Self Sabotage -Mateo

Mindsets, ego, målsætninger, one-itis

Self Sabotage -Mateo

Indlægaf Wired » søn 29. jan 2012 10:54

Hey Champ...

Idag vil jeg gå over et Meget seriøst emne. Noget der gang på gang knuser mit hjerte og giver mig gåsehud når jeg ser det in real life. Noget som vi alle har prøvet , men kan stoppe omgående med den rigtige bevidsthed.

Self Sabotage!

Så ofte ser jeg folk der begynder at få styr på denne del af deres liv smide det hele overbord. Jeg ser folk der går meget ud og rent faktisk begynder at få resultater, men af en eller anden mærkelig grund stopper de pludselig og rationalisere over hvorfor de stoppede.

Folk der ved lige præcis hvilke handlinger de skal tage, men ikke gør det.

Self sabotage er når man ubevidst ødelægger ting for sig selv fordi man inderst inde ikke føler man fortjener dem. Dette lyder måske langt ude, men TRO mig, jeg har set det tusindevis af gange, både ved andre men også personligt.

Vi har alle en ide om hvad vi fortjener her i livet. Bevidst såvel som ubevidst. Denne ide er dannet udelukkende af de beliefs vi har lært fra social programmering, familie, omgangskreds osv. Yep, dvs din følelse af hvad du egentlig fortjener her i livet er bestemt af fuldstændigt tilfældige ting, fx om der var en stor tyk dreng der mobbede dig da du gik i skole eller at du prøvede at fremlægge et projekt da du var lille og det gik galt og alle grinte af dig. Men på samme måde også om du var en kæmpe player da du var lille og alle pigerne elskede dig. Både på godt og ondt.

Det sjove er at når du klarer dig dårligere end hvad du føler du fortjener så tager du handling og får resultater. Men desværre virker det også den modsatte vej. Hvis du pludselig klarer dig bedre end det du tror du fortjener, vil du ubevidst begynde at ødelægge det for dig selv da din hjerne ikke kan kapere at du klare dig bedre end din ide om hvad du fortjener.

Eksempel: Du begynder at gå ud meget og får tighter og tighter game. Du begynder at date virkelig hotte kvinder, men pludselig stopper du med at gå ud og approacher ikke kvinder længere. "Du har ikke lyst". Når du sabotere tingene for dig selv benytter du dig i virkeligheden af en forsvarsmekanisme: Du vil heller ødelægge tingene for dig selv end at en anden person pludselig afviser dig og "beviser" at du ubevidst havde ret i at du ikke fortjente denne succes. Dette kaldes også et frame-Snapback.

Hvornår ved du at du sabotere tingene for dig selv?

Når du vil have noget, men ser det som umuligt eller alt for svært. Når du kommer med grunde til hvorfor det ikke kan lade sig gøre. Fx. Sidder du derhjemme fredag aften og skal ud og approache kvinder, pluselig begynder din hjerne at komme med grunde til hvorfor du ikke skal gå ud "Jeg er træt", " Jeg skal tidligt op", "Der ikke så mange mennesker" osv. Dette er self sabotage's stærkeste Våben. UNDSKYLDNINGER.

Første skridt i at formindske denne form for ødelæggelse af livglæde er simpelthen at blive bevidst om at man ødelægger tingene for sig selv fordi man ubevidst ikke føler man fortjener dem. Hver eneste gang din hjerne kommmer med undskyldninger så brug disse 4 magiske ord som har hjulpet mig utallige gange: "Thank You For Sharing".

Eksempel: Du sidder derhjemme fredag aften og din hjerne begynder at komme med undskyldninger om hvorfor du ikke skal gå ud. BANG! Sig "Thank You For Sharing" til din hjerne, du takker den oprigtigt da den virkelig tror den passer på dig. Derefter tager du handling, hopper i badet og fyrer i byen.

De fire magiske ord efterfulgt af handling med det samme.

Hvad der er vigtigt at forstå er at sabotage af dit liv ikke har noget at gøre med dine evner, hvor god en person du er, hvor succesrig du er eller hvor meget talent du har . Det handler udelukkende om en Ulogiske og irrationelle undskyldninger for hvorfor du ikke kan gøre de ting du i virkeligheden har lyst til.

Her er et Citat jeg har læst for mig selv hver eneste dag det sidste 1½ år:

Most of the guys who want succes, but cant bring themselves to do what's necessary to get it are still holding onto something.

