Bevar gnisten i forholdet

Kærester, fuckbuddies, haremmer, åbne forhold.

Bevar gnisten i forholdet

Indlægaf TheHitch » fre 20. mar 2015 22:47

Hej boys,

Hvordan holder i jeres forhold kørende i længere tid? Jeg mener. Hvordan undgår I, at jeres hverdage med kæresten bliver røvsyge? Hvilke aktiviteter laver i? Hvordan undgår i, at det bliver planlægning og praktiske ting, der skal ordnes? Med andre ord: Hvordan holder i gnisten ved lige?

Jeg har været single næsten lige så lang så lang tid, jeg kan huske - har haft 3 'kærester'. Grunden til de kun har været 'kærester' er, at det længste forhold har varet 8-9 mdr, så LTR har det ikke været. Jeg har til gengæld dated en del piger, hvorfor jeg er god til at møde nye piger, lave fede dates og gøre et godt førstegangsindtryk, men så snart tingene bliver for hverdagsagtige, så går jeg i stå. Det gør, at jeg 9 ud af 10 gange har tvivlet på min beslutning mht. at ses med pigen, hvilket resulterer i, at jeg, ligesom Kanye synger om i Runaway, "I always find something wrong" og gør det forbi.

Nu ses jeg med en super sød pige, der virkelig er en keeper, men jeg står med den alt for familiære følelse af, at tingene er blevet lidt for hverdags agtige. Hvordan 'ryster jeg posen', så jeg kan puste lidt liv i forholdet igen?

Mucho amor
Nizz
TheHitch
Nyklækket

Re: Bevar gnisten i forholdet

Indlægaf Desire » fre 20. mar 2015 23:11

Og det spørgsmål stiller du på et forum for "pickup artister" :P
"You miss 100% of the shots you don't take" - Wayne Gretzky
Brugeravatar
Desire
T1000

Geografisk sted: København

Indlægaf Noah » lør 21. mar 2015 01:29

Jeg tror måske du stiller dig selv det forkerte spørgsmål. Hvis du ønsker et længerevarende forhold. Evt. en du vil slå dig ned med og stifte familie med. Så kan du ikke undgå, at det bliver hverdagsagtigt. Hvis du har svært ved dette, så tror jeg du skal spørge dig selv, hvorfor du ikke kan klare at tingene bliver hverdagsagtige. Det vil jeg ikke komme med mine kommentarer på, men lade dig selv tænke over.

Når det så er sagt, så tror jeg det er vigtigt, at man aldrig tager de ting forgivet som man satte pris på i starten af forholdet.
Jeg har altid elsket jagten helt vildt meget og har derfor aldrig haft en kæreste før for 6 måneder siden. Sød pige. Men efter et stykke tid blev jeg i tvivl om jeg forelsket i hende. Jeg skulle vænne mig til det der med at holde af en person, selvom den der jagt ikke var der på samme måde. Jeg begyndte at mindes den fornemmelse jeg havde i kroppen i starten, da vi datede. Det har fået mig til at indse, hvor meget jeg holder af hende.

Alle de ting, der gjorde, at man blev forelsket i sin kæreste dem mener jeg, at man skal blive ved med at mindes, så man aldrig tager dem forgivet. Jeg vil klart mene, at man stadig bør tage på dates, overraske sin kæreste osv. Alle de ting man gjorde i starten. Men man skal også acceptere, at det er okay, at det bliver hverdagsagtigt og man skal forholde sig til praktiske ting såsom økonomi, forsikringer osv.
HVIS MAN IKKE GÅR FOR SINE NOSSER - SÅ HAR MAN INGEN!
Brugeravatar
Noah
Voodoo Master

Indlægaf Fætter Stream » lør 21. mar 2015 07:45

When a brod's down between your legs sucking your dick, you don't give a FUCK about what her face looks like. - David X
Brugeravatar
Fætter Stream
Troldmanden i tårnet

Indlægaf Kami » lør 21. mar 2015 14:53

Jeg har et motto: "Jeg dater kun nørder".
Jeg screener hardcore efter, om han spiller DayZ, LoL og/eller WoW.
Han skal også være outdoorsy.

