"Is Tinder killing the love?"

Scoring med elektronisk grej

"Is Tinder killing the love?"

Indlægaf Gnome » søn 29. maj 2016 18:48

Hvorfor jeg ikke har tinder (også selvom jeg på magisk vis blev lækker på alle mine billeder).

#TinderIsKillingTheLove :D

In all serious, jeg er helt enig med videoen - også med det sidste argument han kommer med.
"Husk. Intet er umuligt for den der bærer viljen i hjertet. Tak fordi I kiggede med." Thomas Mygind, vært på Fangerne på Fortet.
Brugeravatar
Gnome
Chuck Norris

Geografisk sted: København

Re: "Is Tinder killing the love?"

Indlægaf Kaizer » søn 29. maj 2016 20:23

Både og, for man kan da også godt argumentere for, at man med Tinder netop får mulighed for let og bekvemt at møde nogle mennesker, man ellers ikke ville møde i sin hverdag, da alle i princippet kan oprette en Tinder-profil. At der måske netop er en relativ diversitet i det sammenholdt med ens 'default' måde ellers at møde kvinder på, enten fordi det er anderledes eller ekstra -> Ergo man forøger sine muligheder frem for at begrænse dem. Så man fx ikke er begrænset til at møde folk fra sin omgangskreds samt dem, man omgås med til hverdag, og kan nu møde folk udefra, som man ellers ikke har nogen association med, udover at man begge har samme app installeret.

Men går man automatisk mere efter folk, som ligner een selv på Tinder-game vs. hvad man gør med Social Circle-game, Night-game, Day-game, osv.? Er ens præferencer forskellige alt efter hvilken platform, det er? Er man mere narcissistisk og “ond” det ene det sted, frem for det andet? Der er ret mange antagelser i videoen. Også at man spontant går rundt og møder kvinder i ens deres hverdag. Kunne fx forestille mig, at det ikke var så mange mænd i Scandinavien, som regelmæssigt lavede spontant daygame. Ideelt set skal man ‘draw water from all sources’, hvis man vil undgå det her påstulerede pipeline-problem, som videoen antyder , og det kan sagtens inkludere en veludtænkt Tinder-strategi.
"Make it, don't take it, make it, don't fake it."
Brugeravatar
Kaizer
Angel of the Sun

Geografisk sted: Cafeteriet på Faaborg-Cypern Overfarten

Re: "Is Tinder killing the love?"

Indlægaf Gnome » man 30. maj 2016 17:39

Hans sidste argument og semi-disclaimer er jo også, at det kommer meget an på, hvem det er der bruger app'en :) Hvilket jeg også er meget enig med. Men det er langt fra størstedelen, der bruger det som du beskriver det, især når vi snakker det pæne køn, vil jeg mene. Mange bruger det ofte for bekræftelse, og de swiper og swiper, og forstår ikke hvor romantikken er henne. Det var lidt det jeg fik ud af videoen. Pointen som jeg synes var god var at man skal holde lidt fast i den romantiske og det 'akavet' møde som sker i hverdagen, eksempelvis (eller via Daygame).

Og jeg vil stadig mene, at et avatar/profil som du bygger op er fiktiv og ikke repræsentant for den person du er i virkeligheden. Fuck nu de sociale medier, vi er ikke beregnet til at bruge dem. Dermed ikke sagt de ikke kan være frugtbare i nogen sammenhænge, men jeg er nok lidt konservativ på det punkt.
"Husk. Intet er umuligt for den der bærer viljen i hjertet. Tak fordi I kiggede med." Thomas Mygind, vært på Fangerne på Fortet.
Brugeravatar
Gnome
Chuck Norris

Geografisk sted: København

Tilbage til Tinder, Online dating, SMS, phonegame