They've still got that little bit of EGO that they are clinging to and that they arent ready to give up.

They have a concept of what they DESERVE and they wont go beyond that.

They dont feel truly entitled.

Dayum, det er skræmmende at tænke på. At det eneste der virkelig står mellem En og ens drømmeliv er de barriere man har sat op for dig selv.

Når du begynder at blive bevidst om denne destruktive opførsel vil det automatisk begynde at formindskes. Men ligeså snart du ikke er 100% bevidst vil det komme snigende tilbage og fustrere dig. Dette er normalt, så tag det ikke så tungt. Men begynd at blive bevidst om hvorfor du gør de ting du gør og ikke mindst hvorfor du ikke gør de ting du har lyst til.

Tænk over disse sprøgsmål og svar ærligt på dem, vurder så selv om du sabotere nogle af tingene i dit liv uden grund.

Savner du at have en attraktiv, Sexet og Dejlig pige ved din side?
Hvis du ikke har allerede har dette, hvad er så grunden til dette?

Har du den dag idag din drømmekrop?
Hvis ja, Lækkert, hvis nej Hvorfor ikke?

Føler du dig 100% passioneret omkring dit liv?
Hvis nej hvorfor ikke?

Hvis du døde imorgen ville du så føle du havde levet dit liv til dets fulde potentiale?
Hvis nej hvorfor ikke?

Hvis din hjerne begynde at komme med forklaringer og undskyldninger til hvorfor du ikke har disse ting så ved du at du ubevidst sabotere dig selv i dele af dit liv.

Alle disse ting er 100% mulige for dig. Stop med at sabotere tingene for dig selv. Gå amok, gør ting du ikke har gjort før. Tænk og tag handling uden for rammerne. Analysere de ting du virkelig har lyst til og tag massiv handling imod dem. Den eneste der kommer til at opnå de ting du vil have er dig selv, der er ikke nogen der på magisk vis vil servere det for dig på et sølvfad.

Din tid går ligemeget hvad. En ting er sikkert, at vi alle kommer til at dø. Hvorfor ik være bevidst så man ikke sabotere sig selv og dermed opnår langt større livsglæde mens man lever YEAH BABY! Gå ud og scor den fuckinger 10'er. Rejse verden rundt hvis det er det du vil. Få den uddannelse du altid har drømt om. Tag det fitness kursus du altid har ønsket dig. GØR DET, det er i dette liv eller aldrig.

Første skridt mod alt dette er simpelthen bevidstheden om Self Sabotage.
Fang dine undskyldninger hver gang de popper op og stop dem med det samme!Undskyldning stoppes aller lettest med massiv handling.

I de næste artikler vil jeg komme dybere ind på konkrete steps man kan tage for at stoppe denne uproduktive opførsel.

Alt godt-Mateo
Wired
Seargeant O'Hara

Re: Self Sabotage -Mateo

Indlægaf Wired » søn 29. jan 2012 10:56

Og her en kommentar til artiklen fra Panicpua

Fed artikel. Mandela har sagt det ret smukt:

”Vor dybeste frygt er ikke, at vi er utilstrækkelige.
Vor dybeste frygt er, at vi er grænseløst kraftfulde.
Det er vort lys, ikke vort mørke,
Der skræmmer os mest.
Vi spørger os selv,
er jeg virkelig strålende begavet,
vidunderlig, talentfuld, og eventyrlig?
Er det i virkeligheden ikke det du er?
Du er et Guds barn,
at gøre dig lille, tjener ikke verden.
Der er intet oplyst i at gøre dig mindre,
så andre mennesker omkring dig,
ikke vil føle sig usikre.
Vi er født til at manifestere det Guddommelige i os.
Det er i os alle!
Når vi lader vort eget lys skinne,
giver vi ubevidst andre mennesker lov til det samme.
Når vi frigør os, fra vores egen frygt,
befrier vores tilstedeværelse automatisk andre”

Citat fra Nelson Mandelas indsættelsestale som den første demokratisk
valgte præsident af Sydafrika i 1994.
Wired
Seargeant O'Hara

Indlægaf Seeb » fre 3. feb 2012 12:27

Fed Post Mateo.

Du har helt ret, men kan nemt sætte sig ind i de situationer du beskriver.

