Facebook eksperiment

Scoring med elektronisk grej

Facebook eksperiment

Indlægaf kristian_ » ons 25. sep 2013 23:26

kender i det når man sidder der hjemme på sofaen efter en lang dag og tænker jeg har lyst til at være lidt social, uden egentlig at lette røven fra sofaen af. Jeg ringer til en ven, min far, eller poster noget på facebook.

Hvorfor poste noget på facebook?

At poste noget på facebook giver likes og/eller kommentar fra mange forskellige mennesker. Dem du har som venner på facebook er højst sandsynligt gode venner, piger man ville kneppe, piger man har kneppet og bekendte/famillie/kolleager...

Det giver mulighed for mange interessante debatter, flirtende kommentar og gode grin :D

Nu er jeg ikke selv den størte facebook nørd og har ikke en kæmpe venneliste, da jeg ikke har tilføjet alt og alle.. Jeg poster når jeg oplever noget, jeg føler for at dele, eller hvis jeg blot ville være lidt "social" for en kort stund.

Det jeg godt kunne tænke mig at prøve, var at hæve de standard 5-15 likes eller kommentar jeg får på en normal fb opdatering, til at tal ligende 50+- likes/kommentar for en post. Hvis det altså kan lade sig gøre?

Hvorfor ville jeg det?

1. Jeg ville se om man via en metode kan gøre sig selv mere "populær" på facebook.
2. Hvis man får mere "popularitet" giver det måske også et mere socialit liv på fb. Dermed tænker jeg flere flirtende kommentar, flere gode grin og flere damer forhåbentlig. Det er ihvertfald planen med dette eksperiment.

Jeg tænker der måske var nogle af jer der var friske på samme ide og nogle af jer som måske allerede er en af dem der har en god popularitet på fb og kan fortælle lidt..

Jeg tænker ikke første målepunkt er at få en masse fb venner. De fleste med meget popularitet er jo folk der har mange venner. Det kan skyldes for mange skoler, være kendt, være vild til en special ting osv.....

Jeg tænkte at man kunne starte med at øge sine likes/kommentar med det dobbelte ved at ændre sin måde at fremlægge sin status opdatering på?.
Jeg tænker der må være Billeder der med sikkerhed kan give gode likes?
jeg tænker der må være Kække/sjove kommentar til andres postes der med sikkerhed giver masser af likes?
Jeg tænker hvordan påvirker det andre, hvis man selv øger sine likes til andre? (uden at spam like)

Alt hvad man nu kan gøre for at hæve likes uden at tilføje flere venner, udover dem man normalt bliver venner med efter byture osv.

Hvis man fik noget til at virke, kunne det være sjovt at udvide vennekredsen med gamle bekendte, klasse kammerater, kolleager, tilfældige og se om likesne fulgte med..

Hvis det os lykkes kan vi konkluder at det godt kan lade sig gøre at øge sin popularitet drastisk og vi ville få svar på om metoden ville være en fordel med hensyn til damer :)

Thats the experiment begin!
kristian_
Happy Meal

Re: Facebook eksperiment

Indlægaf Ross » tors 26. sep 2013 00:15

Nu er jeg så den gamle nisse der straks tænker "er det ikke federe at være populær ude i virkeligheden?".. De jeg kender som får 100vis af likes er ikke specielt populære andre steder end på facebook.

Men jeg vil også være åbensindet - det kan godt være du kan bruge din online popularitet til at close irl. Glæder mig til at se hvordan det kommer til at gå.
Regret is the mindkiller.
Brugeravatar
Ross
Angel of the Sun

Geografisk sted: København

Indlægaf Jeg vil dø » tors 26. sep 2013 00:40

Ross skrev:Nu er jeg så den gamle nisse der straks tænker "er det ikke federe at være populær ude i virkeligheden?".. De jeg kender som får 100vis af likes er ikke specielt populære andre steder end på facebook.

+1.

