Uddannelse relevant for selvudvikling (evt. pick up)

Generel teori og diskussion for nybegyndere

Uddannelse relevant for selvudvikling (evt. pick up)

Indlægaf Daddy » ons 7. okt 2015 14:22

Jeg er i gang med en bachelor i biologi, men har overvejet at finde noget andet som er mere relevant for min interesse indenfor pick up og selvudvikling. Er der nogen som har nogle forslag til uddannelser, som er relevant for det at udvikle sig som person mht. psykologiske processer og målsætninger og eventuelt også det at blive klogere i sociale situationer og pick up?

Jeg er i en situation, hvor jeg føler at jeg ikke får læst nok på mit studie og ikke får gamet nok til at forbedre mig. Jeg savner at gøre mere ud af game og selvudvikling, så er startet på at approache i min hverdag i stedet for at gå i byen. Men føler ikke det er nok til at rykke mig.
Daddy
Gummi Tarzan

Re: Uddannelse relevant for selvudvikling (evt. pick up)

Indlægaf Desire » ons 7. okt 2015 19:23

Jeg synes først og fremmest at interesse og eget liv altid skal komme i første række.

Et klassisk eksempel fra pickup teori er, at man altid vil virke 'som ham med det fede liv'. Begrebet kaldes 'scarcity'. Altså vil man aldrig hænge i røret, være needy osv. I stedet vil man spille, at man har travlt med alle mulige fede ting.

Jeg synes at mange glemmer at førsteprioriteten bør være rent faktisk at skabe det liv. Uendeligt mange mænd har scoret fint igennem tiderne uden nogen form for pickup. Og nogle af de som er rigtig gode til det er ofte dem som lever efter deres passion. Fodboldspillere, maratonløbere, iværksættere osv.
Hvis man former sit liv efter sine passioner, og tør gå sine egne veje, så kommer kvinderne af sig selv.

Så min pointe er, at pickup (i min verden) aldrig behøver at være mainfokus. Det vil altid være sekundært, da det kun er 'ekstra viden' til at få kvinder. Vi er fra naturens side lavet til at tiltrække hinanden. Mange har bare tillært sig dårlige vaner (af samfundet) til at skubbe det andet køn fra sig.

Med det sagt.. Alt med kommunikation. Pickup handler i meget stor grad om kommunikation. Hvis du er vild med en pige handler det jo i bund og grund bare om at formidle det for hende på en sådan måde, at hun også finder dig interessant.
Så eksempler kunne være voodoo-boodoo-hoodoo crap N*L*P (klasikker indenfor pickup), psykologi, pædagogik, marketing, salg (du sælger i realiteten.. DIG) , og diverse andre kommunikative studier.
"You miss 100% of the shots you don't take" - Wayne Gretzky
Brugeravatar
Desire
T1000

Geografisk sted: København

Indlægaf Daddy » ons 7. okt 2015 20:29

Jeg mener heller ikke, at mit liv kun skal handle om pick up. Det jeg søger er, om nogen kender til uddannelser der styrker én i selvudvikling og pick up. Owen Cook og Erik von Markovic er jo ikke blevet dårligere eller mindre spændende af at blive gode til ting, de kan bruge indenfor pick-up. Fx er Markovics interesse for magi ikke kun relateret til pick-up, men det gør hans pick-up bedre, fordi det styrker ham i DHV og self-amusement.
Men jeg er helt enig i, at det ikke er optimalt bare at øve sig i at flirte og dyrke sex. Et godt eksempel, i hvordan man ikke skal gøre, er en af mine venner, som tog et massagekursus kun for at blive bedre til at score piger. Det gik både ud over hans studie og det kostede ham 11.000 kr. Han gjorde det ikke fordi han var interesseret i at massere, men fordi han tror andre vil kunne lide ham bedre for det. Samtidig svækkede han sig selv økonomisk og studiemæssigt.
Daddy
Gummi Tarzan

