Jeg har brug for hjælp til damerne

Generel teori og diskussion for nybegyndere

Re: Jeg har brug for hjælp til damerne

Indlægaf RobinHood » tirs 2. feb 2016 00:55

Kamikee skrev:Jeg oplever, at alt for mange nye(re) PUAs tillægger åbneren for meget værdi. Alt for meget værdi. Hvis åbneren falder til jorden, giver de hurtigt op.

Det er klart, at en god, fancy åbner kan kickstarte en fed dialog - men det er altså en Dumbo's fjer (tegnefilmen, hvor Dumbo tror at han kun kan flyve ved hjælp af en påstået magisk fjer - men det viser sig selvfølgelig, at han sagtens kan flyve uden).

Oftest sker der det, at PUAen fornemmer, at hans åbner falder til jorden - og i stedet for at "re-åbne", dvs. straks følge op med noget andet og mere kalibreret, så står de og fumler, mumler og udstråler usikkerhed.

Når man har øvet sig og afprøvet standard-åbnere (stjæl gerne med arme og ben fra folks logs herinde, samt fra tråde med emnet... Der er flere, søg!), så vil man med tiden være lidt ligeglad med, hvad der siges. Man går bare op til pigen og siger et eller andet random, man lige finder på og som er lidt sjovt/anderledes - og så er samtalen i gang.

Ja, rimelig enig - men igen, hvad gør man? Sådan helt konkret, hvordan "recover" man fra en dårlig åbner? Hvordan kører man succesfuldt videre fra en åbner, der både kan være gået godt, eller skidt?

Desire skrev:Jeg synes at have erfaret... at åbnere betyder en promille i det samlede regnskab. Det at tage kontakt betyder 99%. Uden kontakt sker der intet.
Når man har lært at tage kontakt. Kan man øve sig på alt det andet. Men som Kaizer nævner. Så er det basics der er vejen frem.

.. Og den sidste 0,90 % tænker du... Det er at hun åbner :D

Enig - og jeg tror som sådan alle nye PUA'ere er forholdsvist ligeglad med åbneren, da det er den nemmeste del. Man har studeret nogle åbnere på forhånd, failer de - videre til næste set. Det er, hvad der foregår efter åbneren, jeg personligt er interesseret i.
RobinHood
Fætter kanin

Indlægaf Gnome » tirs 2. feb 2016 14:47

Jeg er stadig stor tilhænger af bare at sige, hvad der falder dig ind som åbneren. Så længe du er kongruent med det. Jeg har på det seneste haft en del held med at twerke op ad piger, også introducerer mig selv.

Angående det der sker efter åbneren, så er det kedelige svar som du sikkert ikke vil høre, at du kalibrerer dig efter, hvad hun udstråler og viser dig. Og den eneste måde du kan gøre det ordenligt er ved at få en masse erfaring. Det som game (i hvert fald RSD) lærer en er ikke en håndbog i, hvordan du helt præcis, ned til mindste detalje, scorer en pige, men derimod en række 'sociale dynamikker'/redskaber til, hvordan du kan håndtere forskellige situationer. Derfor er der ikke noget endegyldigt svar på, hvordan du skal agere, fordi alle situationer er anderledes. Pointen er, at du skal have en masse erfaringer, så du ved hvordan pigen reagerer på forhånd, og at du kan forudsige det og handle/kalibrere derefter.

Jeg fornemmer også, at du er needy efter at score piger i byen. Du har et mål, et outcome, som pigerne helt klart kan mærke. Og det holder dig nok tilbage. Hvis du læser min log, så havde jeg det på samme måde i sommer. Efter en dårlig bytur puttede jeg John Mayer i ørerne og tænke fuck hele verden, og fuck damer - hvis jeg altså ikke havde scoret. Det er noget du skal arbejde med. Forsøg så vidt mulig ikke og være afhængig af at score. Vær afhængig af den proces du er igennem, og den selvudvikling du er igang med. Hvis du på forhånd siger, at du skal score, så har du allerede et outcome som du er afhængig af. Hvis du derimod siger, jeg skal åbne så mange som muligt i aften, uanset om jeg får scoret dem, så er har du pludselig kontrollen over situationen og fokus på processen, som er det vigtige. Folk der lige starter ud med game, fokuserer ofte på antallet af lays eller numre de får, og det er derfor, når det så ikke lige lykkes, at så mange folk falder fra igen.
"Husk. Intet er umuligt for den der bærer viljen i hjertet. Tak fordi I kiggede med." Thomas Mygind, vært på Fangerne på Fortet.
Brugeravatar
Gnome
Chuck Norris

