Være Unreactive og Bestå Tests-Mateo

Mindsets, ego, målsætninger, one-itis

Være Unreactive og Bestå Tests-Mateo

Indlægaf Wired » tirs 24. jan 2012 17:04

All right... Dette er et emne Elever spørger mig om Weekend efter Weekend. Hvordan får jeg et stærkt frame? Hvordan skal jeg være unreactive? Skal jeg ikke vise følelser?

Så i den følgende artikel vil jeg belyse hvordan man er unreactive og hvordan man består tests HVER ENESTE GANG.

Før vi går videre så lad os imidlertid få gjort rent bord, og få aflivet nogle af de myter der eksistere angående ovennævnte emne.

1. Hvis jeg ikke viser følelser, er jeg unreactive.

2. Jeg skal være seriøs (Med andre ord tager man sig selv alt for højtideligt).

3. Hvis jeg ikke består ALLE tests, kan jeg ikke have sex med hende.

4. Jeg skal konstant tænke på frames og hoops, da det ville være en katastrofe hvis jeg faldt i, når jeg nu rent faktisk "studere" det her.

Der er mange flere myter på dette område, men for mig er de mest essentielle de ovennævnte- For at lige for det bekræftet en gang for alle, er de alle fire det rene nonsens.

Først og fremmest, så skal vi huske på at vi som narcisistiske individer altid tror at fokus er på os. News Flash!! Folk er RET ligeglade med hvad du laver, ihvertfald fokusere de ikke nært så meget på dig som du selv går og tror.

Det er lidt ligesom når man er til en danse lektion, og man går og er bange for at "fucke op" fordi alle de andre så ville se det. Ironien ligger dog i at 95% af eleverne derinde tænke på samme måde, og derfor ikke opnår deres fulde optentiale. Så til at starte med, lad vær med at tage dig selv alt for højtideligt og lad vær med at lægge den store mening i det, hvis nu en person prøver at frame/amogge dig. Da jeg kom ind i gamet for 12 måneder siden, kunne jeg gå og tænke flere timer over en enkelt kommentar som "underminerede" min alphaness, lad vær med det!

Med det sagt så lad os komme lidt in på Subjective Reality:

"Subjective reality states that the world lives inside your head, and not the other way around. You CREATE the world.Subjective reality states that whatever is within your consciousness and awareness exists. Anything outside-doesn't."

Dette er Virkelig Essensen i at være unreactive. I bund og grund er subjektiv realitet, den forståelse af at de ting der sker i omverdenen bliver fortolket på en specifik måde i din hjerne. Hvad denne fortolkning for så "viden" fra er dine allerede eksisterende Beliefs/værdier/fordomme. Groft sagt kan man stille følgende ligning op :

Realitet+Jeres Beliefs/værdier= Den Subjektive realitet.

Fx, Jeg har det belief at alle kvinder er forelskede i mig. Hvis en kvinde smiler til mig på gaden, fortolker jeg det som at hun føler tiltrækning i så massiv en grad at hun bliver nød til at udtrykke det. Det er min subjektive realitet at hun er forelsket.

Samme eksempel, Men med en fyr der har et destruktivt belief i form af at han ikke forstår kvinder og de ikke kan lide ham. Han går ned af gaden og en kvinde smiler til ham, Med en Ret stor sandsynlighed vil han fortolke det anderledes end mig. Hans subjektive realitet vil være, at kvinden grinte af ham, fordi han var ynkelig/grim/en taber osv.

Kan i se sammenhængen her?

Alle jeres beliefs er tanker, og et belief er en Regel konstrueret ud fra din realitet. Din Realitet/Frame er styret af dine beliefs og dine værdier, og alle beliefs/værdier er valg du selv tager(Om det så er bevidst eller ubevidst). Dette betyder at du er ansvarlig for den drejning dit liv tager, og den måde du fortolker omverdenen på er 100% op til dig selv i sidste ende.

Tingene bliver en smule abstrakte nu, så lad os et real world eksempel på subjektiv realitet.

Forestil jer at i går ned af gaden og kigger på tøj. Pludselig kommer der et 8 årigt barn op til jer og siger " Du er grim. Du ligner en bøsse. Du kan sikkert aldrig få piger", Meget tvivlsom situation. Men luk øjnene, og visualisere det- og tænk over de følelser dette ville vække i jer. Forhåbentlig ville det ikke have Nogen som helst effekt på jer. Dette er sandt idet jeres hjerne på et split sekund fortolker realiteten, ud fra jeres beliefs.

I tænkte sikkert "det er et lille barn, I er et voksent menneske og i har større erfaring og social value" derfor er i fuldstændigt Unreactive.

Forestil jer samme situation. Men istedet er det en hot pige der kommer op til jer, stopper jer og siger "Du er grim. Du ligner en bøsse. Du kan sikkert aldrig få piger", Stadig en tvivlsom situation-Selvom jeg har fået lignende ting et par gange . Luk øjnen og visualisere det. Hvilke følelser vækker dette hos jer?

Hvis i er som 95% af mænd så ville i sikkert gå og tænke over dette i et stykke tid, selvom i logisk set vidste det var noget bullshit. I ville måske se jer i spejlet for at "tjekke" om de ting hun sagde virkelig passede, Med andre ord viser i en følelsesmæssig reaktion til det I er ikke unreactive.

