"The Truth" Neil Strauss

Generel teori og diskussion for nybegyndere

"The Truth" Neil Strauss

Indlægaf Gnome » tirs 3. nov 2015 00:40

Faldt lige over dette pragteksemplar af en artikel. Enten er bogen et PR-stunt af Neil Strauss, fordi han mangler cash, eller også har han en pointe. Nogen der har læst hans bog, eller overvejer at købe den? http://ekstrabladet.dk/sex_og_samliv/sc ... er/5807434

Edit: Tanker omkring emnet: "The downside of game"? Er det det værd i det lange løb? Jeg har selv spekuleret over dette emne ret intenst. Hvad skal man gøre for at opretholde en sund mentalitet til det hele, og ikke at komme ud af en forkert sti i game-junglen? Jeg har indtil nu kun oplevet positive ting mht. game. Men synes jeg kan læse i en del af de 'gamle' gamers logs og posts, at de er ved at køre lidt trætte.
(ved der har været topics der lignede dette, men nu har mesteren selv (Neil) jo valgt at tale om emnet, så hvorfor ikke genopfriske det).
"Husk. Intet er umuligt for den der bærer viljen i hjertet. Tak fordi I kiggede med." Thomas Mygind, vært på Fangerne på Fortet.
Brugeravatar
Gnome
Chuck Norris

Geografisk sted: København

Re: "The Truth" Neil Strauss

Indlægaf Kami » tirs 3. nov 2015 10:13

Jeg skal klart læse bogen.

Jeg tror, han har fat i noget. I hvert fald, hvis man kører det så ekstremt, som han gjorde. Jeg hører også om folk, der bliver lidt afhængige af det - jeg tror, det er ligesom at springe faldskærm, man bliver afhængig af rusen det kan give.

Det handler også meget om, at kunne stoppe sig selv. At være kritisk og reflekterende over sit liv og sin involvering i andre. Fair nok, at man i en periode ikke har lyst til at være involveret, men man skal mærke efter, om man i realiteten er ved at udvikle en tilknytningsforstyrrelse, som gør det svært.
Tanken om, at noget "bedre" måske venter derude og hele den spændende proces med at afdække nye menneskers indre verden/lære dem at kende - det kan en "gammel" kæreste kun svært konkurrere mod i længden, med mindre man rent faktisk arbejder for det og dedikerer sig til det. Og jeg har set en del inkarnerede PUAs, der står af på det - de reflekterer over, at hun bare ikke var "det" for dem, og så rykker de videre.
Fordi det er nemmere end rent faktisk at deale med tingene i forholdet. Men man får altså ikke de dybere relationer, ved at shoppe videre så snart relationen kræver noget af én.

Jeg ser det i min egen log, hvor min kæreste dummede sig for noget tid siden. Jeg havde en klar fornemmelse af at forventningen var, at jeg bare skulle next'e ham, for ellers ville jeg være for needy/naiv. Men jeg tror på, at man kan forbedre sig og lære af sine fejltagelser, når der ikke er tale om en dybere karakterfejl - så jeg shopper ikke videre, selvom det klart havde været nemmere og mere bekvemt for mig, fordi jeg er typen med mange muligheder.

Derudover, objektificeringen af targets, wings osv. påvirker helt sikkert også. Kvinder bliver bare en algoritme som skal løses, fremfor at man nyder interaktionen med dem uden at være outcome depended/outcome relaxed.
Ses i logs: "Argh, fik ikke closet, alt er lort" - bortset fra, at du havde en pisse hyggelig aften i godt selskab. Men det er lige meget, når man ikke fik closet, pullet eller noget. Og når interaktionen og det intersubjektive ("det mellem mennesker, der opstår") opfattes som mindre vigtigt, er det at tilknytningen lider skade.
Kami

Indlægaf Desire » tirs 3. nov 2015 10:29

Læste også artiklen og synes den virker super interessant. Tror bestemt han er ærlig. Manden mangler ikke penge. Ved alt god er der en downside. No doubt about it
"You miss 100% of the shots you don't take" - Wayne Gretzky
Brugeravatar
Desire
T1000

Indlægaf Kami » tirs 3. nov 2015 11:05

Ift. lidt kildekritik. USA er på mange punkter mere ekstrem end DK, også i deres subkulturer. Sure thing, Danmark havde i 00'erne også sine ... hvad fuck er nu ordet... de der folk, der boede sammen i en stor lejlighed, og bare nørdede game for hårdt alle sammen. Dreamz var med i en, Niel, Mateo... Anyways. Shit, det irriterer mig, at jeg har glemt ordet for det!!
Det døde lidt i løbet af de sidste 10 års tid og det tror jeg er meget godt. Jow jow, det kan være ret intenst på denne måde, men det er omvendt sundt at have et anker til det omgivende samfund, via uddannelse, arbejde og venner som ikke er gamere. Too much of a good thing.

