Eks, har stadig følelser

Kærester, fuckbuddies, haremmer, åbne forhold.

Eks, har stadig følelser

Indlægaf Martin82 » man 24. dec 2012 02:07

Hejsa,

jeg tror, jeg har læst alle tråde omkring ekser herinde og jeg kan sagtens se, at rådene, der bliver givet er rigtigt gode, men der er alligevel et par ting, jeg er i tvivl om.

For lige at give historien kort. Min eks og jeg har været sammen i 5 år og vi dyrker begge den samme sport på et ret højt niveau. Hun slog op med mig for et par måneder siden og jeg gled hurtigt ind i den rolle, som I beskriver som "needy". Uden egentlig at tænke over det. Var egentlig bare ærlig og fortalte hende hvor ked af det, jeg var og hvor meget, jeg savnede hende. Vi mødtes meget, så film, spiste mad osv. Alt sammen uden nogle kys/sex etc., men egentlig bare fordi hun havde det sjovt og jeg havde det sjovt/ville gerne være sammen med hende.

Hun finder en ny fyr for cirka 2 måneder siden, men stadig kunne hun smse og skrive "jeg tænkte lige på dig, har jeg gjort de sidste par dage", mødes med mig hyppigt osv.

Her for cirka to uger siden tager en ven så fat i mig og siger om jeg virkelig vil være en brik i hendes spil og være ham, hun lige præcis ved, hvor hun har. Efter en lang snak kan jeg jo godt se, at det vil jeg ikke. Jeg vil ikke være ham på "siden". Hvis jeg skal videre i mit liv, dur det ikke at blive ved at gå op og ned af hende og "håbe" og hvis jeg nogensinde skal gøre mig forhåbninger om at hun vil mig igen, så er det også en dårlig løsning at være en brik i hendes spil.

Jeg fortæller hende derfor, at jeg ikke ønsker vi har noget privat kontakt, at vi ses osv. Dog er der desværre den hage, at vi har et samarbejde rent sportsmæssigt, hvilket gør at vi cirka 2 gange om ugen lige bliver nød til at skrive sammen/ses i klubben. Det kan der ikke laves om på.

Første gang efter jeg havde gjort hende det klart, at jeg ikke ønskede kontakt, skrev hun to dage efter, at hun var ked af, at jeg var så ked af det over hende, at jeg ikke ville ses mere (følte igen hun forsøgte at få mig ind i hendes spil ved lige at pointere, at jeg var ked af det over hende) og dernæst fortalte hun mig hvad hun gik og lavede (hvilket jo netop var det jeg ikke ville). Jeg skrev bare kort tilbage og det var det.

Nu er det hverken værre eller bedre, at hun i cirka hver sms om det professionelle får skrevet - "bla bla prosnak bla bla....og rigtig god jul, jeg kommer til at sende dig en tanke" og lignende. Jeg vælger blot at ignorere det så godt jeg kan.

Hvordan bør jeg reagere på dette? Personligt synes jeg jo, det er meget dejligt lige at blive bekræftet i at hun tænker på mig, men er det smarteste i forhold til jeg gerne vil have hende igen?

Hun har flere gange sagt, at hun kan se os sammen senere i livet, på et eller andet tidspunkt. Er jeg for naiv, når jeg går og håber det sker? Hun er meget krammende, når vi ses osv., men omvendt er hun sammen med en anden.
Martin82
Gummi Tarzan

Re: Eks, har stadig følelser

Indlægaf Martin82 » man 24. dec 2012 02:21

Jeg har læst denne også, viewtopic.php?f=18&t=1184 og her skriver Stream, at "Hvis hun gider mødes vil jeg mener der er stor sandsynlighed for at hun vil have en tilbage" og min eks vil jo rigtigt gerne mødes med mig ret frekvent, hvilket også forvirrer mig og måske (fejlagtigt??) får mig til at tro, at hun alligevel vil mere.
Martin82
Gummi Tarzan

Indlægaf GolfV » man 24. dec 2012 03:44

Nu har jeg selv en Eks, som jeg går rundt og tænker på, og savner osv. Men ligeså snart vi slog op gjorde jeg det helt klart for hende at jeg ikke kunne være hendes ven eller være i kontakt med hende. Jeg slettede hendes fb, mobil og alt andet vedr hende. Jeg synes det hjælper rigtig meget, at ikke se ting der vedrører hende, og ting der minde dig om hende, og især ikke ses med hende og se film. Jeg ser min Eks på mit arbejde nogle gange om ugen og det er nok til at smadre alt det jeg har bygget op i den periode jeg ikke har set hende.

Jeg fatter ikke helt hvorfor din eks vil have din tryghed ved at være sammen med dig, men samtidig knalde en anden fyr? Hun er tydeligvis ikke kommet over dig, og får ikke nok tryghed af den anden, så hun henviser sig til dig, og udnytter dig, indtil hun finder en, som hun finder bedre end dig og kan give hende det du gav hende, også står du alene og med en smadret ego, og du føler hele verden er imod dig, fordi din Eks ikke vil ses med dig længere.

