Vælger kvinden manden i sidste ende?

Kærester, fuckbuddies, haremmer, åbne forhold.

Re: Vælger kvinden manden i sidste ende?

Indlægaf Desire » lør 13. dec 2014 22:48

Kamikee skrev:Jeg er kvinde og synes, at din post bærer præg af, at du har været for needy og ikke tør stille krav til de kvinder, du omgås.
I øvrigt har jeg aldrig været sammen med en fyr, som ikke ville droppe mig, hvis jeg havde taget ham for givet. Huske vigtige ting, gøre små ting for hinanden osv.
Men jeg oplever den forskel, at kvinder gør små ting i hverdagen for deres fyr, hvor fyrene er mere tydelige når de kurtiserer. F.eks. har jeg en veninde, som hver anden weekend når kæresten har weekendarbejde, står op kl. 5.30 for at smøre ham en lækker madpakke, med lækre hjemmebagte cookies og lignende lækkerier. Det har hun gjort i snart 3 år straight, så det sætter han da pris på, men tænker måske ikke så meget over det længere. Så kan det godt være, at han engang imellem køber røde roser eller inviterer på fin restaurant, men hvor meget "løber det op i" sammenlignet med min venindes indsats, hver anden weekend gennem 3 fucking ÅR?
Og det er jo bare et eksempel ud af flere. Piger, der køber kærestens yndlingsslik eller giver ham fodmassage selvom hans fødder er lidt klamme. Piger, der uden brok eller kommentarer tager opvasken selvom det egentlig er "hans tur".
At du vælger at fokusere på de større ting, bekræfter mig i min antagelse om, at mænd kan være ret dårlige til, at se de små ting. Derfor gør jeg altid selv opmærksom på det, når jeg gør noget for min kæreste - for ellers opdager han det ofte ikke. "Så har jeg taget opvasken skat, så du ikke behøver at gøre det - og jeg har også klargjort en smoothie til i morgen tidlig, så du kan sove dét længere" fremfor bare at gøre det, og så senere få smidt i hovedet (som min eks var god til): "Ja, nu har jeg betalt for denne her middag, hvornår har du sidst gjort noget for mig?" - Øh, i forgårs da jeg brugte pausen på job, på at læse korrektur på din seneste opgave som du har bedt mig om, mens du fedede den derhjemme med rester af den kage, jeg bagte til dig i går fordi du har eksamen. :roll: :D
Jeg vil ikke sige, at jeg forventer at få en masse igen. Jeg er bare bevidst om, at nogle fyre har nemmere ved at give end andre, og at jeg selv er typen der af mig selv giver rigtig meget, så jeg MAGTER ikke et forhold med en mand, der ikke kan finde ud af det, men skal tænke over det og "tvinge sig selv" til det.
Jeg har for mange muligheder, til at skulle affinde mig med sådan en situation og ja - det kan føles som en forventning, men jeg har været i flere lange LTRs og ved, hvor awesome de er, når begge parter gør en masse små ting for hinanden. Det kan virkelig være så pisse lækkert, at jeg ikke vil undvære det - så vil jeg hellere skifte fyren ud.
Ift. interesser, så oplever jeg at det er meget lige fordelt. Men jeg har også været dygtig til at finde kærester, hvor vi deler mange interessefelter.

Og alt det du lister der er lige præcis en af de ting jeg selv synes jeg ser igen og igen. Netop at kvinder er god til de der små ting, så som at bekræfte vores maskulinitet (lade manden klare de mere mandlige opgaver), gøre de små ting i hverdagen i ved vi sætter pris på.
Der synes jeg mange mænd har svært ved at følge med og mere gør sig i de store ting "som man skal"; roser, mærkedage, købe lingerie osv.
"You miss 100% of the shots you don't take" - Wayne Gretzky
Brugeravatar
Desire
T1000

Geografisk sted: København

Indlægaf Fætter Stream » søn 14. dec 2014 06:05

Chacruna skrev:Sjovt, jeg er uenig i de fleste af dine meninger.

1) Hvem der vælger hvem har ikke noget at gøre med om man er mand eller kvinde, det er ren bullshit, og kan nemt blive til en 'hvad kom først, hønen eller ægget diskussion'. Jeg ville gætte på det er nogenlunde 50-50 - med mindre det ene køn i gennemsnit er lidt mere desperat end det andet. Men under alle omstændigheder et ret uinteressant spørgmål efter min mening.