Pointen i at screene når man dater, er at finde en pige (eller fyr) man har noget til fælles med. Noget, man kan lave sammen, som er hyggeligt og sjovt. Om det så er træning, at se mærkelige europæiske film, klatre på klatrevæg eller madlavning... Man gør virkelig sig selv en tjeneste på den lange bane ved at sikre sig, at man kan lave noget sammen.
Som minimum skal man ikke finde hinandens interesser så dødsyge, at man IKKE kunne introduceres til det hen ad vejen..?

Det bedste LTR jeg har været i, varede knapt 4 år og fyren var ligesom en bedste ven som jeg også var seksuelt tiltrukket af. Og vi er stadig gode venner i dag, for de ting der fungerede i forholdet forsvandt jo ikke, bare fordi attraction /kærligheden gjorde.

Ift. at miste momentum ift. fede dates, så aftal at I hver især skal arrangere en date night 1 gang om måneden (det giver 2 om måneden fordi I begge gør det). Lad også hende komme på banen og forsøg at være kreativ, uden at gå helt amok. Minigolf eller kanalrundfart til sommer, er stadig sjove dates, selvom der ikke er middag og vin inkluderet... :)
Kami

Indlægaf Fætter Stream » søn 22. mar 2015 01:38

Mente ca det samme som Kamikee, jeg var nok lidt for kryptisk.

Det meste af ens liv er hverdag, stå op, gøre sin ting, lave mad, spise osv. Gentagelser basically. Man er nødt til at ku lide ens hverdag, fordi der er så meget af den. Derfor dur det ikke at tænke "min hverdag er nederen, så jeg spicer den op med festlige og spændende arrrangementer fra tid til anden, typisk i weekenden."

Man skal mere tænke: Min hverdag skal arrangeres sådan at den er sweet og jeg nyder den, selv om ugerne ligner hinanden ret meget - og de festlige arrangementer, de intime middage og de smalle mexicanske film, de er så en ekstra ting der gør det ENDNU federe. De skal være en bonus man fint kunne klare sig uden - ikke nogen der er nædvendigt for at tingene går.

Mht parforhold tror jeg det er 99% screening. Jeg tror såmænd trådstarter har set rigtigt ved at dumpe de piger hvor han syntes hverdagen blev for grå, de piger var formentlig temmeligt kedelige; eller også var interesserne bare ikke så synkrone at man kunne blive ved med at have noget at sige til hinanden. Det fungerer jo heller ikke i længden hvis man i en uendelighed skal finde på aktiviteter der kan underholde madammen :)

Mht hende her, hvis hun er en keeper, så vil mit råd være at gøre ingenting, se om det alligevel ikke fungerer selv om tingene bliver hverdagsagtige, og hvis det ikke dur, så dump hende og led videre.
When a brod's down between your legs sucking your dick, you don't give a FUCK about what her face looks like. - David X
Brugeravatar
Fætter Stream
Troldmanden i tårnet

Indlægaf TheHitch » søn 22. mar 2015 11:36

Fætter Stream skrev:Mente ca det samme som Kamikee, jeg var nok lidt for kryptisk.

Det meste af ens liv er hverdag, stå op, gøre sin ting, lave mad, spise osv. Gentagelser basically. Man er nødt til at ku lide ens hverdag, fordi der er så meget af den. Derfor dur det ikke at tænke "min hverdag er nederen, så jeg spicer den op med festlige og spændende arrrangementer fra tid til anden, typisk i weekenden."

Man skal mere tænke: Min hverdag skal arrangeres sådan at den er sweet og jeg nyder den, selv om ugerne ligner hinanden ret meget - og de festlige arrangementer, de intime middage og de smalle mexicanske film, de er så en ekstra ting der gør det ENDNU federe. De skal være en bonus man fint kunne klare sig uden - ikke nogen der er nædvendigt for at tingene går.

