Hvem betaler på dates?

Generel teori og diskussion for nybegyndere

Re: Hvem betaler på dates?

Indlægaf Desire » fre 25. sep 2015 10:10

Well cool.
Eller os skulle vi skrinlægge kapitalismen og en verden afhængig af vækst og finde en vedvarende model som ikke dræber vores klode og tramper på de der har mindst ? (*;
"You miss 100% of the shots you don't take" - Wayne Gretzky
Brugeravatar
Desire
T1000

Geografisk sted: København

Indlægaf Kami » fre 25. sep 2015 10:33

Jeg er anti-monetarist og anarkist, og tidligere trashpunker fra jagtvej 69. Preachin' for the choir. ;)

Jeg går dog mere ind for at fikse ting end at drømme ønskedrømme. ;)
Kami

Indlægaf Desire » fre 25. sep 2015 12:36

Vedmindre vi er så institutionaliseret af vores levevis og verdensopfattelse, at det er for sent :p
"You miss 100% of the shots you don't take" - Wayne Gretzky
Brugeravatar
Desire
T1000

Geografisk sted: København

Indlægaf Kaizen » fre 25. sep 2015 21:37

Kamikee skrev:Inviteres man på mad, tilbyder man at tage vinen med, og evt chokolade der kan spises til kaffen eller efter sex. Det sidste er min egen tilføjelse, ikke mine bedsteforældres. ;)

Hahaha :D

Jeg havde en gang nogle tilsvarende overvejelser om fairness osv., som jeg er vokset fra og egentlig synes var lidt ynkelige.

Grundlæggende synes jeg det handler om tre ting:

1) At man ikke inviterer pigen til noget, der er for dyrt i forhold til hvor godt man kender pigen, og hvor seriøst et forhold man er interesseret i.
2) Hvilken type mand man er, eller ønsker at være. Hvis man begynder at lave et issue ud af hvem der betaler hvad, signalerer man at man tjener for lidt og går på for mange dates. Det synes jeg ikke er særlig attraktivt, og det synes pigen heller ikke. Specielt hvis man er en voksen mand der dater en pige der er 10 år yngre.
3) Det er ligeså lidt attraktivt som at rende ind i en igle-pige der bare kræver opvartning hele tiden uden at kunne drømme om at give noget igen. Dette kan både handle om kultur og love languages. Hvis du og pigen ikke er kompatible på kultur og love languages er forholdet en lost cause: Hvis hun er typen der går meget op i at få gaver, og du er typen der ikke er specielt interesseret i at give gaver, så vil hun bare blive sur/ked af det i længden mens du vil synes hun er mega uretfærdig. Men hvis hun er en gennemsnitlig dansk pige og det med at gaver ikke er en big deal for hvor vidt hun føler sig påskønnet, så finder I nok en fornuftig balance efterhånden.

Hvis man er på bar er et ret sikkert trick at betale for første runde. Hvis hun begynder at hive pungen frem siger man "du kan bare betale næste runde". Hvis hun ikke begynder at hive pungen frem kan man teste hende ved jokende at sige noget med "jeg giver første runde ;)" eller "så kan du give næste gang ;)".
Alt efter hvordan hun reagerer ved du om I er kompatible eller hun er en lost cause.

De eneste par gange jeg har oplevet problemer har været når jeg har datet piger hvor der var en væsentlig ubalance i
1) livssituation: fx piger på min egen alder med fuldtidsarbejde, der gerne ville lave dyre ting, når de endelig havde lidt tid til at date, eller
2) kultur, dvs. en inkompatibel holdning til kønsroller på dates. Havde en gang en pige med på cocktail-bar der blev stødt over at jeg jokende fyrede den med at betale anden runde af, og ligefrem stoppede, vendte sig om og spurgte "om jeg virkelig mente det" på vej op til at hente anden runde. Efterfølgende fortalte hun mig at det havde været en total dealbreaker, fordi hun forventede at det var en selvfølge at manden betalte alt hele tiden. Hvilket var fuldstændigt tåbeligt fordi hun var hverken ung, pæn eller interessant nok til at score millionæren på den hvide hest. Good riddance.