2) er også bullshit, kvinder tiltrækkes i høj grad af udseende - ligesom mænd gør. De er bare mere bange for at indrømme det end du er ;) Jeg tror på at der er mange mænd der gør meget ud af deres udseende, tager i byen, sidder i et hjørne hele aftenen uden at snakke med en eneste pige og tager hjem igen - "det virkede ikke" - Well no shit sherlock!

3) At kvinder er bedre til parforhold er også en underlig ting at tro. Det er forventeligt at kvinder vil give udtryk for at være gode til parforhold ganske enkelt fordi de ikke vil virke som 'sluts'. Hvor en mand har mindre at miste ved det. Og hvordan definere du parforhold? Jo mere desperat en person er, jo mere vil den person forsøge at holde fast i et parforhold, gå på kompromis med sine holdninger etc. Er det at være 'god til parforhold'?

4) Hvor har du fået disse mærkværdige idéer fra?? "Kvinder er typisk bedst til at interessere sig for mandens interesser, hvor man ofte siger hendes er ligegyldige tøsse ting." Du lever i en ren drøm - hvis en kvinde har interessante interesser skal jeg nok interessere mig for dem ;)

5) Du er totalt under tøflen. Det forklarer også dine andre idéer.

6) Okay, nu er du inde på noget! Den vil jeg gerne købe. Men det er første gang du har givet udtryk for noget der giver mening for mig.

p.s. det er forsimplet og sat lidt på spidsen, jeg kunne give dig en bedre forklaring, men det ville tage mere tid end jeg er villig til at investere i det på nuværende tidspunkt.

Jeg ved ikke om der er den store uenighed - tror en del af vores uenigheder her kommer af kommunikation og hvad vi mener med ordene. F.eks hvad menes med "bedre" i parforhold. Noget andet er at det meste jo er generelt og der er undtagelser og alt det der. Sidst men ikke mindst, så er der forskellige fordelinger på de 2 køn. Mænd har tit en vildere fordeling, mens kvinder ligger tættere på gennemsnittet.

1. Mht at kvinderne er vælgerne, så forstår jeg det sådan: kvinder typisk nemt kan få en del dates og har valgmuligheder osv mens mænd typisk skal arbejde mere for det.
Minus den lille gruppe mænd der vælter sig i kvinder og har MANGE flere valgmuligheder end normalkvinden.

2. Udseende er bonus for begge køn, helt enig, mænd vægter det bare højere end kvinder. Det er sq svært at sige lige hvordan forskellen er. Det svinger også, hvis en kvinde ovulerer og er frisk på noget ONS så rykker hun udseende højere op på listen. Mens mændene IMO altid har det ca samme sted øverst oppe på listen.

3. Kommer an på hvad vi mener med "bedre" til parforhold. For mig betyder det at kvinder har gjort sig flere tanker om det og generelt er mindre needy end mænd. At de generelt er mere ops på partneren og om han er glad, mens detkan lykkes for mænd ikke at lægge mærke til at forholdet ligger i ruiner :) At de ikke har den samme tendens som mænd til at chode helt ud når kan kommer i parforhold men vedigeholder sig selv løbende. Man ser tit den med at manden efter bruddet har taget på og har low social skills og needyness fordi han har droppet sit sport og ikke er kommet uden for en dør under parforholdet + at hans netværk er dødt. Mens kvinderne typisk starter singletiværelsen på et højere niveau, med venindenetværk og det hele. Men yes, der er stadig kvinder der stinker til det :)

4. Virker for mig som om det at kvinden tænker sådan at stuff får +10 i hvor interessant det er hvis hendes mand kan lide det. Mens for mænd er det +0, men måske kan man lide det alligevel men er ikke lige stødt på det og så gider man det godt.

Har set en del gange at en kvinde overtager en del af mandens interesser, f.eks. tager med til ishockeykampe og følger med i ishokeyligaen, for så totalt at miste interessen når forholdet slutter. At pigers ting altid er tøsepjat syns jeg også er overdrevet, de kan sagtens lave spændende ting, men er enig i grundideen.

