Jeg vil kun have ham! ... igen

Kærester, fuckbuddies, haremmer, åbne forhold.

Jeg vil kun have ham! ... igen

Indlægaf helenaf » søn 26. maj 2013 12:31

Hej
Nu får du, det hele i detaljer, da det er nemmere at sætte sig ind i.
D. 24 maj valgte min (eks)kæreste, at slå op med mig efter en uges tavshed ovenpå et skænderi. Vi havde været sammen i et halvt år og jeg er 17 og han er 21. Jeg er desuden hans første kæreste, eftersom han ikke før har gidet, at have én.

Vores break up:
Jeg havde besluttet, at tage hjem til ham for at sige undskyld efter skænderiet, da jeg godt kunne se, at jeg var roden til skænderiet og at jeg havde kritiseret ham lige lovligt meget. Men så snart vi satte os foran hinanden, så sagde han, at det ikke gik. I starten var han hård og sagde, at han ikke følte at det gik mere og han ville ikke holde om mig, men sagde, at han stadig holdte af mig. Jeg indrømmede mine fejl, men han ville ikke tage mig tilbage. Det endte med, at han også begyndte at græde, da han begyndte, at snakke om hvor hårdt det var, at tænke på, at jeg skulle være sammen med en anden.. Vi sad længe begge to og græd, indtil jeg valgte, at bevare en smule af min stolthed og gå, da blev han ved med at spørge om jeg ville have en kop te, saftevand etc, men jeg takkede nej. Jeg skulle til at gå, men kunne mærke, at jeg ikke var parat til, at give slip på det hele allerede. Så jeg stod længe i døren og han kom over og vi stod og snakkede om hvor godt vi faktisk havde haft det sammen og snakkede om interne jokes og han begyndte igen at græde. Vi krammede rigtig længe inden jeg ville "gå", og han kyssede mig på panden, imens vi græd. Jeg spurgte om han ville gå en tur med mig, da det nok ville være lettere for mig, at gå. Da vi gik, snakkede vi som normale venner, men stadig meget triste, han blev ved med, at spørge om vi ikke kunne ses efterfølgende, da det er mærkeligt, at vi aldrig skal ses igen, men jeg sagde, at det ville jeg nok ikke kunne, nu hvor jeg stadig har mange følelser for ham - han virkede trist over det. Han fortalte desuden også, at han havde regnet med, at jeg var kommet over til ham, for at slå op, da han følte, at det var de signaler, som jeg havde sendt. Vi gik en lang tur, og det virkede, som om han trak det lidt ud. Til sidst tog jeg min cykel og jeg sagde, at jeg håbede at han fandt en pige, som ville behandle ham ordentligt, da han er en helt fantastisk person, han sagde, at han håbede at det ville gå godt i fremtiden for mig (det virkede, som om han ikke kunne få sig selv til, at sige, at jeg skulle finde en ny). Jeg kyssede ham på kinden, som jeg plejede og han klemte min hånd og sagde vi ses.

Klokken 7, morgenen efter ringer han og vækker mig. Han siger, at han havde set, at jeg havde været online på Facebook for 7 min siden og han ringede derfor (hvilket jeg ikke havde). Han fortalte, at han ikke havde sovet hele natten og ingen appetit havde (han spiser normalt, som en hest). Han fortalte, at han havde prøvet, at cykle en tur, men at det ikke havde hjulpet. Han sagde, at han føltes helt tom indeni og at det føltes som om, at jeg var død. Han spurgte om jeg havde sovet og da jeg svarede ja, lød han skuffet. Han spurgte om jeg havde grædt og jeg svarede ja. Jeg spurgte om han havde brug for, at komme forbi og snakke, men han takkede nej. Derefter skrev jeg en besked, om at vi kunne cykle en tur, hvis han havde brug for det, men han svarede aldrig.

Puha, den blev lang. Det korte og det lange er at jeg gerne vil have ham tilbage og er stadig fuldstændig sønderknust. Mine spørgsmål er så, tror du han vil have mig tilbage? Og hvordan skal jeg håndtere det bedst, hvis jeg godt vil have ham tilbage?