Hvis du kan få 100x resultater med samme arbejde i virkeligheden, så er det bedre at smide sin indsats der.

Ellers bare få en 4-5 lækre veninder til at poste updates på din væg. Indvi dem i hvorfor de skal gøre det, så synes de det bliver helt skægt at hjælpe dig :)

Personligt synes jeg facebook er spild af tid. Alt for mange bliver sociale over facebook i stedet for at mødes. Da jeg slettede min facebook, og bad veninder/flirts der var udenlands om at sende emails, så blev det pludselig til langt mere interessante samtaler.
Jeg vil dø

Indlægaf Chacruna » tors 26. sep 2013 08:13

Jeg tror faktisk facebook kan bruges til mere end man lige tænker over, det er i hvert fald et alternativ til number close at få pigernes facebook, det er endda lavere commitment end nummer og det er en nemmere måde at holde kontakt hvis ens game ikke lige var top notch..
Og hvis man så har en super sej facebook øger det ens chancer markant fordi pigen kan tænke *nåja ham der, han er da egentligt faktisk ret sej*.
Når det så er sagt er det vigtigste helt klart billederne. Der er dog helt klart en sekundær ting og måden at få fede billeder er netop at være ude i den virkelige verden.
Min egen facebook er faktisk blevet markant sejere de sidste tre måneder og jeg kan klart mærke det på de piger jeg introducerer til min profil!
I Am Jack's Complete Lack of Surprise
Brugeravatar
Chacruna
Godzilla

Geografisk sted: København Bitches!

Indlægaf Circe » tors 26. sep 2013 13:58

Konkret tip uden at gå ind i diskussionen om hvorvidt det er interessant eller fedt eller ej:
Hvis du gør dine statusopdateringer/opslag/billeder synlige for alle (ikke kun venner), så sker der typisk det, at venners venner kan se, hvis deres ven eller veninde like'r et opslag af dig. Det dukker typisk op ude i den der rullende feed ude til højre. Det giver ikke flere likes i sig selv, men opmærksomhed omkring dig og muligvis flere anmodninger.
Brugeravatar
Circe
Uglúk of Isengard

Indlægaf kristian_ » tors 26. sep 2013 14:41

Tak for tippet!

Dette er ikke for at gå på kompromis med det sociale irl. Det blot en anden måde at bruge sin alene tid på, istedet for at spille computer, læse bøger, se tv eller hvad man nu ellers laver. Og self tage gode billeder når du er ude som Chacruna også nævner.

FB er jo perfekt til number close! Men der kan også laves aftaler direkte fra FB, alle er online via deres telefon, så en fb kontakt kan reelt være lige så godt som et nummer.

prioitet liste

1. virkeligheden
2. fb

Bare lige så der ikke er tvivl om at jeg ikke ville erstatte mit sociale liv, med et online fb liv :D
kristian_
Happy Meal

Indlægaf Fætter Stream » tors 26. sep 2013 17:05

Konkret tip: Der er en masse på din venneliste der slet ikke ser dine statusopdateringer fordi du ikke har interageret med dem i et stykke tid. Så vidt jeg kan vurdere er det Facebook rater højest når siden vurdere om i kender hinanden godt nok til at i gider ha hinandens statusopdateringer ind på væggen der er PMs og chat. Så chat lidt med alle dem du ikke har snakker med i lang tid - jeg fik snak igang med en masse ved at sende dem linket til Titanic-sangen :)

http://www.youtube.com/watch?v=zmbw8OycJrE

Den update jeg har fået mest likes og kommentarer på var et punktum altså bare

.

