hvordan ville i reagere på dette?

Kærester, fuckbuddies, haremmer, åbne forhold.

hvordan ville i reagere på dette?

Indlægaf pmpn » søn 31. jan 2016 23:44

Min kæreste var i weekenden til fødselsdag hos en veninde og vi skrev sammen indtil nogle timer hvorefter hun så ikke svarede på min sidste besked. jeg mødte hende derefter i byen uden vi havde aftalt det, hvor hun sad med sin veninde og en fyr som jeg har hørt tidligere snakke om, at hun inden vi var sammen, havde hun danset tæt op ad ham og som hun kender, stod og snakkede med hende.
Hun har selv været en del efter mig mht. at svare på smser og gå i byen uden at fortælle hende det og derfor forventede jeg også et svar fra hende.

Hvad ville i gøre i den situation, når i vidste at hvis det var omvendt ville hun blive godt sur?
Hvad ville i tænke?

På forhånd tak :)
pmpn
Nyklækket

Re: hvordan ville i reagere på dette?

Indlægaf Happytalk » søn 31. jan 2016 23:47

Du ejer ikke hende og hun ejer ikke dig. Don't overthink it.

No rings, no strings ;-)
Nothing to loose.
Find. Seduce. Repeat.

Min Log - Fra de sidste 8+ år i gamet:
http://www.danskpickup.dk/viewtopic.php?f=4&t=2815
Brugeravatar
Happytalk
Godzilla

Indlægaf pmpn » man 1. feb 2016 00:04

Nej det er jeg klar over :-D var nu heller ikke det jeg spurgte om, men hvad i ville tænke. Hun siger at hun er seriøs mht os og det synes jeg for det meste også hun er.. ville i tænke fuck it, eller ville i tage det mindre seriøst med hende?
pmpn
Nyklækket

Indlægaf Kami » lør 6. feb 2016 00:48

Hey,

det her er en oplagt mulighed for, at ændre en virkelig uheldigt mønster I har fået i jeres forhold.

1) Hvis din kæreste ikke kan snakke med en fyr, hun engang har danset med, uden at være utro - så fuck hende alligevel. Så stol på hende eller slå op.

2) Drop nu at skulle sms'e med hinanden hele tiden. Det kan ikke lade sig gøre fordi man render rundt og er social, og I er virkelig nederen selskab for jeres venner og folk I møder i byen.

3) Man behøver ikke have ligegyldig ligestilling i et forhold. Måske bliver hun hurtigt sur over manglende svar på sms'er, mens du er ligeglad. Til gengæld skal hun ikke danse for tæt med en eller anden fyr, hvor hun er ret ligeglad med hvordan du danser med piger.
Udvis passende hensyn over for hinanden, hvor det giver mening og er rimeligt. Lad være med at blive sur af princip - det er barnligt.

4) I er lige så seriøse, som I har udtrykt over for hinanden at være. Hvis du vil ændre spillereglerne i jeres forhold, så skal du SIGE det til hende. Hvis du bare beslutter dig for, at tage forholdet mindre seriøst - så er du illoyal og pisse nederen. Og, også vigtigt - du opnår KUN reaktiv adfærd fra din kæreste ... dvs. DRAMA. Hun går helt amok i usikkerhed, muligvis jalousi, og selvom det måske lyder rart med den opmærksomhed fra hende, fordi du så tydeligt er jaloux over den fyr hun snakkede med fremfor at sms'e med dig, så tro mig: Du ønsker det IKKE. Det er GRIMT.

5) Hvis du har et problem med hendes opførsel, så snak med hende om det når I er ædru og er gode venner, har det godt og ikke skændes. Jeg ved godt, mange fyre især de unge, er konfliktsky eller konflikt"dovne", men det er kun kællinger der gemmer sådan brok indtil de er sure over noget andet, og så vælger det bare ud med brok og "du gjorde det også" og bla bla.
Sig det helt chilleren og roligt, som en undren: "Jeg undrer mig over, at jeg fik oplevelsen af at yadda yadda, når du selv ikke synes det er fedt, når du oplever at jeg gør det samme. Så jeg vil egentlig gerne snakke lidt om, om der er nogle ting der har ændret sig og hvilke aftaler vi har, så vi er helt enige".
Kami

Indlægaf Tommy F » tors 11. feb 2016 21:55

Jeg ville for det første aldrig komme i den situation, at jeg havde accepteret en regel om at jeg skulle svare hendes sms'er indenfor et vist interval. Det virker på mig som en urimelig regel.

Men nu når det så er tilfældet, så synes jeg det er berettiget, at blive sur på hende og irettesætte hende lidt. Hun har jo faktisk overtrådt en regel, som hun selv har forhandlet ind i "kontrakten". Hvis hun ikke selv kan se det - eller ikke selv vil acceptere at være bundet af de samme regler, som hun sætter for dig - må man konkludere at hun føler sig højere værdi end dig - dvs. at det er hende der "har bukserne på" i forholdet. Det er en ret skidt situation for dig.

Men for at vende tilbage til mit udgangspunkt - og som Happytalk også er inde over - så ser jeg virkeligt ikke situationen isoleret som et stort problem.

Endvidere er jeg faktisk lidt uenig med Kamikee - du kan godt lade det passere og lade være mere at tage konflikten med det samme. Du kan så bruge det til at sætte hende på plads næste gang hun brokker sig... med henblik på at etablere en mere ligeværdig dynamik i jeres forhold, hvor du er "the prize" som man siger.

Dette er selvfølgelig med forbehold for, at der måske er mere til historien end dit relativt korte indlæg.

