Diskutere dette forhold.

Kærester, fuckbuddies, haremmer, åbne forhold.

Diskutere dette forhold.

Indlægaf GolfV » tirs 18. sep 2012 12:20

Hej peps
Jeg snakker ikke om mit forhold med andre irl, så kunne godt tænke mig at diskutere det med jer.

Jeg har kommet sammen med hende her pigen i næsten to år, vi har altid haft det lidt op og ned, indtil vi fandt en midtepunkt, hvor jeg følte det gik fint, og derefter ned af bakke igen.. især her på det sidste har det været meget træls at være sammen med hende. og jeg føler at 80% af problemerne er fra hendes side, og de sidste 20 er på min side.

- Hun er en pige der har ledt/lider af selvværdsproblemer.
- Hun er meget temperamentsfuld. nogle gange er hun ikke til at snakke med, og bliver sur over ingenting.
- Hun har ingen ambitioner, tror ikke på sig selv eller hvad der kan blive af hende = turn off for mig.
- Også er hun pisse nedern når det drejer sig om sex.
- Hun er hverken tyk eller grim, tværtimod pisse flot, og lækker krop osv.
Alt det her er symptomer fra selvværdsproblemer.

Hun er dog meget sød at være sammen med, og hører efter hvad hun får besked på osv, og til at stole på og alle de ting man normalt forventer i et forhold. jeg er bare pisse træt af at se hende græde og bliver sur over ingenting. Jeg har prøvet lidt at arbejde på det sammen med hende, men det er svært når hun har givet op på forhånd, og ikke gider at gøre noget ved det.

Jeg kan være ærlig og sig, at jeg ikke altid er så god til at sætte mig i hendes plads, og forstå hende, sådan som hun vil have det, og det kan resultere i at hun bryder sammen og skal forklare mig hvad der er galt, <- det er hun heller ikke god til.

Men vores største problem er sex. Det eneste jeg forventer af hende er sex, altså jeg kræver ikke andet fra hende. Jo selvfølgelig kærlighed, men det kommer også med sex. Jeg føler jeg gør ALT for tøsen, selvom hun ikke altid selv beder om det, så vil jeg gerne være der for hende og hjælpe hende, og til gengæld have et godt sexliv og prøve at arbejde på det.
Men når hun ikke opfylder mine behov, så går jeg imod og ikke gider høre efter og gør tingene præcis det modsatte af det hun vil have, og derfor bryder hun sammen igen, også kan jeg se det er forkert og gør hende glad igen. <-- sådan har vores forhold været i rigtig langtid, og det er jeg træt af.

Jeg ved, jeg takler situationen helt forkert, og jeg burde mande mig op og alt de ting, men det er fandme deprimerende at tage hjem fra sin kæreste med stiv pik for derefter at rive den af selv. Hvor mange af jer vil finde jer i det? Jeg har prøvet at snakke med hende om sex osv, men synes ikke det nytter noget.

Hun er 18 og jeg 20. Kan det have noget med alderen at gøre at hun har sådan nogle holdninger til sex? Bliver det bedre senere hen når hun bliver ældre? Hvad med de selvværdsproblemer?

Jeg er alt i alt træt af det hele, og regner med at gøre det forbi meget snart. Jeg ville dog lige have en diskussion med jer gutter, for at se om der er noget jeg kan gøre for at redde det? Jeg mener ikke selv jeg kan redde det og der skal bare overstås så snart så muligt, så jeg kan komme videre.
Brugeravatar
GolfV
Seargeant O'Hara

Re: Diskutere dette forhold.

Indlægaf Sunnyboy888 » tirs 18. sep 2012 16:45

Dit indlæg er ét, som jeg selv kunne have skrevet! Det beskriver virkelig mit seneste forhold der varede 1½ år. Status? Hun slog op for 3 uger siden. Mentalt var jeg allerede gået fra hende, hvilket hun kunne mærke på mit fravær, og så sagde hun fra. Hun er ret langt nede nu, så det har åbenbart gjort mere ondt på hende end på mig. Jeg har ikke været lykkeligere end jeg er nu i lang lang tid! Jeg har altid været et forholds-menneske, så at blive single er skræmmende, men allerede 4 dage efter kyssede jeg en pige til en fest, så værre var det åbenbart heller ikke.

