Mangler du gaveider når du skal give en gave til kæresten?

Kærester, fuckbuddies, haremmer, åbne forhold.

Mangler du gaveider når du skal give en gave til kæresten?

Indlægaf Fætter Stream » tirs 8. jan 2013 20:41

Jeg er efterhånden blevet skrap til at købe gaver - var umulig til det før, og det var OK fordi mine tidligere kærester aldrig har gået særligt meget op i det. Så de var OK med at blive lidt småskuffede. Min sidste kæreste gik meget op i det - og nu var jeg jo igang med den her selvudviklingsting - så jeg tænkte "tager sq tyren ved hornene og lærer det ordentligt en gang for alle, hvor svært kan det være".

Jeg tænkte at en god gave skulle være noget "ekstra", noget luksus man ikke har brug for. Og gerne nogen luksus der er endnu mere luksus end de ting man normalt køber til sig selv. Endvidere tænkte jeg at piger elsker prinsesse-universet hvor de bliver smurt ind i cremer og er specielle. Alle reklamerne for grej til kvinder kører på de billeder - du er såå speciel, den her dims er lidt vild at købe og eje, men når det nu lige er dig.
Samt skulle det være en "kærestegave", dvs. noget der understregede hendes feminitet. Jeg skulle altså ind i pigernes univers - Matas! - efter parfume, makeup, cremer.ænkte at de mærker der havde mest af den "auru" var de kendte mærker - Dior, Chanel No 5, osv.

Hvordan lærer man så at shoppe Dior-parfume? Tja, jeg gik bare ind i en Matas, kiggede på alle flaskerne og fattede intet af noget som helst. Og jeg gad ikke tale med en ekspedient fordi de havde supertravlt. Min lugtesans er ikke særligt godt, og inde i det dufthelvede kunne jeg ikke lugte forskel på nogen af dem. Til sidst var jeg helt svedt og skulle bare ud - så jeg endte med at tage en random en pga. jeg godt kunne lide æsken.

Den var så en KÆMPE succes. Så jeg har brugt samme procedure siden. Jeg tror pigen bliver så glad af man bare har done the effort at det ikke gør så meget hvad det præcist det er man kommer med - så det faktisk ikke betyder noget om man tager en Dior eller en whatever. Og de har jo heller ikke styr på lugtene og hvad der lugter "bedst". Så man kan sagtens bare rive ned fra hylderne uden at ane hvad man laver.

Det er heller ikke specielt dyrt - det ligger lidt over 200 kr det meste. Man kan vist også komme ned omkring 100 kr.

Det er også nemt nok at bruge ekspedienterne - nu siger jeg bare til dem "jeg skal have en det og det til en pige på X år og jeg aner absolut ikke noget om det her" - så spørger de meget vagt "er hun traditionel eller spicy" eller hvad de nu siger. Man vælger den mulighed man føler mærker bedst, og så får man en 2-3 produkter at vælge imellem og så nupper man igen den man føler for.

Tror på INGEN måde man bliver "beta" af at gøre det. Ikke sådan at man skal regne gaver ned over dem, men når det sådan er passende er jeg sikker på at det er meget bedre og udstråler flere gode ting (sociale kompetencer, gentlemanness, forståelse af kvinder) at man gør det ORDENTLIGT.
When a brod's down between your legs sucking your dick, you don't give a FUCK about what her face looks like. - David X
Brugeravatar
Fætter Stream
Troldmanden i tårnet

Re: Mangler du gaveider når du skal give en gave til kæreste

Indlægaf Fsharp » tirs 8. jan 2013 21:09

Har man kæreste, bliver man jo nødt til at give kvinden i sit liv fødselsdagsgave eller julegave. Det bliver man jo ikke 'beta' af. Så ja, det er jo super som julegaveidé eller fødselsdagsgaveidé til kvinder.
Brugeravatar
Fsharp
T1000

