Hvor begynder man?

Generel teori og diskussion for nybegyndere

Re: Hvor begynder man?

Indlægaf Kaizer » ons 21. okt 2015 18:33

Jeg er typemæssigt en outliner (2-4% af befolkningen vidst nok ,hvoraf de fleste er piger), og som INFP har man det her ‘Shy/curious contradiction dilemma’ , hvor man har nogle dominerende træk som godt kan virke lidt modsigende på overfladen. Jeg tænker at mange andre typer også har nogle lignende dynamikker, hvor man enten er i flux eller skifter lidt fra det ene til det andet. Ligesom du har været sælger, har jeg været trainer for nogle af de facere og opsøgende folk, du møder rundt omkring i gader og butikker. Måske modsigende, måske ikke. Jeg er trods alt antropolog og cand.merc.HRM og ikke psykolog, så ved ikke om jeg kommer det nærmere.

Introversionen betyder for mig, at jeg ikke kan lide, ej stræber efter, at være centrum, have alt opmærksomheden på mig, jeg kan hurtigt kan blive træt af at være sammen med mange mennesker på een gang (store fester fx) i længere perioder, og at jeg har brug for min alenetid til at lade op og reflektere. I/E handler basalt set om, hvordan man lader op og får sin energi fra, om ens fokus er udad eller indad, mere end det handler om, at man er genert og bange for at lave et move. Jeg rimelig komfortabel med mit eget selvskab og har høj selvtillid/selvværd, jeg har meget erfaring med at score damer og nyder det som noget jeg har lært mig selv ved at gøre det en helt masse og prøve en masse underligt shit af.

Dog skal det siges, at min ‘introversion’ er ikke slår så meget ud som de andre træk (faktisk er den mere borderline med extroversion nu efterhænden). Jeg nogle andre meget dominante træk som ‘overruler’ den i high ‘intuitive’ + ‘perceiving’ . Fx at jeg er ret nysgerrighed, passioneret omkring piger og sex pga det er sjovt, ophidsende og adspredende i forhold til hverdagens trummerum, og en form for eventyr. Af samme grund føler jeg, at det dræber alt , når folk forsøger trække hård logik ned over at score damer, og gøre det til en meget detaljeret, teknisk ting i deres logbøger. Jeg er mere draget imod passionen, visonerne, drømme om hvad der er muligt og hvad jeg kan opnå forude, og af samme grund kan jeg nærmest ikke holde mig fra at “eksalere” , ‘udføre min minutiøse kino eskalerings sekvens’ , fordi det er en forlængelse af min måde at være på og sådan jeg relatere til piger som et mere følelse-orienteret og connected menneske.
"Make it, don't take it, make it, don't fake it."
Brugeravatar
Kaizer
Angel of the Sun

Geografisk sted: Cafeteriet på Faaborg-Cypern Overfarten

Indlægaf Ross » ons 21. okt 2015 20:48

Det bedste råd jeg kan give dig er at du skal huske at have det sjovt, det gælder egentlig alt i livet. Husk at se det fede i det du laver og ellers så gør det fedt for dig selv, fordi hvor succesfuld du kan blive har mere med din indstilling at gøre end dine latente evner.

og så vil jeg anbefale ikke at falde i konkurrence fælden, som du helst sikkert kommer til alligevel (fordi det gør vi allesammen). Hvor du konstant sætter dig selv op mod andre, specielt fordi man har det med at sammenligne sig selv når man er i minus og de er i plus. Så det er ret ukonstruktivt og vil holde dig tilbage da dit ego så kan sidde og sige "hvorfor overhovedet gøre det hvis du ikke kan gøre det 100%?" hvilket er fjollet.