Jeg prøvede 1000 ting for at få forholdet til at virke, da jeg oprigtigt var interesseret i at få det til at fungere. Som sagt lykkedes det ikke. Jeg prøvede at freeze hende ud, gøre ALT for hende osv. Vi er stadig på talefod, og har derfor fået talt ud om det, og jeg er kommet frem til følgende:

1) Du skal IKKE gøre mere end højst nødvendigt for at please hende. Fx Hvis hun er sulten efter chips, så må hun vurdere om hun selv er opsat nok på det til selv at hente dem. Og så kan du gå med hende for at købe dem. Du skal ikke rende og hoppe. Som at købe en øl til en pige i en bar. Det er bare no-go.

2) Det med kun at kræve sex-tankegang havde jeg også. Men hvis du er mere opsat på sex end hun er, så ender hun med at miste interessen og sulten for at jage dig for at få sex. Din trang til sex er et tegn på at du savner nærvær hos hende. Hun mærker nærvær ved kærtegn, snak og hygge. Du mærker nærvær når du får lov at knalde hende. Hun giver sig hen ved at sprede ben og lade sig dominere af dig.

3) Smil og hav det godt med dig selv! Hvis hun siger du bruger for meget tid på noget produktivt såsom socialt, træning osv.(Alt som IKKE er TV og PC), så tag det med et gran salt. Lige nu savner du hendes nærvær, ikke omvendt. Det skal hun få, og det gør du ved SELV at være glad og dyrke en masse ting UDEN hende. Desuden virker dit dårlige humør som anti-sex på hende. Du vil have sex som i starten af forholdet, hun vil have at du er cocky funny og selvsikker som du var i starten. I kræver det samme. Mænd i forhold bliver hurtigt dovne, ligeglade og vil bare se tv(Taler for mig selv). Vi bliver FOR tilfredse i situationen, da vi jo har det meget godt.

4) Be your best! Foreslå at gøre nogle ting med hende. Gå en tur på strøget, tag på café osv. Alle de der ting man gjorde i starten, men som man ikke gør nu. Det savner hun helt sikkert.

5) Sluk det TV og lyt til hende. Personligt har jeg alt for let ved at tænde for fjernsynet eller negliciere hendes snak som brok eller ligegyldig. I virkeligheden er det nok ligegyldigt, men hvis hun føler at du lytter og interesserer dig for hende, så vil hun få afløb for sine hverdags-problemer og kunne nyde dig = mere sex.

6) Piger synes vi er verdens mest tungnemme skabninger. Min eks kunne fortælle mig de samme historier igen og igen, om hvorfor hun var sur, men fordi hun ikke sagde hvad hun mente, fattede jeg intet. Og så blev hun sur når jeg bad hende om at forklare det på en anden måde. Jeg fandt desværre aldrig en løsning på problemet. En løsning kunne være at bede hende om at forklare problemet med én sætning.

7) Du er IKKE den samme som du var i starten. Du er sikkert blevet doven, nyder at stene TV med hende, gør ikke romantiske ting mere. Du er mere fokuseret på hverdagstingene fremfor de romantiske ting - som du sikkert gjorde i starten.

8) ALLE piger har selvværdsproblemer. Når pigerne er sammen, hygger de sig fint og har selvtillid i byen fx. Når de er samme med kærester, whiner de fordi de vil have opmærksomhed. Du skal ikke give hende ret eller give hende løsninger. Du skal blot sige at hun er dejlig osv.