Geografisk sted: Kbh

Indlægaf curbsideprophet » ons 18. sep 2013 11:47

Jeg er helt enig - det handler om at turde bevæge sig ind i det feminine univers og virkelig tænke over, hvad der gør lige præcis den ene pige glad og virker betænksomt. Jeg ser for tiden en pige ret seriøst, tror, det ender med, at vi bliver kærester. Jeg overvejer at give hende et par perleøreinge som dem, de har hos mesenso.dk, fordi jeg ved, hun elsker smykker, og fordi ægte perler virkelig bare skriger "luksus". De behøver faktisk ikke være vildt dyre, for jeg ved, at hun bedst kan lide de små og simple. Altså - der er ingen grund til at bruge en bondegård på gaver, hvis det alligevel ikke er de dyreste ting, hun bliver mest glad for!

Tit handler det også om at opfange de små signaler. Piger er ret gode til at komme med hints som fx at snakke om en venindes nye smykker, fordi de i virkeligheden gerne selv vil have magen til. Det kan også være, at de beundrer noget i et vindue uden direkte at sige, at de godt kunne tænke sig det. Samler man de små tegn op, viser det virkelig tegn på overskud og opmærksomhed.
Brugeravatar
curbsideprophet
Gummi Tarzan

Geografisk sted: København

Indlægaf Circe » fre 20. sep 2013 17:14

Enig i, at ting der understreger feminitet er godt. Parfume er en god ting, fordi det betyder noget, at manden godt kan lide at ligge og rode rundt med en, når man har den duft på. Tip: hvis man alligevel besøger hende, så kan man jo tjekke hendes parfumeudvalg ud og se, om der er en af dem, der er ved at være tomme? :-)

Desuden ting, der viser, at man har lyttet godt efter eller lidt kreative ting (en grim tegning med et hjerte på ville komme op på mit køleskab med det samme).
Oplevelsesgaver er også et hit... Ikke dyre nødvendigvis: gavekort med plan om vandretur og nøgenbadning eller kigge på fugle eller hvad der nu har interesse :-)
Brugeravatar
Circe
Uglúk of Isengard

Indlægaf Hjerte-blomst » tors 31. okt 2013 12:00

Jeg stødte faktisk lige på denne artikel om gaveidéer til en kvinde - hvor forfatteren giver en række idéer til gaver, der efter sigende skulle passe godt til en kvinde. Dog synes jeg (som kvinde) at disse ideer er lidt trivielle - og måske lidt for lette. Personligt synes jeg det er nice, hvis manden er bare en lille smule kreativ - dvs. at han ved, hvad man evt. godt kan lide eller ved hvad man interesserer sig for. Jeg siger ikke, at jeg ikke kan lide at få blomster eller bøger, det er bare lidt for let - hvis I ved, hvad jeg mener ;)
Så Pickups/Gamers - selvom det er svært (i know) at finde den perfekte gave til en kvinde, så forbered jer godt og køb en betænksom gave til jeres kvinde - det vil helt sikker give pote.

Hvad siger I? Har i andre erfaringer?
Gifte dig ikke med en én du kan leve sammen med; gift dig med én du ikke kan leve uden – Ukendt
Brugeravatar
Hjerte-blomst
Bølle Bob

Indlægaf Fætter Stream » fre 1. nov 2013 12:15

Jeg er uenig i den post du linkede til...

Er du en mand, og skal du finde en gave til din date eller kæreste kan der sagtens gå lang tid med at finde den helt perfekte gave. En gave skal være personlig, den skal vise, at man kender personen godt, og den skal overraske din udkårne – altså er det til tider en meget svær og krævende opgave

Min erfaring er at "gavemodtageren" ikke selv ved hvad hun ønsker sig - derfor er der et meget stort element af tilfældighed i det. (Og hvis det er sådan en der har helt firkantede ideer om at det SKAL være det-og-det mærke så op i røven med hende IMO).

Så hvis du køber en gave der virker "gennemtænkt" så blir hun glad - og det gør så hun føler det var LIGE det hun gerne ville have.