Jeg synes det du gør er helt rigtigt, undgå kontakt med hende udover når i er til jeres sport, lad være med at snakke om noget privat. For lige meget hvad hun fortæller dig, og hvor godt hun har det, vil det ødelægge det mere for dig. Jeg var så dum at jeg gik rundt i de første halvanden måneder og snakkede med vores fællesvenner og fik masse af sladre at vide om hendes liv, så jeg fik af og til hældt salt på såret med vilje.
Brugeravatar
GolfV
Seargeant O'Hara

Indlægaf Fsharp » man 24. dec 2012 10:49

Martin82 skrev:Nu er det hverken værre eller bedre, at hun i cirka hver sms om det professionelle får skrevet - "bla bla prosnak bla bla....og rigtig god jul, jeg kommer til at sende dig en tanke" og lignende. Jeg vælger blot at ignorere det så godt jeg kan.

Sig til hende at du ikke gider høre om privatliv i beskeder som omhandler jeres professionelle sportsliv. Hun ved jo godt at du har det dårligt med denne situation, så forklar hende tydeligt at du ikke vil høre om hendes privatliv og hun skal respektere dette da det ikke hjælper dig.
Brugeravatar
Fsharp
T1000

Geografisk sted: Kbh

Indlægaf Martin82 » man 24. dec 2012 11:21

@GolfV og Fsharp

Jeg er egentlig enig med jer, men vælger blot at ignorere det, da jeg ikke vil reagere aktivt og vise hende, at jeg ikke er ovre hende. Ville I ikke mene, det var bedst?

Hvis jeg vil have hende igen (før eller siden), hvad er så bedste strategi nu hvor hun åbenbart stadig har følelser for mig, i hvert fald tryghedsslagsen?
Martin82
Gummi Tarzan

Indlægaf GolfV » man 24. dec 2012 12:50

Som jeg har forstået alt det her med kvinder, så skal man vise at man har det godt og klarer sig godt og bedre uden hende.

En ting har jeg altid været i tvivl om, og håber fsharp kan svare på. Når man har været sammen i fx 2 år eller 5 år. Og pigen bliver træt af forholdet og skrider. Så lad os sige man finder sammen igen. Hvordan bliver forholdet så? Jeg ved godt der er forskellige situationer men hvad er statistikken for succes og fiasko? Bliver det aldrig det samme igen? Jeg tænker på der er en grund til at hun ikke ville mere.
Brugeravatar
GolfV
Seargeant O'Hara

Indlægaf Fsharp » man 24. dec 2012 17:22

GolfV skrev:Som jeg har forstået alt det her med kvinder, så skal man vise at man har det godt og klarer sig godt og bedre uden hende.

En ting har jeg altid været i tvivl om, og håber fsharp kan svare på. Når man har været sammen i fx 2 år eller 5 år. Og pigen bliver træt af forholdet og skrider. Så lad os sige man finder sammen igen. Hvordan bliver forholdet så? Jeg ved godt der er forskellige situationer men hvad er statistikken for succes og fiasko? Bliver det aldrig det samme igen? Jeg tænker på der er en grund til at hun ikke ville mere.

Jeg har ikke specielt meget erfaring med lange forhold, så den må jeg sende videre til mere erfarne på det område. Dog vil jeg minde om at det bedste ved 'den eneste ene' er at der findes tusindvis af dem. Man tror der er én kvinde, nemlig ekskæresten, som kun kan gøre én glad, men sådan er det ikke. Det er blot trygheden til det kendte som spiller ens hjerne et puds. Man kan blive mindst ligeså glad for en ny person. Nogle gange skyldtes det at man ikke fungerer sammen jo måske at man netop er vokset fra hinanden og dermed ville være mere glad i et forhold med en anden pige.

Blot mit indspark...
Brugeravatar
Fsharp
T1000

Geografisk sted: Kbh

Indlægaf Cheriot » tirs 25. dec 2012 11:49

Martin82 skrev:@GolfV og Fsharp

Jeg er egentlig enig med jer, men vælger blot at ignorere det, da jeg ikke vil reagere aktivt og vise hende, at jeg ikke er ovre hende. Ville I ikke mene, det var bedst?

Hvis jeg vil have hende igen (før eller siden), hvad er så bedste strategi nu hvor hun åbenbart stadig har følelser for mig, i hvert fald tryghedsslagsen?

Jeg tror nu kun du vil gøre dig selv en kæmpe bjørnetjeneste på den måde. Du har det tydeligvis svært med hele tiden at være i kontakt med hende og det forhindrer dig i at komme videre (især når hun hele tiden giver dig små forhåbninger som fx at hun kan se jeg senere sammen i livet). Så synes jeg hellere du burde tænker på dig selv i den her situation og gøre hvad du har behov for så du kan komme videre. I stedet for at virke okay bare for at hun ikke skal opfange at du stadig ikke er ovre hende. Altså jeg tror den bedste chance for både at vinde hende tilbage og selv få det bedre er at du for alvor kommer videre og få sagt fra overfor hende. Hvis hun endelig er så fantastisk som du føler og hun også virkelig mener det med at I er så ”meant to be”, så skal I jo nok ende sammen senere.

