Sammenhængen mellem drømme og virkelighed

Mindsets, ego, målsætninger, one-itis

Sammenhængen mellem drømme og virkelighed

Indlægaf eTrin » tirs 7. feb 2012 17:50

Hej allesammen

For ca. 1 - 2 år siden begyndte jeg at læse om, det at være en pua. Men det fangede mig først for første gang, jeg hørte om siden TGO.
Jeg læste bla. om noget med "drømme", om hvordan de fortæller din udvikling gennem livet. Mener der stod: (Hvis du i drømmen kravler op af et bjerg, men ikke når helt til tops, pga. du blev for træt), kan det videre føres til det virkelig liv. Evt. At jeg sidder med for mange rapport, og jeg ikke kan overskue dem, jeg kæmper for at lave dem alle sammen, men giver op til sidst fordi jeg ikke var rigtig forberedt.
Det kan også være hvis du er ved at k-close en pige i en drøm, men stopper fordi, du har et kæmpe bolsje i munden. Det kan vel også overføres til du stadig er for genert ell.

Det er sådanne spørgsmål jeg gerne vil have svarene på. Artiklen jeg læste var hvertfald lang.

eTrin
Jo flere døre du banker på, jo flere vil åbne for dig !
eTrin
Private Johnson

Re: Sammenhængen mellem drømme og virkelighed

Indlægaf snake » tors 9. feb 2012 03:18

Hej

Jeg har ikke læst den pågældende artikel, men har læst nogle artikler om drømme set fra et neurologisk synspunkt.

Drømme kan være en måde at forberede os på. Hvis du har mareridt om hvorledes du vil reagere, hvis du møder noget farligt såsom en tiger eller whatever, så er du mere forberedt hvis det rent faktisk sker.

En sjov ting ved hjernens tilstand når du drømmer er, at selvom den er ligeså aktiv som når du er vågen, er der ingen reel sammenhæng mellem tankerne. Det er derfor du kan drømme om at skøjte på en vulkan med din lillesøsters bamse, iført ridderrustning og paryk.

Man skal derfor passe på med at tolke drømme, rettere sagt tolke enkelte drømme. Hvis du har en tendens til at drømme at du fx ikke kan nå noget, så er det nok fordi du er meget stresset. Det er bare svært at aflede noget direkte, hvis du forstår.
At du ikke når toppen af bjerget i drømmen kan være en limiting belief, men det kan også være random tanker din hjerne har kastet efter dig.

Mine drømmer ændrer sig med min sindstilstand. Når jeg er meget stresset og i depressive perioder, da har jeg mange mareridt om bl.a. ikke at nå noget. Når jeg har det fint i hverdagen er mine drømme forglemmelige, og jeg drømmer sjældent noget jeg kan huske.

Ved du hvem der skrev artiklen?
Hellere leve med min højre hånd, end dø uden selvrespekt - undertegnede, 2012
Brugeravatar
snake
Happy Meal

Geografisk sted: Aarhus

Tilbage til Innergame