Næste generation af gamere

Generel teori og diskussion for nybegyndere

Næste generation af gamere

Indlægaf pirate » tirs 15. dec 2015 21:42

Hey

Som gammel gamer (helt bogstaveligt) er jeg i den situation at jeg har to drenge på 15 og 16. De er begge to høje sporty fyre som ser godt ud - så måske kommer det med tøserne helt af sig selv.
Dog havde jeg selv en række AFC år som ung - jeg fik da fisse ind i mellem, men var så tykhovedet at tøserne skulle smide fjasen i fjæset på mig før jeg fattede et vink med en vognstang. Det vil jeg gerne spare dem for.

Så jeg overvejede at give den ene af dem 'The Game' i julegave. Bare for at plante ideen i hovedet på dem, at man kan være systematisk omkring det at score kvinder.
Spørgsmålet er om man forstår The Game når man er 15-16 år. Er man i stand til at trække det fra, som skal trækkes fra og lægge lidt til hist og her og gøre materialet til sit eget?
Kan det ødelægge noget at få læse The Game for tidligt - særligt interessant spørgsmål hvor Niel Strauss selv tager delvist afstand fra bogen.

Tak for dit svar.

pirate
Brugeravatar
pirate
Gummi Tarzan

Re: Næste generation af gamere

Indlægaf Desire » tirs 15. dec 2015 22:07

Jeg synes langt hellere du skal gøre din fornemmeste pligt som forældre; give lærdom fra dig.
Lad dem selv finde the game eller spørge ind til det hvis det er, men som udgangspunkt bare vær der for dem, spørg jævnligt ind til det med piger.

just my 50 cent
"You miss 100% of the shots you don't take" - Wayne Gretzky
Brugeravatar
Desire
T1000

Geografisk sted: København

Indlægaf Lucard » tirs 15. dec 2015 23:40

Jeg tror personligt det er en dårligt idé.

1. 'The Game' bogen giver et billede af, at man er nødt til at finde på smarte ting fordi man grundlæggende ikke er god nok i sig selv. Der mener jeg, at moderne game med mere fokus på at man er god nok, man skal 'bare' tro på det, giver et sundere billede af interaktionen mellem mænd og kvinder.

2. Som Desire også siger, så må du vise dem, hvad det vil sige, at være en mand. Der ser jeg mere game som en slags nødløsning til hvis de ikke skulle fange det der med kvinder af sig selv.
Brugeravatar
Lucard
Konge af Burma

Indlægaf Happytalk » ons 16. dec 2015 00:43

If it anit broken - Dont fix it!!!!!

Lad dem nu for pokker få de kloge år imellem de 15-26 år til at færdiggøre deres uddannelse. Det er fundamantet til en god indkomst, karriere og forhåbentlig finder de en kvinde på vejen.

Hvis de ender med at være 30 og stadig jomfru, så kan du jo altid give dem bogen til den tid.
Nothing to loose.
Find. Seduce. Repeat.

Min Log - Fra de sidste 8+ år i gamet:
http://www.danskpickup.dk/viewtopic.php?f=4&t=2815
Brugeravatar
Happytalk
Godzilla

Indlægaf pirate » ons 16. dec 2015 01:03

Tak for jeres gode input - jeg dropper The Game som gave og fortsætter med at give faderlige råd om livet, kvinder universet og alt det der...

Men så må jeg hellere komme i tænkeboks for at finde alternative julegaver :)

God jul.

pirate
Brugeravatar
pirate
Gummi Tarzan

Indlægaf Happytalk » ons 16. dec 2015 01:19

Let the force be with you ;-) ;-)
Nothing to loose.
Find. Seduce. Repeat.

Min Log - Fra de sidste 8+ år i gamet:
http://www.danskpickup.dk/viewtopic.php?f=4&t=2815
Brugeravatar
Happytalk
Godzilla

Indlægaf Kami » ons 16. dec 2015 11:01

Hvis de har brug for The Game, så finder de The Game. ;)

De der fjumreår er jo også ret lærerige. Frustrerende, måske - men det er de for alle. Det er MENINGEN.
Kami

Indlægaf Lucard » ons 16. dec 2015 11:12

Kamikee skrev:De der fjumreår er jo også ret lærerige. Frustrerende, måske - men det er de for alle. Det er MENINGEN.

Hvor sandt.
Brugeravatar
Lucard
Konge af Burma

Indlægaf pirate » ons 16. dec 2015 13:34

Det er kloge d'herrer - jeg troede at der kun var 3 vise mænd - nu ved jeg at der er mindst 4 ;)

Jeg siger tak

pirate
Brugeravatar
pirate
Gummi Tarzan

Indlægaf Kami » fre 25. dec 2015 07:54

Yay, jeg er en dude! :D
Kami

Næste

Tilbage til Generelt om The Game