Geografisk sted: København

Indlægaf RobinHood » ons 3. feb 2016 02:30

Gnome skrev:Jeg er stadig stor tilhænger af bare at sige, hvad der falder dig ind som åbneren. Så længe du er kongruent med det. Jeg har på det seneste haft en del held med at twerke op ad piger, også introducerer mig selv.

Angående det der sker efter åbneren, så er det kedelige svar som du sikkert ikke vil høre, at du kalibrerer dig efter, hvad hun udstråler og viser dig. Og den eneste måde du kan gøre det ordenligt er ved at få en masse erfaring. Det som game (i hvert fald RSD) lærer en er ikke en håndbog i, hvordan du helt præcis, ned til mindste detalje, scorer en pige, men derimod en række 'sociale dynamikker'/redskaber til, hvordan du kan håndtere forskellige situationer. Derfor er der ikke noget endegyldigt svar på, hvordan du skal agere, fordi alle situationer er anderledes. Pointen er, at du skal have en masse erfaringer, så du ved hvordan pigen reagerer på forhånd, og at du kan forudsige det og handle/kalibrere derefter.

Jeg fornemmer også, at du er needy efter at score piger i byen. Du har et mål, et outcome, som pigerne helt klart kan mærke. Og det holder dig nok tilbage. Hvis du læser min log, så havde jeg det på samme måde i sommer. Efter en dårlig bytur puttede jeg John Mayer i ørerne og tænke fuck hele verden, og fuck damer - hvis jeg altså ikke havde scoret. Det er noget du skal arbejde med. Forsøg så vidt mulig ikke og være afhængig af at score. Vær afhængig af den proces du er igennem, og den selvudvikling du er igang med. Hvis du på forhånd siger, at du skal score, så har du allerede et outcome som du er afhængig af. Hvis du derimod siger, jeg skal åbne så mange som muligt i aften, uanset om jeg får scoret dem, så er har du pludselig kontrollen over situationen og fokus på processen, som er det vigtige. Folk der lige starter ud med game, fokuserer ofte på antallet af lays eller numre de får, og det er derfor, når det så ikke lige lykkes, at så mange folk falder fra igen.

Hey Gnome,

Du har ret, det var det kedelige svar jeg ikke vil høre ;) Mest af alt fordi folk herinde har tonsvis af erfaring, derfor stiller jeg mig ikke tilfreds med "tilpas dig situationen, og sig hvad der falder dig ind"-svar, når I alligevel er ved tasterne. Jeg ønsker at høre nogle eksempler fra den virkelige verden - hvordan forholdte du dig til hendes shit test - hvorfor neggede du hende lige der - osv osv osv. Generelt struggler jeg selv med at holde samtalen interessant EFTER åbneren, samtidig med jeg kino eskalerer, DHV'er (eller bare ikke mister værdi, vel egentlig), derfor dør det hurtigt og det bliver til noget "hyggeligt at møde dig" og så går vi begge videre.

Man kan vel ikke kalde mig needy, da jeg er nærmest ikke er kommet i gang. Min AA er voldsom stor, så jeg gemmer mig bag tinder, eller gamle flammer. Jeg mangler ikke dates, tilgengæld skal min standard sættes voldsom op. Det er her problemet ligger - jeg kan nærmest ikke engang score en 7'er - en 6'er er nærmest toppen for mig. Netop derfor skal jeg have mere game - and I know, spring ud af i det, approach, kom i gang få erfaring - det er bare rart at have lidt redskaber i værktøjskassen :)

Giver det mening?
RobinHood
Fætter kanin

Indlægaf Glow » ons 3. feb 2016 06:54

Skal vi også pakke det ind i lyserød med små sløjfer og sende det til dig?
RTFM!
Kom igang med at læse logs og teknikker. der er masser at finde. gå i gang og brug det. Field test det. Søg på pua og det ord du vil vide noget om eller tema (eg AA, eg to hold playfuld conversation etc) i google og læs rundt omkring. der er også en liste herinde et sted med en masse forslag til emner der er smarte at gå igang med.

