at komme så hurtigt over en i et forhold?

Kærester, fuckbuddies, haremmer, åbne forhold.

at komme så hurtigt over en i et forhold?

Indlægaf GolfV » lør 10. nov 2012 15:11

jeg ved ikke rigtig hvorfor jeg skriver det her, men jeg håber på at få skrevet lidt om det, så jeg kan få det lidt bedre over det.

sagen er sådan jeg var sammen med en pige i 2 år, og for 2 uger siden gik vi fra hinanden, og vi blev enige om det ikke gik mere pga nogle problemer osv. men sidste uge skrev jeg til hende fordi jeg savnede hende, og ville høre om hun ville snakke om det, men det ville hun ikke og hun følte hun ikke kunne se et fremtid i vores forhold og forholdet var dødt og hun ikke havde mod på at prøve igen.

det har påvirket mig meget det sidste stykke tid. den første uge kunne jeg hverken spise, eller sove. jeg lavede alle de ting jeg normal gjorde, træne, skole, arbejde og venner osv. men jeg tænkte konstant over det, og tingene var ikke så gode som før. altså jeg kunne ikke koncentrere mig om at gøre tingene ordentlig, og jeg har været utilfreds med det, men jeg har gjort det. så man kan sige, jeg er ikke sunket til, men jeg er rigtig ked af det, og jeg har tænkt på min eks konstant. det gør jeg også stadigvæk. men denne uge er bedre end sidste uge.

jeg går bare rundt og tænke på hvordan hun bare kan "ignore" vores forhold og alt den tid vi var sammen, og være kommet over det så hurtigt. jeg ved hun går gennem en større forandringer/process, med at hun er fyldt 18 for et stykke tid siden, har fået kørekort og skal snart have bil osv. Og jeg ved hun føler sig mere glad, da hun har sagt det til fællesvenner, og hun føler ikke at hun er ked af det og er ligeglad. hvordan kan det være? plejer det ikke altid være pigen der bliver ked af over en breakup, eller har jeg misforstået noget? jeg har en teori om at grunden til hun er så ligeglad, er at hun går gennem denne proces, hvor hun føler sig mere fri, og er 18, kører bil osv, men at der kommer et tidspunkt hvor hun savner mig og tænker over at det var dumt?
det skal lige siges, at jeg ikke har forventninger eller venter på hende eller noget, jeg har allerede en date i morgen med en pige, men jeg kan bare ikke forstå at det kunne gå så hurtigt for hende? at hun føler bare alt er perfekt og det sådan det skal være osv?
hun fortalte mig godt nok at hun havde tænkt på at gøre det forbi for 3 måneder siden, men ikke gjorde det osv, og her spurgte jeg hende, hvorfor hun ikke havde sagt noget, men det vidste hun ikke. jeg er så træt af det, og jeg synes det er meget skuffende at hun er så hurtig "over mig", især hvor man har været sammen i gennem et par år, og oplevet så meget sammen, men alligevel være så pisse ligeglad.

Lige nu er jeg ked af det, men det går frem af. jeg skriver med et par tøser, flirter osv, så må vi se om det bliver til noget. Hvordan er det at være sammen med andre piger når man har slået op med sin eks? altså hjælper det på at komme over hende eller bliver det værre? jeg har kun flirtet med de her tøser, og jeg synes det hjælper meget, men jeg ved ikke, når man er sammen med dem fysisk.

Mine tanker:
jeg ved jeg kan få bedre, jeg ved jeg fortjener mere, og jeg ved at jeg var for god til hende, men i ved, når man elsker en virkelig højt, så vil man bare gerne have det skal være os to. jeg ved også om 3-6 måneder, når jeg er kommet over hende, og fundet en der er bedre, så vil jeg ikke fortryde det, jeg vil have det bedre, men det er bare lige nu og her, jeg synes det er trist vi skal stoppe med at være sammen og jeg føler det har været spild af tid, men på den anden side, så gik det ikke altid godt, og der var mere eller mindre nogle problemer, men det tror jeg da det er der i de fleste forhold?

jeg har snakket en del med mine venner osv, men nu ville jeg lige snakke med nogle gamere om det, for at høre deres mening.
Brugeravatar
GolfV
Seargeant O'Hara

Re: at komme så hurtigt over en i et forhold?