Du skal ud og fejle max, bare være en total tosse der ikke aner hvad han laver og grine din røv af over hvor grineren det er at du chodede max ud. Fordi så kommer du tilbage igen og igen og igen.. og så bliver du bedre. På mange måder lidt som da man var en lille knægt og spille fodbold/playstation eller hvad end man nu gjorde, man anede ikke en skid men man blev ved og det var skide sjovt.
Regret is the mindkiller.
Brugeravatar
Ross
Angel of the Sun

Geografisk sted: København

Indlægaf Gnome » tors 22. okt 2015 01:29

Mit bedste råd er: Kom til Lair-møderne. Det var det der kickstartede det for mig. Det lyder som om dit nuværende sticking point er AA (approach-anxiety), og det kan wings få dig til at overkomme. De behøver egentligt ikke at være gode til game, de skal bare have gåpåmod og tid til at tage ud. Som jeg ser det, har du den vigtigste komponent til at få succes med kvinder - nemlig motivation. Nogen har vundet i det genetiske lotteri, andre ikke. Nogen har et fedt job, andre ikke. Nogen har naturlig charme, andre ikke, osv. Den vigtigste grundsten for game er i min verden motivationen, og gejsten til at blive bedre.

Du ser ud til at have teorien nogenlunde på plads, så jeg vil slutte mig til det råd som Fame også giver dig - omsæt teorien til praksis.

---> Fangerne på fortet reference incoming <--- "Intet er umuligt for den som bærer viljen i hjertet. Tak fordi i så med." ;)
"Husk. Intet er umuligt for den der bærer viljen i hjertet. Tak fordi I kiggede med." Thomas Mygind, vært på Fangerne på Fortet.
Brugeravatar
Gnome
Chuck Norris

Indlægaf Dreamz » tors 22. okt 2015 19:42

Kaizer skrev:Min ynglings: Spellbinders Oktobermandsekvens, som kan få enhver kvinde til at gå i seng med dig, efter du har udført den :D

HAHAHAHAHAHAHAHA

most epic joke on this board, ever!

og chacruna:
ingen routiner. Hvis 'hej, jeg hedder Happytalk' er en routine... ok, så kan jeg godt se det. LOL.

Men bottomline, nej, rutiner er bandlyst - når jeg coacher er et af de første direktiver altid: 'hvis jeg overværer dig lire den samme sætning af to gange på en weekend, så jorder jeg dig i det pågældende sæt, uanset om du tror det er pigen du skal giftes med. her går vi ikke med krykker. det er ikke til debat. døren er der, og du får dine penge igen, hvis du tror at du kan lære noget uden at lægge klodserne på bordet.'

Der er nogle topics / temaer jeg tager op ift at drive en samtale, og bestemte taktiske vinkler hertil, F.eks. 'at slå op' - det er min yndlingsteknik. Det er et rollespil, og det tjener til det formål at teste en pige for hvor meget humor og direkte sexuel kommunikation hun dur til. Men der er aldrig to samtaler, der starter med 'jeg slår op' som bliver ens, dét tror jeg vist enhver der har bevidnet mit game kan attestere. ;-) Det handler om OPLEVELSEN. I modsætning hertil har vi the cube el som alle skal memoriseres og lires ad i perfekt kronologi over mange minutter, bare for at du kan være nogenlunde sikker på RESULTATET... og dét forhindrer nærværet.

Routines er operationelt systematisk tilgang, som kræver mindpower altid
Kino og positionering er en taktisk systematisk tilgang, som kræver mindpower i starten
Mindset er en strategisk systematisk tilgang, som er implicit og ikke kræver mindpower

sårn plejer jeg at huske mig selv på hvad fanden jeg lavede i går. (mine logs handler vel for FR delen efterhånden mest om 1 og 2, for 3 er 'givet' i min verden.)

og veni... selvfølgelig kan du opnå et absurd niveau af selvtillid lige som nogle / mange af de mennesker, hvis log du følger. men det kræver træning.
HOPELESS ROMANTIC <-> SEEKS FILTHY WHORE(S)
'Therefore one who is good at martial arts overcomes others' forces without battle, conquers others' cities without siege, destroys others' nations without taking a long time.' -Sun Tzu
Brugeravatar
Dreamz
Patrokles

Geografisk sted: DK Øst

Indlægaf Venividvici » fre 23. okt 2015 14:22

Som Gnome nævner det, så er det læst helt rigtigt, at det er min AA, der er den væsentligste del - følelsen er jo, uanset situationen, at jeg ser 'target' (Pigen eller en eventuel kunde) - og så får jeg en klump i halsen, den ubehagelige følelse i maven og fuldstændig black-out i mine tanker. Det bliver noget værre bavl, der kommer ud!

