BETA: Artikel om kongruens/inkongruens

Mindsets, ego, målsætninger, one-itis

BETA: Artikel om kongruens/inkongruens

Indlægaf snake » fre 20. jan 2012 20:04

Hey igen

Jeg er ved at udarbejde en artikel omkring inner game, heriblandt om facader og kongruente handlinger.
Hvis nogen af jer gad læse det og give noget feedback, ville jeg være taknemmelig: http://mehmedbasic.dk/inkongruens.pdf

Det er et ikke-færdigt værk, som ikke er staverettet osv. Jeg ser helst at der er fokus på indhold, for grammatisk flueknepperi skal jeg nok ordne på et senere tidspunkt :)
Hellere leve med min højre hånd, end dø uden selvrespekt - undertegnede, 2012
Brugeravatar
snake
Happy Meal

Geografisk sted: Aarhus

Re: BETA: Artikel om kongruens/inkongruens

Indlægaf Fsharp » lør 21. jan 2012 14:07

Jeg savner referencer til den litteratur du har din viden fra.
Brugeravatar
Fsharp
T1000

Geografisk sted: Kbh

Indlægaf snake » søn 22. jan 2012 01:50

Fokuser på indholdet, og jeg vil i næste revision komme med kilderne :)

Du har ret i at det er meget at sige uden referencer. For nu antag mine kilder er valide.
Hellere leve med min højre hånd, end dø uden selvrespekt - undertegnede, 2012
Brugeravatar
snake
Happy Meal

Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Domino » fre 27. jan 2012 15:30

Interessant artikel. Jeg savner dog at du ser bort fra det energi-forbrug der ligger i at opretholde en facade og i stedet fokuserer på grundene til, at man vælger at opstille sådan en overfor de folk som man møder. Jeg synes du ret nemt bare placerer skylden på usikkerhed fremfor, at undersøge det til bunds nu du tydeligvis har interesse for psykologi. Det sagt så ved jeg ikke helt om jeg er enig, da facader i min verden er lig med auto-pilot!

Lad mig forklare: Når jeg før i tiden gik i byen og havde mit game-face on, så kørte jeg basalt set bare på auto-pilot. Når en pige sagde et ord, så havde jeg indøvet min hjerne til at genkende det ord og derfra associere den til et comeback eller en historie! Jeg brugte selvfølgelig meget energi på at få den her viden, men mens jeg stod der så tænkte jeg overhovedet ikke. Ting skete bare som så endte i resultat, hvilket var en ret sørgelig ting at opdage.

Jeg er dog kommet væk fra det her og bruger nu egentligt ikke facader, som jeg føler er meget mere energi-krævende end ikke at have. Det er herudover også meget nemt, at komme til at sige upassende ting og faktisk skade de venskaber man har! Især hvis man er lidt en weirdo, som mig der ikke giver en fuck for om det jeg siger er socialt acceptabelt. Men det giver da helt sikkert nogen plus-point i bogen ved folk der kan mærke, at man virkelig er reel overfor dem.

Jeg håber dette indspark kunne hjælpe din artikel lidt.
Domino
Happy Meal

Geografisk sted: Aalborg

Tilbage til Innergame