Parforholdet gør mig needy!

Kærester, fuckbuddies, haremmer, åbne forhold.

Parforholdet gør mig needy!

Indlægaf nsk » tirs 25. dec 2012 17:00

Hej alle

Jeg har et problem som jeg virkelig godt kunne bruge noget feedback på, så jeg håber at nogle af jer vil byde ind.
Har ikke været aktiv herinde med skriverier, men var lidt på TGO og har gamet on/off de sidste 6 år.

Jeg blev single for lidt over 7 mdr siden fra et LTR(4 år) som gik i smadder. De sidste 6 mdr har jeg så brugt på at få mit game tilbage, og jeg synes selv det kørte virkelig godt. Havde nogle rigtig gode byture med rigtig god succes rate :).

Sagen er nu den at jeg for halvanden måned siden begyndte at komme sammen med en ny, og i starten gik alt mega fedt...
Jeg var sjov/cool/laid back og alt kørte efter mit hoved. Hun foreslog selv at vi skulle komme sammen ret tidligt, og hun bragte op at gerne ville flytte sammen inden for et halvt år.

Her den sidste uges tid har jeg så følt at jeg er blevet mere og mere needy i forholdet, og jeg synes ikke selv jeg kan styre det?
Det er mig der skriver til hende for det meste. Søde/sjove beskeder, men jeg synes ikke jeg får den respons som jeg "plejer" at opleve fra piger på hverken mine søde/sjove moves/beskeder.
Jeg har ingen anelse om hvad der er sket, men jeg har bare selv fundet mig i et frame hvor jeg oplever mig selv som virkelig needy.
Jeg er virkelig begyndt at kunne lide hende, og vil helst ikke fucke det op..

Hun er rimelig stresset med eksaminer i starten af det nye år, og har stadig paraderne oppe (siger hun selv) for at ikke blive såret, men jeg synes ikke rigtig hun committer så meget som jeg gør i forholdet.

Jeg har brug for at bryde mit nuværende frame og komme ovenpå igen.

Nogen der har nogle tips? Skal jeg stoppe med at skrive til hende?
Skal jeg stoppe med at smide søde beskeder hendes vej, og vente til hun reagerer?
Skal jeg gå ud og få min bekræftigelse andet sted fra?
Eller overreagerer jeg her, i frygt for at blive needy?

Det har stået på i lidt over en uge nu.

Kunne virkelig godt bruge noget perspektiv..
PFT! Og glædelige jul forresten :)
nsk
Nyklækket

Re: Parforholdet gør mig needy!

Indlægaf Wave » tirs 25. dec 2012 21:44

Glædelig jul tilbage :-)

Hvis i er kærester, så tag en snak om tingene som voksne mennesker. Der kan være sket en milliard ting som vi andre kun kan gisne om, du kan have glemt hendes fødselsdag, en kollega fra jobbet kan have været træls overfor hende, hun kan have det røde eller måske har hun fået en splint i foden.

Hvis du godt kan lide hende så fortæl hende det, kys hende og vis hende hun er dejlig.

Hvis du går og bliver needy, så kan det sagtens (som du selv siger) være fordi du søger bekræftelse fra hende.
Hvis hun kan føle at du skriver til hende for at få energi fra hende, hvordan tror du så hun reagerer? Gør det klart overfor hende at du godt kan lide hende og du godt forstår hvis hun har paraderne oppe.. Det er ok.

I mellemtiden så pump noget jern, læs en god bog, eller byg noget sejt med dine hænder.
Lad være med at komme dig selv i en situation hvor dit "energi niveau" afhænger af hendes respons. Hvis dit energi niveau er positivt nok skal hun nok reagere. (Med mindre hun bare ikke er interreseret.)

Håber ikke det blev alt for kosmisk og meta-agtigt? ;-)

W
Wave
Voodoo Master

Indlægaf Satans yngel » lør 5. jan 2013 11:28

Nogen update?. Så vil jeg gerne komme med input
Our deepest fear is not that we are inadequate. Our deepest fear is that we are powerful beyond measure.
Brugeravatar
Satans yngel
MacDaddy

Indlægaf nsk » søn 6. jan 2013 18:25

Hej igen,

Ja her er en update på sagen.
Vi fik snakket lidt om det, og jeg er nok bare lidt bedre til at sætte ord på mine følelser end hun er, og har nok bare et større behov for at udtrykke det end hun har.
Så man kan sige at sagen endte godt.

Jeg har efterhånden været i et par forhold, og denne pige er bare anderledes.
Jeg synes jeg brugte meget tid og gjorde alt min comfort building 110% korrekt og fik umiddelbart god respons på det, men hendes personlighed er bare mere lukket når det gælder sådan noget.

Hun har tidligeret haft rigtig mange drengevenner, og føler måske det er sådan hun også vil have et forhold.
Sagen er at jeg godt kan lide at være ovenpå i et forhold. Det er en dynamik der passer mig bedst, ikke at hun skal være needy, men hun skal vise/udtrykke lyst til at være sammen med mig. Da vi snakkede om det, fik jeg bare en lidt lam respons med at det tog hende længere tid at komme der til, men jeg tror ikke det er noget man bare kan snakke sig frem til.

Jeg skal have skabt følelsen af savn i hende, og går derfor stadig med lidt planen om lidt mere drastisk push/pull fra min side i forholdet.
Vi skal ikke været sammen før om 5 dage igen, så jeg tænker slet ikke at kontakte hende medmindre jeg selv bliver kontaktet, som en start.

Må godtnok indrømme at jeg er lidt i 7 sind her, da min comfort building i forhold plejer at være min stærke side, og det er ikke sjældent at det er slået fejl.
Som at være prof. straffesparkspiller, og skyde 4 gange forbi mål i streg, man begynder at tvivle på sig selv og sine evner.
nsk
Nyklækket

Indlægaf Satans yngel » man 7. jan 2013 15:17

For mig lyder det ikke som om hun er fuldt commited til forholdet og til dig. Men giv det noget tid, i har kun været sammen i 2 måneder. Hvis det var et fasttømret forhold ville jeg bestemt ikke anbefale dig at game din kæreste. Men i dit tilfælde synes jeg det er fint, da hun ikke giver dig den bekræftelse som man kan forvente af hinanden. Samtidig med det får du også hurtigt en indikator for hvor vigtig du er for hende.

Hvis det så ikke bliver bedre så tag en snak med hende igen. Det er helt fint at sige man ikke føler den ene part i forholdet giver sig nok. Ligesom man vælger at være sammen kan man ligeså vælge ikke at være det. Begge dele er helt fint
Our deepest fear is not that we are inadequate. Our deepest fear is that we are powerful beyond measure.
Brugeravatar
Satans yngel
MacDaddy

Tilbage til Forhold og kærester