Vælger kvinden manden i sidste ende?

Kærester, fuckbuddies, haremmer, åbne forhold.

Vælger kvinden manden i sidste ende?

Indlægaf Desire » tors 11. dec 2014 20:36

Jeg har netop haft en lang diskussion med den gamle omkring mænd og kvinder og deres forskellighed.
Desværre lykkedes det mig ikke helt at gennemtrumfe på alle mine argumenter, da jeg manglede noget belæg for at være virkelig skarp.

Udgangspunktet var parforhold og hvorfor vi går forbi hinanden, hvordan vi er forskellig og tænker forskelligt m.v.
Vi snakkede bl.a. om:

- Kvinden er i sidste ende den som vælger manden ligegyldigt hvor meget alfahan han er. (Neil Strauss og mange flere mener sådan. Inkl. mig selv).

- Mænd tiltrækkes typisk mere af det ydre, hvor kvinder hurtigere går efter kvaliteter (naturinstinkt).

- Kvinder er bedre til parforhold. De har leget far, mor og børn siden vuggestuen og det er hos næsten alle kvinder
en af de beskæftigelser i livet der fylder mest. Når mænd fokusere ofte meget på sport, job, bil etc og er mindre gode til hjemmet.

- Kvinder er typisk bedst til at interessere sig for mandens interesser, hvor man ofte siger hendes er ligegyldige tøsse ting.

- Manden har ofte en pleasende rolle (eller er jeg under tøflen? :P), hvor han skal huske at være romantisk, komme med blomster på mærkedage og vise at kvinden er speciel. Ligegyldigt hvor jævnbyrdigt et parforhold man har, mener jeg altid at manden bær en større rolle her grundet vores forskellighed.

- Kvinder vil som regel gerne domineres på flere punkter. De vil gerne have en stærk mand som de kan føle sig trygge med..

bla bla bla.. og meget mere..

Jeg vil gerne have større indsigt i disse forskelligheder og savnede lidt at kunne debattere emnet bedre.
Så jeg vil egentlig høre om nogen af jer kender nogle fede artikler eller bøger? Måske endda selv ligger inde med nogle guldkorn?

Jeg har selv overvejet at læse "Vejen til kvindens hjerte".
"You miss 100% of the shots you don't take" - Wayne Gretzky
Brugeravatar
Desire
T1000

Geografisk sted: København

Re: Vælger kvinden manden i sidste ende?

Indlægaf Fætter Stream » tors 11. dec 2014 20:45

Jeg er enig i det hele, bortset fra det med den pleasende rolle. Kvinder gør en masse ting for at please hele tiden, vi lægger bare tit ikke så meget mærke til det. Det kan være sådan noget som at hun skifter neglelak for at gøre sig lidt lækker. Tror også man har en tendens til at overvurdere ens egen indsats, fordi man der kender arbejdsindsatsen mens man jo ikke ved hvor besværligt det har været for hende at lave mad til en eller hvad hun nu gør for at gøre en glad. Svært lige at føre regnskab over det, men jeg tror overall kvinderne er mest aktive der, minus de forhold hvor fyren er needy og pigen derfor er halvt desengageret.

Kan ikke lige kommer på noget artikler eller noget. Det er jo ting der står i det meste PU-stuff.
When a brod's down between your legs sucking your dick, you don't give a FUCK about what her face looks like. - David X
Brugeravatar
Fætter Stream
Troldmanden i tårnet

Indlægaf Desire » tors 11. dec 2014 21:49

Kan godt følge din pointe der. Min tanke er så at kvinderne forventer, at vi mænd husker bryllupsdagen osv.
Hvorimod vi ikke forventer deres handlinger, men ofte sætter pris på dem. Lægger vi ikke mærke til det, får vi det bestemt at vide ;)
Brugeravatar
Desire
T1000

Indlægaf Fætter Stream » fre 12. dec 2014 18:51

Desire skrev:Kan godt følge din pointe der. Min tanke er så at kvinderne forventer, at vi mænd husker bryllupsdagen osv.
Hvorimod vi ikke forventer deres handlinger, men ofte sætter pris på dem. Lægger vi ikke mærke til det, får vi det bestemt at vide ;)