9) At gå imod hende virker ikke. Det bliver hun blot mere forvirret og sur af. Hun kan ikke opdrages, blot ved at gå imod hende. Selvom du er uenig, så lyt til hende. Ofte brokker hun sig bare, og når det først er kommet ud, så er faren normalt over. Hvis du tager diskussionen, giver du hende blot mulighed for at fare op, og det elsker piger. Men du behøver ikke at være tøffel og sige"Det er også rigtigt skat". Spørg til hendes dag når hun brokker sig osv. Brok er bare for at få opmærksomhed og se om du er blevet tøffel eller om du stadig er dig selv.

Konklusion:
Ja, det virker som om at det er din skyld. Det kan jeg selvfølgelig ikke vurdere om det er. Faktum er, at du skriver her fordi du ØNSKER hjælp. Du har to valg. Enten prøver du at gøre noget nyt, eller også slår du op. Jeg var selv ulykkelig i mange måneder fordi jeg var bange for at slå op. Nu er jeg mega lykkelig!

Jeg håber mit lange indlæg kan bruges.
Kald mig Ravn i byen
Sunnyboy888 på DP
Ravn888 på PUF
Sunnyboy888
Happy Meal

Indlægaf GolfV » ons 19. sep 2012 16:51

Hejsa SunnyBoy
Mange tak for svaret.

altså jeg går udfra de punkter du skriver, det er hvad dig og din eks har snakket om?
jeg kan rigtig godt tænke mig at svare på dem punktvis, så du kan få en lidt bedre ide af hvordan tingene er, og samtidig kan jeg have udtrykt mig forkert fra den første tråd.

1. Det gør jeg næsten aldrig, hvis ikke aldrig, føler jeg. har hun fx været ked af det, eller op og skændes med sine forældre, så har jeg tilbudt at køre en tur og få noget at spise ude fra, ellers er det ofte hende der betaler for tingene. hun er dog selv dårlig til at tage intiativ. hun har aldrig "overrasket" mig med noget mad/frækt eller andet, medmindre jeg DIREKTE har sagt til hende, jeg godt kunne tænke mig det ene eller andet, også kan hun have gjort det.

2. Det har du ret i. vi snakkede om det forleden, og det var også det jeg kom frem til, så fra nu af, vil jeg prøve at styre mine lyster, og holde det tilbage, medmindre hun selv vil. hvad siger du til, hvis hun skulle lægge op til sex, og man afviser, og siger "vent lige lidt" eller "senere"? vil du foreslå det godt? Der har været et par gange hvor hun virkelig ville, og jeg ville bare se den film færdig. hun bliver helt tosset efter sex. Spørgsmålet er dog hvor tit man skal "afvise"hende?

3. Jeg er super glad fyr, der har mange venner, jeg træner næsten hver dag, laver forskellige ting med venner, bio, spisning og by osv. samtidig går i skole og arbejder, så jeg har meget at se til. så ingen problem der. jeg er ligeså glad lige nu, som jeg var fra starten af, men dog tænker helt sikkert mere på sex nu end før, og samtidig lægger mere op til det og virker mere desperat og vil have det.

4,7. Jeg synes vi laver rigtig mange ting sammen. mad, spisning uden for, går ture, biografen osv. jeg kommer fra en mindre by, så det er svært at lave mange ting, og hvis man skal spise i sådan et sted som jensens, så bliver det hurtig dyrt, da jeg i forvejen har en del udgifter. Men måske gøre vi ikke tingene så ofte, som vi en gang har gjort, og jeg må være ærlig og sige jeg tænker på pengene. jeg har en bil der skal drives, samtidig med tøj, bøger osv til studiet. Men jeg giver stadig forholdsvis ofte roser, og hun virker meget glad for det.