Indlægaf Kaizen » lør 10. nov 2012 16:10

Damn man, sorry to hear...

Hun er IKKE kommet sig "hurtigt" over jeres forhold. Hun havde allerede besluttet sig for at gøre det forbi for tre måneder siden, men lod alligevel være.
Måske lod hun være fordi det var nemmere at blive ved, måske håbede hun på at det kunne fungere og ville give det en ekstra chance, eller også har hun gået og holdt på dig mens hun har været lidt på udkig efter en anden.
Pointen er at hun har gået i TRE måneder med en blanding af utilfredshed og dårlig samvittighed, og modnet med beslutningen.

Så for hende er det sandsynligvis bare en kæmpe lettelse at hun har fået det sagt og kan komme videre, mens du er blevet taget fuldstændig på sengen.

Det kan godt være at piger generelt tager break-ups lidt hårdere end fyre, men normalt er det den der er blevet dumpet der har det værst... fordi der er blevet taget en beslutning hen over hovedet på en og man er blevet kasseret.

Mht. at komme videre så gælder det seriøst om at komme ud og knalde nogle piger, for det nytter ikke noget at sidde og sørge. Ja, du er blevet dumpet, men måske kan du stadig vinde "the breakup game" ved at være den første der scorer ;)
Think quantity, act quality http://danskpickup.dk/viewtopic.php?f=4&p=6851#p6851
Brugeravatar
Kaizen
T1000

Indlægaf GolfV » lør 10. nov 2012 22:54

ja, jeg prøver også at komme videre. som det ser ud, så skal jeg i by i aften, og har en aftale med en pige i morgen og måske en på mandag også, men man kan sku da ikke lade være med at tænke på ens eks..

Grunden til jeg endnu ikke forstår det, er, at i løbet af de tre måneder har hun opført sig normalt, hun har gjort alle de ting hun normalt gjorde og sagde hun elskede mig, og hun ikke ville undvære mig osv, og tidligere på den aften, hvor vi slog op, sagde hun at hun elskede mig og ville gøre alt for mig osv. jeg kan ikke få det til at hænge sammen med at have overvejet at slå op og ikke have følelser for mig eller hvad det nu end måtte være i 3 måneder før?

jeg havde selv af og til tænkt på at slå op, men jeg kunne ikke få mig selv til det, og ville hellere kæmpe for forholdet og prøve at gøre noget ved det, men hun gav åbenbart op.. og ca. 5 dage efter vi havde slået op, havde jeg mulighed for at snakke med hende i 5-10min, og i den tid græd hun helt vildt og brød sammen, da jeg snakkede med hende, men hun var fast besluttet på det var sådan det skulle være.. og det kan jeg heller ikke få til at hænge sammen, medmindre hun følte skyld følelser, men det ved jeg ikke..

og mange tak for svaret Kaizen, det hjælper lidt at høre det fra nogle andre også, og man kan se lidt af realiteten i øjnene, selvom det kan være svært når man elsker en.. :)
Brugeravatar
GolfV
Seargeant O'Hara

Indlægaf Sunnyboy888 » lør 10. nov 2012 22:58

Jeg er to år ældre end dig, men oplevede for 3 måneder meget det samme som dig. Hun havde i længere tid været utilfreds, og til sidst slog hun op. Jeg var heller ikke tilfreds i forholdet, men derfor kom det stadig som et chok. Derudover, var vi lige flyttet sammen i lejlighed og havde boet sammen i 1½ måned. For 1 måned siden(Dvs. hun havde været single 2 måneder), fandt hun en ny kæreste. Din kæreste har længe gået med tanken, og er derfor 100% videre. Ingen tvivl om det. Desværre den ækle sandhed.

