Går i for små sko

Kærester, fuckbuddies, haremmer, åbne forhold.

Går i for små sko

Indlægaf VJ67 » lør 16. feb 2013 22:09

Hej derude,

Jeg har været sammen med min kæreste i over et år, som jeg er utrolig glad for.

Mit problem er bare, at jeg simpelthen går i for små sko. Jeg bliver sur og gal over virkelig små ting. Oven i det, så har jeg et alvorligt temperament. Det ender som regel med, jeg smækker med dørene eller kaster med ting.

Lad os lige slå 2 ting fast:
- Jeg kunne aldrig finde på at slå. Absolut aldrig og har aldrig været i nærheden af det. Derimod råber og skriger jeg - og opfører mig næsten som et barn.
- Jeg er ikke jaloux, og det er aldrig i sådanne tilfælde, at jeg bliver sur.

Håber der er nogen, som har nogle forslag til, hvordan jeg kan bekæmpe dette problem.
VJ67
Nyklækket

Re: Går i for små sko

Indlægaf Moderator » søn 17. feb 2013 16:50

Det er nok pga dit alvorlige temperament at du bliver gal over små ting

Syntes du ikke det er pinligt at smække med døren og kaste med ting, som dengang man var barn?

Spørgsmålet er, om der ikke ligger noget andet bag?
Hvis du havde dit drømmeliv og ingen problemer overhovedet.
Ville du så stadig være gal over de her små ting? Kaste med tingene og smække med døren?

Du skal på noget seriøs selvindsigt.
Overvej at tale med en om dine problemer, det er kun begrænset hvad vi kan hjælpe med herinde når det eneste vi får er at du bliver sur over små ting og opfører dig som et barn

Hvad med din alder?
Hvordan det ellers står til med dit liv fx
Økonomi
Uddannelse
Job
Venner
Veninder

??
Everytime a girl rejects me, doesnt pick up the phone, or flakes, i will use it as fuel for my next approaches, to hit it even harder and be more aggressive.
Brugeravatar
Moderator
Voodoo Master

Geografisk sted: København

Indlægaf VJ67 » søn 17. feb 2013 23:42

Moderator skrev:Det er nok pga dit alvorlige temperament at du bliver gal over små ting

Syntes du ikke det er pinligt at smække med døren og kaste med ting, som dengang man var barn?

Spørgsmålet er, om der ikke ligger noget andet bag?
Hvis du havde dit drømmeliv og ingen problemer overhovedet.
Ville du så stadig være gal over de her små ting? Kaste med tingene og smække med døren?

Du skal på noget seriøs selvindsigt.
Overvej at tale med en om dine problemer, det er kun begrænset hvad vi kan hjælpe med herinde når det eneste vi får er at du bliver sur over små ting og opfører dig som et barn

Hvad med din alder?
Hvordan det ellers står til med dit liv fx
Økonomi
Uddannelse
Job
Venner
Veninder

??

Jeg er også ret sikker på, at det er pga. mit temperament - men spørgsmålet er, hvordan jeg lærer at styre det?

Jo, jeg synes det er enormt pinligt! Men først bagefter! Der sidder jeg med en rigtig dårlig smag i munden og tænker bare: "Hvorfor, hvorfor?". Men det er som om, at det først er bagefter at jeg kan det.

Hvis jeg havde mit drømmeliv? Hm, jeg føler faktisk, at jeg har mit drømmeliv. Har tidligere arbejdet nat og weekend, men nu er jeg studerende, hvilket jeg er utrolig glad for. Synes det har givet mig meget frihed og jeg føler det er det rigtige. Pengene er små, men det gør ikke noget. Jeg bruger ikke vanvittig meget og bor sammen med min kæreste, så vi har alligevel et pænt rådighedsbeløb. Ang. venner, så har jeg hvad jeg har behov for.

Jeg kan ikke udelukke, hvad det kan være, da jeg selvfølgelig ikke ville spørge her så, men det er et problem som jeg har haft stort set hele mit liv. Er ret sikker på, at det kommer fra min far af - hvilket selvfølgelig ikke er en undskyldning! Men jeg føler i hvert fald ikke, at det har noget med venner, økonomi eller job/uddannelse at gøre.

At snakke med nogen, tænker du i form af psykolog? Har overvejet det.
VJ67
Nyklækket

Indlægaf Ross » man 18. feb 2013 16:44

Hvad får dig til at blive så sur? Er det alt, altså en kort lunte generelt, eller er det bedste følelser der trigger vreden?

Når du ved hvad så spørg hvorfor, når du ved hvorfor så spørg dig selv hvordan situationen får dig til at blive vred.. Så har du noget meget konkret at arbejde med, du ved hvornår det sker, du ved hvorfor det sker og du ved hvordan. og så er det egentlig bare et spørgsmål om at træne dine responser. Føl vreden ved at starte og slukke den selv og lær at kontrollere den.

Den process lyder hurtig, men det er et arbejde der tager tid - det starter med seriøs selvransagelse og så træning lidt på linie med styrke træning bare i sindet. Repetition, indsigt og kontrol.