Det er lige som Schödingers kat - den ved først om den er død eller levende når man åbner kassen for den :)
When a brod's down between your legs sucking your dick, you don't give a FUCK about what her face looks like. - David X
Brugeravatar
Fætter Stream
Troldmanden i tårnet

Indlægaf Cheriot » man 4. nov 2013 23:37

Det kunne da være interessant også lige at høre omvendt, hvilke gaver der generelt set er klassiske vindere hos jer fyre? :)

Personligt har jeg altid gået efter en personlig gave kombineret med noget jeg ved der lige er ham eller en oplevelsesgave. Men det er vel fordi det er også er den slags jeg gaver helst selv vil modtage, især det med at gaven er personlig og gennemtænkt.
"Shoot for the moon. Even if you miss, you'll land among the stars." - Les Brown
Brugeravatar
Cheriot
King Kong

Indlægaf TheBoss » man 4. nov 2013 23:41

En bøf, en bajer og et blowjob på dagen rammer aldrig helt ved siden af :-)
Ellers så er ting jeg ikke lige vidste jeg manglede altid gode.
TheBoss
MacDaddy

Geografisk sted: Århus

Indlægaf Noah » tirs 9. dec 2014 00:28

Nu er det jo snart jul og jeg vil gerne give en gave til min kæreste. En ting er, at jeg altid er broke i december, men har været ekstra broke hele året, hvilket betyder at sparegrisen er helt i bund. Det betyder ikke, at jeg ikke vil bruge penge på en gave til hende, men er meget interesseret i at høre, hvad folk har af billige forslag til gaver.
HVIS MAN IKKE GÅR FOR SINE NOSSER - SÅ HAR MAN INGEN!
Brugeravatar
Noah
Voodoo Master

Indlægaf Cheriot » tirs 9. dec 2014 01:03

Noah skrev:Nu er det jo snart jul og jeg vil gerne give en gave til min kæreste. En ting er, at jeg altid er broke i december, men har været ekstra broke hele året, hvilket betyder at sparegrisen er helt i bund. Det betyder ikke, at jeg ikke vil bruge penge på en gave til hende, men er meget interesseret i at høre, hvad folk har af billige forslag til gaver.

Har du udsigt til snart at være lidt mere økonomisk ovenpå eller kan det hjælpe med lidt ekstra tid til at spare op? For umiddelbart er min fornemmelse at oplevelsesgaver generelt er et stort hit(er mit indtryk hos veninder i hvertfald). I så fald kunne du jo lave et hjemmelavet gavekort til en særlig oplevelse, som du så derfor først betaler for når hun vælger at indløse det. Således har du også mulighed for at personliggøre det lidt mere end bare at give en Smartbox :)

Derudover kunne det måske også være en ide med noget kreativt. Fx fik min bedste veninde et hjemmelavet maleri af sin kæreste til jul et år (men han er også okay god til at male). Og det blev hun overdrevet glad for. Især da det på den måde netop var noget unikt han havde lavet særligt til hende. Men igen, kommer det nok an på hvad dine kreative evner rækker til og hvad din kæreste lige præcis synes er fedt. For jeg ved fx at en anden veninde i venindekredsen var sådan lidt "Nå, bare det?-agtig" da hun hørte omkring det hjemmelavede maleri. Fordi hun derimod er typen der hellere ville have haft en fed designertaske, smykker eller andet i den dur. Piger er trods alt forskellige.

Ellers kan man sige at de fleste klassiske pigeting kan fås i alle prisklasser. Så du kan bare vælge at købe det du gerne vil i den prisklasse der lige passer til dit budget. Selvom det selvfølgelig er en god ting at være opmærksom på, om det mon er noget der betyder noget i forhold til kvaliteten.
"Shoot for the moon. Even if you miss, you'll land among the stars." - Les Brown
Brugeravatar
Cheriot
King Kong

Næste

Tilbage til Forhold og kærester