at komme så hurtigt over en i et forhold?

Kærester, fuckbuddies, haremmer, åbne forhold.

Re: at komme så hurtigt over en i et forhold?

Indlægaf Sunnyboy888 » lør 29. dec 2012 14:59

Siden vi begge er enige om, at det er dumt at hoppe ind i et nyt forhold lige efter et breakup - vil jeg koncentrere mig om det at flygte eller ej.
Igen vil jeg gerne lige påpege, at jeg ikke er ekspert, men at jeg i stedet skriver dette baseret på egne erfaringer.

Jeg elsker mærkelige metaforer, så lad os prøve en lidt tricky en :)

(Din nuværende situation)

Lige nu er du ikke lykkelig. Lad os sige at du har et uendeligt antal kontorrum til rådighed, men at du kun har udforsket 1 rum - og det rum har du valgt at tage i brug. Inde i rummet lå en t-shirt, og den har du taget på. Inde i rummet, er der frostgrader, og det hæmmer din arbejdsindsats og din lykke(Din nuværende situation). Bliver du siddende og håber at du vænner dig til kulden, eller udnytter du dine muligheder og undersøger om der er et varmere rum du kan tage i brug i stedet? Det er gratis, ingen vil klage og valget er dit. Selvfølgelig skal du tage ud og lede.

(Dette kan blive din fremtid)
Du gik på jagt og fandt et dejligt rum.
Nu er du pludselig lykkelig og dejlig varm. Engang i mellem skal du måske ind og hente nogle ting inde i det kolde rum(Du støder ind i hende, hører om hende osv.), men efterhånden som du får hentet flere ting ind i dit nye og bedre lokale, skal du sjældnere ind i det kolde rum. Efterhånden som du får udforsket flere og flere rum(Ny arbejdsplads, nye venner, nye kompetencer osv.) finder du nye ting, deriblandt en varm trøje. Næste gang du skal ind i det kolde rum(møde hende igen), er du bedre rustet til det, da du har en varm trøje på.

Så har du flygtet fra problemerne? Nej
Har du styrket dig selv, således at du kan tackle problemerne på en optimal måde? I hvert fald!

Selvfølgelig er det skræmmende at flytte ud og skifte job, men det giver dig så mange kompetencer og oplevelser. Ting der gør dig stærkere. Og samtidig vil der være mindre negativitet.

Metaforikken giver mening for mig, men højst sandsynligt også kun for mig - så spørg hvis du er i tvivl haha.

Konklusion = Spørg altid dig selv, hvad der tager energi, og hvad der giver energi. Hvis du kan fjerne ligegyldige ting der tager din energi - så fjern dem. Hvis du kan finde ting der giver dig energi, så brug dem. Det er et simpelt regnestykke, hvor det gælder om at have positivitet som endegyldigt resultat.

I sidste ende : Er du lykkelig? Hvis nej, hvorfor ikke? Pga. jeg ser min eks på arbejdspladsen. Kan jeg gøre noget ved det? Ja, jeg kan skifte arbejde, men skal samtidig flytte hjemmefra.

Det hele er op til dig. Vil du fortsat være ulykkelig, eller vil du tage dit liv i dine egne hænder. Du er den eneste der afgører, om du er lykkelig. Så gør dig selv den tjeneste, og tag ansvaret for dit eget liv :)
Kald mig Ravn i byen
Sunnyboy888 på DP
Ravn888 på PUF
Sunnyboy888
Happy Meal

Indlægaf Fsharp » lør 29. dec 2012 15:22

Sunnyboy888 skrev:Jeg elsker mærkelige metaforer, så lad os prøve en lidt tricky en :)

(Din nuværende situation)

Lige nu er du ikke lykkelig. Lad os sige at du har et uendeligt antal kontorrum til rådighed, men at du kun har udforsket 1 rum - og det rum har du valgt at tage i brug. Inde i rummet lå en t-shirt, og den har du taget på. Inde i rummet, er der frostgrader, og det hæmmer din arbejdsindsats og din lykke(Din nuværende situation). Bliver du siddende og håber at du vænner dig til kulden, eller udnytter du dine muligheder og undersøger om der er et varmere rum du kan tage i brug i stedet? Det er gratis, ingen vil klage og valget er dit. Selvfølgelig skal du tage ud og lede.

