdsmønster faktisk modsvarer netop disse værdier og træk - og det er helt okay, så længe du ikke benægter det overfor dig selv. Jeg kan personligt slå lidt ud på det sociopatiske spektrum, og det er også okay, jeg accepterer mig selv og jeg ved hvad jeg skal gøre omkring det og så går det hele sgu' alligevel. Jeg accepterer den fejl ved mig selv, jeg omfavner den og tænker nærmere, hvordan kan jeg bruge det til min egen fordel. Når først du har lært dig selv at kende så kan du lære at værdsætte kvaliteter i andre mennesker - også piger!

Og her kommer der noget lækkert PUA-lingo til dig. Der er netop en hel 'gren' af gøglet her der omhandler at "kvalificere" en pige. I bund og grund går det ud på at man får pigen til at hoppe i nogle hoops for at vise du har standarder og sådan. Men som ren interaktion mellem to personer, så handler det om at lære hinanden at kende, og vigtigere; at lære hinandens grænser. På det hedenganges TGO var der en glimrende post omkring emnet (*host* jeg havde skrevet den *host*), det kan være der er en der har c/p'et den på deres HDD og vil være så venlig at smide den herind.

Når du så ved hvad du selv står for, hvad du vil acceptere i en kæreste og hvad du vil acceptere i en ven (både pige/dreng) så er det jo bare at finde ud af noget omkring personen og hvis kemien er der, men fx den fysiske tiltrækning ikke er der, så er det jo et klart ja til ven, men nej til fwb/kæreste.

Har ingen ide om det her giver mening, ellers så spørg om en uddybning.
Brugeravatar
jffffi
Voodoo Master

Indlægaf chrisjv » tors 26. maj 2016 04:21

det er meget normalt, når man bliver "god" skal alt eskaleres. Den eneste måde er ikke at eskalere og forblive venner. Self kan et par flasker vodka ødelægge det, men venner kommer og går.
We're all gonna make it brah
Brugeravatar
chrisjv
Witch King of Angmar

Geografisk sted: I'm not your teacher, excuse me..

Foregående

Tilbage til Innergame