Nedenfor er min tilgang serveret for dig

Jeg viser modsat gnome INTENT fra starten af og det er en kæmpe drivkraft for mig + spiker hende med det samme. der er mange måder at gøre det på. Gnomes tilgang giver en anden dynamik og virker for ham + mange andre. Game er paradoxalt og modsætningsfyldt.

vedr. åbning og hvad du skal sige
En simpel med god begyndermodel er at følge juliens pimp model (pressure on pressure of). Search and you shall find.

men ideen - stil basale spørgsmål
- er du fra xxx?
- hvad laver du
- hvad hedder du
osv.

Basic chode spørgsmål MEN det hele handler om hvordan du stiller dem. og hvordan du improviserer på hendes svar. evt. ignoreer hendes svar osv. Nogle i en kommanderende tone, nogle i en fun viber tone, nogle i en udfordrende tone osv. Nogle lægger du press på hende. andre tager du det væk. Find hans video dat det gir det bedre at se hans udlevelse af det. Men pointen er at her lærer du nemlig at kommunikere til kvinders følelser/vibes som er key.

små men vigtige tillæg du kan lægge på når du har fat i den er
1) at lade hende se dig ordenligt ved at vende hende/ stoppe hende og lige holde et sekunds pause inden du går igang (connect).
2) At starte med at fyre statements af som det første for at baite hende og se hvor responsiv hun er. eg jeg er vild med dine hæle hvis hun har kondisko på.
3) Hav et par topics du finder sjovt/interessant du altid kan smide på bordet

AA
Din AA kan du evt. løse med noget process
eg.
1) kom ind i bar
2) gå i baren et sted hvor der er flere mennesker omkring dig
3) bestil og åben dit kropssprog, læn dig op ad baren
4) nyd musikken (kom væk fra baren mm)
5) åben folk omkring dig - kun dem lige omkring dig, gerne lidt hurtigt efter hinanden.
6) hav evt. et par interessante topics i baghånden til at få dem hooket eller lær at skifte press med mere kedelige spørgsmål
7) gå evt til et andet sted i baren
8) repeat
Dette giver ro, du kender allerede nogen, du er social osv - processen får dig i en bedre stemning og mere afslappet så AA går ned. Brug de første 20 min bare på dette UDEN noget mål om at skulle score noget. det handler om at komme i stemning.

Desuden
* øv dig i åbent kropssprog - når piger autosmiler tll dig på gaden er du ved at være der
* åbn lækre kvinder rundt omkring først 1) ved at spørge dem hvad kl er og 2) ved at give en kompliment. Dette gør dig vandt til at have aa og kan give det i små doser.På et tidpunkt bliver det normalt for dig og du kan tage det et skridt videre.

Jeg ved godt jeg skriver i game kode men RTFM hvis du er i tvivl. google pua og ordene og lær.
Heard you not the type that you take home to mom
Brugeravatar
Glow
T2

Indlægaf RobinHood » tors 4. feb 2016 01:56

Glow skrev:Skal vi også pakke det ind i lyserød med små sløjfer og sende det til dig?
RTFM!
Kom igang med at læse logs og teknikker. der er masser at finde. gå i gang og brug det. Field test det. Søg på pua og det ord du vil vide noget om eller tema (eg AA, eg to hold playfuld conversation etc) i google og læs rundt omkring. der er også en liste herinde et sted med en masse forslag til emner der er smarte at gå igang med.

Nedenfor er min tilgang serveret for dig

Jeg viser modsat gnome INTENT fra starten af og det er en kæmpe drivkraft for mig + spiker hende med det samme. der er mange måder at gøre det på. Gnomes tilgang giver en anden dynamik og virker for ham + mange andre. Game er paradoxalt og modsætningsfyldt.

vedr. åbning og hvad du skal sige
En simpel med god begyndermodel er at følge juliens pimp model (pressure on pressure of). Search and you shall find.

men ideen - stil basale spørgsmål
- er du fra xxx?
- hvad laver du
- hvad hedder du
osv.