6, Enig,
When a brod's down between your legs sucking your dick, you don't give a FUCK about what her face looks like. - David X
Brugeravatar
Fætter Stream
Troldmanden i tårnet

Indlægaf Fætter Stream » søn 14. dec 2014 06:08

Kamikee skrev:
Men jeg oplever den forskel, at kvinder gør små ting i hverdagen for deres fyr, hvor fyrene er mere tydelige når de kurtiserer. F.eks. har jeg en veninde, som hver anden weekend når kæresten har weekendarbejde, står op kl. 5.30 for at smøre ham en lækker madpakke, med lækre hjemmebagte cookies og lignende lækkerier. Det har hun gjort i snart 3 år straight, så det sætter han da pris på, men tænker måske ikke så meget over det længere.
Yes, det var det jeg mente. Kvinder gør alle de der ting som mænd ikke lægger mærke til. Her er det nice at være mand, sq nemmere at købe 2 gaver om året :)
When a brod's down between your legs sucking your dick, you don't give a FUCK about what her face looks like. - David X
Brugeravatar
Fætter Stream
Troldmanden i tårnet

Indlægaf Chacruna » søn 14. dec 2014 10:41

Jeg kan godt lide din argumentation Stream, det var præcis hvad jeg mente med "p.s. det er sat på spidsen" eller hvad det var jeg skrev :)

Jeg er nok også lidt biased i forhold til at de mænd jeg normalt omgiver mig med har pænt godt styr på deres shit i forhold til den gennemsnitlige befolkning. Og så synes jeg at jeg møder mange kvinder jeg ville betegne som "chodes". Men jeg forsøger jo ikke ligefrem at score mænd, så bliver mere udsat for kvindelige chodes end mandlige.
I Am Jack's Complete Lack of Surprise
Brugeravatar
Chacruna
Godzilla

Geografisk sted: København Bitches!

Indlægaf Happytalk » søn 14. dec 2014 17:06

jeg har ikke lige læst hele tråden... men:

- ofte hvis en mand har dårlig game, så er det kvinden i sidste ende der bestemmer det hele. Kvinden kan lukke fissen i og manden går på flere og flere kompromier for at opfylde alle kvindens krav (i håb om at få fiss).

- mand skal i stedet sige at sex ikke er et forhandlingsværktøj, men noget man nyder sammen (kærlighed). Hvis hun nogensinde bruger sex som forhandlingsværktøj, skal hun smides ud (aka. forholdet er slut.)
Nothing to loose.
Find. Seduce. Repeat.

Min Log - Fra de sidste 8+ år i gamet:
http://www.danskpickup.dk/viewtopic.php?f=4&t=2815
Brugeravatar
Happytalk
Godzilla

Indlægaf Noah » søn 14. dec 2014 19:41

Jeg tror sådan set, at kvinder har meget mere magt end mændene er klar over - også mere end de giver udtryk for. De fleste kvinder ved godt, hvordan de skal agere for at få manden til at gøre det de ønsker samtidig med, at manden føler det er hans eget valg.

Kvinder ved jo udmærket godt, at hvis de spiller lidt hjælpeløse, så vil de fleste mænd hjælpe dem med alt.
HVIS MAN IKKE GÅR FOR SINE NOSSER - SÅ HAR MAN INGEN!
Brugeravatar
Noah
Voodoo Master

Indlægaf Kami » søn 14. dec 2014 22:35

Happytalk skrev:jeg har ikke lige læst hele tråden... men:

- ofte hvis en mand har dårlig game, så er det kvinden i sidste ende der bestemmer det hele. Kvinden kan lukke fissen i og manden går på flere og flere kompromier for at opfylde alle kvindens krav (i håb om at få fiss).

- mand skal i stedet sige at sex ikke er et forhandlingsværktøj, men noget man nyder sammen (kærlighed). Hvis hun nogensinde bruger sex som forhandlingsværktøj, skal hun smides ud (aka. forholdet er slut.)

Jeg er enig med dig med det forbehold, at det kan virke som om sex bruges til afpresning, selvom det ikke er intentionen hos kvinden.