Indlægaf Daddy » ons 7. okt 2015 20:41

Jeg er f.eks. interesseret i at blive klogere på, hvad der virkelig betyder noget for mig, og hvad der giver mig mest som person ift. at have styr på sit liv og dyrke noget der gør en glad nu og på lang sigt. Så måske kender nogen til uddannelser i den retning eller kan give mig nogle idéer til hvordan man kan finde frem til en uddannelse, der giver mig dette. Eksempelvis hvilke spørgsmål man skal give sig selv, inden man vælger uddannelse eller job.
Daddy
Gummi Tarzan

Indlægaf Desire » ons 7. okt 2015 21:38

De fleste uddannelser handler i, at man skal levere noget af værdi og ikke kigge ind i sig selv. Coaching, psykologi og voodoo-boodoo-hoodoo crap er nok bedste bud.
Vil nu mere sige at vejen er selvstudie. Det kan foregå på mange måder. Rejs til Indien, Tibet og Kina og lær af deres indsigt i selvudvikling? Besøg de bedste voodoo-boodoo-hoodoo crap coaches i USA osv. Der er mange veje. Og find du i stedet en uddannelse der gør dig attraktiv for erhvervslivet. Man kan studere nok så meget franske områdestudier, men i sidste ende er man ubrugelig for arbejdsmarkedet, og så har man igen forværret sin livskvalitet.
"You miss 100% of the shots you don't take" - Wayne Gretzky
Brugeravatar
Desire
T1000

Geografisk sted: København

Indlægaf chrisjv » ons 7. okt 2015 22:05

Formålet med pickup er at score piger, pickup fordi de fleste er nørder, og elsker at læse, tror man kan læse sig til sex. Sex er sex. Jeg har altid valgt mine uddanelser udfra hvor der var flest og smukkest piger, fordi min interesse er kvinder, og ikke at læse om kvinder. Jeg har også været ærlig i alle mine uddanelser når min inspektør har spurgt mig hvorfor jeg ville ta den uddanelse, at det var for at score damer.. også han altid sagt, så går du her med det forkerte formål også har jeg sagt, dette er det perfekte sted :)

Selvudvikling derimod er dog en anden genre, selvudvikling er primært at du vil blive en bedre person end den du allerede er, som ikke kan lade sig gøre. Fordi vi allesammen er allerede skabt perfekte som vi er, selvudvikling handler ikke om at blive bedre, men om at lære at acceptere man nu er som man er..

Nogle af os er født handicappet, andre er født som ronaldo.

Du skal overveje om du vil bruge 10-20 år på at lærer at scorer piger, så når du endelig har fundet vejen, og brugt timerne på lektier istedet for fester, og du er 40 år og du bliver stolt over at kunne score en 18 årig.. kunne du nå at have kneppet 100 18 årige mens du var 18.. fordi det er nemmere at score kvinder på sin egen alder.
We're all gonna make it brah
Brugeravatar
chrisjv
Witch King of Angmar

Geografisk sted: I'm not your teacher, excuse me..

Indlægaf Happytalk » tors 8. okt 2015 00:26

Hvis du er glad for dit studie vil jeg kraftig anbefale dig at forstætte og gennemføre det. så har du altid noget at "falde tilbage på".

Alt andet er blot spekulation på "noget bedre", eller det lyder kort sigtet i mit hoved. Din change for at få et godt og stabilt liv, vil du langsigtet være bedre tjent indenfor den branche du har på din uddannelse.
Nothing to loose.
Find. Seduce. Repeat.

Min Log - Fra de sidste 8+ år i gamet:
http://www.danskpickup.dk/viewtopic.php?f=4&t=2815
Brugeravatar
Happytalk
Godzilla

Indlægaf Kami » tors 8. okt 2015 08:31

Jeg er helt enig med Happytalk her. Når det kommer til uddannelse og karriere, så skal du finde noget hvor du vil elske arbejdet efter endt uddannelse, kan holde studietiden ud og som man rent faktisk kan leve af.

