Hvor begynder man?

Generel teori og diskussion for nybegyndere

Hvor begynder man?

Indlægaf Venividvici » søn 18. okt 2015 21:27

Hvor begynder man?

Hej danskpickup!

Kan starte med en introduktion, en bette 'jen.
Jeg er en ung mand i start tyvern', som ønsker at lære kunsten af samle kvinder op.. Simpelt hårdt sagt. Samtidig er jeg en fyr med egentlig god stil, egentligt fint styr på tilværelsen og er i den ende, hvor selvtilliden kun sidder i mig i træningscentret, da jeg er en kylling uden lige, når det kommer til piger.

Har kigget lidt rundt om nettet før, men har først lige fået øjnene op for denne fantastiske hjemmeside, og især de logs som folk herinde har skrevet - jeg har især set to logs tilhørende, den ene hedder vidst Gnome og den anden Dreamz, og når jeg læser de her fortællinger og refleksioner kan jeg nærmest mærke en hel brand indeni i mig, som råber på, at den kage vil jeg også have del i. De udtryk, de veninder og den selvsikre tilgang til at åbne en pige/sets kan jeg slet ikke engang forestille mig at opnå.

.. Mit problem er, at jeg ved simpelthen ikke, hvordan jeg skal komme igang - udover, at jeg er gået igang med The Game af Neil Strauss, hvor jeg har fået læst de første 150 sider idag, men tænker, at den skal liiige have lov til at synke ind, så jeg ikke overser noget.

Min historie er som sådan ikke som en AFC (Har lært et par ord :) ), og jeg har haft både et par kærester, et par Tinder hook-ups und so weiter, men står jeg i byen, så er kvinderne (selv hvis jeg er fuld) noget af det mest skræmmende jeg kan forestille mig. Har haft en kæreste, som egentlig var en HB8+, som jeg fandt over nettet, men selv med hende, så var min selvtillid egentlig lav i forhold til, hvordan jeg dog fik scoret hende. Og nu efterfølgende er der ikke sket en skid ændring på den front.

Det svar jeg frygter, men nok er det eneste mulige svar, men som jeg heller ikke tør indse er; bare spring ud i det! - men jeg er 'opdraget', hvor familien har beskyttet mig i en lille boble i forhold til ting, som jeg ikke brød mig om eller turde, så det er en omvæltning jeg skal igennem.

Det jeg nok søger er, hvis der sidder en som selv engang var ligesom mig; en fyr som egentlig besidder det der skal til, men som egentlig bare ikke helt ved hvad der skal til - og som nok egentlig har overtænkt det hele så meget nu, at der lige mangler en som siger: "Det er dén vej der du skal. Bare afsted. Glem alt det andet!"

Hvis der sidder en/nogen/en Gud, I don't know, så skriv endelig. Og jeg modtager gerne en skider for at oprette en ny tråd, hvis jeg kunne have fundet det via søgefunktionen. Bare jeg lige kan få eventuelt et par keywords at søge på, da jeg ikke lader til at ramme noget godt med mit: "Hvor begynder man?" - "Hvordan kommer man igang?"

Mvh.
Ham der the AFC.
Venividvici
Gummi Tarzan

Re: Hvor begynder man?

Indlægaf Fame » søn 18. okt 2015 22:56

"The Game" af Niel lærer dig egentlig ikke noget - den giver dig blot et blik ind i, hvad der kan lade sig gøre. Derfor mener jeg, at den er god som en blikfanger til dig.

Der er sindssygt mange forskellige tilgange og metoder, og der er ikke én, som har alle svar (vi er alle forskellige, med forskellige personligheder og syn på sagerne) - så hold et åbent og kritisk sind, når du bevæger dig ind på forskellige teorier og metoder den næste tid.
Læs, lær og mærk efter om en teknik eller stil passer (eller ikke passer) til dig.

-Start med at læs alle de forskellige indlæg, som er samlet i tråden "Dansk Pick-up scoreguide".

-Find nogle wings at starte ud med. Bare skriv et nyt indlæg i "Wings meet up" tråden, og skriv din by i. Husk, der er 5% assholes alle steder, også i dette milljø, så mærk godt efter, om en Gamer du møder giver dig 'the creeps' eller virker oprigtig cool. Mange lider af massiv AA og har ikke evnen til at arbejde på at gøre noget ved det (fysisk og konkret approach-træning) - hold dig fra dem, de vil bare stå og snakke hele aftenen, uden at gøre en skid. Find dem, som rent faktisk går op til kvinder, selvom det er lige så svært, som det er for dig.

-Start en log herinde, og skriv dine tanker og oplevelser ned. Det hjælper dig til at holde fokus, få konstruktiv feedback og observere din læring.

-Og til sidst. Du kan læse dig ihjel. Pick-up teori er absolut intet værd, hvis du ikke går udenfor og øver det i praksis. Pres dig selv, undersøg hvad der rent faktisk er muligt. Træn, træn, træn! Det gør nas de første 200 gange, du bliver afvist - men det er intet i forhold til den ene approach, som bare kører som smurt!