Jeg prøvede selv at komme ovenpå igen, ved at bilde mig selv ind, at jeg nu skulle leve det vilde singleliv. Da illusionen om det vilde singleliv blev overtrumfet af virkeligheden, slog det virkelig hårdt. At være en del af Pick-Up communitiet er både godt og skidt, efter et break-up. Du får en masse råd og metoder - men samtidig får du også en kæmpe lyst og trang til at leve det vilde liv. Skab ikke en illusion, skab et liv fyldt med personlig glæde.

Mit råd til dig er derfor, at du skal sørge for fremskridt og udvikle dig - langsomt, men sikkert fremad. Gør de ting du elsker og nyder. Inkorporér det i din hverdag.

The breakup Game, som Kaizen snakker om - er en social konstruktion, som samfundet har skabt. Et spil har ét formål - at udpege en vinder og en taber. Din eks-kæreste har 3 måneders forspring rent mentalt. Hvis du er sikker på at tabe, så lad være med at tænke over "The breakup game". Hvem der scorer først, er lige så ligegyldigt, som hvem der har flest par sko. Det foregår kun oppe i dit hoved. Og ja - siger ham der tabte sit eget breakup game :p

Info til dig:
Jeg er IKKE player. Jeg er IKKE PUA. De råd jeg har givet, er blot nogle jeg selv ville ønske jeg havde modtaget. Jeg prøver blot at være i sund balance, nyde livet, træne, være social, elske og hvad livet ellers kan byde på af fantastiske ting.
Hvis du vil blive Mystery v.2, så er andre råd nok bedre ;)

Jeg ønsker dig al mulig held og lykke.
Kald mig Ravn i byen
Sunnyboy888 på DP
Ravn888 på PUF
Sunnyboy888
Happy Meal

Indlægaf GolfV » lør 10. nov 2012 23:24

Hej Sunny.

tak for svaret. nu ved jeg ikke om du fik læst min forrige besked? altså alle de ting jeg har skrevet om hendes opførsel det sidste stykke tid? og jeg kan simpelthen ikke forstå hun kan have 3 måneders forspring i at komme over mig, for hun virkede som om hun elskede mig helt vildt.

jeg regner ikke med være PUA, gamer osv. og jeg er egentlig ligeglad med hvem der scorer først, men jo, jeg vil gerne have tankerne på noget andet. jeg kunne godt tænke mig at være sammen med andre piger, men ikke for at gøre hende jaloux, men for at tilfredsstille mig selv. jeg regner med, hvis der bliver noget mellem mig og andre tøser, så bliver det hemmeligt til at starte med, da jeg selv godt ved jeg vil få det dårligt hvis hun var sammen med en anden, og ligenu gør det allerede ondt ved tanken.

udover det, mange tak for rådene, det var selvfølgelig meget kontant, og det gjorde ondt, men fedt nok at få lov til at indse virkeligheden i øjnene, og se at komme videre. jeg arbejder stille og roligt på mit liv, de sidste par uger har jeg næsten ikke været hjemme fordi jeg har lavet så meget, og jeg er begyndt at læse en bog, som jeg finder interessant, træner ligeså meget som før, arbejder, og er meget ofte sammen med vennerne, for at få tanken på andre ting. jeg føler selv jeg klarer det fint, indtil tanken om 'at hun ikke længere tænke på mig og har fundet en anden/er sammen med en anden' slår mig ned igen. men det er meget bedre end sidste uge, og jeg er ikke i tvivl om at om 3 måneder, der er tingene meget bedre.
skal også lige siges jeg undgår at have alt kontakt til hende, både sms, facebook og venner osv, så jeg ved næsten intet om hvad hun går rundt og foretager sig, jeg tager endda i by et andet sted, for at ikke se hende flirte med drenge og måske være sammen med dem. i hvert fald til at starte med.
Brugeravatar
GolfV
Seargeant O'Hara

Indlægaf Kaizen » lør 10. nov 2012 23:51

Ok, sorry hvis det blev lidt gamer-agtigt til sidst. Ravn har selvfølgelig ret i at du ikke kan vinde når hun har tre måneders forspring, og det ER ok at sørge.

