Pause i forholdet

Kærester, fuckbuddies, haremmer, åbne forhold.

Pause i forholdet

Indlægaf ajg » tors 13. dec 2012 16:44

Hey alle...
Har været sammen med en pige i ca 3 år, men forholdet er røget i pause nu. Det var et seriøst forhold, hvor der blev snakket om forlovelse og alt det.

Det hele startede for 4 uger siden lige pludselig uden nogen grund, kunne forstå hvis der havde været skænderier eller noget i forvejen men det har der ikke været. Vi havde været sammen for en uge siden før alt det her startede.

Hun skrev ikke rigtig så meget mere godmorgen, eller da hun tog på arbejde eller kom hjem i en uges tid, kun engang imellem. Jeg spurgte hende en gang om det. Hun svarede at jeg jo lige så godt kunne skrive og at hun ikke ved hvornår jeg vågner. Og jeg sagde hun bare skulle skrive og jeg svarer jo når jeg vågner eller at hun jo kan skrive når hun har fri. Dagen efter skrev hun først da hun kom hjem fra arbejde. Men næste dag skrev hun ikke igen og jeg lod som ingenting den dag da vi begyndte at skrive senere på dagen.
En eller to dage efter skrev hun ikke igen og jeg skrev heller ikke indtil sent på aftenen hvor jeg så skrev til hende og spurgte hvorfor hun ikke skriver. Så svarer hun at det ved hun ikke. Til det svarede jeg at hun kan ikke bare sige hun ikke ved hvorfor hun ikke skriver, der må være en grund.
Hun skrev så at det ved hun ikke, hun har bare ikke rigtig haft lyst til at skrive eller snakke med mig og det er bare sådan hun har det. Jeg spurgte igen hvorfor og hva grunden er, og det vidste hun ikke og så siger hun at hun er nødt til at tænke over det her og jeg spørger tænke over hvad og hun siger "os to" fordi hun slet ikke har haft lyst til noget kontakt med mig. Så faldt hun i søvn.

Dagen efter skrev hun ikke igen og jeg skrev selv men hun svarede koldt.. Efter den aften så var hun hele tiden bare kold når vi skrev. Så jeg spurgte om hvorfor hun skriver koldt og om vi ikke er sammen længere eller hvad, så svarer hun at det ved hun ikke. Så jeg skrev hvis hun ikke vil være sammen med mig så skal hun bare sige det lige ud istedet for det der. Og hun sagde bare okay.
Vi har aftalt vi skal mødes søndag. Resterende dage i den uge var hun bare kold og skrev ikke.

Dagen kom hvor vi mødtes, jeg spurgte hende hva der foregår, så græd hun og begyndte at sige hun ikke rigtig føler det samme for mig mere og hun kan ikke rigtig se en fremtid med mig og alt det der. Vi snakkede og skændtes lille smule og ikke andet. Jeg spurgte hende hvad skal der ske nu, og hun sagde hun tror hun vil have en pause. Og jeg sagde okay, hvordan skal pausen så være og hun sagde så at hun tror ikke hun får lyst til at skrive til mig i pausen. Så jeg sagde til hende find ud af hvad du vil, være sikker og det hele og så kontakt mig når du er klar og så tog hun hjem.

Nu er der gået 3 uger nu og jeg har ikke hørt noget fra hende. Hun synes tit godt om ting på facebook før og alt det, men hun har bare været sådan lidt skjult lige efter vores møde, men først nu er hun lige begyndt at være der lidt igen.
Da der gik en uge efter vi havde mødtes, så havde min gode ven skrevet til hende på facebook og spurgte hende hvorfor hun er sådan og alt det og hun sagde de samme ting til ham som til mig, at hun ikke bare kan være sammen med mig for at jeg skal være glad, hun skal også selv være glad og sagt til min ven at han skal få mig i godt humør og alt det. Sidste uge checkede jeg ind et sted på facebook, og en ven havde kommenteret, så trykkede hun synes godt om hans kommentar. Men jeg lod bare som ingenting.

