Hvordan virker Tinder helt præcist?

Scoring med elektronisk grej

Hvordan virker Tinder helt præcist?

Indlægaf Kaizen » ons 24. dec 2014 16:04

Tænkte vi kunne samle en lille diskussion/guide med spørgsmål/svar på præcis hvordan Tinder fungerer?

Her er mine iagttagelser:

Alder:
Tinder diskriminerer automatisk for alder, så vidt jeg husker er standardindstillingen +/- 5 år, med mindre man bevidst ændrer det.
Dvs. alle de søde unge piger du sidder og liker får aldrig glæden af at se dit billede, selvom du er lækrere end en hel del på deres egen alder +/-

What to do?
Gå ind på din Facebookprofil > Om og skift din alder til noget der passer bedre til din indre alder/gamle grissethed. Jeg ændrede min alder fra 35 til 28, da jeg tænker at en del piger i starten af 20'erne er ok med at date fyre i slut-20'erne, men har en mental barriere ligeså snart der kommer et 3tal på
Hvis du allerede har en Tinder-profil, går du ind i App indstillinger og scroller helt ned i bunden (længere end log ud og tinder-logoet), der kan du slette din profil og genstarte. Der er en del tutorials på nettet der nævner at man også skal slette appen på Facebook, men jeg kunne faktisk ikke finde den derinde, og jeg har ikke haft nogen problemer med at resette (på android).

Spørgsmål:
Jeg er begyndt at se forskellige billeder af de samme piger når jeg swiper: Er der nogen af jer der har en fornemmelse af at Tinder er begyndt at smide alle ens billeder ind i stakken og/eller at man kan blive automatisk refreshet hvis man putter nye billeder op?
Senest rettet af Kaizen tors 25. dec 2014 01:17, rettet i alt 1 gang.
Think quantity, act quality http://danskpickup.dk/viewtopic.php?f=4&p=6851#p6851
Brugeravatar
Kaizen
T1000

Re: Hvordan virker Tinder helt præcist?

Indlægaf pikhund » ons 24. dec 2014 17:45

Hvorfor lyve om sin alder?
god jul dit svin
Brugeravatar
pikhund
Seargeant O'Hara

Indlægaf Alfons » ons 24. dec 2014 18:38

For at få flere og yngre matches gætter jeg på. Det er ikke noget jeg har brugt, men har da haft en del matches fra piger først i 20'erne og et par enkelte på 19. "Problemet" er at flot er meget talfikserede, og tit sætter den øvre grænse på 29, 30, 39, eller 40. Det er lidt surt hvis man lige er et år ældre. Jeg er selv et gammelt røvhul på 41, og jeg er ret sikker på at jeg falder for grænsen for en del. Det er i virkeligheden noget pjat, for de går jo virkelig glip af noget ;)
Alfons
President

Geografisk sted: All over

Indlægaf Alfons » ons 24. dec 2014 18:42

For at svare på spørgsmålet.... Jeg har ikke ændret noget, men bliver præsenteret for de samme piger igen af og til. Jeg tror bare det er en feature.
Alfons
President

Indlægaf Kaizen » tors 25. dec 2014 01:28

pikhund skrev:Hvorfor lyve om sin alder?

Som nævnt i den første post: Det kræver et bevidst tilvalg at inkludere folk der er mere end fem år ældre end en, og det virker ærlig talt ikke som om der er ret mange piger på 20 år der tænker "hmm, jeg kunne godt tænke mig et gammelt røvhul".

Min erfaring fra den gang min Tinder-alder var 35, var at jeg ikke fik nogen matches yngre end ca. 30.

Og jeg gider simpelthen ikke skrukke trunter på den alder, fordi min mentalitet passer meget bedre til en på 25-27 år (er studerende, tjener ikke specielt mange penge, vil gerne have noget sex, romantik, sjov og frihed, før jeg bliver spændt for som skaffedyr til en eller anden tøs' projekt børnefabrik).
Plus at jeg helt klart foretrækker skinny ungt udseende (pigede) piger, og der er sjovt nok en hel del flere af den slags blandt de 18-23-årige.
Think quantity, act quality http://danskpickup.dk/viewtopic.php?f=4&p=6851#p6851
Brugeravatar
Kaizen
T1000

Indlægaf Fox » fre 26. dec 2014 15:35

Hvad gør du så når du møder pigerne Kaizen. Siger du så hvilken alder du rigtig har?

Det smarteste ville nok være hvis man helt kan undgå at opgive sin alder på Tinder, så man ikke lyver.
Hellere en pige i sengen, end 10 på Tinder
Brugeravatar
Fox
Moderator

Geografisk sted: Stockholm

Indlægaf Kaizen » fre 26. dec 2014 15:51

Har aldrig været på Tinder-date, syntes ikke rigtig det fungerede for mig sidst jeg prøvede, og er først lige startet igen her for 1½-2 uger siden.

Mener godt jeg kan gå for en 28-årig, så det ville faktisk overraske mig hvis emnet blev bragt på bane
Brugeravatar
Kaizen
T1000

Indlægaf Kaizen » fre 26. dec 2014 15:51

Har aldrig været på Tinder-date, syntes ikke rigtig det fungerede for mig sidst jeg prøvede, og er først lige startet igen her for 1½-2 uger siden.

Mener godt jeg kan gå for en 28-årig, så det ville faktisk overraske mig hvis emnet blev bragt på bane
Brugeravatar
Kaizen
T1000

Indlægaf Alfons » fre 26. dec 2014 16:04

Kom i gang. Jeg havde 3 tinder f-close i ugen op til jul, og 5-6 stykker linet op til dagene efter nytår, så det kan sagtens lade sig gøre.
Alfons
President

Indlægaf Kaizen » fre 26. dec 2014 16:06

Fandt lige en (forældet?) artikel om Tinder-algoritmerne, er der nogen af jer der kan genkende følgende iagttagelser?

The app seems to be able to show you attractive women/men at a much higher rate then normal dating apps.
The app shows more attractive people (or more unattractive people) to some
The app can "lie" and tell you there is no one around you when friends have been swiping for days.

http://www.quora.com/How-does-the-Tinder-algorithm-work
Brugeravatar
Kaizen
T1000

Næste

Tilbage til Tinder, Online dating, SMS, phonegame