En ting jeg lige tænkte på: Måske kan du bruge det her positivt til at komme nærmere på nogle venner eller veninder du har lyst til at kende bedre? Fordi du har mere tid og har fripas til at være mere emotionel? (uden at være en whiny bitch selvfølgelig)
Think quantity, act quality http://danskpickup.dk/viewtopic.php?f=4&p=6851#p6851
Brugeravatar
Kaizen
T1000

Indlægaf Sunnyboy888 » søn 11. nov 2012 00:13

Det kommer til at gøre ondt, hver gang du hører at hun knalder med en anden, får en ny kæreste osv. Indrøm at du er et menneske, og at livet giver dig tæsk - også imens du i forvejen ligger ned.

Straks efter min eks slog op, var jeg hurtig til at smide en facade op og vise hele verdenen, at jeg allerede var kommet videre. Det er farligt, og det gør ondt indeni, når dine ord til dine venner ikke stemmer overens med dine følelser. Selvom jeg udadtil virkede som om, at jeg var kommet videre - sad jeg fast. Først da jeg åbnede op for mine nærmeste venner, og sagde at det var nyt at blive single osv.(uden at være en whiny bitch), begyndte jeg at komme videre. Det var en fantastisk fornemmelse.

Men gør det let for dig selv. Slet hendes nr. Fjern hende fra dine FB's opdateringer osv. Det gør det MEGET lettere. Det virker cool, hvis du er total upåvirket. Men det er en facade, og hvis du ved det gør ondt at se info om hende - så gør det let for dig selv.

Især hvis du har en god veninde, er det guld værd. Piger er meget bedre til at tale følelser osv., er mere forstående, villige til at deltage i en samtale om "negative ting".
Kald mig Ravn i byen
Sunnyboy888 på DP
Ravn888 på PUF
Sunnyboy888
Happy Meal

Indlægaf Bomba » søn 11. nov 2012 06:49

Hey man, det er mega nedern det, som du gennemgår netop nu. Da jeg sad og læste dine posts, genkendte jeg meget af mig selv. Min x og jeg gik fra hinanden for ca. 3 måneder siden; vi var dog kun sammen i ca. 1/2 år. Hun var også 18. Man har en masse spørgsmål, og man forstår virkelig, hvordan hun netop kan smide alt det væk, som man havde. Ikke fordi hun slog op, men fordi hun måske har behandlet dig som trash, more or less, her i break-up fasen; lidt før og efter break-up'et specielt.

Du har det måske som om, at hun både er ligeglad med, hvad I havde, men måske også at hun sætter en facade op. Ikke omkring at hun er glad nu, men i forhold til hvordan hun er over for dig nu; for eksempel kold og distanceret. Og den oplevelse er forfærdelig, når man er været 100 % tæt på et andet menneske og samtidig har elsket hende.

Selvom det er 3 måneder siden, min x og jeg slog op, så er jeg stadig mærket af det. Dels fordi jeg blev ved med at tjekke hendes fb og dels fordi jeg rodede rundt i det, og blev ved med at have noget kontakt til hende. Så, som de andre siger, LAD VÆRE med at tjekke hendes fb (evt. slet hende og muligvis forklar hende hvorfor), slet hendes nummer, slet billeder af hende, smid ting ud du har fået af hende (tegninger, søde kort etc.). Man vil gerne gemme det, men hvad fanden nytter det? Ikke en skid. Når I begge er videre om 4-8 måneder for eksempel, kan I måske opbygge et venskab derfra. Men indtil da; du får INGENTING ud af at blive mindet om hende.

Når piger er 18, så foregår der mange nye ting i deres liv, som du selv siger. Det kan sagtens have haft indflydelse på hendes valg. Hun er begyndt at kunne gå i byen, og det skaber jo et helt nyt marked af fyre i forhold til før. Hun vil måske ud at opleve det. Hun er måske på sidste år på sin uddannelse, og vil koncentrere sig om sine veninder, familie osv., inden hun måske skal flytte til en ny by.
Omkring de 3 måneder så forstår jeg godt, at du prøver, logisk, at finde en grund til, at det er gået, som det er. Sådan var/er jeg selv. Og man kan blive ved og ved og ved. Men, nogle gange så forsvinder pigens følelser bare uden at man som sådan har gjort noget forkert. Dét kan man bare komme ud for og det sucks big time. Attraction, den berømte gnist, udløber/forsvinder simpelthen bare nogle gange.