Mht parforhold tror jeg det er 99% screening. Jeg tror såmænd trådstarter har set rigtigt ved at dumpe de piger hvor han syntes hverdagen blev for grå, de piger var formentlig temmeligt kedelige; eller også var interesserne bare ikke så synkrone at man kunne blive ved med at have noget at sige til hinanden. Det fungerer jo heller ikke i længden hvis man i en uendelighed skal finde på aktiviteter der kan underholde madammen :)

Mht hende her, hvis hun er en keeper, så vil mit råd være at gøre ingenting, se om det alligevel ikke fungerer selv om tingene bliver hverdagsagtige, og hvis det ikke dur, så dump hende og led videre.

Jeg fangede godt din pointe i klippet - det var faktisk en fed måde at fortælle det på ;) Jeg tror du/I har 100% ret i, at man skal lære at nyde hverdagens skønhed. Jeg har måske bare været for meget vant til, at når man ses, så var det lidt mere 'opstillet' forstået på den måde, at der var arrangeret ting - en tur i tivoli, planetariet osv. Det der med at aftale med sin dame, at man bare 'ses', når man får fri fra arbejde har altid efterladt mig med en følelse af "Nå, hva skal vi så lave?". Og det er egentlig dét, der er mit primære spørgsmål i denne tråd. Når i bare ses med damen, hvad laver i så? Kald mig gammeldags, men jeg gider ikke sidde og se TV og snakke om, hvad folk i Paradise foretager sig. Det er egentlig primært det, jeg søger input til :)

Mht. screening, så er det 100% det jeg gør, når jeg dater. Jeg føler mig frem og mærker efter, om der er fælles interesser, fælles humor, fælles spontanitet, ja, alt, hvad der gør, at man hænger i. So far, har jeg tilsyneladende haft for høje standarder og tanker om mig selv ( :lol: ), til at jeg har kunne finde den rette. Men jeg gider ikke vågne op som 35 årig med 2 børn g et dødt sexliv og tænke "Shit, var det dét?". Jeg skal vågne op knaldhamrende liderlig efter min kone, og det er sgu lidt af en udfordring :D Dermed ikke sagt, at jeg ikke lever i nuet og nyder de stunder jeg har med de piger, jeg har setes med. De har bare været med til at forme én og 'guide' én tættere på målet.
TheHitch
Nyklækket

Indlægaf Noah » søn 22. mar 2015 22:35

Jeg tror det er forskelligt, hvad man laver med sin kæreste. Det kommer nok an på, hvilken type man er, hvilke fællesinteresser man har osv.

Min kæreste har i den sidste periode været en del hos mig. Ligesom Kamikee nævner, så finder vi på noget at lave minimum 1-2 gange om måneden. Alt fra koncerter, til stand-up osv.
Men for det meste sidder vi bare og snakker, lave noget mad, varm kakao eller lignende, går nogle ture osv.
Det er ikke det store, men det er alligevel hyggeligt nok.
Hun har boet hos mig den sidste uges tid og det overrasker mig, hvor hurtigt tiden går. Tænker ikke over, at vi ikke laver noget. Men det skyldes nok også, at dagene går hurtigt. Når jeg kommer hjem fra arbejde, så snakker man lige, så går der et par timer med det osv.
HVIS MAN IKKE GÅR FOR SINE NOSSER - SÅ HAR MAN INGEN!
Brugeravatar
Noah
Voodoo Master

Indlægaf jensj979 » tirs 24. mar 2015 23:54

Kunsten ligger i at finde de små ting i hverdagen og så at huske at rive dage eller aftner ud af kalenderen og gå på date eller hygge som i plejede at gøre da i startede med at ses...
jensj979
Nyklækket

Tilbage til Forhold og kærester