Da der gik en uge igen, så skrev hun selv til min ven og spurgte hvordan det går med mig. Han havde skrevet at hun skulle spørge mig selv og hun sagde jamen nu spørger jeg dig. Så havde han spurgte hende hvorfor hun vil vide om mig når hun alligevel ikke vil mig mere. Til det havde hun svarede fordi hun stadig bekymrer sig om mig. Min ven havde blevet lidt irriteret/sur over hende at hun var sådan, så han havde sagt at hun ikke skal skrive mere til ham og slette ham fra facebook og hun havde sagt hun nok skulle og han sluttede med at sige tak.

Nu er vi så i den tredje uge, jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre. Jeg prøver at være med mine venner og alt det men tænker da stadig på hende og "venter" på svar. Ved ikke om jeg snart skal skrive til hende selv eller lade hende være.. Enten skriver hun og kommer tilbage eller også er det bare slut sådan her...

Hvad vil i råde mig til i denne her situation?

Håber på nogle gode svar venner..
ajg
Nyklækket

Re: Pause i forholdet

Indlægaf GolfV » tors 13. dec 2012 20:41

jeg tror spørgsmålet er lige nu: hvordan har du det? er du tilfreds med situationen? er du glad uden hende? kan du undvære hende? osv.
og lige hurtigt? hvor gammel er du og hvor gammel er hun?

jeg er desværre ikke så erfaren, men jeg kan tale ud fra min sidste forhold.
men der er vel 2-3 situationer hun kan være havnet i, afhængig af hvordan pigen er.

1. hun kan bare være en pige der har behov for lidt luft, og vil være lidt væk fra dig, men savner dig ekstrem meget lige nu, så kan det være en god ting at mødes med hende og snakke med hende, hvis hun bare er en forvirret tosse, vil hun helt sikkert komme tilbage til dig. hun ved bare ikke helt hvad hun vil, til at starte med, men kan sagtens overtales.

2. er hun ikke en forvirret tosse, og er en pige med masse selvtillid og en masse livsglæde og hvis hun var 100% afklaret med dig, så kan du købe hende hele verden, uden det vil hjælpe. det er for sent, tværdimod, jo mere du er ked af det, desto mere er hun glad og tilfredsstillende. så i denne situation, ville det kun fucke det mere op hvis du skrev til hende og spurgte efter hvordan hun havde det.

3. skriver du ikke langtid nok, og hun er tilfælde 1. så vil hun komme tilbage til dig og elske dig bla bla bla. for hun savner dig helt vildt og ville ønske du var sammen med hende. her kan du så vælge at gå tilbage til hende eller ej.

men jeg ved ikke hvad du skulle gøre, det er bare lige de ting der er. men det virker for mig som om at hun spørger ind til dig, for at høre hvordan du har det, så er hun vel ikke ligeglad med dig. og derfor skal du bare vise hende at du har det pisse fedt, og alt kører på skinner. så skal hun nok skrive.

men som sagt, dette er kun ud fra hvad jeg oplevede i mit forhold de sidste par år, før det hele endte for 2 måneder siden.
der var 3 års forskel mellem mig og hende, og hun allerede efter 5-6 måneder blev tvivl og vi blev uvenner og slog op, og derefter efter 4-5 dage snakkede jeg med hende, og vi fandt sammen igen. så gik der halvanden år mere, og vi blev uvenner igen og kom op og skændes, så endte det med at vi blev enige om at slå op, men jeg prøvede at skrive til hende nogle dage efter, men hun ville ikke mere, og jeg tror hun er kommet videre nu.. forskellen mellem dit og mit forhold er vel, at du siger i var gode venner, og der var ikke sket nogle skænderier, men jeg havde tit skænderier med min eks, og det tror jeg hun fik nok af..
Brugeravatar
GolfV
Seargeant O'Hara

