Pick up like a computer game yoo!!

Generel teori og diskussion for nybegyndere

Pick up like a computer game yoo!!

Indlægaf Maggiez » man 24. aug 2015 09:09

Haha har i længere tid ville skrive en sammenligning mellem min relation til world of warcraft og pick up og det jeg har lært ved at nørde begge dele til ekstremerne!! ;)
Der er jo mange af os der har nørdede sider, ellers ville vi nok heller ikke sidde og skrive på et nørdet pick up forum.. Det er jo egentligt også ret nørdet, når det kommer til stykket at ville være en bedre version af sig selv. Først at lære alt det step by step, som man skal ændre og forbedre på sig selv for at blive bedre/dygtigere.. og der efter apply it in real life!! ;)

Lad os starte med at fortælle lidt om min WoW career!! Jeg spillede disc priest i lang tid.. som er en nogen ville sige lidt kedelig healing class!! Jeg stod i baggrunden og holdt folk i live, når vi spilledede 10v10 rated battlegrounds til døden!! Men så skete der det, at disc priest blev over powered, hvilket førte til at alle rerollede disco priest.. og det var svært for mig at finde grupper.
Her havde jeg så et valg om at spille mindre.. og acceptere at det var svært at finde grupper, eller jeg kunne reroll til en anden class, som folk manglede mere end disco priest!!
Dette minder mig om pick up, hvor man kan sige at man i starte har nogen gode abilities og nogen mindre gode.. men for at blive en bedre version af sig selv, så kan man blive nødt til at lære af andre og lære helt nye aspekter og koncepter for at udvikle sig!!
I world of warcraft valgte jeg så den class, som ikke nødvendigvis var den sværeste at spille, men man skulle være super vocal og have styr på sit shit!! Jeg valgte nemlig classen death knight.. som normalt også er kampens leader og "target caller". Det vil sige at jeg ikke længere kunne læne mig tilbage and do my thing, som jeg kunne som disco priest. Nej her skulle jeg snakke og lede 100 % af tiden, der var absolut ingen downtime eller tid til at tænke en ekstra gang inden man lavede et call, så måtte man tage skraldet bagefter, hvis man havde fucked up. Det var nemlig ren og skær trail and error og practise makes perfect!! ;)
I pick up kan jeg relatere det til, at man bliver nogen gang nødt til at nærmest skifte helt om på sin "class" for at nå op til sit potentiale.. for hvorfor spille en kedelig healer class som disc priest, hvis der gemmer sig en sand leader og måske endda en "death knight" inde i maven på en??
I mit virkelige liv.. var jeg ham den stille type som ingen rigtig lagde mærke til i gymnasiet.. det hjalp efter jeg kom på guideskole.. men blev først rigtig mesteret efter jeg dedikerede mit liv fuldt ud til pick up.. og er jo stadig en meget analyserende, logisk nørdet type et eller andet sted.. selv om jeg har arbejdet med det i snart 6 år.. selv Julien sagde det til world tour haha!! ;)
"The real self is always comming through.. and nothing you can do about it!!"
For at vende tilbage til warcraft.. så var jeg i begyndelsen den væreste "target caller" deathknight i verden.. jeg kendte knapt nok min egen damage rotation.. eller hvilken rækkefølge, som jeg skulle dræbe fjenderne i!! Men fuck it.. jeg sprang ud i det og gjorde mit ypperste for at blive dygtigere. Jeg erkendte også at jeg ikke var nogen gud eller guru.. og måtte spørge folk der selv var death knights, og havde spillet det i længere tid, om hjælp til hvordan jeg skulle gøre.
Det kommer endda så vidt at disse gutter var ved at give op på mig.. men jeg fortsatte og blev ved med at gøre min ting.. indtil jeg blev en real player in tha game!! ;)
"From random scrub to succesful gamer, in real life.. and in warcraft!"
I begyndelse kendte ingen mit navn i spillet eller i pick up.. men måtte arbejde mig helt op fra bunden.."started from the button yoo!"
I pick up er man kun, hvad man viser in field.. man kan skrive nok så mange cool ting, men det eneste folk respektere og anerkender er hvad de ser man er capable of in field!! ;) Derfor folk også altid spørger, når man siger, at man har en youtube kanal.. om man har noget in field.. det folk er hooked på.. og jeg arbejder også med at få lavet noget her i nærmeste frem tid!!
For at vende tilbage til min WoW og Pick up sammenligning. Så vidste jeg i begyndelsen af min pick up career ikke hvad der var op og ned.. jeg kunne ikke engang snakke med piger om skolearbejde.. det var jeg alt for genert til.. men stille og roligt fik jeg styr på de mest simple ting. Jeg fokuserede på det postive, hvad jeg godt kunne finde ud af frem for alt det negative.. jeg arbejdede med mig selv i baby steps på de dårlige sider, som jeg skulle forbedre, mens jeg fokuserede på det jeg var god til.
Jeg erkendte også her, at jeg ikke var nogen gud eller guru, men jeg havde gå på mod og turde tage chancer og risks.. så folk der var bedre end mig ville gerne gå ud med mig og gøre mig til deres wings!!
Jeg fortsatte med min ydmyg tilgang til det og er nu der hvor jeg prøver at lære så meget fra mig, som overhovedet muligt.. for at jeg selv kan lære endnu mere. Håber lidt på en tur over at besøge RSD næste sommer, men kræver at jeg får sparret en del penge op til det haha!! ;)
Men jeg blev en bedre gamer in real life og in game.. ved at fokusere på både de stærke sider, men også arbejde med de svage.. De svage sider må dog aldrig få den fulde fokus, for så mister man nemt motivation og glemmer hvad man er god til!! ;)
Give people and the world all you got.. and you will get even more in return!!
Det er altid den tilgang jeg har haft til det både i WoW og i pick up!!
For at starte ud med warcraft.. så fik jeg på 3 måneder opbygget et stort navn.. ved at networke og spille med alle de bedste.. fordi jeg var den eneste der gad bruge tid på at samle folk og lave samt lede grupperne.. jeg begyndte også at streame.. hedder "shreddedyo" på twitch, hvis nogen skulle være interesserede i at se gamle highlights fra min stream haha!! ;)
Samme gør jeg mere eller mindre gældende i pick up.. bare endnu vildere.
Jeg har siden 2010, holdt foredrag.. rejst Danmark rundt for at møde andre PUAs og så siden 2014 begyndt at holde større arrangementer og bootcamps.. hvor jeg altid har givet folk så meget value, som jeg havde mulighed for..
Dette får mig hele tiden til at tænke på.. at desto mere man giver verden og uddeler det man ved uanset, hvor godt det er.. for ikke nogen hemmelighed, at jeg selvfølgelig ikke var "The baws", da jeg begyndte i 2010, men så længe at man har et eller andet at fortælle verden, så skal man ikke holde det tilbage.. Det handler blot om at ekspresse sig selv.. and show the world who you are!! ;)