Mit hoved er bedst til afprøvede metoder/facts (altså, jeg ved at hvis jeg gør x, så sker y) osv., så det med improvisation hænger min hjerne sig ikke så nemt til. Det er derfor, at f.eks. i The Game, så hænger jeg mig meget i, at Style har så mange rutiner, som han kan remse op samtidig, så mit hoved er låst fast nu til, at det er den eneste måde. Når jeg så læser jeres logs, så ser jeg den helt anden approach, som jeg liiige skal indse, at dét ER virkeligheden.

Selvom The Game er én sandhed, så virker det for urealistisk at satse alt 'bare' for kvinder - det er sådanset heller ikke kvinderne jeg søger. Det er mere det at unlocke et nyt niveau i mig selv. Den der selvtillid, bare generelt, til at agere selvsikkert i enhver situation, som ligger der, jeg kan mærke den i baghovedet, men ikke formået at få den ud endnu.

Så.. Én ting jeg i hvert fald skal nu! Det er at jeg skal til salsa - jeg tør heller ikke danse, da jeg er både stiv i kroppen efter for meget træning, og stiv i kroppen af skræk (sidstnævnte er nok det væsentligste). Derfor
hopper jeg til noget begyndersalsa, bare for at få kontakten med andre mennesker - især en kvindelig partner - og den øjenkontakt og fysiske kontakt jeg er så bange for.

Det er rart at se, at folk har så mange forskellige tilgange/grunde til at være i gamet - i hvert fald i forhold til, hvor mekanisk mit hoved er installeret, så er det at kunne forestille mig de andre "måder" at gøre det på.

Får stadig den der specielle nervøse følelse, hver gang jeg læser; teori til praksis!
Venividvici
Gummi Tarzan

Indlægaf Desire » fre 23. okt 2015 14:48

Hvor starter du salsa? Det er rigtigt givende at danse. Man får virkelig prøvet nogle grænser af, flirtet på en helt ny måde, og så er det super sjovt.

Game med rutiner er lidt som det er med trin i salsa. Hvis man først lærer et trin på den forkerte måde, er der meget lang vej til at lære at gøre det rigtigt.
Hvis du først har lært at score med rutiner, så skal du give afkald på resultaterne for at omlære hele processen. Og hvem gider det når man først har smagt de søde frugter? Jeg vil klart anbefale at lære det rigtigt fra start af (hvad går det hele ud på, hvad er tiltrækning, og hvordan skabes det), fremfor at fyre noget fast af du ikke forstår hvorfor virker, men bare gør motorisk. Med det sagt har vi nok alle forsøgt os med nogle rutiner, men i sidste ende er det bare for mekanisk.

The game har været ude i 10 år. Den er rimelig kendt, og du vil hurtigt rende ind i piger der har hørt rutinerne før. Derudover er den bare en introduktion til miljøet. Du lærer kun et par få rutiner overfladisk. I bogen beretter NS imidlertid om lange aftener med kvinder, have dem med oppe på værelset m.v. Det er flere timers samtaler han har med dem, og her bruger han ikke rutiner, men forstår seduction helt generelt. Rutiner tager dig ikke i mål.

Der er tonsvis af materiale at gå til. Det er bare at tage det fra en ende af, og prøve det af lidt af gangen. Rutiner eller ej. Good luck.
"You miss 100% of the shots you don't take" - Wayne Gretzky
Brugeravatar
Desire
T1000

Indlægaf Kami » fre 23. okt 2015 14:56

Du er outcome depended, og det er en meget slem "fejl", da det låser dig meget i interaktionen. Du ved aldrig om folk gør Y, når du har gjort X, og det gør rutiner dig lidt afhængig af at de gør, hvis du ikke blot ser det som inspiration.