5,6,8. Jeg vil helt sikkert tage det til mig. jeg synes selv jeg i forvejen er god til at lytte og spørg hende hvad der er galt osv, når jeg kan se det. men samtidig er jeg måske også god til at give hende skylden eller fortælle hende hvad hun skal gøre = giver hende råd. Det skal jeg måske lade være med. Hvis man ikke kommer med med sin mening om det ene og andet, tænker de så ikke over at man måske er ligeglad med dem? eller skal man bare sige "ja det skal nok gå skat.". Jeg tænker bare hvis hun siger hun har et problem med det her, og du siger "ja men jeg elsker dig og du er dejlig." så lyder det da lidt mærkeligt?

9. helt sikkert. det vil jeg også tage til mig. men jeg synes sjældent hun brokker sig. Det er mest hun bliver ked af det, og hvis man siger det mindste, så begynder hun at græde. eller hvis man spørger ind til hvad der er galt, så græder hun, og fortæller der ikke er noget galt.

Tak for det lange svar, det var meget brugbart, jeg vil tage de ting til mig, og se om jeg kan arbejde på det. jeg tror de vigtigste to ting, jeg skal være opmærksom på er, 1. ikke virke desperat efter sex og 2. stoppe med at komme med løsninger om hendes problemer, men lytte til hende i stedet.
Brugeravatar
GolfV
Seargeant O'Hara

Indlægaf Sunnyboy888 » tors 20. sep 2012 13:53

Du har helt ret i dine to konklusioner. Vær ikke ivrig efter sex, og løs ikke hendes problemer. Hvis hun lægger op til sex, må du ALDRIG sige nej! Det tager hun som en meget personlig fornærmelse.

Såfremt du er ærlig, lyder det ikke som om at dit forhold er så skidt igen. Måske ønsker du bare en mere fræk kæreste. Lidt mere udfordring. En pige der tager kostume på og giver dig en god oplevelse. Ikke en pige, der kræver at du redder hendes dag - hver dag. Sådan som jeg ser det i hvert fald :)

Kan du nøjes med det du har?
Kald mig Ravn i byen
Sunnyboy888 på DP
Ravn888 på PUF
Sunnyboy888
Happy Meal

Indlægaf GolfV » fre 21. sep 2012 10:52

Præcis. altså vi har det godt sammen, ingen tvivl. problemet ligger i sexlivet. jeg forventer og vil have lidt mere af det frække, og det ene og andet, men det er hun ikke meget for.

Svaret på dit spørgsmål må vel være, nej. eller jo måske lige nu og et år frem, men ikke om 10 år, når jeg en morgen vågner og føler jeg har fortrudt det, fordi vi har alt for mange problemer, som resultat af sexlivet. Jeg ved selvfølgelig ikke om hun forandrer sig eller ej, når hun bliver ældre.

Som jeg har forstået det på hende, så tror hun, at jo længere tid vi er sammen, jo mindre skal vi have sex. NEJ! det er forkert. jeg vil stadig have sex når jeg er 50 år gammel.
Brugeravatar
GolfV
Seargeant O'Hara

Indlægaf Sunnyboy888 » fre 21. sep 2012 15:54

Sex kommer i perioder - i de perioder hvor hun er glad. Hemmeligheden er egentligt at holde hende glad, uden at være en sucker og under tøflen. Men at være i godt humør, og samtidig sørge for at pirre hende.

I sidste ende har alle en grænse for, hvor meget de kan "ændres". Hvis du har gjort dit bedste for at opnå hendes potentiale, men stadig er utilfreds, så må du jo tage et valg.

Som jeg ser det, er den manglende sex et udtryk for noget mere generelt i jeres forhold(egen erfaring). Antal gange man dyrker sex kan måles, hvorimod det er sværere med andre ting såsom følelser. Du bruger tid på at skrive på et site, hvilket jeg ser som grundlæggende skidt. Jeg vil ikke opfordre dig til at slå op, men jeg vil opfordre dig til at indse dit virkelige potentiale, hvad du virkelig ønsker dig af en kæreste, og om du seriøst mener, at dit nuværende forhold kan blive bedre.

