Problemer i forholdet

Kærester, fuckbuddies, haremmer, åbne forhold.

Problemer i forholdet

Indlægaf kristian_ » tirs 12. jun 2012 15:26

Hej, er nu sammen med en pige og det har vi været i en 4 måneder. 'Eller der lærte vi at kende hinanden. Vi er nu i det stadie man ville kalde kærester, dog uden det er reklarmeret på FB osv...

Problemet ligger i at hun ALTID har fået hvad hun peger på, virkelig! og så hun stædig!

Hun ville have mig til at gøre alt og det var som sådan fint i starten, men slet ikke længere. Jeg har virkelig prøvet at opdrage på hende, men jeg kan tit komme til at falde for hendes søde smil, hundeøjnene, charmen og hånden på pikken.... :( Nogle gange er det også fint, men det er kørt hen på et spor hvor det er for meget. Det også fordi ofte føler jeg ikke hun sætter pris på de ting jeg gør, som hun gjorde i starten. Jeg har helt sikert været for sød de første 2 måneder og nu skændtes vi ofte fordi jeg ikke gøre alt for hende længere.

Helt konkret siger hun eksempelvis:
"hent lige et glas vand til mig"
"Køb lige en breezer til mig"
"Jeg sulten, kør mig hen til næremeste pizzaria"
"Ik ryg i sengen jeg syntes det lugter" (det mit værelse, hun ryger selv, vi ryger ALTID i sengen)
osv.

Det er alle små ting, men som irrerter mig da hun forlanger jeg gøre det og bliver sur hvis jeg ikke gør det. Hvis jeg siger til hende "skat ville du ikke hente et glas vand til mig" siger hun nej i 90% af tilfældende og bliver sur hvis jeg bliver ved mde at spørge

Hvordan har jeg så taklet disse situationer?

Jeg har helt sikkert ikke taklet dem godt nok. Jeg ville umiddelbart altid gøre de 3 første ting for en pige, men ikke når hun udnytter det og bliver sur hvis jeg siger fra. Derfor er det gået over stregen, selvom det kan være så simpelt som et glas vand. Men det går jo hen og bliver en princip/magt sag.

Eksempel 1:
Da hun sagde jeg ikke måtte ryge i sengen, sagde jeg imod. Sagde at det skulle hun slet ikke bestemme. Men alligvel bliver hun ved, bliver sur og til sidst magter jeg ikke at høre på hende mere og stiller mig så op til vinduet og ryger imens jeg tjekker fb på mobilen (blev irreteret der!).
Så siger hun jeg lige skal komme ned til sengen med smøgen (på en sød måde) så hun kan få et par sug af smøgen, men svare at hun kan komme her op hvis hun ville ryge. Det gad hun selfølgelig ikke og jeg røg smøgen færdig. Hun blev så sur at vi lå i hver vores side af sengen fordi hun ikke fik sin vilje og ikke snakkede før om morgen, hvor vi dog lige tog et knald og alt var fint igen.

Eksempel 2:
Igår spurgte hun sødt om jeg ikke ville hente en pose chips på tanken. Så sagde jeg nej, men jeg ville gerne gå med. (jeg har flere gange alene gået ind i et indkøbs center fordi hun ikke ville med ind og kommer med undskyldninger som inge make up og den slags, som jeg er pisse træt af). Hun plager mig og jeg siger så "Okay jeg skal nok hente en pose chips skat, men så laver du mad imorgen imens jeg er til træning, så det står klart når jeg kommer hjem". Den gik hun faktisk med til, så det var godt taklet i mine øjne, da jeg får mest ud af det og føler mig ikke udnyttet med sådan et kompromis.

Men jeg mangler virkelig lidt råd til hvordan fanden man opdrager sådan en bette forkælet lort, der er vant til alle folk gør som hun siger og hun altid har fået sin vilje.

Hun har os sagt til mig før at hun bliver sur når hun ikke får sin vilje. Jeg har overvejet at gøre det forbi, men syntes det er blevet lidt bedre, så derfor tror jeg godt man kan få hende vænnet fra det, ved bare ikke hvordan?
kristian_
Happy Meal

Re: Problemer i forholdet

Indlægaf Void » fre 15. jun 2012 21:24

Hey.

Jeg er ikke den der er bedst i forhold. Så her er mine 5 cents.

Problemet ligger i det at du skulle have gjort følgende fra starten af; Ikke gøre alle ting for hende. Tage nogle gange ud på en romatisk måltid eller andet. MEN ikke tit, sjældent.

Jeg syntes det pisse fedt at du siger til hende at hun skal lave mad i morgen det var et helt klart godt move af dig !!

