ligegyldighed overfor ex?

Kærester, fuckbuddies, haremmer, åbne forhold.

ligegyldighed overfor ex?

Indlægaf rubbish » lør 14. dec 2013 12:50

Hej folks ved ikke om det er lidt off-topic men jeg prøver her:

Jeg tog for et halvt års tid siden på højskole med min kæreste i mellemtiden har vi slået op og jeg har af noget kørende med forskellige piger siden, jeg har dog holdt det skjult fra min ex for at skåne hende
den sidste pige jeg var sammen med blev vi opdaget og hun lavede en kæmpe scene, derefter har jeg haft svært ved at tåle hende (Min ex) jeg er vred på hende og føler faktisk at hun skylder mig en undskyldning.
jeg bliver konstant irreteret på hende når jeg er i hendes selskab. jeg ved ikke vordan jeg skal lære at ta afstand fra hende og føle en større ligegyldighed jeg må ligsom lære at være i rum med hende eftersom vi går på samme skole.

Håber i kan komme med nogle gode råd

[Peace]
rubbish
Nyklækket

Re: ligegyldighed overfor ex?

Indlægaf Jeg vil dø » søn 15. dec 2013 14:44

rubbish skrev:Hej folks ved ikke om det er lidt off-topic men jeg prøver her:

Jeg tog for et halvt års tid siden på højskole med min kæreste i mellemtiden har vi slået op og jeg har af noget kørende med forskellige piger siden, jeg har dog holdt det skjult fra min ex for at skåne hende
den sidste pige jeg var sammen med blev vi opdaget og hun lavede en kæmpe scene, derefter har jeg haft svært ved at tåle hende (Min ex) jeg er vred på hende og føler faktisk at hun skylder mig en undskyldning.
jeg bliver konstant irreteret på hende når jeg er i hendes selskab. jeg ved ikke vordan jeg skal lære at ta afstand fra hende og føle en større ligegyldighed jeg må ligsom lære at være i rum med hende eftersom vi går på samme skole.

[Peace]

At være sur på hende = emotionel investering (foruden den tid og energi du bruger på at tænke på at være sur på hende!).

Prøv at tage det som en god oplevelse, se positivt tilbage på det, men samtidig accepter at det er slut. Det er ikke noget, du ønsker at bruge din tid på igen, da du nu har andre kriterier som hun ikke opfylder. :-)
Jeg vil dø

Indlægaf Jeg vil dø » søn 15. dec 2013 14:44

rubbish skrev:Hej folks ved ikke om det er lidt off-topic men jeg prøver her:

[Peace]

At være sur på hende = emotionel investering (foruden den tid og energi du bruger på at tænke på at være sur på hende!).

Prøv at tage det som en god oplevelse, se positivt tilbage på det, men samtidig accepter at det er slut. Det er ikke noget, du ønsker at bruge din tid på igen, da du nu har andre kriterier som hun ikke opfylder. :-)
Jeg vil dø

Indlægaf Kami » søn 15. dec 2013 14:51

Du ser hendes drama-scene som et angreb, som om hun ville skade dig eller såre dig med vilje. Måske gjorde hun det også svært for dig ift. den pige, du var sammen med og ja, det var/er træls.

Men se sådan her på det. Pigen er jo tydeligvis stadig vild med dig (ellers ville hun da være ligeglad med, hvem du rodede rundt med). Hun er såret og ked af det - det er synd for hende.

Du er en champ fordi du tager hensyn til hende - men samtidig skal du også stå ved dig selv.

Hvordan ville det være, hvis du inviterede hende ud i byen på en kop kakao (IKKE PRIVAT) og en stille, rolig snak om, at du ikke ønsker at såre hende, men livet går altså videre?
Hvad du kan bidrage med, for at gøre jeres sidste tid på skole sammen tålelig? Hvad kan I begge to gøre?

Hvis du i stedet for at være tøsesur, udviser omsorg og forståelse, og viser hende at du ikke er ude på at såre hende - så vil hun sikkert også falde lidt ned og se urimeligheden i sin egen opførsel.
Samtidig har du muligheden for at indgå nogle aftaler med hende, som opstiller nogle "regler" for jeres fortsatte samvær på skolen. F.eks. at hvis du er lidt diskret med de andre piger og ikke smacker det direkte i hendes fjæs - så dropper hun at blande sig eller lave drama, hvis hun alligevel finder ud af det. Eller hvad I nu kan komme frem til, som kan gøre tiden på højskolen tålelig for jer begge to eller bare indtil de værste følelser har lagt sig.
Kami

Tilbage til Forhold og kærester