(Dette kan blive din fremtid)
Du gik på jagt og fandt et dejligt rum.
Nu er du pludselig lykkelig og dejlig varm. Engang i mellem skal du måske ind og hente nogle ting inde i det kolde rum(Du støder ind i hende, hører om hende osv.), men efterhånden som du får hentet flere ting ind i dit nye og bedre lokale, skal du sjældnere ind i det kolde rum. Efterhånden som du får udforsket flere og flere rum(Ny arbejdsplads, nye venner, nye kompetencer osv.) finder du nye ting, deriblandt en varm trøje. Næste gang du skal ind i det kolde rum(møde hende igen), er du bedre rustet til det, da du har en varm trøje på.
[...]
Metaforikken giver mening for mig, men højst sandsynligt også kun for mig - så spørg hvis du er i tvivl haha.

God metafor. Den giver et godt billede af situationen i mine øjne.
Brugeravatar
Fsharp
T1000

Geografisk sted: Kbh

Indlægaf GolfV » søn 30. dec 2012 05:35

Ravn super smukt skrevet, tak for det.

Jeg kan helt sikkert godt se hvad du mener, og jeg tror på det er en god ide. Jeg har også søgt meget lejlighed og studiebolig det sidste stykke tid, så lad os håbe. Når du skriver det på denne måde, givet det en helt anden betydning i mine øjne. Altså frem for at flygte, så udforsker jeg verden og samtidig udfordrer mig selv. Men jeg går vel med den tanke om jeg bliver ensom( er vandt til vi er en stor familie, der altid er der for hinanden) og jeg kommer til at kede mig alene. Men det er selvfølgelig kun mig selv der afgør om jeg bliver ensom, eller om jeg gør noget ved det.

For at være ærlig, så er det frygten der står i vejen, og bange for 'smerten' der kommer efterfølgende. Men det tror jeg bliver nemt når jeg først kommer i gang. Jeg skal bare hoppe ud i det. Nu venter jeg på lejlighed, alt andet er på plads.
Brugeravatar
GolfV
Seargeant O'Hara

Indlægaf Sunnyboy888 » tors 3. jan 2013 12:48

Det glæder mig at høre, at du har valgt at tage udfordringen op - og at I forstod min metafor.

De sidste 7 år har jeg været i forhold sammenlagt 5,5 år, så det med tryghedsfornemmelse og det at lære at være alene, har absolut været en udfordring for mig. Men efterhånden som du kommer ud af dine gamle vaner, åbner der sig nye muligheder op.

Eksempel:
Fordi jeg altid har haft kæreste på, har jeg taget hjem til hende, hvis jeg synes at en fest var ved at blive kedelig. Det mønster er svært at bryde, for når en fest er ved at blive kedelig(nu hvor jeg er single), kryber "flugt-mentaliteten" sig op i mig igen, og giver mig lyst til at tage hjem - i stedet for selv at gøre en indsats og tage ansvar for, at festen bliver fucking awesome. De gange jeg så er taget hjem, har jeg følt mig nedslået, fordi - hvorfor kan jeg ikke bare være som alle de andre? Men det hele ligger i comfort-zonen. Lidt ligesom folk der er bange for at approache tænker - hvorfor kan jeg ikke bare snakke med hende den søde pige?

Din krop/hjerne/hjerte vil ALTID lokke dig til at blive i din comfort-zone og fastholde gamle vaner. Min idé med at skrive dette er: Gamle vaner og beliefs sidder dybt i dig. Du ved hvad du skal gøre for at bryde de gamle vaner, men nogle gange formår du det ikke. Det er helt normalt at fejle engang imellem - men du skal nok klare det. Det skal du ikke tage så tungt Når du så bryder din comfort-zone, skal du være stolt af dig selv, for du har lige overvundet en masse ondskab. Du kan se det som et cykelløb, hvor du er den eneste rytter til start. Du behøver ikke at cykle mega hurtigt, men du skal sørge for at det går fremad.

Når folk bliver single(inkl. mig), har man den overbevisning, at man bare skal få den vildeste krop, de sjoveste fester og de dejligste damer skal scores hver weekend. Personligt ødelagde det rigtigt meget for mig. Det satte mig faktisk endnu længere bagud. Ikke nok med, at min eks var flyttet ud, jeg kunne heller ikke leve op til de krav, som jeg havde stillet til mig selv.