Det du kan lave gøre nu er at trappe alting ned. For eksempelvis hvis du spørger dig; "Kan du ikke hente en pose chips til mig". Så kan du sige "Tag med, så kan vi også lige gå en tur" Eller et eller andet pis. Og så blive ved med at trappe det ned til det level du gerne vil.
Er du ikke manden i forholdet?
Det er dig der gør hende en tjeneste ved at være sammen med hende.. Glem ikke det :)

Hvis du er lidt bange for at miste hende, ved at sige nej. Så som sagt, trap ned. og gør forholdet intersant, på den måde at hun investere mest i forholdet, og hvis hun ikke gør det, så vil den hænge i en tynd tråd. Spørg mig ikke hvordan.

Håber det hjalp, har ingen anelse om noget af det virker :P

- Void
Void
Seargeant O'Hara

Indlægaf Fjord » fre 15. jun 2012 21:53

Dude, spørger du virkeligt et score forum om hvordan man har et parforhold? Så vidt jeg kan høre, bruger de fleste af de aktive medlemmer herinde det meste af deres tid på at undgå længerevarende parforhold.

Okay, her er mine 5 cent. Brug dem til hvad du vil

Et parforhold er ikke en magtkamp. Lad mig gentage: Et parforhold er ikke en magtkamp. Prøv for guds ikke at lege "alfa", eller lade hende "investere mest i forholdet". Det er uholdbart og ærligt talt, er det rimeligt falskt og ynkeligt. Det er fantastisk til at score i byen, til bolleveninder og lignende, men det ødelægger parforhold og er grunden til at vi stadig hører sætningen "hvor er alle de gode fyre henne?".
I rigtigt forhold handler det ikke om, hvem af jer, der elsker den anden mindst. Det handler om at i gør hinanden glade, og at i af et oprigtigt hjerte ønsker, at den anden part har det så godt som muligt. Det handler om kærlighed og om at udtrykke den på en god og konstruktiv måde.
Og det kan jeg se på 3 sekunder at det er alt andet end det i gør. Kan i rent faktisk lide hinanden? Elsker i hinanden?
Det virker ikke sådan.

Løsning:
Tal med hende. Fortæl hvordan det påvirker dig at hun kræver mere af dig, end hun giver dig. Hvis hun protesterer så afvis hende ikke, men hør hende ad. Spørg ind til hvad forholdet betyder for hende og afstem med hende hvordan hverdagen skal foregå.
Vær Ærlig. Hudløst ærlig. Vær 110% ærlig.
Men sig det på en pæn måde. Ingen kan lide anklager, så fremvis det som det skal forståes: At du gerne vil gøre parforholdet bedre for begge. Gør det til et fælles projekt.
Gør det helt klart at du gerne vil tale med hende om jeres forhold før du gør det. Lav ikke en fin middag, småsnak i 30 minutter og fifle dig ind på emnet. Det er dømt til at gå galt, for du har ikke styr på samtalen. Sæt jer og snak det igennem på et tidspunkt hvor i begge er klare i hovedet og kan være konstruktive.

Hvis du gerne vil have mere hjælp kan du PM mig og så kan du få min Skype.

// Fjord

Ps. Du vil sikkert gerne vide hvad der gør (unge) mig kvalificeret til at fortælle dig hvordan et forhold virker. Jeg har været i et meget velfungerende forhold på 2½ år, og er stadig venner med kvinden. Hvis det ikke er nok har jeg været i samråd med en person, som kørte på 3. år af parforholdet da det sluttede, mens jeg skrev den her.
Fjord
Happy Meal

Indlægaf Void » lør 16. jun 2012 06:33

Hvad er der galt i at spørge om parforhold i et scoreforum? Meningen med det hele ER at få et par forhold.

Fjord, det kan godt være du har ret. Men hvordan holder man så forholdet interesant?
Void
Seargeant O'Hara

Indlægaf Vildgut » lør 16. jun 2012 16:09

Geez... du er i et bad frame, og har været det fra start.

Ikke at jeg er direkte uenig med Fjord, mener ikke et forhold er en magtkamp. Men mener en mand SKAL være alpha, en mand skal være ham der styrer, ham der går forrest, en mand skal tillade kvinden at føle sig sikker, føle sig værdsat og føle hun har en mand der kan hjælpe og beskytte hende altid.

Det er IKKE lig med at være hendes tjener.

Bliver du ved med at være sådan under tøflen, stopper forholdet fra hendes side før eller senere. MAND DIG OP.

Selvfølgelig skal du ikke være hendes tjener, og please hende i hoved og røv. Du er manden, du er den stærke, du er beskytteren, du skal tage styringen. Vise du kan lede.

