Økonomi i et forhold

Kærester, fuckbuddies, haremmer, åbne forhold.

Økonomi i et forhold

Indlægaf Lars444 » man 14. nov 2016 18:40

Hey
Jeg har været sammen med min kæreste i ca. 4 måneder nu, men hun har sagt et par gange den seneste måneds tid (i alvor), at hun synes jeg er nærig, selvom jeg har betalt ca. 70 % af det vi bruger den seneste måned, hvilket provokerer mig grænseløst. Det er som regel mig der betaler når vi er ude og spise, hvor hun så nogle gange tilbyder at mobile pay'e mig for hendes halvdel af regningen, hvortil jeg altid siger at hun bare kan give næste gang.
Hun har dog ikke haft lige så mange penge til rådighed som mig, men jeg har selv kun råd til at betale fordi jeg har lånt penge. Hun vil ikke selv låne penge, hvilket er fair nok, men hun foreslår ofte fx at tage ud og spise eller gå i bio og hvis jeg så siger jeg ikke har råd siger hun ''Ja men du har da de der penge du har lånt?''
(jeg vil meget gerne have betalt det lån tilbage så jeg er nødt til at spare).
Når jeg så prøver at tage diskussionen med hende bliver hun sur og siger at vi ikke behøver at bruge penge for at have det sjovt og hygge os, men foreslår alligevel samtidig at lave ting der koster penge.
Synes det er ærgerligt vi skal blive uvenner over penge så tidligt i vores forhold, men føler også jeg er nødt til at snakke med hende om det, når hun samtidig giver udtryk for at hun godt vil lave ting og kalder mig nærig, når det handler om at jeg vil have betalt min gæld på lånet.
Den eneste grund til hun har kunne klare sig uden at låne penge er at jeg har givet så meget og så har hun fået lidt her og der af forskellige mennesker.
Synes jeg har givet det tid til at blive bedre og talt mange gange til 10 men det er ikke blevet bedre..
Min ven siger det er rimelig normalt, og at han selv betalte for 70% af alt sjov og ballade i det første halve år af hans forhold. Er I enige i dette?

Mit spørgsmål:
Hvad skal jeg sige til hende og ved I hvordan man kan få det her til at fungere?
Senest rettet af Lars444 man 14. nov 2016 21:25, rettet i alt 1 gang.
Lars444
Nyklækket

Re: Økonomi i et forhold

Indlægaf Kaizer » man 14. nov 2016 20:36

Personligt ville jeg aldrig forlange, at en kæreste/date/ven/fremmed skulle betale for mig, og jeg ville heller bryde mig om at blive lokket i baghold til at betale for vedkommende, i øvrigt uanset hvor meget, man hver især tjente (personlig ting). Jeg ved, at mange har det anderledes omkring det her. Men det du beskriver, især hendes attitude omkring det, er så pinligt og tåkrummende, at jeg uden tvivl havde afsluttet relationen på stedet.
"Make it, don't take it, make it, don't fake it."
Brugeravatar
Kaizer
Angel of the Sun

Geografisk sted: Cafeteriet på Faaborg-Cypern Overfarten

Indlægaf chrisjv » tirs 15. nov 2016 11:27

Det her er min personlige mening så ta det med en grant salt. Det skal lige siges jeg tjener imellem 5k-10k om dagen så jeg har nok et lidt andet syn på penge end de fleste.

For mig er penge også en form for værdi (hvis du kender til pua termer) - Du gir en service (som er en værdi) du får penge tilbage (som er en værdi). Det ser dog ud til at i dette forhold er der noget galt værdien bliver ikke lige fordelt. Hvis det skete hos mig, ville det være en direkte indikation på at hun ikke har respekt for dig eller din mangel på penge. Som hun siger "Du har jo lånt penge". Hun lyder som en lille pige der intet forståelse har for værdien af penge og hopper igennem livet ved at tage fra forældre/kæreste og venner.

Men hvis du betaler, og hun rydder op i dit hjem eller gør andre ting for dig så er pengene ligegyldige, men som jeg kan læse føler du, at du gir mere end du får tilbage. Jeg er enig med Kaizer jeg ville ikke ha et forhold til sådan en pige, da jeg ville føle hun brugte mig.

Det er noget man lære med tiden, når man er gået konkurs et par gange pga man er blevet misbrugt økonomisk af piger stopper man med det. Det handler om at kunne sige fra og ikke være for flink er pengene ikke til det er det bare realiteten.

Jeg kan mærke på dig, at det faktisk påvirker din økonomi rigtig meget, så ta en snak med hende fortæl hende hvordan landet ligger, så ser du om hun bliver hos dig eller skrider.

Dit problem er ikke din kæreste eller penge, men at du ikke kan sige nej.. Arbejd på det, ved det er svært er selv en flink gut. (Men det viste du allerede)

PS: Lige et hurtig business råd, få betalt det gæld af så hurtig som muligt om du så skal leve af havergryn de næste par mdr og lad hver med at låne penge. Det er sådan størstedelen ender i økonomiske problemer. Derefter når du har lånt penge har du større tilbøjelighed til at gøre det igen, så lad vær.
We're all gonna make it brah
Brugeravatar
chrisjv
Witch King of Angmar

Geografisk sted: I'm not your teacher, excuse me..

Indlægaf Kami » ons 16. nov 2016 01:48

Jeg kan ikke genkende hvad du beskriver. Jeg mener ikke, det er normalt, hverken at låne penge til middage og bifture, eller at betale 70% af alting.

Ift. at hun siger du er nærig, så har jeg en tidligere svigerfar som er god for et par hundrede millioner og verdens mest nærige mand nogensinde. Han kunne godt invitere på rejser m.v., men det var måden det foregik på, som var helt forkert og virkelig nærig. Som dengang jeg skulle se efter deres hus, mens hele svigerfamilien var på luksus skiferie (uden mig, fordi jeg skulle passe det arbejde, der dengang forsørgede både mig og min dav. arbejdsløse kæreste, hans søn) og han efterfølgende kommenterede på el-forbruget, mens de havde været væk, fordi jeg to gange havde tilladt mig at se en film på deres TV, nu jeg alligevel var i huset og vi ikke selv havde noget fjernsyn derhjemme.

Point being: Det er ligegyldigt hvor meget du betaler hvornår - du kan stadig være sygt nærig, hvis du er nederen omkring det.

Det lyder bare ikke rigtig sådan, og din kæreste lyder som lidt af en idiot.
Kami

Indlægaf Kaizer » tirs 28. feb 2017 18:12

Uddybet:

Kaizer skrev:Personligt ville jeg aldrig forlange, at en kæreste/date/ven/fremmed skulle betale for mig, og jeg ville heller bryde mig om at blive lokket i baghold til at betale for vedkommende, i øvrigt uanset hvor meget, man hver især tjente (personlig ting). Jeg ved, at mange har det anderledes omkring det her. Men det du beskriver, især hendes attitude omkring det, er så pinligt og tåkrummende, at jeg uden tvivl havde afsluttet relationen på stedet.
"Make it, don't take it, make it, don't fake it."
Brugeravatar
Kaizer
Angel of the Sun

Geografisk sted: Cafeteriet på Faaborg-Cypern Overfarten

Tilbage til Forhold og kærester