Mit råd til dig lige nu er, at tage et semester eller et års orlov, inden du gør din kandidat færdig (man kan ikke bruge en bachelor i biologi til noget) og så dykker ned i det selvudvikling du har lyst til. Find et arbejde, spar pengene op og tag på kurser, foredrag, coaching, køb bøger m.m.

Når denne tid er ovre, gør du din uddannelse færdig!!

Du kan evt. undersøge, om du kan tage en anden overbygning og dreje det i en anden retning, f.eks. kombinere med noget antropologi, så du får indsigt i menneskets biologi og drifter... Undersøg dine muligheder og snak med din studievejleder.

Jeg er 29 år og er lige startet på en kandidatoverbygning til min bachelor. Og jeg er lidt træls over, at jeg brugte så meget tid på at gøgle rundt uden for uddannelsessystemet i mine unge år, for mine prioriteter har ændret sig med alderen, men det jeg er bagud, kan jo ikke ændre sig tilsvarende.
Kami

Indlægaf Cheriot » tors 8. okt 2015 18:52

Jeg er egentlig meget enig i med hvad der allerede er blevet skrevet. Hvis du brænder for dit studie og det ikke er som sådan fordi du i det hele taget gerne vil studere noget andet, så færdiggør hellere studiet før du begynder på at studere noget pick-up relevant eller evt. tag orlov fra studiet hvor så i en periode kan tillade dig at bruge al din energi på selvudvikling og pick-up. Derudover er sådan noget som kommunikation, psykologi, voodoo-boodoo-hoodoo crap, salg og marketing, HRD etc. nogle fagområder man nemt kan finde forskellige efteruddannelseskurser omkring. Så selvom din primære uddannelse handler om noget helt andet, så kan du stadig komme til at studere det andet efterfølgende og evt. arbejde med det. Og så vil jeg altså lige tilføje at det netop er ret lækkert allerede at færdig med sin uddannelse inden man er alt for gammel, sådan at man har fået sig noget solidt at falde tilbage på men stadig er ung og kan sørge for at man får rejst rundt, oplevet alt det man nu gerne vil etc.
"Shoot for the moon. Even if you miss, you'll land among the stars." - Les Brown
Brugeravatar
Cheriot
King Kong

Indlægaf FTW » ons 14. okt 2015 10:36

Er overraskende nok enig i at du bør finde noget du har passion for. Men hvis du har passion for hvordan sociale interaktioner foregår, så kan jeg godt forstå du vil kombinere det med et studie. Så hvis du ikke er tilfreds med dit studie så synes jeg klart du skal skifte, men er du tilfreds så bliv endelig.

De studier jeg kan foreslå er for det første psykologi. Har lige været sammen med en ven som er psykologi studerende, og de har om en masse interessante ting som er ekstremt selvudvikling og game relateret, og han er endda kun igang med 1 semester.

Der er antropologi, som, så vidt jeg forstår, handler om sociale interaktioner og det at finde forholdet mellem folk i en interaktion. -så det kan man også sagtens relatere til game.

Til sidst vil jeg foreslå at tage et job indenfor salg. Det er muligvis en af de klogeste beslutninger jeg har gjort. for det første kan man tjene rigtig godt som studie job, og for det andet så er der ekstremt mange ting der fungerer som i game. Hele konceptet med at presse sine grænser er for det første det samme. Så den smerte du går igennem når du skal ud og approache piger på gaden, i starten, og presser din komfort zone, den relaterer ekstremt meget til oplevelse med at presse folk i en telefon. Udover det så måden du håndterer kunderne minder om måden du håndterer kvinder på i game. Og til sidst så vil det udvikle dine sociale kompetencer rigtig godt, så du vil kunne mærke forskellen i game!
Hvis du gerne vil finde et job indenfor telefon salg så skriv til mig så kan jeg hjælpe dig
FTW
Private Johnson

Næste

Tilbage til Generelt om The Game