Tyler Durden siger, at man kun har en følelsesmæssig reaktion til folk som man anser for havende en højere værdi end en selv( Når man snakker håndtering af bullshit fra folk). . Dette er 100% sandt. Men husk samtidig på hvem der bestemmer den "højere" værdi og hvordan i skal reagere på en given person, det hele er jeres subjektive mening om tingene.

1. Hvis du kender dine værdier/ beliefs og er med til at forme disse, vil du automatisk ændre din subjektive realitet og være langt mere unreactive.

2. Hvis du føler dig selv som en high value person, ville det meste bullshit prelle af på dig.

Tag virkelig tid og skriv jeres værdier ned, Det er ekstremt vigtigt at vide hvem i dybest set er som person.

De ovennævnte ting, er hvordan man "Passivt" kan blive langt mere unreactive, Og de vil helt klart have den største effekt da du tager fat i selve "problemet" og ordner det fra roden. Men vi vil nu også komme ind på nogle "teknikker", da disse er gode til at starte med.

All right, Unreactivness betyder ikke at man ikke viser nogen emotionel Reaktion. Det betyder at man ikke viser nogen Emotionel Reaktion til det man anseer som Bullshit. Fx hvis en piger spørger om man er bøsse for at teste en, ved man det er bullshit og det er langt ude af ens realitet og derfor har man ingen emotionel reaktion til det.

Jeg vil nu skrive de ting jeg gør når jeg får Tests fra piger. Jeg har rangeret dem efter hvad jeg benytter mig allermest af.

Hvordan du er Unreactive

1. Jeg ignorer fuldstændigt ting der er ude af min realitet og fortsætter som om intet var hændt. Dette er EKSTREMT effektivt, og mange gang kan man se på pigens ansigt at hun bliver tiltrukket bare ved at du ignorer det.

2. Svare på det de siger, på den måde de vil have du svare vel og mærke- Dog svarer du uden nogen somhelst emotionel reaktion. Dette er lidt ala at stikke sig selv med kniven, det er bare ikke nært så reaktivt.

Eksempel
Hb: Hahaha du så cool, du kompensere sikkert for noget, har du en lille pik?

Mateo: Ja. (Uden nogen emotionel reaktion, og lad vær med at være reaktive og vente på et udspil fra hende. Bare fortsæt med det i var igang med)

Denne teknik virker Ekstremt godt idet, der i al interaktion altid er en "battle of beliefs" og den der har den stærkeste tro på det han siger, "vinder". Hvis du er 100% afslappet med det du siger og du er sikker på det, vil det altid virke. Som Rick H siger " You can do anything with enough Authorithy".

3. Reframe det de siger. Dette kan i gøre på et hav af forskellige måder, alt afhængig af hvordan jeres game stil er. Min stil er meget med at jeg er The prize på en nærmest obvious måde. Lad os tage et eksempel fra sidste uge.

Eksempel

Jeg var igang med at game mit target og hun var forelsket. Jeg havde en "Latino" skjorte på og tre af knapperne var åbne så man kunne ikke andet end at se mit MASSIVE og MANDIGE bryst stikke frem.

Targets veninde blev ved med at sige at jeg skal knappe min skjorte op. Så Længe det var verbalt ignorede jeg det bare. Men Pludselig prøvede hun selv at knappe min skjorte op, jeg skubbede hendes hænder væk. Kiggede hende seriøst i øjnene og sagde " Jeg kender dig ikke så godt, og det er lidt for tidligt at du bliver så seksuel", dette resultere i at hun begynde at grine højlydt og prøver at qualifie sig selv. Dette er guld værd, bare reframe hendes actions ud fra jeres beliefs( Positive og bekræftende beliefs vel og mærke).

4. Når hun giver jeg en shit test, så grin HØJLYDT af hende og sig hun er ligesom din irriterende lillesøster/ veninde/ whatever.

Note. Denne skal kun bruges når i genuinely føler at det er SJOVT og ynkeligt, ellers kan det virke reaktivt.

5. Hvis de vil have jer til at falde i hoops og det er åbenlyst, kan i gøre det på en "overdreven" måde så det er nærmest komisk.

Eksempel

Hun ber jer om at holde hendes drink et øjeblik, og det er åbenlyst hun vil teste jer. Så kan i tage jeres hånd op som en robot mens i laver robot lyde og tage drinken i slow motion.

Denne sidste taktik skal dog bruges sparsomt da i ellers kan virke som lidt af en klovn/try hard.

Dette og specielt de 3 første regler er ALT hvad i skal bruge i jeres søgen efter "the Unreactive Grail".

Lige et par ord til at slutte af med.

Hvis i "failer" en test, så lad vær med at slå jer ud. I kan sagtens fortsætte og få gode resultater. Naturals failer tit tests og bare fordi de fortsætter for de stadig resultater.

Lad vær med at tro at ALLE vil frame controlle jer. Lad vær med at lade det stige jer til hovedet. Lad vær med at tænke ekstremt meget over det hvis en fyr eller pige ber jer om noget og det ikke virker som et åbenlyst hoop.

Når i bliver bedre til disse ting kan i bruge den tommelfinger regel at bare gøre som i har lyst til. Fx Købte jeg for første gang i mit liv en drink til en pige for et par måneder siden udelukkende fordi jeg havde lyst.

Alt godt-Mateo
Wired
Seargeant O'Hara

Tilbage til Innergame