Hvordan starter DU rollespil? (med eksempler)

Scoring med elektronisk grej

Hvordan starter DU rollespil? (med eksempler)

Indlægaf Kaizen » ons 18. dec 2013 19:01

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at se nogle eksempler på hvordan I andre skifter frame fra almindelig samtale til rollespil.
Fordi jeg er super dårlig til det (også irl)

Så hvad er jeres bedste eksempler på skift fra almindelig snak til rollespil?

Helst med den præcise ordveksling der ledte op til at rollespillet kom i gang
Think quantity, act quality http://danskpickup.dk/viewtopic.php?f=4&p=6851#p6851
Brugeravatar
Kaizen
T1000

Re: Hvordan starter DU rollespil? (med eksempler)

Indlægaf Ross » ons 18. dec 2013 19:16

Hvad mener du præcis (siden det er skrevet i online dating og ikke night game)?
Regret is the mindkiller.
Brugeravatar
Ross
Angel of the Sun

Geografisk sted: København

Indlægaf Leisure Pirate » ons 18. dec 2013 19:26

Well her er eksemplet du efterlyste:
HBPeru: skal vi tage til peru

LP: haha, absolut! Det kunne være fedt. Så skal vi se bjergene og Machu Picchu. Hvad ellers?

HBPeru: el dios sol

LP: Så kan du være en inca princesse

HBPeru: jajaja hvis du siger og du skulle været el rey del sol (betyder sol kongen, red.)

Vupti, så er hun inka princesse og jeg er sol kongen. Det kan jeg godt leve med.
Brugeravatar
Leisure Pirate
Son of a gun

Indlægaf Kaizen » ons 18. dec 2013 20:45

Nightgame eksempler er helt fint, det er bare tit nemmere at komme med præcise eksempler fra tekst-game

Mit problem er at jeg synes overgangen til rollespil kan virke lidt mærkelig, når man står og snakker om kedelige ting med de kedelige piger der har allermest brug for rollespil...
Men måske er det snarere et spørgsmål om at være i et rollespils-mindset så man kan fange lejlighederne når de opstår, det kan jeres eksempler forhåbentlig vise ;)
Think quantity, act quality http://danskpickup.dk/viewtopic.php?f=4&p=6851#p6851
Brugeravatar
Kaizen
T1000

Indlægaf Fætter Stream » ons 18. dec 2013 21:25

En klassiker:

* har du stærke ben vil du sige?
Absolut!
* glimrende ... overvejer om du ville blive en god markslave
Jeg giiiiider ikke være en markslave
* tshh ... du får fri første søndag i hver tredje måned, det bliver fint
Okay det er lige før jeg ikke kan sige nej så!
* Jep og du får en fin slavedragt. Hvordan har du det med hårdt vejr vil du sige?
Ok dwt bliver bedre og bedre. Mig og hårdt vejr, er absolut ikke venner! Hader det
* Hmm der er også en stilling i køkkenet .... kan du lave spejlæg?
Den tager jeg! Ja det kan jeg. Jeg kan lave næsten alt. Er ret god til at lave mad faktisk
* Ok du er antaget. Jeg er en hård men retfærdig ejer. Du bliver belønnet når du laver gode omeletter og spanket når du er slem
Hahah det lyder helt fint. Er der slet ikke nogen løn?....
When a brod's down between your legs sucking your dick, you don't give a FUCK about what her face looks like. - David X
Brugeravatar
Fætter Stream
Troldmanden i tårnet

Indlægaf Jeg vil dø » tors 26. dec 2013 00:59

Tror man bliver nødt til at differentiere mellem forskellige grader af rollespil.

Man behøver ikke at gå all in på et rollespil (hvilket eksempler typisk viser). Man kan også subkommunikere små roller til hinanden, der nødvendigvis ikke passer med personen. Dertil er rollespil tæt forbundet med framing.

Et klassisk et, er at frame hende som forførersken. Det er rollespil, men langt mere uudtalt end hvis man siger "Du er min sygeplejerske, jeg er din læge" kind of rollespil.

Medmindre man har godlike kalibrering og høj værdi (eller andre kort på hånden), så vil jeg vove den påstand at mellemvejen mellem hardcore rollespil og framing, er den bedste vej.

1. Man kan inkorporere rollespillet subtilt
2. Subtilt = omgåelse af barrierer. Når man først har sagt lidt ja til et givent frame, er det nemmere at sige ja til en stærkere version af samme frame. Eksempel: Bed om en lille tjeneste, før du beder om en større - eftersom framingen (jeg er hjælpsom) er i modstrid med et nej, vil et ja være mere sandsynligt, hvis forudgående framing ikke har fundet sted.
3. Man har mulighed for at undgå brølere. Hardcore rollespil kan være ret win or lose, specielt hvis man ikke er mester i kalibrering. Hvorfor have 50% succes rate, hvis man kan få 60% ved at ændre strategi? Dermed ikke sagt at hardcore rollespil ikke virker - blot at det kræver screening, evner (kalibrering, framing), og/eller held.

Lige nogle korte tanker. Hav en god aften her i julen.

//Sync
Jeg vil dø

Indlægaf Kaizen » tors 26. dec 2013 13:02

Interessant pointe om at det ikke er nødvendigt altid at gå "hele vejen"(?) :)

Men ville du kunne give et konkret/tænkt eksempel på hvordan du ville gå fra subtil framing til decideret rollespil?

En af mine mål med denne her tråd var netop at få nogle inspirerende eksempler, fordi vi alle sammen kan læse "lav lige lidt rollespil og få hende i eventyr-humør" i bøgerne, men det er lettere sagt end gjort.
Brugeravatar
Kaizen
T1000

Indlægaf Jeg vil dø » tors 26. dec 2013 13:26

Kaizen skrev:Interessant pointe om at det ikke er nødvendigt altid at gå "hele vejen"(?) :)

Men ville du kunne give et konkret/tænkt eksempel på hvordan du ville gå fra subtil framing til decideret rollespil?

En af mine mål med denne her tråd var netop at få nogle inspirerende eksempler, fordi vi alle sammen kan læse "lav lige lidt rollespil og få hende i eventyr-humør" i bøgerne, men det er lettere sagt end gjort.

I min optik så er der ingen yderligere fordele ved at gå fra framing/rollespil over til decideret rollespil :)
Jeg vil dø

Indlægaf Kaizen » tors 26. dec 2013 14:10

Ok, hvad præcis er det så du forstår ved framing/rollespil, som ikke er rollespil?

Det er vel ikke bare at få hende til at løbe efter alle de pinde du kaster, eller?
Brugeravatar
Kaizen
T1000

Indlægaf Ross » fre 27. dec 2013 16:33

Rollespil kan være rigtig godt som et redskab til at presse gameren til at prøve nye ting af. Når man har påtaget sig en rolle er det nemmere at "retfærdiggøre" overfor sin usikkerhed hvorfor man gør noget åndssvagt.

Men nej, hvis det virker sygt fjollet, så er det absolut ingen grund til at gå "hele vejen" det vil virke inkongruent. Men har du det selv sjovt med den slags så virker det altså skide godt.
Regret is the mindkiller.
Brugeravatar
Ross
Angel of the Sun

Geografisk sted: København

Tilbage til Tinder, Online dating, SMS, phonegame