At betale på første date er en investering i den mand du gerne vil være.
Think quantity, act quality http://danskpickup.dk/viewtopic.php?f=4&p=6851#p6851
Brugeravatar
Kaizen
T1000

Indlægaf Kami » søn 27. sep 2015 12:30

Jeg er helt enig i de ting du skriver Kaizer. Jeg synes, man opnår mest ved at give slip på sine forventninger (tanker om fairness) og i stedet ser det som en mulighed for at sende signaler og screening. Vise via handling hvem man selv er, og tolke på pigens handling hvem hun er.
Kami

Indlægaf Dreamz » tirs 10. nov 2015 14:48

Er ret enig i Kaizen's sidste indlæg her. det der med at date er på mange måder i dette single-spell en ny opdagelsesrejse for mig - jeg har altid haft en aversion ift at date piger, jeg ikke knalder. mennn, med tinder's indtog er der nye måder for mig at source piger på, end blot at samle dem op i byen, og... jeg udvikler mig med verden.

Som udgangspunkt 'betaler' jeg som mand altid noget, og jeg forventer at pigen selv er indstillet på, at hun også 'investerer' noget. Altid, med den undtagelse, at jeg har inviteret kvinder ud, som næsten undskyldende har indikeret at de nærmest ikke har salt til et æg. I det tilfælde siger jeg: 'det skal du ikke tænke på, du kan få lov at give [noget symbolsk] en anden gang, hvis der bliver en anden gang.´ (notice, no guarantees, and no pressure!)

Jeg har dog en altoverskyggende parameter i min værdi-screening for piger jeg går på dates med, om jeg så allerede har knaldet dem eller ej. Men.. mest når jeg ikke har knaldet dem. Gold-diggers er alt for meget high-maintenance til at jeg gider dem. De ryger ud med badevandet, hvis jeg lugter at de ikke vil investere.

Snak ikke økonomi, snak investering
Jeg tjener mere end de fleste piger, jeg tager på dates med. Jeg anskuer derfor også verden ud fra den optik, at jeg har flere økonomiske ressourcer - og jeg synes livet er for kort til dårlig mad og vin f.eks.

At 'investere,' er en opgave. Udfører pigen en opgave intuitivt og naturligt, er hun ikke oppe på en piedestal, og så gider jeg bruge tid på hende.

Eks. 1
En dinner date er ikke en dinner date i min verden.
En dinner date kommunikerer jeg altid up-front som dinner & drinks; 'lad os spise god mad sammen, så kan du få lov at byde på en drink bagefter hvis vi føler for det.'
(implicit: jeg betaler middagen)
En middag løber måske op i 1.000 kroner, hvis der skal være bare et par glas god vin til - to cocktails står i 200 kroner.

Eks. 2
En dinner date hos en af parterne går på at mødes hos eks. mig, og jeg / vi sørger for at vælge mad (investering); tilberedning kan ske fælles (investering).
Når jeg har aftalt at piger kommer til mig, så fortæller jeg dem for eksempel hvilken slags vin der vil gå godt til maden.
Cool piger er kloge, og springer til med tilbud om at skaffe en vin i den kategori. Usikre / ukalibrerede piger shit-tester. Gold-diggers står hårdt imod.

Der var engang en pige, der svarede: 'ok, jeg har ikke forstand på vin.' (usikker eller gold-digger)
Mit respons var: 'så må du jo finde en vinhandler og vise ham menuen.' (compliance test)
Hun: 'der ligger ingen i nærheden, kan du ikke bare vælge en?' (usikker eller gold-digger - shit test)
Mig: 'vil du hellere stå for menuen og handle mad ind? så skal jeg nok vælge noget klasse vin!' (I call your bullshit and raise!)
Hun: '... jeg er elendig til at lave mad.' (hun fortsætter altså!)
Mig: '... hvis du siger du vil lave parisertoast, så skal jeg nok sørge for øl på køl.' (humor, re-raise)
Hun: 'ok ... jeg finder et sted og handler vin. men det er på EGET ansvar!' (investering)
Forventede en flake, for det ville være naturligt om hun havde været en Gold-digger.
But even Gold-diggers get horny.