Knus
helenaf
Nyklækket

Re: Jeg vil kun have ham! ... igen

Indlægaf Ross » søn 26. maj 2013 13:52

Du er 17 og derfor fyldet det selvfølgelig rigtig meget, men her er det bedst at træde værdigt ud og droppe ideen om at vinde ham tilbage. I havde et sødt og fint breakup som du, når du bliver ældre og kan tage afstand til det, vil sætte pris på. Ingen grund til at gøre det mærkeligt og bittert. Tro mig, jeg har 11 år på dig og har set et utal af veninder i præcis samme situation. Det ender altid galt. Men det jo med logikken og du er ikke i et logisk mood pt. så du søger sikkert egentlig bare bekræftelse.

Så go for it, brænd nallerne noget så hårdt og lær på krop og sjæl hvornår det er vigtigt at give slip og hvornår det er vigtigt at kæmpe. Du er for ung til at handle efter andet end dine følelser alligevel. :) Det eneste du ikke må gøre, lov mig det, er at spamme ham med beskeder og oprininger, det er desperat og det brænder alle dine broer. Vil du have ham tilbage må du overbevise ham om at du er for awesome og han lavede en kæmpe fejl. Så kom igang med at leve livet, lav fede ting, gør fede ting, oplev fede ting, omgåes awesome mennesker. Så kommer han krybende, men når du gør det så ender du med at finde en der er bedre alligevel :)
Regret is the mindkiller.
Brugeravatar
Ross
Angel of the Sun

Geografisk sted: København

Indlægaf kcid » man 27. maj 2013 01:25

Helt enig med Ross, både mht. at komme videre og mht at det er så spild af energi at ville ha' en eks tilbage, selvom jeg sagtens kan forstå du tænker sådan. Det kunne også lyde som om din kæreste havde håbet du ville gå helt i panik og gøre mere for at i ikke skulle gå fra hianden. Det er underligt nok nogengange lettere, som fyr, at slå op hvis man ved at pigen vil gøre alt for at bevare forholdet (nok fordi det minder en om egen status, at man ikke selv er mest afhængig af forholdet og tryghed for man altid kan komme tilbage, hvis man blir træt af single livet)

Men det bedste at gøre i DIN situation er at leve et awesome liv, som Ross beskriver det og hvis du i starten stadig tænker på ham, så sig til dig selv at hvis det VIRKELIG er det bedste for jer at være sammen som kærester, så skal i nok finde sammen igen, på en eller anden måde... Og så må tiden jo vise om det så er det bedste :)
kcid
MacDaddy

Indlægaf Cheriot » man 27. maj 2013 08:18

Jeg er helt enig med Ross og Kcid.

Jeg synes også det lyder som en dum idé at bruge tid og kræfter på at prøve at vinde ham tilbage. Find i stedet trøst hos dine veninder, fokuser på at gøre ting der gør dig glad osv. mens du prøver at komme ovenpå igen. Oftest ser man heller ikke tingene særlig fornuftigt eller objektivt mens man stadig er forelsket og sidder i det. Og igen, hvis det endelig ikke skulle være tilfældet og I virkelig er ”ment to be” skal I nu nok ende sammen på et senere tidspunkt som Kcid også skriver.

Desuden er det vigtigt at huske at bare fordi man er dybt forelsket er det ikke ensbetydende med at man nødvendigvis bør være sammen og at det er det rigtige. En af de fyre jeg har været allermest forelsket i var også ham jeg brændte nallerne allermest på. Det jeg tror jeg også er en generel klassiker hos mange både piger og fyre. Så dertil kan man så også sige at der skal være plads til at gøre sig den slags erfaringer, især nu hvor du kun er 17. Så nogen gange kan det være sundt nok at gøre noget smådumt eller brænde nallerne lidt for selv at finde ud af hvor dumt det er og lære hvordan man fx samler sig selv op igen og kommer videre.
"Shoot for the moon. Even if you miss, you'll land among the stars." - Les Brown
Brugeravatar
Cheriot
King Kong

Tilbage til Forhold og kærester