Jeg synes faktisk kvinderne har ret der. Mht at lægge mærke til de ting de gør og sætte pris på den - ja det er jo en god kompetence at scanne ens sociale omgivelser og se når en person gør noget lidt ud over det sædvanlige og så kunne tolke det. En high value male skal helst bare kunne det. En god kongen kender sine undersåtter, så han ser med de samme når en af dem har overpræsteret, så giver han sit kongelige nik som anderkendelse, "det klær dig virkeligt med den nye neglelak" og går videre med hans ting, og så er undersåtten glad for anerkendelsen. Så når hun er sur over at man ikke lægger mærke til hendes syne frisure/at hun har lavet ekstra lækker mad, så siger hun egentlig "Jeg er ked af at min mand ikke er så high value her, jeg vil gerne have han tager sig sammen,"

Mht forventning hmm. Det er rigtigt at de går mere op i fødsesdage og den slags, omvendt tror jeg også de fleste fyre ville blive irriterede hvis ens kæreste helt glemte ens fødselsdag. Det sker bare ikke rigtigt fordi kvinder er godt til den slags.
When a brod's down between your legs sucking your dick, you don't give a FUCK about what her face looks like. - David X
Brugeravatar
Fætter Stream
Troldmanden i tårnet

Indlægaf Desire » fre 12. dec 2014 19:38

Ja kvinder er naturtalenter. I hvert fald dem jeg har været sammen med. Vi andre må så lære :)
Brugeravatar
Desire
T1000

Indlægaf Chacruna » fre 12. dec 2014 21:05

Sjovt, jeg er uenig i de fleste af dine meninger.

1) Hvem der vælger hvem har ikke noget at gøre med om man er mand eller kvinde, det er ren bullshit, og kan nemt blive til en 'hvad kom først, hønen eller ægget diskussion'. Jeg ville gætte på det er nogenlunde 50-50 - med mindre det ene køn i gennemsnit er lidt mere desperat end det andet. Men under alle omstændigheder et ret uinteressant spørgmål efter min mening.

2) er også bullshit, kvinder tiltrækkes i høj grad af udseende - ligesom mænd gør. De er bare mere bange for at indrømme det end du er ;) Jeg tror på at der er mange mænd der gør meget ud af deres udseende, tager i byen, sidder i et hjørne hele aftenen uden at snakke med en eneste pige og tager hjem igen - "det virkede ikke" - Well no shit sherlock!

3) At kvinder er bedre til parforhold er også en underlig ting at tro. Det er forventeligt at kvinder vil give udtryk for at være gode til parforhold ganske enkelt fordi de ikke vil virke som 'sluts'. Hvor en mand har mindre at miste ved det. Og hvordan definere du parforhold? Jo mere desperat en person er, jo mere vil den person forsøge at holde fast i et parforhold, gå på kompromis med sine holdninger etc. Er det at være 'god til parforhold'?

4) Hvor har du fået disse mærkværdige idéer fra?? "Kvinder er typisk bedst til at interessere sig for mandens interesser, hvor man ofte siger hendes er ligegyldige tøsse ting." Du lever i en ren drøm - hvis en kvinde har interessante interesser skal jeg nok interessere mig for dem ;)

5) Du er totalt under tøflen. Det forklarer også dine andre idéer.

6) Okay, nu er du inde på noget! Den vil jeg gerne købe. Men det er første gang du har givet udtryk for noget der giver mening for mig.

p.s. det er forsimplet og sat lidt på spidsen, jeg kunne give dig en bedre forklaring, men det ville tage mere tid end jeg er villig til at investere i det på nuværende tidspunkt.
I Am Jack's Complete Lack of Surprise
Brugeravatar
Chacruna
Godzilla

Geografisk sted: København Bitches!

Indlægaf Desire » fre 12. dec 2014 21:52

1) Tja lige nu er vi jo inde i en holdningssituation. En stor mængde psykologer og sexologer deler dog min holdning.
Et af argumenterne er at det ligger i vores naturlige adfærd. Ligesom at solsorte hannen med den flotteste stemme bliver valgt som mage først.
Påfuglen med den flotteste hale vinder kvindens gunst.

Jeg siger ikke at en kvinde ikke kan falde for en mand og være den der skal vinde ham. Men at det naturlige instinkt går i retning af, at manden er den der typisk/hyppigst skal vise, at han er god nok til kvinden. DHV.
Vil gerne kunne finde nogle af de artikler jeg har læst om dette, men kunne ikke umiddelbart finde dem, og disse personer kan jo også tage fejl ;)

2) Ja kvinder tiltrækkes i lige så høj grad af udseende helt enig, men jeg tror som Fuhlendorff fint nævner det, at kvinder har en længere checklist når man bevæger sig mod et parforhold. Han mener jo så deraf, at kvinder kan blive mere skuffet når manden ikke lever op til forventningerne. Mænd kan kun blive positivt overrasket. Men det er måske også at stille det lige nøgternt nok op. Fra mine parforhold har mine kærester også altid været dem med flest forventninger. Jeg forventer generelt sjældent noget. Det samme har jeg oplevet i min familie gå igen mellem mand og kone.