Da jeg skulle overvinde AA, gik jeg 10 gange efter afvisningen, og reglen var, at det skulle give så god en historie som mulig. Det var sjovt og lidt ufarligt, for vennerne var med, og jeg kunne " vise mig" over for dem, ved at være særligt kikset eller sær, så de fik et godt grin. Jeg formåede mange sjove ting, bl.a. at forfølge en fyr ud på pissoiret, inden han rent faktisk gav mig en klokkeklar afvisning og bad mig gå. En anden gang kom fyren til mind venner og udtrykte bekymring for, om jeg havde et særligt dårligt trip. :D Derefter kunne jeg ikke helt blive rystet. Dels havde jeg presset mig selv og overlevet, så det føltes mindre vanskeligt. Dels kunne jeg altid tænke, at så længe jeg ikke gjorde mig umage med at få afvisningen, kunne det næppe gå så galt som dengang. ;)

Det er også ret gængs, at folk "varmer op" ved at street game på vej til venue, eller åbne et random, ikke-vigtigt set, for at tale sig varme og lige komme ind i mindsettet. Så føles det som et mindre spring, når man åbner et set med er reelt target senere, fordi man ikke går fra 0-100. Plus at man har befriended nogle sets på venue, så det kan give lidt social proof, "alle kender dig her", og det er heller ikke helt skidt. :)
Kami

Indlægaf Venividvici » fre 23. okt 2015 15:49

Jeg skal starte her i Århus, hvor jeg bor. Studenterhuset tror jeg det hedder, hvor der er begynderhold.
.. Står og danser lidt med mig selv herhjemme med nogle YouToob videoer, så jeg lige lærer lidt basics.

Er en kæmpe fan af søde frugter, så, så mange som muligt er da min hensigt at komme til at smage. Men jeg er også igang med det link, der blev smidt om til begyndere, men skal snart ud og have
mit første nederlag og første "rigtige" afvisning, så jeg kan komme igang.

Det er måske det matematisk i mig, da der ved jeg altid, at hvis jeg gør X, så sker Y! Så det må jeg lade ligge på studiet :)

Det du siger, Kamikazee, var det noget du gjorde hver gang du så var ude, indtil det virkede? Eller var det bare en enkelt aften, og så 10 gode historier, så du fik "løbet det hele af" på en gang, og så var du egentlig klar?
Venividvici
Gummi Tarzan

Indlægaf Desire » fre 23. okt 2015 16:32

En enkelt aften? hehe... Det her tager år at berherske buddy. Der er ingen 'red pill'. Det tager 1000 afvisninger at få 100 solide pulls. Det tager 100 dårlige byture at have 50 legendariske.
Det vigtigste mindset, noget vi alle kæmper med, er at være handlings- og ikke resultatorienteret. Med det menes: "I aften vil jeg gøre X og Y, og jeg vil som minimum spørge 3 piger om deres nummer, og prøve at kysse hver gang jeg er i tvivl om, hvorvidt det er muligt eller ej." Snarere end: "Jeg vil kysse 2 piger, have 4 numre, og have en med hjem inden kl 02." Sidstnævnte er farlig, fordi din aften bliver en fiasko hvis du ikke scorer.

En god aften er en aften, hvor man har sat sig et mål. Man vil prøve noget af. Eller man vil have 10 afvisninger (hvorfor dog det?), fordi man så lærer, hvor grænsen går, og at en afvisning ikke er værre end, at man aldrig møder pigen igen.

Vedmindre du ligner Brat Pitt så tager det her tid at lære. Rigtig lang tid. Men rejsen er fed både med op- og nedture.
"You miss 100% of the shots you don't take" - Wayne Gretzky
Brugeravatar
Desire
T1000

Indlægaf Venividvici » fre 23. okt 2015 16:38

Men jeg vil have resultater og damer NU! - Ej, var måske også et lidt naivt spørgsmål jeg tillod mig at sende afsted det!

Kan godt se pointen i ikke at være resultatorienteret i stedet. Igen en vanesag jeg lige skal bryde med!

Ah, Brad Pitt? Den eneste, der siger, at jeg er den flotteste i verden er min mor. Tror ikke den gælder her!
Venividvici
Gummi Tarzan

Foregående

Tilbage til Generelt om The Game