Selvfølgelig skriver hun en masse søde ord og ting til dig. Men fakta er at der jo tydeligvis ingen handling er bag ordene og hun er sammen med en anden fyr lige nu. Altså hun har trods valgt at slå op med dig og ligefrem finde sammen med en anden fyr. Så er det da noget crap at skrive små søde beskeder til dig og det at hun ligefrem tror I ender sammen senere. Hvis hun virkelig gerne ville dig, ville hun jo netop ikke have slået op og slet ikke have fundet sammen med en anden fyr.

Som jeg ser det udnytter hun blot det faktum at hun ved du stadig har følelser for hende og gerne vil have hende tilbage(ligesom din ven har nævnt). Hun nyder nok enten opmærksomheden eller bekræftelsen ved det. Så jeg synes nu også at det er en virkelig nedern adfærd hun udviser overfor både dig og hendes nye fyr, og at du næsten burde tænke over: Gider du virkelig være sammen med en pige som ingen skrubler har med at opføre sig sådan? Og ville du virkelig gerne være hendes fyr taget i betragtning at hun har det fint med at sende sådan nogle sms’er til en ekskæreste eller lignende mens I er sammen? :|
"Shoot for the moon. Even if you miss, you'll land among the stars." - Les Brown
Brugeravatar
Cheriot
King Kong

Indlægaf Martin82 » tirs 25. dec 2012 16:21

Well, nu hvor jeg har valgt at "komme videre", kan jeg mærke en intensivering i interessen. Hun skriver flere beskeder, som skal foregive at være vigtige for vores professionelle samarbejde, men egentlig bare er for at få kontakt.

Lige nu har det gjort mig rigtigt godt, at jeg har fået mandet mig op og fået sagt fra over for hende og ikke opfører mig som den her våde hundehvalp, der hele tiden vil have kontakt med hende. Det er fedt at mærke hendes interesse og egentlig feje hende lidt af (selvom det er hårdt, jeg savner hende pissemeget).

Ved dog også med mig selv, at det er enten eller og tænker at denne løsning er den optimale, hvis jeg vil have hende igen. Enten kommer hun igen i løbet af kort tid (2 uger-2 mdr) eller også bliver det aldrig os. Faren er så bare, at jeg går i 2 måneder og håber, det skal jeg være opmærksom på.

Derudover er de gængse råd herinde ikke så gode til mig. Jeg har prøvet at være sammen med andre piger (og har endda fundet nogle rigtigt søde/lækre), men jeg kan ikke involvere mig, da jeg tænker på min eks. Kan ikke gøre mere ud af mig selv, da jeg pt. træner/spiller kampe 6 dage om ugen. Jeg er dog begyndt at fordybe mig i nogle selvhjælpsbøger.
Martin82
Gummi Tarzan

Indlægaf Martin82 » søn 30. dec 2012 07:13

En update fra en meget forvirret mand :)

Nu er det 3 uger siden, jeg fortalte hende, at jeg ikke ønskede kontakt med hende. Vi har så haft et rent professionelt samarbejde, da vi jo dyrker den samme elitesport (vil ikke komme ind på detaljerne, da jeg gerne vil bevarre min anonymitet - jeg hedder heller ikke Martin eller er fra 82). Hele vejen igennem har hun sms'et mig, skrevet på FB (på trods af, at jeg slettede hende der), tilføjet mig igen osv.

De sidste 3-4 dage har der så været fuld tavshed, men igår skulle vi samarbejde om et nyt projekt professionelt og her fik hun fortalt mig, at hun tænkte på mig 15 gange om dagen, at hun bare så gerne ville have mig som ven, når nu forholdet ikke gik og hun græd, da jeg fortalte, at jeg også tænkte på hende af og til, men omvendt ikke kunne se os som venner.

Jeg kan helt seriøst ikke finde ud af, hvad hun vil. Når jeg har sagt direkte, at jeg ønsker hende, fortæller hun mig, at hun ikke er der, hvor hun vil begynde igen. Men alligevel tænker hun på mig 15 gange om dagen osv.

Hvad skal jeg gøre for at få hende tilbage? Vælger jeg Streams model, er det jo intet problem at få aftalt et møde med hende, men problemet for mig er at gå fra venner til date/kæreste...

Lidt om vores forhold: Vi havde et meget intenst forhold, hvor sexlivet var fantastisk (9+ til 10), men hvor vi også havde mange skænderier. Jeg tror, det var pga dette temperament i forholdet, at vores sexliv var så vildt. Nu fortæller I mig sikkert, hvorfor finder du ikke bare en ny, hvor du ikke skal skændes, men sagen er den, at det er den her pige, jeg vil have.

Jeg har endda været sammen med andre piger det seneste stykke tid og har qua min sportsstatus ingen problemer med at finde piger, men det er overhovedet ikke det, der har min interesse.

Sorry, hvis det blev rodet, jeg prøvede at skrive det, som jeg følte det :)
Martin82
Gummi Tarzan

Næste

Tilbage til Forhold og kærester