Go' rejse Hr. Julius Cæsar
Whatever you can do or dream you can, begin it. Boldness has genius, power and magic in it!” ― Johann Wolfgang von Goethe
Fame
Godzilla

Geografisk sted: Aarhus (39 år)

Indlægaf Venividvici » man 19. okt 2015 17:32

Mange tak for feedback, Fame!

Vil med det samme gå ind og kigge i den tråd der. Kan se der er lidt for enhver at gå ud fra, så det glæder jeg mig til.

Regner med at til og starte med, så bliver wingsne mine venner for en start, men de er selve en slags comfortzone for mig,
så at finde nogle ukendte wings vil jeg også forsøge mig med, så jeg også kan komme igang med en ordentlig log, som ikke bare
beskriver kapitulering efter kapitulering til venneflokken, efter et fejlslået engage.

Det du skriver med 'træn, træn og træn' tænker jeg også er det væsentligste. Jeg er egentlig sælger, så fatter ikke, at det her
er så besværligt for mig - det kan vel i bund og grund også hjælpe mig indenfor salg.

.. Tak hr. - dog ligesom jeg kan komme til at snakke for hurtigt og glemme ting, så skriver jeg også for hurtigt, så mit navn mangler lige et 'i' yderligere!

Men igen, mange tak for respons!
Venividvici
Gummi Tarzan

Indlægaf Kaizer » man 19. okt 2015 17:56

"Make it, don't take it, make it, don't fake it."
Brugeravatar
Kaizer
Angel of the Sun

Geografisk sted: Cafeteriet på Faaborg-Cypern Overfarten

Indlægaf Chacruna » man 19. okt 2015 19:24

Vigtigst er at du får dig selv med, mærker efter hvad du gerne vil opnå med game og mærker efter hvor meget du kan presse dig selv. Der er mange der starter med kæmpe forventninger og tror de kan lære det lynhurtigt (nogen kan, men det er de færreste), og mange stopper igen efter en uge.

Kom så meget ud som muligt men sæt små mål! Du fatter slet ikke hvad du vil kunne opnå på et år hvis du kommer ud regelmæssigt :)
I Am Jack's Complete Lack of Surprise
Brugeravatar
Chacruna
Godzilla

Geografisk sted: København Bitches!

Indlægaf Venividvici » man 19. okt 2015 20:08

Forventningerne er skyhøje lige nu, men det er også fordi, at jeg har set for mange videoer og læst for meget lige nu, så jeg drosler lige lidt ned inden næste udgang. Bare lige lidt! Bliver jeg for ivrig, så lytter jeg ikke til folk og glemmer ord.

Mit ønsker ligger hovedsageligt i at udvikle mig personligt - gevaldigt! Det kunne være rart også at kunne benytte det her i mit nuværende job, og kommende, men også bare hele aspektet i at kunne snakke med en pige og bare hygge mig med det.

Kan også se mange "lærer", ikke at drikke for meget alkohol samtidig med, da min selvtillid, men også arrogance, tit titter ekstra meget frem efter en god sjat.
Venividvici
Gummi Tarzan

Indlægaf Happytalk » man 19. okt 2015 20:33

Enig med de andre.

+ fokuser på 1 eller 2 ting af gangen og øv dem mindst 10 gange til de sidder på ryggraden, så kan du gå videre til næste.. på den måde bliver det hele mere overskueligt.
Nothing to loose.
Find. Seduce. Repeat.

Min Log - Fra de sidste 8+ år i gamet:
http://www.danskpickup.dk/viewtopic.php?f=4&t=2815
Brugeravatar
Happytalk
Godzilla

Indlægaf Venividvici » man 19. okt 2015 21:02

Happytalk: De 'ting' du snakker om, er det emner/åbnere eller er det at først se mig igennem alle filmene, finde nogle wings OG SÅ gå i gang??
Venividvici
Gummi Tarzan

Indlægaf Happytalk » tirs 20. okt 2015 13:19

Jeg holder mig fra rutiner, men det er nok meget svært at koge ned i en enkelt post.
Nothing to loose.
Find. Seduce. Repeat.

Min Log - Fra de sidste 8+ år i gamet:
http://www.danskpickup.dk/viewtopic.php?f=4&t=2815
Brugeravatar
Happytalk
Godzilla

Indlægaf Chacruna » tirs 20. okt 2015 16:18

Happytalk skrev:Jeg holder mig fra rutiner, men det er nok meget svært at koge ned i en enkelt post.

Bullshit. Alle mennesker bruger rutiner i deres interaktioner med hinanden, "hej jeg er happytalk" er en rutine hvis det er sådan du introducerer dig selv. "Jeg tænker ikke over rutiner" ville være det korrekte svar. Eller måske "jeg holder mig fra komplicerede rutiner", men det ville være dumt taget i betragtning hvor meget tid (det virker til at) du bruger på game - man behøver ikke komplekse rutiner i de fleste situationer, men det er en overordentlig nice skill toi have imo.
I Am Jack's Complete Lack of Surprise
Brugeravatar
Chacruna
Godzilla

Geografisk sted: København Bitches!

Næste

Tilbage til Generelt om The Game