Basic chode spørgsmål MEN det hele handler om hvordan du stiller dem. og hvordan du improviserer på hendes svar. evt. ignoreer hendes svar osv. Nogle i en kommanderende tone, nogle i en fun viber tone, nogle i en udfordrende tone osv. Nogle lægger du press på hende. andre tager du det væk. Find hans video dat det gir det bedre at se hans udlevelse af det. Men pointen er at her lærer du nemlig at kommunikere til kvinders følelser/vibes som er key.

små men vigtige tillæg du kan lægge på når du har fat i den er
1) at lade hende se dig ordenligt ved at vende hende/ stoppe hende og lige holde et sekunds pause inden du går igang (connect).
2) At starte med at fyre statements af som det første for at baite hende og se hvor responsiv hun er. eg jeg er vild med dine hæle hvis hun har kondisko på.
3) Hav et par topics du finder sjovt/interessant du altid kan smide på bordet

AA
Din AA kan du evt. løse med noget process
eg.
1) kom ind i bar
2) gå i baren et sted hvor der er flere mennesker omkring dig
3) bestil og åben dit kropssprog, læn dig op ad baren
4) nyd musikken (kom væk fra baren mm)
5) åben folk omkring dig - kun dem lige omkring dig, gerne lidt hurtigt efter hinanden.
6) hav evt. et par interessante topics i baghånden til at få dem hooket eller lær at skifte press med mere kedelige spørgsmål
7) gå evt til et andet sted i baren
8) repeat
Dette giver ro, du kender allerede nogen, du er social osv - processen får dig i en bedre stemning og mere afslappet så AA går ned. Brug de første 20 min bare på dette UDEN noget mål om at skulle score noget. det handler om at komme i stemning.

Desuden
* øv dig i åbent kropssprog - når piger autosmiler tll dig på gaden er du ved at være der
* åbn lækre kvinder rundt omkring først 1) ved at spørge dem hvad kl er og 2) ved at give en kompliment. Dette gør dig vandt til at have aa og kan give det i små doser.På et tidpunkt bliver det normalt for dig og du kan tage det et skridt videre.

Jeg ved godt jeg skriver i game kode men RTFM hvis du er i tvivl. google pua og ordene og lær.

Haha okay så .. Jeg takker mange gange - den med at øve sig ved at spørge hvad klokken er, og udvide med at give et kompliment, når man er komfortabel, den er ret god mod AA, I suppose.

Np med game sproget - jeg tror jeg fangede det hele, og RTFM gætter jeg på betyder "Read The Fucking Material". Tonen skal tilsyneladende være lidt grov, og det virker til jeg spørger lidt for meget, så jeg stopper med at stikke næsen frem for nu :) Jeg takker igen.
RobinHood
Fætter kanin

Indlægaf Gnome » tors 4. feb 2016 03:04

Du skal ikke være bange for at stikke din næse frem :) Tror bare mange herinde er lidt trætte af de samme spørgsmål - meeen det skal ikke stoppe dig.
"Husk. Intet er umuligt for den der bærer viljen i hjertet. Tak fordi I kiggede med." Thomas Mygind, vært på Fangerne på Fortet.
Brugeravatar
Gnome
Chuck Norris

Geografisk sted: København

Indlægaf Glow » tors 4. feb 2016 19:28

No prob. Spørg løs.

Det hele var ment kammeratligt og med smil - blot fordi du var lidt krævende ;-)
Brugeravatar
Glow
T2

Indlægaf RobinHood » fre 5. feb 2016 21:18

Bestemt og I will ;) Jeg kan se der er en del gamle logs/field reports - skriver I ikke om oplevelser længere? :)
RobinHood
Fætter kanin

Indlægaf Glow » lør 6. feb 2016 01:02

her er lidt dødt og der er gået lidt semi-dagbog i den vs. field rapport. Omend jeg da synes der er et par der rykker nogenlunde i logsne?
Check evt internationale forums. jeg poster og læser efterhånden selv mest der.
kig efter fede field rapportere du kan lide der har lange logs - at læse dem fra start til slut kan være super..
Brugeravatar
Glow
T2

Indlægaf Kami » lør 6. feb 2016 01:17

Jeg har været i PUA-miljøet i 12 år - der kommer altid gang i den i foråret, når folk får forårskuller og pigerne render rundt i mindre tøj.

Så hvis du har lidt tålmodighed, begynder der at ske mere i folks logs osv., om en måned eller tre. :)
Kami

ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt om The Game