Så sørg for at tage det stille og roligt og nyd dine sejre. Du er ung og på vej ind i en ny fase. Find/opfind de ting der gør dig lykkelig, og så sørg for at dyrke dem.
Kald mig Ravn i byen
Sunnyboy888 på DP
Ravn888 på PUF
Sunnyboy888
Happy Meal

Indlægaf GolfV » fre 4. jan 2013 15:07

Sunny hvor er du sej.

alt det du skriver er så rigtigt, jeg er i samme båd. det er super fedt at læse det du poster.

jeg er vant til at arbejde til kl 12 i weekenderne, og før i tiden kørte jeg hjem til min kæreste og sov der, det var super dejligt. den mulighed har jeg ikke. og stadigvæk nu, bliver jeg så trist over jeg ikke lige kan dreje rettet den anden vej og køre hjem til hende, men at jeg skal hjemad. flere gange har jeg været tæt på at køre hjem til hende(efter vi slog op), men det har jeg selvfølgelig ikke gjort.

og endnu en gang, når jeg er i byen nu, er jeg begyndt at hygge mig meget mere. for det første har du ingen kæreste, du kan præcis gør hvad du vil. jeg bliver længere tid i byen, snakker med piger og flirter og hygger med ens venner. før i tiden tog jeg altid hjem ved 2-3 tiden, for så at sove hjem ved kæresten for jeg synes det var super dejligt. jeg har ikke den mulighed længere, så jeg bliver i byen indtil jeg er meget træt, også drager jeg hjem, på trods af jeg stadig savner at have mulighed for at køre hjem til en.

de første uger havde jeg også samme synspunkt på tingene. jeg skulle bare lave en masse, score så mange piger og deres numre og bare hygge mig. men det var ikke sådan. hver gang jeg var i by, følte jeg mig afvist, fordi pigerne på en eller anden måde kunne mærke hvor desperat jeg var, og de var meget afvisende, og det er fandeme ikke særlig rart, især når man lige er kommet ud af et forhold. så det sidste stykke tid har jeg bare sagt til mig selv, jeg tager kun i byen for at hygge mig med mine venner. pigerne betyder ikke noget som helst, og det er rart, når man ikke har så høje forventninger, og der lige pludselig en pige der er frisk.
Brugeravatar
GolfV
Seargeant O'Hara

Indlægaf Sunnyboy888 » fre 4. jan 2013 16:35

Jeg er meget glad for at høre, at vi har samme oplevelse af tingene. Det er faktisk ekstremt identisk, og da vi begge har haft positive oplevelser ved vores fælles approach, er jeg sikker på at det nok skal gå fremad for os begge. Det farlige ved PU-sites er, at de opfordrer dig til at ændre din livsstil radikalt og gå i byen konstant. For mig at se er det mere ødelæggende end gavnligt.

Jeg glæder mig meget til at følge din videre færd, både personligt, men selvfølgelig også hvordan det går med dine damer ;)
Kald mig Ravn i byen
Sunnyboy888 på DP
Ravn888 på PUF
Sunnyboy888
Happy Meal

Indlægaf Fætter Stream » fre 4. jan 2013 18:23

Mht vanerne - Kan huske en gang jeg havde mistet et KANON langt forhold på 8 år - så efter et par dage hvor jeg var helt fucked og sådan følte jeg mig sådan klar igen. Så lavede jeg mig nogen mad - og lagde mærke til at jeg stadig lavede maden efter hvordan hun kunne lide den, fordi jeg havde jo vænnet mig til at hun ikke ville have chili i. Så tog jeg mig i det og kom al den chili i jeg selv gerne ville ... og det var en mærkelig sådan lidt tom fornemmelse. Som om man lavede mad til hende, men hun var der ikke.

Det er jo stort set ALLE ens vaner der bliver præget af et forhold. Og ens omverden - man ka blive åndssvag af at hun hører en eller anden CD hele tiden, men når den så ikke er der mere føles det helt forkert og mærkeligt.
When a brod's down between your legs sucking your dick, you don't give a FUCK about what her face looks like. - David X
Brugeravatar
Fætter Stream
Troldmanden i tårnet

Indlægaf Satans yngel » man 7. jan 2013 15:38

Ser jeg tilbage på min eks og vores 5 års forhold var det absolut - hans down - bedste som kunne ske for mig at hun slog op med mig. Sikke en øjenåbner :-D

Jeg faldt ligesom batman 3,4,5,6,7,8 gange - men ved i hvad? jeg rejste mig 9!. Den fedeste single periode efterfulgt af at jeg i dag har fundet min drømmekvinde som jeg har været sammen med de sidste par år.

Knæk og bræk GolfV. - Du går den fedeste periode i møde, hvis du ønsker det. Nogle folk falder ned i et hul og bliver der. Det kan tage fucking lang tid at komme sig over sådan et brud, hvis man vel og mærke ønsker det. Det kan på den anden side tage kort tid at komme ovenpå igen.
Our deepest fear is not that we are inadequate. Our deepest fear is that we are powerful beyond measure.
Brugeravatar
Satans yngel
MacDaddy

Foregående

Tilbage til Forhold og kærester