Eller gå til psykolog, de gør det samme bare hurtigere og dyrere :)
Regret is the mindkiller.
Brugeravatar
Ross
Angel of the Sun

Indlægaf Moderator » man 18. feb 2013 17:10

Må ærligt indrømme at hvis der intet der ligger bag dit temperant.
Altså, at der ikke er en ydre faktor der gør dig på den måde.
Så er vi inde i en indre faktor, dvs det er dig selv der hidser dig op.

Selvom man kan sige at det er det altid, så er der ikke nogen tydelig ydre faktor der er årsagen til at du går i "for små sko"

Få noget selvkontrol.
Hvad nytter det at blive så vred overhovedet? At du opføre dig som et barn?

I sidste ende kan det have store konsekvenser for dit parforhold og dit forhold til andre mennesker.

Lån en bog om selvkontrol, noget med vrede/temperament.

Tvivler på at du har dit drømmeliv, når du har en tendens til at smække med døren og kaste rundt med tingene.
Den del, har jeg svært ved at se.

Har man virkelig sit drømmeliv, når man har et temperament i den størrelse?
Jeg havde betalt for den psykolog, om end jeg så måtte skaffe mig et ekstra arbejde.
Så dyrt er det heller ikke
Everytime a girl rejects me, doesnt pick up the phone, or flakes, i will use it as fuel for my next approaches, to hit it even harder and be more aggressive.
Brugeravatar
Moderator
Voodoo Master

Indlægaf VJ67 » tirs 19. feb 2013 13:20

Ross skrev:Hvad får dig til at blive så sur? Er det alt, altså en kort lunte generelt, eller er det bedste følelser der trigger vreden?

Når du ved hvad så spørg hvorfor, når du ved hvorfor så spørg dig selv hvordan situationen får dig til at blive vred.. Så har du noget meget konkret at arbejde med, du ved hvornår det sker, du ved hvorfor det sker og du ved hvordan. og så er det egentlig bare et spørgsmål om at træne dine responser. Føl vreden ved at starte og slukke den selv og lær at kontrollere den.

Jeg har en kort lunte. Rigtig kort lunte. Det er svært at svare på hvorfor. Derfor jeg håbede på, at I kunne guide mig i en retning, så jeg kunne finde svaret.

Moderator skrev:Må ærligt indrømme at hvis der intet der ligger bag dit temperant.
Altså, at der ikke er en ydre faktor der gør dig på den måde.
Så er vi inde i en indre faktor, dvs det er dig selv der hidser dig op.

Altså det er selvfølgelig en person/situation, som gør mig vred. Men om det så er berettiget, det er vel spørgsmålet. Det synes jeg ofte ikke selv. Og jeg tror selv på, at jeg er med til at hidse mig selv op.

Moderator skrev:Få noget selvkontrol.
Hvad nytter det at blive så vred overhovedet? At du opføre dig som et barn?
I sidste ende kan det have store konsekvenser for dit parforhold og dit forhold til andre mennesker.
Lån en bog om selvkontrol, noget med vrede/temperament.

Jamen det nytter da ikke noget at blive så vred. Det er jo derfor jeg skriver herinde. Problemet er bare, at jeg først kan se det, når jeg er blevet vred og efterfølgende faldet til ro.

Men det er netop det, som jeg gerne vil bekæmpe - at det får store konsekvenser for mit parfold og forhold til venner/andre mennesker. Derfor jeg søger et svar. God ide med at låne en bog. Det vil jeg i hvert fald starte med.

Moderator skrev:Tvivler på at du har dit drømmeliv, når du har en tendens til at smække med døren og kaste rundt med tingene.
Den del, har jeg svært ved at se.

Har man virkelig sit drømmeliv, når man har et temperament i den størrelse?

Det er noget som har fulgt mig hele livet. Så som jeg forstår det, så mener du at jeg aldrig har haft mit drømmeliv? Jeg vil ikke udelukke noget og er åben overfor alt, men tror desværre ikke, at man kan se så enkelt på det. Jeg kunne i hvert fald ikke forestille mig et liv uden min kæreste, min familie og venner. Om jeg har fuldtidsjob med en pæn indkomst eller blot er studerende, så er min situation den samme - jeg har samme temperament. Måske endda værre før i tiden.

Det kan til tider virke som om, at jeg ikke sætter pris på de ting jeg har?
VJ67
Nyklækket

Indlægaf Tuketuk » søn 24. feb 2013 11:05

Jeg har selv haft samme problem da jeg var yngre...

Det der hjalp mig var simpelthen at slappe af når jeg var omkring andre, kunne jeg mærke at jeg lige pludselig begyndte at blive irriteret eller sur gik jeg min vej, måske bare 5 min bare lige for at slappe af og tænke over hvad der egentlig skete siden jeg blev så sur. Den famøse tæl til 10 virker altså kanon godt når du har isoleret dig selv fra de andre.

Jeg taler ikke om at du skal isolere dig selv totalt, kun i situationer hvor det kan mærkes du er på vej mod den følelse.

Ja du har kort lunte, men den undskyldning skal du pakke langt væk, fair nok at du hurtig bliver tændt af, men der altid signaler om at din aggresion er på vej - dem skal du lære at kende. - Også fordi at hvis du bliver ved med at sige til dig selv at du har kort lunte finder du aldrig problemet.
Fuck it - jeg fik aldrig opdateret den alligevel!
Tuketuk
Happy Meal

Tilbage til Forhold og kærester