Hvad skal jeg gøre?

Kærester, fuckbuddies, haremmer, åbne forhold.

Hvad skal jeg gøre?

Indlægaf Phasio » man 9. dec 2013 10:35

Hej drenge/piger,

Jeg er en 27 årig fyr som har haft den samme kæreste (hun er 25) i over 5 år. Jeg elsker hende højt, men de sidste par år har været særligt dårlige, med lange perioder med dårlig stemning, hun har været/blevet mere negativ og stresset hvilket særligt tiltog efter vi flyttede sammen i min lejlighed og begge startede på studiet. Sexlivet er ikke afgået ved døden men det er heller ikke langt fra. Jeg har længe haft blandede følelser omkring forholdet, og har givet hende tid til at ”komme” sig da jeg skylder hende det efter at have tilbragt så lang tid med hende. Jeg synes gnisten er væk og forholdet har udviklet sig til at vi nærmest er blevet venner… Jeg giver ikke udelukkende hende skylden – der skal to til tango, men det ændrer ikke ved at situationen er som den er..

1. Det ville være et helvede at slå op nu hvor vi bor sammen.
2. Hvor længe skal man give det før man tager beslutningen om at slutte det?

Jeg er meget rådvild og er begyndt at gå mere i byen og flirter/snakker mere med piger end jeg ved jeg burde gøre… Jeg ved det er forkert og har konstant dårlig samvittighed over at jeg ikke føler jeg kan tage forholdet skridtet videre i den stand det er i nu – samtidig med at jeg måske er i tvivl om jeg skal slutte det.
Phasio
Gummi Tarzan

Re: Hvad skal jeg gøre?

Indlægaf Circe » man 9. dec 2013 11:15

Jeg tror ikke der er nogen her, der kan fortælle dig, hvad du skal gøre (selvom mange kan have en mening om det).

Hvis du har dårlig samvittighed, så vidner det om, at der er noget du kunne gøre, som du nok ikke har gjort - talt med hende?! Hvor meget har I talt om jeres følelser omkring hinanden og forholdet? Holder du dig tilbage med at at snakke med hende om det, fordi hun ser ud til at mistrives? Jeg kan godt genkende det du skriver. Jeg tror mange forhold oplever sådanne perioder og det er vigtigt at man er rimelig åbne omkring det, for det kræver arbejde at bevare gnist, sexliv og spænding. Hvis man ikke kan være åbne om det, så er det klart - så sker det ikke.

Jeg vil dog ikke sige, at du skal holde dig tilbage med at slutte forholdet, hvis det vitterligt er det, du ønsker... Det er besværligt, når man bor sammen, men bruddet kommer jo under alle omstændigheder på et tidspunkt og det er hårdt uanset hvornår det sker.
Brugeravatar
Circe
Uglúk of Isengard

Indlægaf TheBoss » man 9. dec 2013 11:40

Phasio skrev:1. Det ville være et helvede at slå op nu hvor vi bor sammen.
2. Hvor længe skal man give det før man tager beslutningen om at slutte det?

1: Dette bør ikke have indflydelse på nogen beslutning. Det er bare bekvemmelighed/dovenskab der afholder dig fra at gøre hvad der er det rigtig for dig. Du udskyder bare problemet.
2: Du har to muligheder her. Enten slår du op, eller også gør du hvad end der kræves for at rette op på forholdet. Hvis du mærker efter, hvad du virkelig føler, tror jeg du vil indse, at du allerede har besluttet dig for, hvad der er det rette at gøre.
TheBoss
MacDaddy

Geografisk sted: Århus

Indlægaf Phasio » man 9. dec 2013 12:09

I har begge ret. Jeg har bare svært ved at få sagt hvad jeg mener når en af grundene til det hele er at hun de sidste 1,5-2 år er blevet mere og mere negativ. Hun har haft perioder hvor hun nærmest har befundet sig i en depressions-state... Så hvordan forklarer man problemerne uden at det ender med at det lyder som om jeg kritiserer hende voldsomt?
Phasio
Gummi Tarzan

Indlægaf Ross » man 9. dec 2013 12:50

Det lugter lidt af konfliktskyhed og så tænker jeg at I nok har været lige gode om det. Hvis du går og bliver sur uden at sige noget, så er det da klart at du også pisser hende af. Kvinder er noget nært allergisk overfor konfliktskyhed i mænd.

Så tag snakken, men mest for din egen skyld. Du skal lære at tage hånd om et problem så snart du føler det kræver en løsning.
Regret is the mindkiller.
Brugeravatar
Ross
Angel of the Sun

Geografisk sted: København

Indlægaf Phasio » man 9. dec 2013 13:03

Ross, konfliktskyhed spiller nok en rolle - men det er nok ikke hele forklaringen... Problemet er jo netop opstået som følge af at hun er blevet negativ, haft perioder med depressions-lignende tendenser. Jeg er egentlig ikke så bange for selve konfronteringen, jeg er i tvivl om hvordan jeg skal forklar hende at jeg synes hun har ændret sig til det negative?
Phasio
Gummi Tarzan

Indlægaf Circe » man 9. dec 2013 13:34

Det er også en utrolig negativ og anklagende tilgang til en alvorlig snak. Det kan ikke føre noget konstruktivt med sig - hun vil få det værre og sidde og tænke "det er grundlæggende mig som person der er noget galt med".
Hvad med om du finder en lidt mere konstruktiv og ydmyg tilgang? Ala; du er udmattet, føler ikke du har energi og lyst til at arbejde for at få jer videre (og gøre hende glad)..
Brugeravatar
Circe
Uglúk of Isengard

Indlægaf Chacruna » man 9. dec 2013 13:39

Jeg synes du skal snakke med hende om det og være helt ærlig omkring hvad du føler. Det kan sagtens være at det rigtige er at i går fra hinanden, i så fald må i finde en løsning på at i bor sammen, men det burde være til at finde ud af.