Du kan læse de her 2 posts; dem fik jeg selv meget ud af.
http://www.theattractionforums.com/gene ... ak-up.html

http://www.theattractionforums.com/rela ... sucks.html

Håber du får det bedre hurtigt. Det lyder som om, at du er godt på vej :)
Bomba
Private Johnson

Indlægaf GolfV » søn 11. nov 2012 16:50

Hej Sunny

jeg føler jeg har gjort meget af det du skriver, så det må kun være godt. jeg har ikke skabt en facade, for mig selv der viser jeg er over hende. jeg har delt det lidt op ved at sige de nærmeste 2-3 venner får alt at vide, og til dem her whiner jeg faktisk af og til, altså virker som en whiny bitch og fortæller dem hvor dårligt jeg har det og jeg savner hende osv. så er der alle de andre bekendte, dem fortæller jeg bare at jeg har det dårligt, men det går nok, og vi var enige(i hvert fald til at starte med), og jeg skal nok komme videre en gang. også virker jeg som en super glad person overfor fremmede. altså folk jeg ser i nede i byen, fitnesscentret osv, gør mig glad, og jeg kan ikke lade være med at smile, hilse og af og til komme med et par kommentarer eller starte en samtale. og det har jeg det meget godt med.

jeg har slettet hendes fb, alt hvad der er på min mobil, mail, men har dog stadig nogle kort af det ene og andet art, samt billeder på computeren, men dem tænker jeg ikke over lige PT, og ser dem heller ikke, derfor virker de lidt ligegyldige, om de skal smides ud eller ej.
Samtidig har vi ikke så mange fællesvenner, og alle de venner jeg har, kan ikke lide hende, og snakker ikke om hende, så det er super godt. :)

Bomba, fedt tak for dit post og de links du har sendt ind.
det hjælper især fordi du har været i samme situation som mig, og jeg kan se du fortæller dine fejltagelser, så jeg ikke laver de samme. for fx i dag havde jeg lyst til at tage hjem til hende, men jeg ved selvfølgelig godt det ikke er en god ide, og derfor lod være. og jeg kontakter hende heller ikke, men det er lidt træls jeg kan hendes nummer, mail fb i hovedet(ja jeg er god til at huske ting).

Som skrevet så går det bedre af og til, og jeg får flirtet med en tøs, som virker meget interesseret, og jeg er egentlig lidt ligeglad med pigen, føler intet andet end at komme i bukserne på hende, og for at få tankerne på noget andet lige nu, og det er præcis den effekt hun har, så det er super godt. Det eneste der piner mig lige nu er manglen på søvn(får 4-5 timer i gennemsnit) samt jeg ikke får spist noget. har ikke lyst til at spise noget som helst, men samtidig er jeg meget sulten, og har ondt i maven + kvalme meget ofte.
Brugeravatar
GolfV
Seargeant O'Hara

Indlægaf Atahualpa » lør 17. nov 2012 12:03

Føler med dig - Det er desværre normalt at breakups kommer som bomber i hovedet på os, fordi pigerne forbereder sig først, som allerede skrevet. De er også mere "smidige" mentalt - de kan ryste nederlag og dårlige ting af sig hurtigere. Det er en egenskab jeg ikke selv vil have - hvis jeg har noget jeg mener er godt, så er det fordi jeg MENER det, og så er jeg naturligvis nede hvis jeg mister det.

Godt at slette kontakt info - fint nok at gemme billederne. Du kan evt. slette dem hvis du kommer til at sidde og stene over dem. Ellers virker det som om du er på rette vej - går det bedre nu?
Atahualpa
Private Johnson

Næste

Tilbage til Forhold og kærester