Hvem betaler på dates?

Generel teori og diskussion for nybegyndere

Re: Hvem betaler på dates?

Indlægaf Desire » ons 23. sep 2015 07:32

Ligestilling er noget lort. Mener Fame fandt et bedre ord: Ligeværd.

Gnome har en sindsygt god pointe i, at det (næsten altid) er manden der giver eller 50/50. Også kvinder over 25.... At kvinden giver på første date er en sjældenhed. Og ja til dels fordi det oftest er manden der inviterer ud.
Det er primært mandens opgave at gøre kur til en kvinde (sker oftere den vej end den anden), det er manden der holder døren, manden der oftest kører bilen, manden der akavet siger hun er smuk for at komme i bukserne på hende. Kvinder sidder ofte på barer og afventer at fyrene approacher (i hvert fald i DK). Sjældent man ser kvinder rende rundt som små høns som PU fyre gør.

Mange andre roller tilfalder kvinden, men vi har dog roller. Og traditioner.

Og det er okay. Tror ikke vi skal ændre de roller. De passer meget godt med naturinstinkterne for kønnene.

I min verden er det super simpelt. Jeg forventer intet. Men melder ud hvis jeg synes hun skal betale halvdelen eller det hele (hun har inviteret). Jeg er manden. Jeg har føringen og pligten til at lede slagets gang. Det skaber tryghed. Og det kan de fleste chicks godt lide. Også de med selvtillid.
"You miss 100% of the shots you don't take" - Wayne Gretzky
Brugeravatar
Desire
T1000

Geografisk sted: København

Indlægaf Kami » ons 23. sep 2015 09:53

Desire, jeg er fuldstændig enig med dig. Og med Kaizer. Gode drenge.

Når jeg stejler lidt i diskussionen med Gnome, så er det bl.a. pga. udtalelser om, at man som kvinde "selv har valgt" at gøre noget ud af sig selv osv.

Det er helt i tråd med den pointe, du laver - nemlig at vi har forskellige roller. Mænd er mere overfladiske end kvinder på udseendet; kvinder går mere op i, om en mand er en god 'provider'. Kvindens job på en date er, meget karikeret, at være lækker, mens mandens er at tage teten og vise, at han kan tage sig godt af en kvinde. Det kan han vise på mange måder, de indbefatter ikke alle at han betaler hele gildet, men de indbefatter i hvert fald at han ikke har en negativ attitude omkring sit lod. Det tilsvarende ville være en kvinde, der på daten sad og brokkede sig over at have brugt tid på at barbere ben. :)

Nå, men jeg stopper bare mine rants nu. ;) I øvrigt er dating-tendensen noget, der kom en del år efter at jeg startede som PUA, så derfor fatter jeg ikke konceptet. Jeg inviterer bare ud på en gåtur og kaffe, eller mig selv hjem til fyren eller noget, uden at kalde det en date. Jeg synes, ordet "date" er ladet. Jeg ved sgu da ikke, om jeg vil date en person, før efter jeg har mødt dem nogle gange. Men det er så også dates, eller? Jeg er forvirret.

Det er nemmere at blive kæreste med sin fuckbuddy.
Kami

Indlægaf Desire » ons 23. sep 2015 10:00

Forstår heller ikke dating. Endnu.
Men vi brokker os for meget i Danmark. Specielt over det andet køns fejl. Måske vi skulle lære befolkningen at påskønne det gode ved det andet køn.
Kvinder er herre dejlige og jeg elsker at skulle tage mig af en kvinde. Det får mig til at føle mig maskulin. Ligesom jeg elsker at lade en kvinde vide, at jeg bestemmer. Og hvordan vi begge nyder at se hendes parader/dominans (danish thing) falde til jorden.
Brugeravatar
Desire
T1000

Indlægaf Kami » ons 23. sep 2015 10:16

Mænd er mere simple end kvinder. Det er ikke ment nedladende. I har et rigt følelsesliv, gør jer mange refleksioner og der foregår en masse shit bag ved facaden. Men I er mere simple. Det er frigørende.
Kami

Indlægaf Desire » ons 23. sep 2015 11:18

Det er vi nok :D og tak for det med god dreng.
Hører jeg sjældent :P
Brugeravatar
Desire
T1000

Indlægaf Happytalk » tors 24. sep 2015 01:22

Første date.. hold den så billig som muligt. Er hun det værd, kan du altid holde en second date, der er lidt dyrer ;-)
Nothing to loose.
Find. Seduce. Repeat.

Min Log - Fra de sidste 8+ år i gamet:
http://www.danskpickup.dk/viewtopic.php?f=4&t=2815
Brugeravatar
Happytalk
Godzilla

Indlægaf Gnome » tors 24. sep 2015 12:56

Kamikee skrev:Desire, jeg er fuldstændig enig med dig. Og med Kaizer. Gode drenge.

Når jeg stejler lidt i diskussionen med Gnome, så er det bl.a. pga. udtalelser om, at man som kvinde "selv har valgt" at gøre noget ud af sig selv osv.