Syns selv facebook er et praktisk sted at "parkere" folk. Hvis jeg kun har deres mail glemmer jeg de eksisterer...
When a brod's down between your legs sucking your dick, you don't give a FUCK about what her face looks like. - David X
Brugeravatar
Fætter Stream
Troldmanden i tårnet

Indlægaf Dalle » lør 9. nov 2013 20:52

Personligt bruger jeg en del tid på face til dette formål, f.eks nårh jeg en tirsdag aften kl 21 røv keder mig, eller nårh jeg er i skole og der ikke sker så meget i timen, men jeg stadig ikke kan forlade lokalet, så begynder jeg at surfe face lidt rundt, søger bla mine venners vennelister igennem.
Er også medlem af nogle "facebook single grupper" men skriver aldrig der inde, sender kun direkte beskeder. Og det er faktisk nemt at få dates/numre igennem den vej, ihvertfald i min aldersgruppe(er 22)

Det med likes har jeg også arbejde lidt med, men på en anden måde, mit mål var bare at få mange likes på min statuser, ikke fordi de er sjov osv, men hvis man får mange like på en alm status viser det at folk de liker fordi de kan lide dig og ikke statusen(self hvis jeg laver en sjov status får jeg flere likes eller en vigtig f.eks da jeg fik 12 til eksamen sidste år fik jeg omkring 70 likes og havde vidst omkring 300 venner) og det giver et tegn på at du enten er spændende, sjov, pålidelig osv eller flere af tingene på engang som gør folk gerne vil lære dig at kende.
Måden jeg skaffer likes på er fordi jeg er medlem af en fb gruppe der er lavet af folk fra pick-up-artist.com vi er ca 120 medlemmer, men ikke alle aktive, men folk hjælper hinanden både med likes og med tips, hints osv, faktisk en skide god gruppe, både for at gør sin face mere spændende men også for at få viden ;-)

En af grundene til jeg også bruger face er også at jeg ikke rigtig er kommet ud af comfort zone til at lave openers endnu, og det springer jeg over på den måde og så udnytter jeg det til jeg kommer ud af comfort zone.
Dalle
Nyklækket

Indlægaf Jeg vil dø » søn 10. nov 2013 14:41

Dalle skrev:Personligt bruger jeg en del tid på face til dette formål, f.eks nårh jeg en tirsdag aften kl 21 røv keder mig, eller nårh jeg er i skole og der ikke sker så meget i timen, men jeg stadig ikke kan forlade lokalet, så begynder jeg at surfe face lidt rundt, søger bla mine venners vennelister igennem.
Er også medlem af nogle "facebook single grupper" men skriver aldrig der inde, sender kun direkte beskeder. Og det er faktisk nemt at få dates/numre igennem den vej, ihvertfald i min aldersgruppe(er 22)

Det med likes har jeg også arbejde lidt med, men på en anden måde, mit mål var bare at få mange likes på min statuser, ikke fordi de er sjov osv, men hvis man får mange like på en alm status viser det at folk de liker fordi de kan lide dig og ikke statusen(self hvis jeg laver en sjov status får jeg flere likes eller en vigtig f.eks da jeg fik 12 til eksamen sidste år fik jeg omkring 70 likes og havde vidst omkring 300 venner) og det giver et tegn på at du enten er spændende, sjov, pålidelig osv eller flere af tingene på engang som gør folk gerne vil lære dig at kende.
Måden jeg skaffer likes på er fordi jeg er medlem af en fb gruppe der er lavet af folk fra pick-up-artist.com vi er ca 120 medlemmer, men ikke alle aktive, men folk hjælper hinanden både med likes og med tips, hints osv, faktisk en skide god gruppe, både for at gør sin face mere spændende men også for at få viden ;-)

En af grundene til jeg også bruger face er også at jeg ikke rigtig er kommet ud af comfort zone til at lave openers endnu, og det springer jeg over på den måde og så udnytter jeg det til jeg kommer ud af comfort zone.

Hvad er det du præcist bruger facebook til?
Jeg vil dø

Indlægaf Dalle » man 11. nov 2013 09:10

Bruger det til at skaffe dates via de dating site og dhv ved at få likes på statuser :-)
Dalle
Nyklækket

Tilbage til Tinder, Online dating, SMS, phonegame