Løsningen er pænt lige til. Sig fra. Turn the tables. Forklar hende at du ikke gider slave for hende, self skal du være sød ved hende fra tid til anden, men da kun hvis hun er god. Dårlig opførsel skal ikke belønnes.

Start hurtigst muligt, inden det er for sent.

Kort fortalt. Vær en mand. OG ikke en kastreret kravlende/pleasende mand... Sig og tag hvad du vil have. Ikke giv hvad du ikke vil give...

Og som Fjord siger er det vigtigt du samtidig med at "tage dine tjenester" fra hende, giver hende noget nyt! Noget spændende, noget mandigt, noget attraktivt!
Take my hand, and enter my world...
Brugeravatar
Vildgut
Seargeant O'Hara

Geografisk sted: København

Indlægaf Fjord » lør 16. jun 2012 16:10

Min pointe var bare, at mange af de posts jeg læser herinde er af folk der ikke ønsker noget længerevarende. Efter deres eget udsagn i hvert fald.
Ikke derved sagt at det gælder for alle herinde. Hvis jeg var lidt for hård i min formulering, undskylder jeg. Det var ikke ment som et personligt angreb på nogen. Der er intet galt i at leve og nyde livet på sin egen måde :)

Hvordan man holder forholdet interessant? Det er et godt spørgsmål, og her kommer mit svar:
Det vigtigste er at man laver noget andet, end at være sammen med sin partner. Selvfølgelig skal i lave noget sammen, men det er hvad i ikke laver sammen, som giver stof til samtale og samvær når i er sammen.
Hvis jeg må tillade mig at tage udgangspunkt i dette forhold, lyder det som om at i er blevet fanget i hverdagens trummerum og er begyndt at kede jer. I den sammenhæng er jeg desuden enig med Void, du skal ikke gøre alt for hende: Du er ikke en slave. I har forholdet sammen, og i skal derfor have forholdet sammen. Og ja, det var en fejl at gøre alt for hende i starten.

Hvis du gerne vil gøre noget for hende, så tag hende med ud steder der er gratis. Det er et godt udgangspunkt at sætte, det betyder at alt hvad der koster penge for dig efter det, er en gave og ikke noget der er forventet af dig.

Desuden så er det ret let at holde et godt forhold interessant. Det er det kendetegnene ved et godt forhold ;) Og det er pisse hårdt, men klart det værd når det lykkes. (Men husk at der er to parter i et forhold, og begge parter har lige stort ansvar. Du har langt størstedelen af ansvaret i jeres forhold).

Men ærligt talt så er det et ret svært tilfælde. Hun lyder ikke som den bedste for dig mate, sorry. Du kommer nok til at kæmpe ret hårdt for det.
Bare husk ikke at være beskyldende! Jeg har aldrig hørt om nogen der fik noget ud af at anklage den anden part i et forhold (dette inkluderer mig selv, jeg har begået den fejl mere end en gang. Mega dumt). Hvid du tager bare en ting med fra det her, så skal det være dette: Intet ændrer sig hvis hun bliver sur. Så er hendes sind lukket for selv de bedste argumenter. Det gælder desuden også for dig.

Ps. Havde ikke set Vildguts før jeg skrev det her xD
Fjord
Happy Meal

Indlægaf Vildgut » lør 16. jun 2012 17:30

Så så lige det var fra den 20 februar :D lol, hvordna går det:D?
Take my hand, and enter my world...
Brugeravatar
Vildgut
Seargeant O'Hara

Geografisk sted: København

Indlægaf WhamBam » lør 16. jun 2012 21:40

Mand dig op og lad være med at tud.

Hvad er det for nogle småting at gå og bekymre sig over? Tror du at hun synes at du er perfekt? Om du så skal gå ned og hente en pose chips, er det ikke ligegyldigt? Så kan det være hun trutter 5 min mere i trompeten den dag.

Få det op til en højere enhed, hvor du nyder at gøre noget for din kæreste - uden at forvente noget igen. Ellers gør du det bare af selviske grunde.

:)
WhamBam
Nyklækket

Indlægaf Fsharp » søn 17. jun 2012 11:26

WhamBam skrev:Mand dig op og lad være med at tud.

Hvad er det for nogle småting at gå og bekymre sig over? Tror du at hun synes at du er perfekt? Om du så skal gå ned og hente en pose chips, er det ikke ligegyldigt? Så kan det være hun trutter 5 min mere i trompeten den dag.

Få det op til en højere enhed, hvor du nyder at gøre noget for din kæreste - uden at forvente noget igen. Ellers gør du det bare af selviske grunde.

