Seriøs kur mod one-itis

Mindsets, ego, målsætninger, one-itis

Seriøs kur mod one-itis

Indlægaf PickupTrainee » fre 6. maj 2016 11:44

Jeg har allerede haft en del posts, omkring samme pige, så bær over med mig, men jeg trænger virkelig til et godt råd.

Summa summarum mødte jeg en flot italiensk pige, hvor alt bare klingede, og var super godt i en 2 måneder, hvorefter hun så valgte at gøre det forbi, da hun ikke ville forelske sig hårdt i nogen hun alligevel ikke kan være sammen med uden long-distance (hun rejser igen). Det fuckede mig fuldstændigt op, da jeg følte at alt med hende var totalt perfekt, kemi, sex, everything. Jeg spiste ikke særlig meget, holdt op med at komme til undervisning på studiet, fik ikke læst rigtigt, og slackede på arbejdet. Med al sandsynlighed, er jeg nødt til at udsætte eksamer på grund af det.

Der er nu gået 7 uger siden det skete, og jeg har prøvet alle tænkelige metoder i "bogen". Været sammen med andre piger (tjek), cutte kontakten (tjek), prøvet at fokusere på selvudvikling (træning, arbejde, studie etc. - tjek). Uanset alt dette, så føler jeg ikke at jeg rykker mig rigtigt. At være sammen med andre piger, hjælper mig ikke rigtigt, heller ikke selvom der er kemi, da jeg konstant sammenligner dem med hende (uanset om jeg vil eller ej), og de blegner i den sammenhæng.

Jeg er lidt lost omkring hvad jeg skal gøre, for at komme over den pige, da jeg føler jeg har prøvet alt. Jeg ser stadigvæk andre, men so far har det ikke hjulpet mig særlig meget.

Jeg har set alle videoer (heriblandt Julians og Tylers) omkring one'itis adskillige gange, og læst mange guides/forumbesvarelser omkring det, men lige lidt hjælper det. Jeg føler at det hjælper mig i øjeblikket jeg ser/læser det, men kort tid efter er jeg "back to the same".

Det er blevet lidt bedre på de 7 uger, men ikke særlig meget.

Jeg føler at jeg bør kæmpe noget mere for at få hende til at skifte mening, men jeg ved inderst inde at det er pointless, om end det er det jeg har allermest lyst til i øjeblikket.

Det fucker mit liv ret meget op, så jeg har virkelig brug for et godt råd.
PickupTrainee
Happy Meal

Geografisk sted: København

Re: Seriøs kur mod one-itis

Indlægaf Gnome » fre 6. maj 2016 12:19

Vores liv er lineært (medmindre du er Hindu eller Buddhist). Tiden går, klokken slår, og du kan aldrig gå tilbage på linjen (tiden), du kan kun bevæge dig fremad. Se livet som et stort minde, og se dine oplevelser og erfaringer som du kan huske som en stor 'mindetank'. Din opgave er at fylde din 'mindetank' med de bedste minder mulige. Du har fået et fedt minde med din eks, men du kan aldrig gå tilbage i tiden. Accepter det, og ha' fokus på dine nye minder og skab for Gud skyld nogle fede af slagsens i fremtiden. Det gør du ikke ved, at være ramt af Oneitis.

Ragnar Lothbrok quote tid:

Billede
"Husk. Intet er umuligt for den der bærer viljen i hjertet. Tak fordi I kiggede med." Thomas Mygind, vært på Fangerne på Fortet.
Brugeravatar
Gnome
Chuck Norris

Indlægaf Desire » søn 8. maj 2016 13:50

"Tiden heler alle sår."
- Nogle ting tager bare tid. Du er jo nok egentlig blevet forelsket i hende, og det kan tage tid at få det ud af systemet igen. Du kender alle metoderne og skal bare fortsætte. Vær social, mød piger, knald nogle flere, prøv at lav en masse ting du synes er sjovt... Og en eller anden dag. Vil du føle motivationen spire frem igen.
"You miss 100% of the shots you don't take" - Wayne Gretzky
Brugeravatar
Desire
T1000

Indlægaf chrisjv » man 16. maj 2016 12:31

Gnome skrev:Vores liv er lineært (medmindre du er Hindu eller Buddhist). [/img]

Jeg ved ikke hvad du hentyuder til, men iflg buddismen og hinduismen er vores liv og lineært. Hvis du tror på rekarnation findes rekarnation, hvis du ikke tror på det, findes det ikke.. Det lyder meget lineært for mig.