Det er ret sundt, at have balance i sit liv.
Kami

Indlægaf jffffi » tirs 3. nov 2015 11:58

Projects? Mastergroups?
Brugeravatar
jffffi
Voodoo Master

Indlægaf Desire » tirs 3. nov 2015 12:17

Project Copenhagen :D
"You miss 100% of the shots you don't take" - Wayne Gretzky
Brugeravatar
Desire
T1000

Indlægaf Dreamz » tirs 3. nov 2015 21:50

jeg var bestemt ikke med i nogle Projects, jeg syntes det var for langt ude at gøre det her til så stor en del af sin verden ift alle de andre ting derude. (karriere, at undgå at blive sociopat, og måske endda at finde en nice kæreste)

jeg synes stadig, det er for langt ude at spise, drikke, sove og skide pickup. et væsentligt element i godt game, især når man runder de 30, er faktisk at have andet at tage sig til end at kneppe kællinger. jeg logger måske ikke om det - men jeg forsøger da at holde en social omgangskreds, hvor det ikke handler om pickup. Projects er i min verden at tage en 30 dages challenge for langt. Projects i Danmark var en pengemaskine for nogle, og en kæmpe deroute for mange andre.

hvad angår 'downside' i 'game' generelt, ... selv når man lever et nogenlunde normalt liv som jeg har gjort det... selv på trods af alle de mange coaching sessions, bootcamps og medieoptrædender... når først du absorberer de mindsets der ligger dybt i metodikken og filosofierne bag... så forklarer du verden gennem en gamers briller. og en gamer er ikke 'normal' - men det er ikke nødvendigvis skidt.

jeg er kommet dertil, hvor jeg bliver betegnet som 'lidt en badboy, meget en mand der har tjek nok på sig selv til at få kvinder til at føle sig som kvinder...' jeg kan prutte enhjørninge ud af numsen, mit sæd smager sandsynligvis af honning, og min chef elsker mig for min evne til at skabe gejst og tillid blandt mine kolleger og kunder. og jeg er bestemt ikke normal, og bliver spurgt hver mandag morgen, hvor mange jeg har knaldet med i weekenden.
HOPELESS ROMANTIC <-> SEEKS FILTHY WHORE(S)
'Therefore one who is good at martial arts overcomes others' forces without battle, conquers others' cities without siege, destroys others' nations without taking a long time.' -Sun Tzu
Brugeravatar
Dreamz
Patrokles

Geografisk sted: DK Øst

Indlægaf Kami » ons 4. nov 2015 11:28

Undskyld, jeg huskede forkert så Dreamz.
Kami

Indlægaf James Collin » fre 6. nov 2015 00:24

Syntes sku lidt det hele lugter af at massias har fundet vejen til Mecka i monogami, men glemmer lidt de andre udenfor himlens port?

Er stærkt enig i hans pointe med at game har nogle downsider, men kan man tale om downsides uden nogle upsides?

Hvad jeg virkelig savner fra Strauss der, er sku lidt pointen om: Når du er succesfuld, har penge nok og har en snot hamrende lækker pige, hvad man så skal give sig til?

Selvfølgelig er svaret på et godt liv ikke the game eller at man er foruden the game, men at man har det godt og er glad. Men det har sku intet at gøre med downsides eller upsides af the game, men mere med en selv. Men som han selv nævner et sted, at han havde nogle mommy and daddy issues han lige skulle have reddet ud... (det har vi sku alle, det perfekte menneske findes ikke). Ved bare ikke hvor meget det har med the game at gøre, når du har penge nok, fame og en super lækker pige, der elsker dig over alt på jorden. At skrive om dine traumer fra the game, i stedet: Vær lykkelig, nyd det og lad ulykkelige sjæle tage jagten mod dit liv eller en brøkdel af dit liv Strauss?

Havde lidt ønskede han gav tilbage til communitiet på en anden måde. For at være ulykkelige over, at du har en dame, kræver det faktisk, at du har en dame, ikke nok alene kan møde en dame, kan holde på hende, gøre hende glad, gøre dig selv glad og stadig være glad i det.