Focus on the things that mattters to you.. fuck the rest!!
Dette fører til at jeg stoppede helt med at spille warcraft.. fik styrede mine nørdede lyster og opnåede stort set alt man kunne i det dumme spil!!
Jeg arbejde videre med pick up, da man jo kan opnå meget mere in real life.. og heldigvis for det!!
Jeg læser bøger og skriver indlæg herinde på hverdagene.. og går ud og daygamer selvfølgelig også.. og weekenderne er fyldt op med in field experiences!! ;)
Jeg synes man får noget ud af alt det man gør med pick up.. om det så er at læse, se videoer, eller selv skrive og deltage i pick up debat!! Men selvfølgelig giver det mest at gå ud.. og hvis man ikke går ud kan det hele være lige meget!!

Hvad vil jeg sige med dette indlæg??
Jeg vil sige.. at man kan sammenligne pick up med et computerspil eller en hver anden aktivitet, hvor man kan opnå noget større inden for.. kunne endda have sammenlignet det med styrketræning, hvis jeg ville.. men nu blev det gode gamle WoW!! ;)
Man lærer af alle de erfaringer man gør sig i livet.. brug dine bedste sider fra en hver anden aktivitet i dit pick up liv.. og benyt alt det du lærer ved pick up i alle andre aspekter af dit liv. Hvis man når til tops i en felt kan man også gøre det i en anden, fordi man har det gå på mod og den indstilling, som der skal til for at opnå succes.. Dermed ikke sagt at det bliver nemt, men hvis man virkeligt følger "The path to mastery" og lægger ti tusindevis af timer i det, mens man lytter til de bedste i branchen.. så kan det aldrig gå helt galt!!
Lige som Julien siger, hvis man ikke ved hvad pick up er efter at have set hans programmer "Shift" og "Pimp" you better just kill yourself!! ;)
Det jeg selv har været god til det sidste års tid er at åbne sets.. gå efter der og holde den kørende.. nu arbejder jeg mere bevidst videre med at sige og gøre bedre ting for at få mere succes.
I starten er alt action jo godt, men når man kommer længere ind i det må man følge en mere struktureret og bedre gamemæssig til gang.. ser en del frem til Todds daygame program.. ved ikke om jeg har pengene til det.. men finder jo nok ud af noget.. om så det bliver at stjæle min daddyos credit card!! ;)
Det jeg oplever mange gøre er, at se en masse materiale i starten og så efterfølgende helt at stoppe med at se materiale.. men man skal blive ved med at suge viden til sig fra de bedste i fielden.. er så glad for at jeg tog til Julien world tour.. bare det at man rejser efter at få ny viden giver en meget i sig selv. Netop fordi man viser at man er villig til at ofre en del for at opnå det!!
You gotta give it all you got!! ;)
Et lille indlæg her fra en dude.. der drak for meget kaffe, da han vågnede og måtte skrive om pick up like a computer game!! ;)
Det tager tid at nå skill cap og max lvl i pick up.. men det vil altid være det hele værd, når dagen er omme husk på det.. alt selvudvikling er godt.. og giver livskvalitet og glæde!! ;)
Ses vi snart in field playerz.. håber jeg vi gør.. kom og besøg mig i Aalborg, hvis du vil!! ;)
Maggiez is out of here.. cya pimps!! ;)
Hey girls, I was not the man you were looking for, but here I am. Got my charm, my swag and my game!
Hey guys, I will cya soon in the field any day anytime call me and I will be your wingman!
PickUp since 2010..
Brugeravatar
Maggiez
Witch King of Angmar

Geografisk sted: Aalborg (25 years)

Re: Pick up like a computer game yoo!!

Indlægaf Falsk Eurofori » fre 18. sep 2015 23:16

Agree :) Indeed En fed parallel mellem gamingXgaming-irl! ;)
Falsk Eurofori
Bølle Bob

Re: Pick up like a computer game yoo!!

Indlægaf chrisjv » søn 4. okt 2015 16:11

We're all gonna make it brah
Brugeravatar
chrisjv
Witch King of Angmar

Geografisk sted: I'm not your teacher, excuse me..

Tilbage til Generelt om The Game