En del kvinder har en sammenhæng mellem følelser og sex. Har de en uenighed med kæresten, et skænderi eller en skuffelse, kan det godt smitte af på deres lyst til ham. Så kan han føle, at han bliver straffet med manglende sex, mens det der i virkeligheden ligger i det, er det simple at ikke alle piger gider knalde med mænd, de i bund og grund anser som nogle idioter (i hvert fald mens uenigheden står på, eller følelsen af skuffelse/irritation stadigvæk sidder i kroppen).
Kami

Indlægaf Kami » søn 14. dec 2014 22:40

Noah skrev:Jeg tror sådan set, at kvinder har meget mere magt end mændene er klar over - også mere end de giver udtryk for. De fleste kvinder ved godt, hvordan de skal agere for at få manden til at gøre det de ønsker samtidig med, at manden føler det er hans eget valg.

Kvinder ved jo udmærket godt, at hvis de spiller lidt hjælpeløse, så vil de fleste mænd hjælpe dem med alt.

Det er sjovt, for når jeg spiller hjælpeløs, så bliver jeg hånet og får at vide, at jeg burde blive RUC'er eller forsøge at finde mine egne arme igen.

Men okay, jeg ser også en klar tendens i, at 80% af mine venner ikke er chodes. De er heller ikke naturals, de er bare ikke push-overs og for intelligente til at lade sig manipulere.
Det betyder ikke, at de ikke godt kan gøre en masse for deres damer - men det handler ikke om manipulation.

Personligt tænder jeg så meget AF på den slags manipulation, at jeg dels ikke benytter mig af den og dels ikke kan være i forhold med en mand, der falder for den slags. Jeg tænker, at det måske er en aldersting; da jeg var yngre, var det lidt sjovt og fedt, at være ovenpå og sej. Lidt som PUAs når de først lærer at score, så skal hele kvindekønnet straffes med deres pik. Men så begynder man at gå op i, at være awesome osv. og gider ikke længere den slags pjat.

Derudover oplever jeg, at hverken mine veninder eller jeg har tillid til den type mænd, du beskriver. Kan VI manipulere med dem, kan andre kvinder også. Det er farligt, for det er sådan man risikerer at blive såret, når manden ikke kan finde ud af sig selv omkring kvinder. Not hot.
Kami

Indlægaf Noah » søn 14. dec 2014 23:29

Kamikee skrev:
Noah skrev:Jeg tror sådan set, at kvinder har meget mere magt end mændene er klar over - også mere end de giver udtryk for. De fleste kvinder ved godt, hvordan de skal agere for at få manden til at gøre det de ønsker samtidig med, at manden føler det er hans eget valg.

Det er sjovt, for når jeg spiller hjælpeløs, så bliver jeg hånet og får at vide, at jeg burde blive RUC'er eller forsøge at finde mine egne arme igen.

Men okay, jeg ser også en klar tendens i, at 80% af mine venner ikke er chodes. De er heller ikke naturals, de er bare ikke push-overs og for intelligente til at lade sig manipulere.
Det betyder ikke, at de ikke godt kan gøre en masse for deres damer - men det handler ikke om manipulation.

Personligt tænder jeg så meget AF på den slags manipulation, at jeg dels ikke benytter mig af den og dels ikke kan være i forhold med en mand, der falder for den slags. Jeg tænker, at det måske er en aldersting; da jeg var yngre, var det lidt sjovt og fedt, at være ovenpå og sej. Lidt som PUAs når de først lærer at score, så skal hele kvindekønnet straffes med deres pik. Men så begynder man at gå op i, at være awesome osv. og gider ikke længere den slags pjat.

Derudover oplever jeg, at hverken mine veninder eller jeg har tillid til den type mænd, du beskriver. Kan VI manipulere med dem, kan andre kvinder også. Det er farligt, for det er sådan man risikerer at blive såret, når manden ikke kan finde ud af sig selv omkring kvinder. Not hot.

Jeg tror ikke du er særlig god til det så ;)
HVIS MAN IKKE GÅR FOR SINE NOSSER - SÅ HAR MAN INGEN!
Brugeravatar
Noah
Voodoo Master

Indlægaf Chacruna » man 15. dec 2014 10:43

Noah skrev:
Kamikee skrev:

Jeg tror ikke du er særlig god til det så ;)

Eller også er du en større chode end de mænd hun normalt går ud med ;) nobody knows ;)
I Am Jack's Complete Lack of Surprise
Brugeravatar
Chacruna
Godzilla

Geografisk sted: København Bitches!

ForegåendeNæste

Tilbage til Forhold og kærester