:)

Jeg er meget uenig. Og dit indlæg indewholder også en modstrid: På den ene side siger du at få at få det til at gå op i en højere enhed så skal han kunne gøre noget for sin kæreste uden at forvente noget igen og samtidig siger du at der i forholdet kan handles tjenester for blowjobs?
Brugeravatar
Fsharp
T1000

Geografisk sted: Kbh

Indlægaf kristian_ » man 18. jun 2012 16:06

Det irreter mig at jeg har skrevet en lang post, men den har åbenbart logget mig ud imens og nu er posten tabt, prøver igen :(

Takker for jeres indlæg først og fremmest!

Da jeg gik til weekend i fredags, læste jeg guide omkring alpha-han mindset og prøvede ihærdigt at indstille mig på dette mindset, selvom jeg godt ved det ikke bare er noget man bliver fra dag til dag. Grunden var at jeg så vores forhold skulle dø, netop fordi vi var begyndt at kede os lidt osv, men også fordi jeg ville stå stærkere ved at sige nej til tjenester, tage ansvar for der skulle ske noget og den slags.

Det hjalp da lidt. Jeg er begyndt at blive bedre til at sige nej, men tager det stille og roligt og har self ikke vendt mig 100% ved at sige nej til alt og det kommer jeg heller aldrig til. Men det jo heller ikke planen, det skal bare være i et niveau jeg syntes er acceptabelt. Har faktisk flere gange fået sagt nej hvor jeg kunne få hende til at vende det sure til at blive glad igen.
Udover det har jeg taget ansvar for at der skulle laves/gøres nogle ting, både kedelige og sjove som også blev ført ud i livet, selvom hun var negativt indstillet fra start af, men endté med at blive posetiv over det.

Dog syntes jeg nu stadig kemien og stemningen kan være lidt dårlig når vi er alene sammen og i denne weekend har hun været irreteret på mig uden grund. Det er har resulteret i at hun gik sur i seng for leden og slukkede fjernsynet. Jeg tændte det igen og sagde jeg gerne ville se tv, det gjorde hende kun mere sur og sluttede af med en kommentar "fuck dig din nar", men jeg var kold. Morgen efter (idag) dyrekede vi sex 2 gange og der kom en FB opdatering fra hendes side af omkring "dejligt at vågne om med den aller dejligeste, blabla" det omkring :) hun invistedede faktisk lige i forholdet der, selvom hun var pisse sur på mig dagen før!

Men jeg fungere besdt med kæreste. Eller ved ikke om jeg fungere bedst, men ville gerne være i et forhold, der nyder jeg livet bedst så længe det køre godt! Dog skal der stadig game til, for at holde det spændende og sjovt, det måske bare en anden form for game, men lige pt arbejder jeg på at få et alpha mindset.

Lige en episode jeg gerne ville diskuter.
Tog hende med til fodbold på storeskærm sammen med alle vennerne og en af hendes veninder+kæreste. Vi malede os i hovdet, klædte os ud med hatte osv. Stemningen var god, selvom hun ikke kunne lig fodbold og vennerne hilste pænt på hende osv. På et tidspunkt syntes jeg vi skal have taget et fællse foto og spørg sødt en pige om hun ville taget billedet med min iphone. Tager armen om damen og trækker hende med hen til de andre for fælles fotoet. Men hun flygter ud af min arm og gemmer sig bagved. Derefter spørg jeg indtil hvad der lige gik galt der? Hun begnder at tage mine telefon ud af hånden for at slette billederne og jeg spørg hvorfor hun gør det? Det gjorde hun fordi hun ikke var med på billederne, selvom hun selv havde valgt det???
Nå jeg gad ikke ødelægge stemningen og blive sur over det, selvom jeg self var sur, da hun åbenbart gerne ville haft været med på billedet, men alligevel flygtede hun?.
I pasuen skal vi ned efter flere øl og damen + veninden og kæresten var klar på at tage op til min kammerat efter kampen. Efter kampen smuttede veninden+kæresten da de ikke gad alligevel og jeg spørg damen om hun ville med op til "festen"? Hun svare nej og bliver sur?
Faktisk så sur at hun skrider og jeg skal løbe efter hende. Selvom jeg siger vi ikke tager der hen alligevel osv bliver hun ved med at være sur og ville have jeg konstant skal følge efter hende. Til sidst bliver jeg så træt af det at jeg smutter der op alene og gad ikke længere tage telefonen, når hun kun kunne brokke sig. Efter det gik hendes telefon ud og kunne ikke kontakte hende i over 3 timer, så jeg troede det var slut. Det viste sig så at hun fik fat på mig kl 24:00 og spurgte om jeg ikke snart kom hjem fordi hun havde stået udenfor i 3 timer nu og ventede på mig. Self tog jeg hjem med det samme og hun undskyldte :D

Men hvad er det for en opførelsel?
kristian_
Happy Meal

Tilbage til Forhold og kærester