Indlægaf EmilRK » søn 16. dec 2012 02:21

Nu nævner du ikke noget om at I tit var sammen og sådan, selvom jeg dog kan mistænke det. Men derudover lyder det som om I ikke kunne gå en dag uden at skrive sammen, ja nærmest som om I bare skulle være i kontakt med hinanden hele tiden på den ene eller anden måde.
Hvis dette er tilfældet, så tror jeg simpelthen hun er kørt død i det. Det er for ensformet og det er blevet for kedeligt. Derfor kan hun stadig godt spørge ind til dig og høre hvordan du har det, og om du er kommet godt videre. Men jeg tror at hun er rimelig tabt for dig. Undskyld at måtte sige det.
EmilRK
Seargeant O'Hara

Indlægaf Fætter Stream » man 17. dec 2012 04:32

Jeg synes det ligner lidt at hun stadig er skudt i dig, men at hun mener du har nogen issues eller der er nogen problemer i dit liv der vil gøre at jeres forhold går i stykker¨- så hun undgår dig og er underlg omkring dig, fordi det er en ubehagelig splittet situation for hende. At hun godt kan lide dig, samdidigt med at hun tænker "vi har ikke en chance".

Har der været nogen diskussioner a la hun vil gerne flytte sammen og du vil ikke eller noget i den retning?
When a brod's down between your legs sucking your dick, you don't give a FUCK about what her face looks like. - David X
Brugeravatar
Fætter Stream
Troldmanden i tårnet

Indlægaf ajg » ons 19. dec 2012 17:26

GolfV
Jeg er 21 og hun er 19. Og sådan som jeg kender hende, så troede jeg at hun var i tilfælde nr 1 som du beskriver og jeg forventede at det ville ske som i tilfælde nr 3. Men nu når der er gået så lang tid og hun stadig ikke har kontaktet mig eller noget, så ved jeg sgu ikke..

EmilRK
Vi var ikke så tit sammen, vi var sammen måske en gang om ugen eller en gang hver anden uge nogen gange, pga lidt langt afstand, arbejde og alt det. Men vi skrev meget, men ikke så meget alligevel på det sidste for hun var begyndt på arbejde og kunne ikke rigtig være i kontakt i arbejdstiden.

Stream Tror lidt også du har ret måske, for inden alt det og ugen før, så var der et par gange hvor jeg blev irriteret over hun ikke havde ladet sin tlf op den ene gang da hun var ude eller lige glemte at skrive. Der sagde hun til mig at jeg altid overreagerer når det sker og det skal jeg ikke gøre sagde hun.. Måske er det der får hende til at tænke at vi ikke har en chance når jeg altid bliver lidt irriretert hvis lige der dukker noget op i den stil at hun glemmer at skrive/ikke får ladet sin tlf op.
hm der har ikke rigtig været nogen diskussioner om at flytte sammen eller noget..

Som sagt i starten af tråden så var hun meget skjult fra facebook, men her på det sidste i denne her uge, så er hun hele tiden aktiv. Hun er begyndt at synes godt om ting, skifte profilbilleder, status opdateringer med at hun laver det og er der med veninden og sådan nogle ting. Nogle af de ting hun synes godt om, det er sådan noget med kærlighed hvad en dreng vil gøre for en pige eller et eller andet i den stil. Jeg ved ikke om jeg skal tage de ting som hentydelse til mig eller hvordan??

Og en anden ting, hvad råder i mig til at gøre? skal jeg ringe og spørge hende hvad hun har fundet ud af, når nu der er gået en måned her om et par dage eller skal jeg vente til hun bare selv kontakter mig?
ajg
Nyklækket

Indlægaf Sunnyboy888 » tors 20. dec 2012 00:39

Læg mærke til, at jeg skriver ud fra egne erfaringer, ikke kender din konkrete sag ned i detaljer, og at jeg ikke er ekspert ;)

Jeg har selv været i 2 længerevarende forhold på henholdsvis 2 år og 2½ år. Jeg er nu 20 år og blev droppet for 3-4 måneder siden, så det hele ligger ret friskt i erindringerne. Jeg er stadig på talefod med begge mine eks'er, og har fået svar på, hvorfor de dumpede mig.