Keep going.
"Those who push themselves, and are willing to face pain, exhuastion, humliation, rejection-or worse, are the ones who become champions. Neil Strauss
Brugeravatar
Seeb
Seargeant O'Hara

Geografisk sted: Jylland

Indlægaf RaminGo » tirs 6. nov 2012 19:27

Yo Mateo!

Er det dig der er Wired? jeg har virkeligt ledt efter dig længe, hvis det er dig. Jeg købte dit produkt og mangler nemlig de 45 min. taletid over skype med dig :) jeg er kommet utrolig langt med produktet og synes det går kanon fremad. Men mangler stadigvæk noget hjælp
RaminGo
Gummi Tarzan

Indlægaf Garantia » tors 8. nov 2012 19:47

RaminGo skrev:Yo Mateo!

Er det dig der er Wired? jeg har virkeligt ledt efter dig længe, hvis det er dig. Jeg købte dit produkt og mangler nemlig de 45 min. taletid over skype med dig :) jeg er kommet utrolig langt med produktet og synes det går kanon fremad. Men mangler stadigvæk noget hjælp

Det er desværre ikke ham, hvad han laver idag ved jeg ikke, men en del af miljøet er han ikke mere
Garantia
Gummi Tarzan

Indlægaf shiva » ons 12. dec 2012 16:11

Garantia skrev:
RaminGo skrev:Yo Mateo!

Det er desværre ikke ham, hvad han laver idag ved jeg ikke, men en del af miljøet er han ikke mere

Jeg tror han skiver noget mere om det her..... ;)

http://www.amazon.com/The-Mind-Made-Pri ... 1475136250
shiva
Bølle Bob

Indlægaf Satans yngel » man 9. feb 2015 17:59

Mandela har citatet fra Marianne Williamsons bog "a return to love"

"...Our deepest fear is not that we are inadequate.
Our deepest fear is that we are powerful beyond measure.
It is our light, not our darkness that most frightens us.
We ask ourselves, Who am I to be brilliant, gorgeous, talented, fabulous?
Actually, who are you not to be?
You are a child of God.
Your playing small does not serve the world.
There is nothing enlightened about shrinking so that other people won't feel insecure around you.
We are all meant to shine, as children do.
We were born to make manifest the glory of God that is within us.
It's not just in some of us; it's in everyone.
And as we let our own light shine, we unconsciously give other people permission to do the same.
As we are liberated from our own fear, our presence automatically liberates others."

This passage is commonly mis-attributed to Nelson Mandela's 1994 Inaugural Address.

It actually comes from the book 'A Return To Love' (1992) by Marianne Williamson
Our deepest fear is not that we are inadequate. Our deepest fear is that we are powerful beyond measure.
Brugeravatar
Satans yngel
MacDaddy

Indlægaf chrisjv » lør 4. apr 2015 10:56

ik lyt til mateo manden er businessmand.. var engang til en pua møde.. hvor en af talerne var mateo, manden endte med at smide alle ud af rummet der ikke ville købe hans produkt..

At han nu søger svar os folk som osho, viser bare hvor intelligent han endelig var.
We're all gonna make it brah
Brugeravatar
chrisjv
Witch King of Angmar

Geografisk sted: I'm not your teacher, excuse me..

Indlægaf James Collin » man 6. apr 2015 13:15

chrisjv skrev:ik lyt til mateo manden er businessmand.. var engang til en pua møde.. hvor en af talerne var mateo, manden endte med at smide alle ud af rummet der ikke ville købe hans produkt..

At han nu søger svar os folk som osho, viser bare hvor intelligent han endelig var.

Samme erfaring... (Produktet før mennesket eller menneskerne)

Jeg bliver snart nød til at møde dig IRL, personer som dig mangler på dette fora hehe. En sjælden race, masser af viden, lidt kritik og en smule bad ass over det. Da du bare siger din mening, hvilket jeg er fan af, men ikke siger højt :)

Hvis det ikke er for meget, vil jeg gerne høre ud om dine erfaringer i henhold til game. Det var en øl og underholding, du skrev der var tricket ikke, så kildede det nemlig rigtigt ikke. Hvis ja, så har jeg købt den store underholdings pakke af HBO og der lover de underholdning til den store guldmedalje.

Har selv læst det på produkt beskrivelsen på hjemmesiden :shock:
Brugeravatar
James Collin
MacDaddy

Tilbage til Innergame