Mænd tænker sjældent meget på hvorvidt hun er en god mor, god til at lave mad eller til børn i starten. Jeg tror at kvinder (grundet deres følelsesmæssige holdning til alting) går mere op i de følelsesmæssige sider af manden. Mænd er mere tiltrukket af det visuelle i starten. Men jeg kan tage fejl. Bare sådan mit livssyn har udviklet sig ud fra de iagttagelser jeg har gjort mig.

3) Jeg kan godt lide din pointe. Jeg vil dog stadig mene, at romantik og kærlighed ligger tættere til kvindens naturlige instinkter end det gør for manden.
Et eksempel er at de fleste kvinder bliver tændt når der skrues op for romantikken. Gør du hende glad, for hende til at grine og føle sig veltilpas og giver hende masser opmærksomhed så tændes hun helt naturligt. Jeg og de fleste mænd jeg har snakket med skal have noget mere direkte rettet seksuelt (hentydninger, billeder, hun smider tøjet etc.). Dette tør jeg trods alt sige med en smule belæg grundet den forskning der er foretaget på området.

4) Jeg har flere gange set "Dagens" og "EB" m.v. gengive artikler om det, hvor fokus har været, at manden glemmer at engagere sig ligeså meget for hendes interesser. Jeg ved at deres journalistik ikke ligefrem kaster cavling prisen af sig, men hvis det holder bare en smule vand, så kan jeg forestille mig, at medierne og vores nuværende levevis spiller en stor rolle. De kærester jeg har haft har været sindsygt gode til at stille spørgsmål til bil, computer, økonomi og lign. fordi de ved det interessere mig og jeg elsker at fortælle om det. Ligesom at kvinder med vilje lader som om de ikke kan skrue en reol op, bare så manden kan vise sin indre håndværker frem.
Jeg synes godt jeg kan genkende, at de færreste fyre vil have noget med hestepigers heste at gøre eller synes det er plat hun går så meget op i gossip. Eller ikke gider med i Ikea fordi man synes det er kedeligt.
Men igen jeg kan jo være præet af mit eget liv.

5) Min kommentar her var ment som en joke. Af de kommentare jeg har fået fra andre personer og hvis jeg selv sammenligner mig med mine bekendte så er jeg ikke typen der gør alt for en kvinde. Tværtimod får jeg typisk hende til at gøre for meget, og det har været et problem for mig. Ikke desto mindre synes jeg ofte der har været forventninger til gaver, romantik, spontanitet, overraskelser m.v. Jeg hader forventninger men synes de sniger sig ind mange steder. Min personlige oplevelse med kvinder har været, at de har større og flere forventninger end for mit vedkommende. Det behøves selvfølgelig ikke være generelt. Kan jo være jeg falder i med den samme type kvinde.
- jeg er single for tiden..

6) Haha kvinder skal domineres. Jo mere desto bedre. Fordælen hvor kan kvinder få forløsning når der endelig viser sig en mand der kan tage fat og fastlægge hvordan visse ting skal foregå.

ps. Pas på med at forsimple ting. Det gjorde jeg i mit første indlæg og resultatet var din nedsabling :p
Brugeravatar
Desire
T1000

Indlægaf Kami » fre 12. dec 2014 22:06

Jeg er kvinde og synes, at din post bærer præg af, at du har været for needy og ikke tør stille krav til de kvinder, du omgås.

I øvrigt har jeg aldrig været sammen med en fyr, som ikke ville droppe mig, hvis jeg havde taget ham for givet. Huske vigtige ting, gøre små ting for hinanden osv.