Nogle gange må man bare tage en svær beslutning
Kald mig Ravn i byen
Sunnyboy888 på DP
Ravn888 på PUF
Sunnyboy888
Happy Meal

Indlægaf Boy Toy » man 24. sep 2012 13:17

er kællingen alt det drama værd?
go fuck ten other girls
så indser du også, der er nogen der er meget meget dejligere.... :)
Tjek min creepy hjemmeside hvor jeg har min dagbog og tips og tricks til at få et fedt liv:
http://ww.boytoystory.com
Boy Toy
Seargeant O'Hara

Indlægaf Flames » tors 11. okt 2012 15:42

Hey,

Først og fremmest lyder det ikke som om du respekterer hende på særlig mange punkter, og det undrer mig at du er sammen med hende ud fra de holdninger til hende du beskriver. Om bolden så ligger hos hende eller hos dig, skal jeg ikke gøre mig klog på;)

MEN jeg er selv i et forhold der har været i ca. 1,5 år. Jeg ved fra min egen erfaring, at det er ret nemt at komme til at fokusere på kærestens fejl og mangler samt alt det man ikke får, frem for det man virkelig sætter pris på hende. Jeg er sikker på at der er en grund til at i har været sammen i den tid i har, og at grunden stikker dybere end at hun blot er "meget sød".

Jeg oplever selv det samme, og jeg tror det er noget de fleste forhold oplever i perioder i forhold til sex. Min lyst er også langt større end min kærestes. Jeg har langt mere brug for sex end hende, og jeg tror i grunden ikke at hun har et egentligt "behov" for det, udover at hun selvfølgelig nyder det når vi har. Jeg har tit taget mig selv i blot at blive fornærmet når hun ikke har lyst, eller at jeg laver indirekte sanktioner på andre områder som f.eks. ikke at gidde at putte og nusse:D Når hun f.eks. sagde "jeg har ikke lyst", så sagde jeg blot det samme til noget andet som hun havde brug for... Det resulterede i at hun så begyndte at lade mig dyrke sex med hende hver dag (passende antal i mit hovede), men lige pludselig var sex ikke så nice mere, fordi det ikke var den sjove og dejlige ting sex skulle være men blot et spørgsmål om at hun siger ja og at jeg får sex.

Min erfaring er, også fra tidligere forhold, at det er langt bedre at reagere konstruktivt. Jeg ved det kan lyde lidt manipulerende, men i stedet for at nævne overfor hende at hun ikke giver dig nok sex, så begynd at ros jeres sexliv. Fortæl hvor godt det er, og hvor glad du er for at have en kæreste der er så åben som hun er (også selvom hun ikke er). Hvis hun bare én gang har overrasket dig med noget frækt, så pointer hvor nice det var da hun gjorde lige det, fremfor at pointere alle de gange hun ikke gjorde. På den måde synes jeg ofte at pigen ender med at få mere lyst, fordi der ikke ligger et press og hende utilstrækkelighed ikke bliver påpeget. Det er også helt fint at opfordrer hende til noget bestemt, men jeg tror det virker bedre at styrke hende seksualitet gennem ros og positiv opfordring, end gennem sure miner og påpegelse af utilstrækkelighed. Så skal hendes sexlyst nok komme i langt højere grad.
Som alle siger, den største moodkiller er nok at blive presset af en bitter kæreste;)
Flames
Nyklækket

Indlægaf TheBoss » fre 12. okt 2012 14:14

Din kæreste lyder rigtig meget som min eks: lejlighedsvis depri, ingen mål eller motivation, næsten ingen sexlyst, havde lidt givet op mht sit liv. Og ja hun var sød.

Men da hun endelig skred, stod jeg bare og tænkte, "jeg sku ha slået op for lææænge siden!" Jeg frygtede at blive single og være alene osv, men det viste sig sgu at være meget sjovere, da det kom til stykket!

Mit råd: gå ud og oplev, at der er masser af andre tøser, der er meget sjovere at være sammen med!
TheBoss
MacDaddy

Geografisk sted: Århus

Tilbage til Forhold og kærester