Derefter kan du tænke på alle de ar game har givet dig eller bare holde fast i alle de gode ting, og at være bevidst om, at man bliver ikke til en succes, uden ar eller noget man kunne have gjort bedre dengang.

Ærgrer mig nok bare lidt over at kongen går lidt mainstream og sidestiller sig med "dalai lama": Ja, når jeg har lige så meget fame, lige så mange penge og lige så pæn en dame. Så tror jeg, at jeg vil overveje at skrive en bog om downsiderne ved alle de penge jeg bruger, alle de damer jeg har knaldet og hvor ensomt det er at spise alene på 5-stjernet hoteller, endda uden en butler til at tørre mig om munden og alle de rejser med kæresten. Det er sku da et sølle liv, ville alle burde være foruden...

Finder det lidt satirisk af en anden verden, men kan ikke læse det uden at smile lidt :D
Brugeravatar
James Collin
MacDaddy

Indlægaf chrisjv » fre 20. nov 2015 18:19

Det hele handler om at finde sin egen måde. Folk har kaldet sig selv profeter, guruer, helligemænd og solgt produktet til de mindre vidende i tusind af år.. et godt eksempel er min ærke fjende jesus, han sagde han var gud, men de andre ikke var det. Da han bliver stenet af jøderne, opdager han dog, at de også var gud.. der mistede han sit ego av.. hahaha

Jeg vil faktisk sige at der er flere downsides til game, end positive sider, det eneste positive ved game er orgasmen. Da jeg startede med at game valgte jeg at gå all in forevigt, det var en kontrakt jeg havde med mig selv. Det har betydet at jeg har mistet nok de vigtigste kvinder i mit liv, fordi jeg ikke kunne binde mig til dem, da det ville ødelægge mine egne mål. Neil strauss ser jeg ikke som en gamer, han er blot en mand der skrev en bog omkring gamet, gamet var der før han skrev bogen, og efter han dør.. man skal huske på mandens lever af at skriver bøger omkring sub-kulture og hvad der sælger mest, skriver han mere om..

Han har dog bidraget meget til gamet, da han tog alt det plader vi skrev på forummer, og satte det ned i en mere simpel kontekst, det er forfattere gode til. Men jeg ser ham som en under middelmådig gamer. Derefter ser jeg ham slet ikke som gamer men journalist. At han valgte at få i fast forhold, beviser jo at han ikke er gamer. Nogle har en forståelse af game er forhold osv, og respekt til dem, men der er intet game i at få sig en kæreste.. det har 4 årige børn.

Jeg mener at game er dårlig, ikke farligt selv om jeg ville bruge det ord, men det ødelægger personen der kommer i kontakt med game, game opsætter nogle nye former for social adfærd, som gør det svært for gameren at ha en stabilt forhold til virkeligheden. F.eks jeg havde en aftale med nogle gamere engang, faktisk nogle jeg havde været venner med i over 3-4 år.. Så kunne jeg ikke holde aftalen, fordi jeg skulle flytte.. De blev så sure at de slettede alt kontakt til mig, og ville ikke engang høre på min forklaring.. som man siger i game "dårlig behavior drop personen".

De sejeste personer jeg har mødt har faktisk været såkaldte gamere, men det var ikke deres game der var sejt men deres personlighed, men det var deres game der ødelagde vores venskab.. fordi alle gamers begynder at "game deres venner".. Det er svært at skældne mellem game, og det virkelige liv.. fordi game er livet, og livet er game.

Jeg snakker ikke med nogle gamere idag, og det er dem alle der har skæret kontakten med mig. Primært fordi jeg ikke passede ind i deres liv, som de ville ønske. Før man var i game, droppede man ikke sine venner kærester fordi de glemte at ringe når de havde lovet det, men fordi man lærer game, og lærer man skal kun samle på folk der gir værdi.. skærer man faktisk legitte personer ud af sit liv..

Det er nok det farligste ved game, det er når man begynder at brænde sine egne broer.. fordi man tror det er bedst for en.

* Jeg siger ikke at det er dem, det er galt med, men mig, men man kan ikke ændre folk, man skal bare acceptere dem som de er.. og hvis de virkelig holder af en skal man ikke skære dem ud af sit liv, fordi de ikke passer ind i ens mål..
We're all gonna make it brah
Brugeravatar
chrisjv
Witch King of Angmar

Geografisk sted: I'm not your teacher, excuse me..

Tilbage til Generelt om The Game