Men jeg oplever den forskel, at kvinder gør små ting i hverdagen for deres fyr, hvor fyrene er mere tydelige når de kurtiserer. F.eks. har jeg en veninde, som hver anden weekend når kæresten har weekendarbejde, står op kl. 5.30 for at smøre ham en lækker madpakke, med lækre hjemmebagte cookies og lignende lækkerier. Det har hun gjort i snart 3 år straight, så det sætter han da pris på, men tænker måske ikke så meget over det længere. Så kan det godt være, at han engang imellem køber røde roser eller inviterer på fin restaurant, men hvor meget "løber det op i" sammenlignet med min venindes indsats, hver anden weekend gennem 3 fucking ÅR?
Og det er jo bare et eksempel ud af flere. Piger, der køber kærestens yndlingsslik eller giver ham fodmassage selvom hans fødder er lidt klamme. Piger, der uden brok eller kommentarer tager opvasken selvom det egentlig er "hans tur".

At du vælger at fokusere på de større ting, bekræfter mig i min antagelse om, at mænd kan være ret dårlige til, at se de små ting. Derfor gør jeg altid selv opmærksom på det, når jeg gør noget for min kæreste - for ellers opdager han det ofte ikke. "Så har jeg taget opvasken skat, så du ikke behøver at gøre det - og jeg har også klargjort en smoothie til i morgen tidlig, så du kan sove dét længere" fremfor bare at gøre det, og så senere få smidt i hovedet (som min eks var god til): "Ja, nu har jeg betalt for denne her middag, hvornår har du sidst gjort noget for mig?" - Øh, i forgårs da jeg brugte pausen på job, på at læse korrektur på din seneste opgave som du har bedt mig om, mens du fedede den derhjemme med rester af den kage, jeg bagte til dig i går fordi du har eksamen. :roll: :D

Jeg vil ikke sige, at jeg forventer at få en masse igen. Jeg er bare bevidst om, at nogle fyre har nemmere ved at give end andre, og at jeg selv er typen der af mig selv giver rigtig meget, så jeg MAGTER ikke et forhold med en mand, der ikke kan finde ud af det, men skal tænke over det og "tvinge sig selv" til det.
Jeg har for mange muligheder, til at skulle affinde mig med sådan en situation og ja - det kan føles som en forventning, men jeg har været i flere lange LTRs og ved, hvor awesome de er, når begge parter gør en masse små ting for hinanden. Det kan virkelig være så pisse lækkert, at jeg ikke vil undvære det - så vil jeg hellere skifte fyren ud.

Ift. interesser, så oplever jeg at det er meget lige fordelt. Men jeg har også været dygtig til at finde kærester, hvor vi deler mange interessefelter.
Kami

Indlægaf Kami » fre 12. dec 2014 22:09

Ift. dominans oplever jeg, at piger gerne vil domineres, hvor kvinder har styr på deres eget shit men gerne vil have kvalitets-diller i sengen. Og en kvali-pik tøver ikke.

Jeg vil gerne være ligeværdig medspiller i mit forhold, men jeg er også så gammel at der er tale om en sammenfletning af liv, hvor man skaber en familie sammen osv. Jeg giver sgu da ikke slip på min egen tilværelse, for at en mand kan lege Sims med det? Det er MIT liv. De piger, som har brug for dominans og at blive styret, anser jeg som svage og farlige - kan de styres af én mand, kan de styres af alle mænd. Man kan ikke stole på dem, og ønsker man egentlig ikke også en kvinde med ambitioner og passion, som ved hvad hun vil og ikke er en voksenbaby?
Kami

Indlægaf Chacruna » lør 13. dec 2014 12:03

Jeg er enig med din vurdering af dominans Kami - der er nogen (specielt yngre kvinder) der godt kan lide dominans generelt, men dominans er primært vigtig som en måde at vise overfor kvinden at du ved hvad du foretager dig når i ligger og roder sammen senere.

Til Desire, pas på med at tro for meget på hvad du læser, gå hellere i højere grad ud og test det selv. Jeg har en bachelor i Psykologi fra CBS så jeg kender også alle de teorier du snakker om - problemet er at langt det meste du læser der er skrevet af personer der tilfældigt er i en position hvor det de skriver og undersøger kommer ud, men de tænker sig ofte i alt for høj grad frem til deres konklusioner og ved ikke hvad de taler om.

Der er en masse ting psykologer kan lære af PUA'er - Og det gælder også den anden vej rundt. PUAer har for eksempel en elendig tilgang til at løse AA generelt og der er meget at hente fra psykologien på det punkt - hvordan man kommer over fobier etc som man godt kunne kalde AA.
I Am Jack's Complete Lack of Surprise
Brugeravatar
Chacruna
Godzilla

Geografisk sted: København Bitches!

Næste

Tilbage til Forhold og kærester