Du skal huske på, at din "kæreste" og dig er unge. Når man er ung og alle muligheder ligger åbne, så begynder man at sætte spørgsmålstegn ved sin nuværende situation. I starten er det hele nyt og spændende, men så går der lidt tid, og så bliver det hverdag igen. At binde sig i så ung en alder, er noget man i starten ikke har problemer med at forestille sig(pga. forelskelse), men senere begynder især piger at stille spørgsmål ved deres situation. Frygten for at "gå glip af noget" er ofte en ret stor grund.

Hendes nuværende tænkepause skyldes ikke, at der er noget galt med dig, men at hun er bange for at gå glip af noget eller er begyndt at kede sig. Så vidt jeg har læst mig frem til(og jeg selv er som person), er drenge meget magelige og selvtilfredse, når vi kommer i et forhold. Med andre ord vil vi ofte kæmpe længere for trygheden, og har lettere ved at acceptere negative ting, da vi ikke bliver så præget af følelser.

Personligt elsker jeg at koble helt af, når jeg ikke arbejder, læser uni-lektier, træner eller er sammen med vennerne. Dvs. bare ligge og se film/fodbold/whatever når jeg endelig har fri. Piger har hele tiden behov for social kontakt og bekræftelse, så hvis du for tit "ikke er til stede", begynder hun at kede sig.

Opsummering: Enten savner hun spændingen(glæden og spændingen ved at skrive med dig over sms), eller også er hun bange for at "lade sig nøjes".
Håber det hele løser sig for dig :)
Kald mig Ravn i byen
Sunnyboy888 på DP
Ravn888 på PUF
Sunnyboy888
Happy Meal

Indlægaf Satans yngel » tors 20. dec 2012 15:46

Vil du være sådan en pauseklovn indtil hun har fundet ud af hvad der skal ske i hendes liv og ultimativt med dig?

Helt ærligt. Gider du godt mande dig lidt op? Der er ikke nogen mellemvej. Enten er man i et forhold, eller også er man ikke. Kort sagt pause er skabt for pussies der ikke tør/kan/vil sige fra.

Det du burde gøre er at tage handling. Den her situation er på ingenmåde holdbar og det skal du ikke stå model til. Accepter at sådan går tingene bare en gang i mellem. Jeg tvivler stærkt på at du vinder hende tilbage, før hun ligesom indser at du er villig til at miste hende, hvis overhovedet du gør. Når/eller hvis den dag kommer at hun gerne vil have dig igen, så kan hun stille sig i kø og trække et nr.

1. Afslut det på en pæn måde. Send hende en sms/facebookbesked whatever. Noget ala.

"Hej. X. Jeg har tænkt over tingene de sidste par uger og den måde som det hele har udviklet sig på. Det er blevet for meget for mig og derfor er jeg kommet frem til at jeg bliver nødt til at komme videre. Jeg fjerner dig fra facebook da jeg har brug for at gå min egen vej nu og jeg ønsker ikke at høre fra dig og beder dig venligst lade være med at skrive tilbage.
(De ting jeg har af dine pakker jeg pænt ned og sender dig med posten. Jeg håber du vil gøre det samme med mine) (eksempelvis, hvis i har nogle af hinanden ting)

Tak for de gode tider vi har haft sammen. Er ked af at det måtte ende sådan her.
Jeg ønsker dig alt det bedste i fremtiden

VH x"

2. Herefter cut kontakten fuldstændig. Eneste ting du skal reagere på er hvis hun skriver hun vil have din pik! haha! ellers skal hun fuldstændig ignoreres.

3. Igang med at arbejde med dig selv og din udvikling. Hæng ud med vennerne. Læs noget game materiale. fx. book of pook. Igang med fritidsinteresser, fx træning ect. De bedste træningsresultater har jeg personligt opnået i skyggen af en eks.

Noget ala overstående ville jeg selv bikse sammen. Gør det på denne måde og du har et super fedt singleliv i vente! Samtidig med det er det også din bedste chance for at vinde hende igen.
Our deepest fear is not that we are inadequate. Our deepest fear is that we are powerful beyond measure.
Brugeravatar
Satans yngel
MacDaddy

Tilbage til Forhold og kærester