Held og lykke.
Tommy F
Happy Meal

Indlægaf Kami » fre 12. feb 2016 11:55

Man skal aldrig gå ned af "dengang du..." vejen med en kvinde. Aldrig. Det er en fælde.
Kami

Indlægaf Tommy F » søn 14. feb 2016 16:22

Kami - vil du ikke uddybe dette ?

Jeg tænker det afgørende er, at have de rigtige argumenter.

Det er klart, at hvis man bringer noget helt irrelevant på bane, at det åbner op for, at hun også bare kan fremkomme med generel kritik af alt muligt.

Men her er der jo tale om en konkret problematik - nemlig at hun stiller nogle krav til ham, som hun så ikke selv efterlever.
Tommy F
Happy Meal

Indlægaf Desire » søn 14. feb 2016 18:16

Kami skrev:Man skal aldrig gå ned af "dengang du..." vejen med en kvinde. Aldrig. Det er en fælde.

I totally agree. Kan kun ende galt.
Billede
Senest rettet af Desire man 15. feb 2016 15:46, rettet i alt 1 gang.
"You miss 100% of the shots you don't take" - Wayne Gretzky
Brugeravatar
Desire
T1000

Geografisk sted: København

Indlægaf Kami » man 15. feb 2016 00:22

Tommy F skrev:Kami - vil du ikke uddybe dette ?

Jeg tænker det afgørende er, at have de rigtige argumenter.

Det er klart, at hvis man bringer noget helt irrelevant på bane, at det åbner op for, at hun også bare kan fremkomme med generel kritik af alt muligt.

Men her er der jo tale om en konkret problematik - nemlig at hun stiller nogle krav til ham, som hun så ikke selv efterlever.

Vil jeg gerne. :)

Rigtig mange piger, især de unge, ligger under for det der med at være "en god pige". Der er så meget shit der ikke bliver sagt, og det bider altid både hende og ham i røven, men oh well, not the topic så vi springer hurtigt videre.

I hvert fald kan de fleste piger i et forhold på stående fod nævne 1-3 scenarier, hvis ikke flere, hvor fyren ikke har været kongruent fordi han er et menneske og ingen er kongruent altid.
Så hvis fyren begynder på denne diskussion, så har pigen 9/10 gange masser af skyts hun kan fyre af.

I stedet er tricket at snakke om sine egne følelser. Det er kvinders hemmelige trick til at vinde alle diskussioner. Fordi, og her kommer det: Ingen argumenter i verden kan fjerne hendes følelser. Den kan ikke vindes. Så hvis hun føler, at du er en nar fordi du købte roser i stedet for tulipaner, så kan du ikke bortforklare det. Du kan vælge ikke at anerkende hendes følelser, men så er du jo også bare et koldt røvhul som er ligeglad med hende. I kan snakke om, hvad hendes problem med tulipanerne er - men heri ligger, at du falder ind i hendes frame, hvor du accepterer hendes følelser som reelle og noget, der skal anerkendes.
Så uanset hvad der sker her, ender du i en fælde, hvor du ikke kan vinde.

Det er præcis ligesom når du scorer - du kan ikke argumentere for, at hun skal knalde dig, men du kan give hende lyst til det (lyst = følelse). At battle mod følelser med logiske argumenter giver ingen mening. Your arguments are invalid.

I stedet kan du tage udgangspunkt i dig selv. Lad være med at kaste blame eller være hoven. Fortæl hende nu og ikke næste gang, hvis vi leger du er trådforfatteren, at du føler du gør dig umage med at honorere aftalen og at du føler, det gør hun ikke. På baggrund af dette føler du måske ikke, denne aftale er den rigtige for jer i jeres forhold, og at du jo også har lyst til, at hun frit kan hygge sig med sin veninde i byen (Meta frame: det handler om hendes behov, ikke hans) uden dårlig samvittighed over, ikke at smse hele tiden (meta frame her: Du bør have dårlig samvittighed over dit stunt).
- Læg mærke til, at diskussionen her handler om hende, ikke ham, men er et udtryk for omsorg, ikke bebrejdelse. Man kan ikke være sur på sin kæreste over, at han vil én det godt...

Ovenstående formulering ville kunne løse op for det grundlæggende problem, nemlig de dumme regler, uden at han skal behandle sin kæreste som om det er hans strenge mor han gør oprør imod - roller, ingen af dem vil finde sexede hverken at være i eller se hinanden i.
Han skal tage ansvar, og ikke være medskaber af rammer, hvor man går og gemmer på sine utilfredsheder, for at bruge dem som våben imod det, der burde være hans partner.
Kami

Indlægaf Desire » man 15. feb 2016 15:52

Spot on Kami.

Jeg kan ikke redegøre for, hvor mange gange jeg har stået med mit behov for højere retfærdighed (klassisk mandetræk). Her har jeg haft alle de logiske argumenter på plads til at "vinde diskussionen". Men hvor meget man end føler, at man har sit på det rene, giver det ingen mening at bringe logiske argumenter til en diskussion med udgangspunkt i følelser.
Jeg har aaaalt for mange gange måtte erkende, at hun måtte have fat i den lange ende. Ikke fordi hun havde det, men fordi jeg endnu ikke havde indset, at jeg skulle lære at være på min egen banehalvdel, og beskrive hvordan jeg oplevede det følelsesmæssigt, og ikke hvad der var rigtigt/forkert.

Minder mig forresten om, at Kami på et tidspunkt gav en fantastisk (og sjov) beskrivelse af stereotyper hos mænd (håndværker vs. akademiker). En af mine største fejltagelser har været, at jeg førhen har haft det mindset, at jeg skulle vinde diskussioner. Sidenhen har jeg indset, at man ikke kan vinde en diskussion.
"You miss 100% of the shots you don't take" - Wayne Gretzky
Brugeravatar
Desire
T1000

Geografisk sted: København

Næste

Tilbage til Forhold og kærester