Derefter vil jeg mene one-its er sundt så længe du knepper pigen.
We're all gonna make it brah
Brugeravatar
chrisjv
Witch King of Angmar

Geografisk sted: I'm not your teacher, excuse me..

Indlægaf Gnome » man 16. maj 2016 12:50

chrisjv skrev:

Jeg ved ikke hvad du hentyuder til, men iflg buddismen og hinduismen er vores liv og lineært. Hvis du tror på rekarnation findes rekarnation, hvis du ikke tror på det, findes det ikke.. Det lyder meget lineært for mig.

Jeg havde næsten glemt dig Chrisjv, den episke troll er tilbage!

"Samsara (også kaldet livshjulet) er det buddhistiske - Karma og hinduistiske - Sjæl udtryk for sjælens/karmaens vandring igennem forskellige tilværelsesformer, der starter med fødsel, som bliver til lidelse og død for at genfødes på ny. Denne cirkulære tænkning adskiller sig fra den lineære tænkning med fødsel/død og skabelse/dommedag i de tre store monoteistiske religioner (kristendom, jødedom og islam).".

Du kunne prøve med en google-search, hvis tingene flyver over hovedet på dig ;)
"Husk. Intet er umuligt for den der bærer viljen i hjertet. Tak fordi I kiggede med." Thomas Mygind, vært på Fangerne på Fortet.
Brugeravatar
Gnome
Chuck Norris

Indlægaf chrisjv » man 16. maj 2016 13:18

Gnome skrev:
chrisjv skrev:

Jeg havde næsten glemt dig Chrisjv, den episke troll er tilbage!

"Samsara (også kaldet livshjulet) er det buddhistiske - Karma og hinduistiske - Sjæl udtryk for sjælens/karmaens vandring igennem forskellige tilværelsesformer, der starter med fødsel, som bliver til lidelse og død for at genfødes på ny. Denne cirkulære tænkning adskiller sig fra den lineære tænkning med fødsel/død og skabelse/dommedag i de tre store monoteistiske religioner (kristendom, jødedom og islam).".

Du kunne prøve med en google-search, hvis tingene flyver over hovedet på dig ;)

Du kunne os vælge at brænde bøgerne som er det fundamentale i buddismen..
Brugeravatar
chrisjv
Witch King of Angmar

Indlægaf Gnome » man 16. maj 2016 13:20

Nu er jeg ik' buddhist, så det ville være en dum idé tænker jeg.
Brugeravatar
Gnome
Chuck Norris

Indlægaf chrisjv » man 16. maj 2016 13:22

Gnome skrev:Nu er jeg ik' buddhist, så det ville være en dum idé tænker jeg.

“If you meet the Buddha, kill him.”– Linji
Brugeravatar
chrisjv
Witch King of Angmar

Indlægaf Fame » man 16. maj 2016 18:03

Billede
Whatever you can do or dream you can, begin it. Boldness has genius, power and magic in it!” ― Johann Wolfgang von Goethe
Fame
Godzilla

Geografisk sted: Aarhus (39 år)

Indlægaf chrisjv » man 16. maj 2016 19:32

Fame skrev:Billede

Tror du virkelig at en person sidder på et forum i 10 år for at troll.. endten har du ikke mange brikker at flyt med, eller os kan du bare li dine memes.

Jeg er kun her for min egen progress, hvad i andre gør er jeg ligeglad med. + det er hyggeligt

Derefter du burde ha været nok i gamet til at du kender en der kender mig.. men måske kommer du ikke meget ud

Du er typen der laver en kop kaffe og sidder på forumet
Brugeravatar
chrisjv
Witch King of Angmar

Næste

Tilbage til Innergame