Du kan også overveje at forsøge at køre forholdet i en mere "åben" retning. Læs The Game og Terningemanden for hende og arbejd på at nedbryde både din egen og hendes social conditioning så i kan gå ud sammen og forføre kvinder til trekanter og eksperimentere med at udfordre hinanden.
Det behøver ikke engang at være noget seksuelt, i kan også lave andre ting som at tage til forelæsninger sammen eller begynde at BASE-Jumpe. Jeg ved jo ikke hvad i laver sammen når i er sammen, men hvis det bare er "se fjernsyn, bolle, sove, lave mad, bolle, læse lektier, gå i biffen" som er det de fleste forhold består af, så undrer det mig ikke at det går dårligt.

Husk i begge kun lever én gang, de fleste mennesker vil gerne leve et spændende og unikt liv, men det er de færreste der har motivationen til at opnå det på egen hånd. Din kæreste bør være som en god wing, hvor i motiverer hinanden til at få nogle unikke oplevelser sammen (og til tider hver for sig). Find ud af hvad du gerne vil og fortæl det til din kæreste, også hvis det er at kneppe andre kvinder end hende, eller sammen med hende. Hvis hun ikke er nede med det så er hun ikke den rigtige kvinde for dig, med mindre du er en doven hund der hellere vil gå på kompromis med det (sandsynligvis) eneste liv du har og ikke gå efter dine drømme. Problemet er at jeg ikke tror du vil det nok, mit gæt er at du hellere vil leve et "normalt" liv end rent faktisk at opnå noget unikt og storartet. Jeg håber du kan modbevise mig, men beklager hvis jeg ikke tør sætte næsen op efter det ;)

Hvad drømmer du om? Hvis du kunne leve på præcis den måde du ville hvordan ville det så være? Det må gerne være at bo på et slot med 730 jomfruer (så du kan have trekanter med 2 nye piger for hver dag i året), jeg er ligeglad, så længe du er ærlig. Derefter må du arbejde på at nå dertil, men det kommer vi til senere.

Din drøm må selvfølgelig også gerne være at finde en villig hval at få børn med mens du spiller World of Warcraft i en kælder. Så længe du er ÆRLIG og det virkelig er det du vil. Men vær ikke bange for at drømme stort. Vi lever på et tidspunkt i verdenshistorien hvor stort set alt er muligt!
I Am Jack's Complete Lack of Surprise
Brugeravatar
Chacruna
Godzilla

Geografisk sted: København Bitches!

Indlægaf Phasio » man 9. dec 2013 14:10

Circe skrev:Det er også en utrolig negativ og anklagende tilgang til en alvorlig snak. Det kan ikke føre noget konstruktivt med sig - hun vil få det værre og sidde og tænke "det er grundlæggende mig som person der er noget galt med".
Hvad med om du finder en lidt mere konstruktiv og ydmyg tilgang? Ala; du er udmattet, føler ikke du har energi og lyst til at arbejde for at få jer videre (og gøre hende glad)..

Det ved jeg godt, det er jo netop derfor at jeg ikke har gjort det på en sådan måde. Som sagt så elsker jeg hende højt, men har svært ved at tiltale de problemer vi har da det er nogle ting som jeg er ret sikker på at hun ved eksisterer. Derudover, så er jeg glad for at du kommer med en konkret måde at adressere problemstillingen på, jeg tror nemlig jeg har set mig fast på én måde at gøre det, som jeg ved ikke er fair og som jeg aldrig kunne finde på at byde hende - og er derfor ikke rigtigt kommet videre. Tusinde tak til jer allesammen, jeg føler mig sgu blottet, men har desperat haft brug for noget input.
Phasio
Gummi Tarzan

Indlægaf Kami » tors 12. dec 2013 02:41

Jeg synes, at du går med en masse alvorlige tanker omkring parforholdets eventuelle beståen, men du glemmer lidt at du er i et PARforhold. Uanset hvad, så skylder du hende at være med på en lytter, med alle de tanker du har.

Så jeg synes ikke, at du i første omgang skal beslutte dig for, om I slår op eller ej. Måske giver det sig selv, når du snakker med hende om jeres problemer.

Jeg er totalt enig med Circe omkring tilgangen. Sig til din kæreste, at du er udmattet og drænet for energi, og at du simpelthen bare ikke ved, hvad du kan gøre (om noget) for at vende stemningen til noget mere positivt. I forlængelse heraf kan du sige, at du også er frustreret over at mærke, at HUN heller ikke virker glad, og spørge hende lige ud, hvad årsagen skyldes. På den måde vendes anklagen til en reel bekymring, som også er det jeg læser imellem linjerne hos dig.

Ift. at bo sammen, får man hurtigt en kollegiebolig hvis man studerer og opgiver "Ophør af samliv" som årsag til at man søger. No worries.
Kami

Næste

Tilbage til Forhold og kærester