Det er helt i tråd med den pointe, du laver - nemlig at vi har forskellige roller. Mænd er mere overfladiske end kvinder på udseendet; kvinder går mere op i, om en mand er en god 'provider'. Kvindens job på en date er, meget karikeret, at være lækker, mens mandens er at tage teten og vise, at han kan tage sig godt af en kvinde. Det kan han vise på mange måder, de indbefatter ikke alle at han betaler hele gildet, men de indbefatter i hvert fald at han ikke har en negativ attitude omkring sit lod. Det tilsvarende ville være en kvinde, der på daten sad og brokkede sig over at have brugt tid på at barbere ben. :)

Min pointe: Jeg har intet imod kønsroller, jeg er på mange punkter fortaler for dem. Jeg har studeret lidt om emnet på mit studie, og i har selvfølgelig ret i at mænd og kvinder er forskellige. Grunden til jeg stejler (jeg er jo en hingst :lol:) er fordi mange kvinder 'cherry picker'. De vil have fordelene ved ligestilling, men vil stadig behandles som prinsesser. Jeg ved godt at der også er mange kvinder der deler Kami's mening, og gerne vil beholde de gængse kønsroller. Så lad os da beholde dem uden at kvinderne kan vrage og skrotte?
Min pointe er blot, hvis kvinder vil have at alt skal være lige. Så må de tage du sure med det søde og hoste op med pengene på første date. Det kan ikke være rigtigt at mændene skal være i harmoni med deres biologi, og kvinderne gerne må gå imod deres. Enten eller.

Jeg ved godt jeg sætter tingene på spidsen 8-)

Teori: Hvis nogen kender til Meme-teori vs. evolutionær biologi så er her et par påstande der understøtter min pointe: Meme-teori er kort fortalt en række ideer, typisk kulturelt eller religiøse, som florerer i samfundet. De kan enten bygge på vores genetik, eller være i direkte modstrid.
Når kvinder forventer at de kan blæse og have mel i munden, så er der et modspil mellem en ide/meme (ideen om ligestilling) og vores genetik (som ikke foreskriver os at være ens--> Manden er forsøgeren, kvinden passer børnene = forskel på kønnene). Kvinderne vil have at mændene holder sig til deres biologiske roller (forsøgeren, alfahan, maskulin), men ligeså snart manden vil have kvinden skal forholde sig til og være indenfor rammerne i hendes biologi - så er det mandschauvinisme. Det er sguda forrykt. Så mænd må ikke udvikle et "meme"/ide der går imod deres biologisk anlæg, der siger at vi også har følelser, ikke er simple, eller kvinden betaler på første date. Men kvinder må gerne. Dobbeltmoralsk i min verden :)

Ved ikke om det giver mening, oooorker ikke at læse korrektur.. :lol:
"Husk. Intet er umuligt for den der bærer viljen i hjertet. Tak fordi I kiggede med." Thomas Mygind, vært på Fangerne på Fortet.
Brugeravatar
Gnome
Chuck Norris

Indlægaf Desire » tors 24. sep 2015 13:21

Uha sådan nogle debatter her er forfærdelige. For vi kan aldrig enes, fordi folk føler sig trådt over tærene hehe.
Men lad os da endelig fortsætte i dit spor Gnome:

Ligesåvel som det du skriver er romantik totalt overgjort i dag. De fleste mænd kan nok godt lide at gøre lidt ekstra ud af diverse ting for at imponere en kvinde. Men seriøst.. Mænd er jo generelt ikke til chokolade, roser og The Notebook. Vi vil gerne imponere med vores styrke, selvtillid og det vi er gode til, og ikke lade som om, at vi elsker gode bøger og sushi. Det er pinligt, men sandt, at mænd i rigtig mange tilfælde tænker benefit = hvis jeg gør det her, optjener jeg et par point, og så er hun mindre sur / mere villig til at have sex. Eller jeg er nødt til at gøre det her for at hun....
Ikke sagt at man ikke kan nyde at forkæle sin kæreste. Selvfølgelig. Men vi har alle haft tanken "hvis jeg gør det, så får jeg 'indsæt noget' ud af det."

Når jeg møder en såkaldt 'feminist' går jeg straks væk eller går ind i en heftig debat med hende, hvor jeg udfordrer hendes synspunkter, for jeg finder ofte, at rigtig mange af dem er feminister bare for at være det. Senest min roomie som næsten blev helt ked af det, da hun til sidst måtte opgive at forsvare, hvorfor hun kaldte sig selv for 'passiv-feminist'. Som du påpeger Gnome, så er det største dillemma i kønsdebatten, at vi vil opnå ting, men uden at give det samme i retur.
Kvinder kan strække sig til at betale regningen på en restaurant, men de vil samtidig behandles som en prinsesse til tider. Fordi. Det er dejligt? Mænd kan lide det. Kvinder kan lide det. Alle er glade. Men det at forkæle hende med gaver fra tid til anden osv. stemmer ikke overens med ligestilling. At holde døren er ikke ligestilling. At begge ikke er værnepligtige er ikke ligestilling.

Mænd er stærkere end kvinder. Kvinder vil aldrig være ligestillet med mænd fysisk. Skal kvinder så dyste i OL på lige fod med mænd. Nej sjovt nok ikke.

Lad os nu snakke ligeværd, og ikke alt det ligestilling.
Brugeravatar
Desire
T1000

Indlægaf Gnome » tors 24. sep 2015 13:29

Desire skrev:Lad os nu snakke lige værd, og ikke alt det ligestilling.

Du har ret. Hvis alle bare kunne enes om det, så var verden et bedre sted - uden mandchauvinisme og feminisme! Der er desværre bare ikke en realitet :(
"Husk. Intet er umuligt for den der bærer viljen i hjertet. Tak fordi I kiggede med." Thomas Mygind, vært på Fangerne på Fortet.
Brugeravatar
Gnome
Chuck Norris

Indlægaf Kaizer » tors 24. sep 2015 13:44

Tror det ville være at underkende visse kvindelige fetishes, hvis man ikke også tillod sig at være lidt mandschauvinistisk til tider :D
"Make it, don't take it, make it, don't fake it."
Brugeravatar
Kaizer
Angel of the Sun

Geografisk sted: Cafeteriet på Faaborg-Cypern Overfarten

ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt om The Game