Citat af Nathaniel branden

Mindsets, ego, målsætninger, one-itis

Citat af Nathaniel branden

Indlægaf Aros » man 27. feb 2012 09:01

when a person of high self esteem and indepence meets another person for the first time,
the first question is normally not what does this person think of me? but rather
what do I think of this person?

- Nathaniel branden

Jeg err ved at læse Nathaniel branden bog Self esteem every day, som er en bog fuldt med daglige citater, og ville lige dele dette citat med jer. Synes han her fanger essensen af inner game meget godt. Citatet definerer den indstilling der ligger i at være en selvstændig person med højt selvværd, samt at være fri for behovet for bekræftelse, at være fri for henvendelses angst osv. Du går ikke hen for at kvalificere dig til hende, men for at se om hun lever op til dine krav.
Aros

Re: Citat af Nathaniel branden

Indlægaf Leisure Pirate » man 5. mar 2012 16:15

Det er sjovt at det er lige netop det som David X underviser i. Han har kun to regler:

1. Hold op med at tænke på hvad du tro hun tænker.
  2. Du er den vigtigeste person i forholdet.

Jeg synes faktisk det er nogle sindsygt gode regler at prøve at efterleve. Alt needy opførelse stammer fra at man tænker "hvad mon hun synes om det her" og "hvad kan jeg gøre for at behage hende" i stedet for at tænke "hvad synes jeg om hende" og "hvordan kan hun gøre mit liv bedre".
Brugeravatar
Leisure Pirate
Son of a gun

Indlægaf kristian_ » fre 9. mar 2012 12:01

Nice citat :D
kristian_
Happy Meal

Indlægaf soten » man 12. mar 2012 20:33

Fedt citat ja :D

Men hvordan er bogen egentlig generelt? har hørt mange gode ting om andre værker fra samme forfatter. Blandt andet six pillars of self esteem. Måske skulle man tjekke en af hans bøger ud ;)
soten
Nyklækket

Indlægaf Aros » lør 26. maj 2012 07:23

Hej soten, Ja du bør helt sikkert tjekke brandens bøger ud. Jeg har læst six pillars of self esteem og kan anbefale den. Måske en af hans bedste bøger.Har læst flere af hans bøger, og har planer om at læse dem alle
Aros

Indlægaf Aros » lør 26. maj 2012 07:27

hej Leisure pirate, ja det har du ret i. David x is the man. Har selv fået meget ud af hans lydprogram og e-bogen af samme navn - Be relentless.
Aros

Tilbage til Innergame