Billige kaffe-dates, der samler jeg altid regningen op. who cares, det er under 100 kroner vi taler om!

'Lad os mødes og få en øl' dates, der gir jeg den første, hvis hun vil have flere end den ene, rejser hun sig vel for at gå i baren og hente en omgang - ellers er hun for ukalibreret til mig, og så drikker jeg den næste øl et andet sted.
HOPELESS ROMANTIC <-> SEEKS FILTHY WHORE(S)
'Therefore one who is good at martial arts overcomes others' forces without battle, conquers others' cities without siege, destroys others' nations without taking a long time.' -Sun Tzu
Brugeravatar
Dreamz
Patrokles

Geografisk sted: DK Øst

Indlægaf Kami » tirs 10. nov 2015 15:35

Jeg er, selvfølgelig, total fan af Dreamz' måde at gøre det på.

Jeg har selvf. forståelse for, at nogle folk har flere penge end andre, er studerende osv.

Men ikke nogen af jer herinde.

Jeg læser nemlig jeres logs, og hvis I nu skærer lidt ned på drukken i byen, har I rigeligt med penge. ;)

Så handler det snarere om prioritering, og hvis I prioriterer druk på venues over at kunne betale for en øl til en date - fair nok, men jeg forstår godt hvis en date dømmer jer på dette.

Hvis hun har mulighed for at date én, der IKKE bruger alle sine penge på druk /en som ikke er fattig - why shouldn't she?
Det er ikke anderledes end at I helst dater en hottie fremfor en ikke-hottie.

Plus, man kan altid være smart. En kaffe-date kan koges ned til en 50'er (25 kroner for hver, hvis man finder et billigt retro-sted), en øl koster måske 30 kroner og er daten god, kan man invitere på mad hjemme (også en god undskyldning for at pulle hjem til sig selv - fælles madlavning og hygge).

Gider man ikke engang overveje alternative måder at kringle den på, er man så u-investeret i daten selv, at man har fortjent et flake. FORTJENT!
Kami

Indlægaf Kaizer » tirs 10. nov 2015 15:58

^^Jeg kan godt lide det med compliance test/at få hende til at (mer-)investere/give hende en opgave

1) Hvis I er på bar, så få hende til at give første runde, og sig, at du giver næste.

2) Hvis du invitere hende hjem til dig, og så få hende til at tage noget med (vin/slik/sodavand)

Ideen er at få hende involveret og spille en aktiv rolle -> https://www.youtube.com/watch?v=xsYLlwEmT64 (12:25 henne i videoen )
"Make it, don't take it, make it, don't fake it."
Brugeravatar
Kaizer
Angel of the Sun

Geografisk sted: Cafeteriet på Faaborg-Cypern Overfarten

Indlægaf Kaizen » fre 4. mar 2016 17:36

Meget apropos, artikel i Politiken:

Mænd, der ikke betaler regningen, er bange for at give af sig selv:
http://politiken.dk/debat/profiler/jako ... -sig-selv/

"Så drop dét der med at fedte rundt med splittede regninger, livet er for kort til smålighed."
Think quantity, act quality http://danskpickup.dk/viewtopic.php?f=4&p=6851#p6851
Brugeravatar
Kaizen
T1000

Indlægaf Happytalk » fre 4. mar 2016 18:18

Eller det sidste nye: duk op et kvarter før og køb det du selv skal have. Så kan hun selv rende en tur op i baren..
Nothing to loose.
Find. Seduce. Repeat.

Min Log - Fra de sidste 8+ år i gamet:
http://www.danskpickup.dk/viewtopic.php?f=4&t=2815
Brugeravatar
Happytalk
Godzilla

Foregående

Tilbage til Generelt om The Game