The Game og kvinder

Generel teori og diskussion for nybegyndere

The Game og kvinder

Indlægaf Kami » lør 9. jan 2016 23:47

PUA og kvindens seksuelle frigørelse

Lidt i samme tråd som feminisme-diskussionen med Moti...

Jeg sad forleden med en kvindelig bekendt, som blev meget forarget over at erfare, at jeg er en del af det danske pick-up miljø og er varm fortaler for det (med måde ;) ), samtidig med at jeg kalder mig for feminist.

Som jeg ser det, forsøger pick-up at overskride de undertrykkende sociale normer, som blandt andet er årsagen til anti-slut defense og LMR. I den ideelle feministiske verden, ser jeg ikke at pick-up overflødiggøres, for der skal stadigvæk være en gensidig kemi og tiltrækning mellem manden og kvinden. Til gengæld, så snart denne tiltrækning er konstateret og hvis begge parter har lyst, ville det være helt normalt, at kvinden sagde "All right, dig eller mig?" og at hendes veninder bakkede hende op, og ikke fungerede som obstruerende cock-blockers udover hvad de sociale koder normalvis dikterer, hvis man er i byen sammen og har nogle aftaler om aftenens fokus (girls night eksempelvis).

Kvinders værdi er ikke kun baseret på hendes udseende, men er i mange kredse også baseret på, om hun er "svært opnåelig" og dermed The Prize, eller om hun er "billig"/nem. Denne tankegang er heldigvis på retur, men eksisterer stadigvæk i større eller mindre grad i forskellige aldersgrupper (jo ældre, jo mere ligegyldigt er det).
Dette stammer fra et oldnordisk syn på kvindens jomfruelighed som værende en vigtig og værdsat ting, og fører til at kvinden er objektet som "jagtes" fordi hun ikke selv byder sig til, og at manden er den, der skal "score" hende, hvilket også har skabt behovet for pick-up (fordi hvordan gør man lige dét, egentlig?).

Mange af de mest nederen dele af pick-up (eksempelvis negging) ville enten forsvinde eller reduceres kraftigt i effekt og brug, hvis interaktionen mellem mand og kvinde blev mere ligeværdig. Hvis kvindens værdi ikke var opgjort i, hvor mange der havde haft adgang til hendes fisse, kunne hun agere udelukkende på sine egne lyster (fremfor at tage hensyn til det moralske sexsyn, der fører til hendes socialt forårsagede seksuelle nærighed), hvilket ville fjerne alle idéer om at skulle "jages". Hun ville ikke længere skulle "vindes over", fordi hendes anti-slut defense dikterer at hun ikke må være nem, og dermed ville behovet for pick-up reduceres. Kvinden får samtidig større råderum over sit eget sexliv, fordi hun i højere grad selv kan vælge frit på alle hylder, fremfor at skulle vælge mellem de mest insisterende og dygtige scorekarle, da hun jo per nuværende ikke bare kan "give sig selv" til hvem som helst.

Stod det til mig, skulle pick-up udbredes mere, simpelthen fordi det er en måde at omgå ovenstående. Pick-up gør det muligt for almindelige fyre, der ikke er født med en million på børneopsparingen eller et look som Ronaldo, at have sex med de piger som de finder interessante - og samtidig betyder det også, at samme fyre "gøres tilgængelige" for pigerne, fordi de kommer i række med de føromtalte dygtige scorekarle.
Som den sociale scorings- og datingkultur er lige pt., betyder pick-up artism altså et større udbud for pigerne - eller sagt i billedsprog, kommer der flere menuer på spisekortet at vælge imellem. Det er positivt også for pigerne.
Dette har samtidig også den positive effekt, at pigerne får erfaring med andre typer af fyre end ellers, en bredere menneskelig palet, hvilket kan gøre dem mere åbne over for "almindelige fyre" også ikke-PUAs. Dette er igen med til at frigøre dem seksuelt, samtidig med at det reducerer behovet for pick-up og er, i en ideel verden, en positiv spiral, der altså har sit udspring fra de almindelige fyre, der finder pick-up, og begynder at score.

Efterhånden som PUAs bliver bedre til at score, bliver de som regel også mere kræsne jf. frigørelsen fra scarcity-mentaliteten. En kvinde skal ikke længere blot være smuk - hun skal også være klog og en god samtalepartner. Og derudover har PUAs jo, som mange mennesker har, et fokus på sex ... Skal de opgive sex med nye kvinder, må den ene kvinde de evt. vælger at binde sig til i et monogamt eller semi-monogamt forhold, være dét bedre og mere tilfredsstillende for dem seksuelt.
Jeg har gennem tiden (de 12, snart 13 år jeg har været i pick-up miljøet) derfor set en tendens til, at jo bedre en PUA bliver (og ofte også i takt med, at han bliver ældre og selv får hakker i sengekanten), jo mindre går han op i om kvinden har en seksuel fortid - og ser det nærmere som en force, hvis hun har god erfaring og er afslappet på området, sådan at hans sexliv med hende beriges af hendes erfaring og dermed gør det "det værd" at være eksklusiv med hende.

Dette står i kontrast til ønsket om "jomfruelighed" og er dermed også med til et øget fokus på kvindens seksuelle frigørelse.

Hele idéen om, at pick-up kan bruges til at "udnytte" kvinder seksuelt, finder jeg ganske gammeldags. At have sex med en kvinde, hvor det kun er sex, er kun udnyttelse hvis hun ikke har lyst til sex eller hvis hun har sex på falske vilkår, f.eks. grundet løftet om parforhold. Sex er ikke noget kvinden giver manden a la en ydelse hvor hun kan snydes ift. hvad hun modtager retur (dette er nemlig pengeløs prostitution) - sex er noget begge parter har og nyder i gensidighed.

At jeg sporadisk oplever et nederen kvindesyn herinde, tillægger jeg mest umodenhed og manglende erfaring. De færreste kommer ind på et forum som dette, fordi de har en dyb forståelse for og indsigt i kvinders tankegang og følelser, og derfor er det forventeligt med misforståelser og uvidenhed.
Udfordringen er derfor ikke at komme fora som dette til livs, men at sørge for rådgivning og guiding på en måde, hvor fyrene opnår og fastholder respekt for kvinder og sig selv, og samtidig tilegner sig de evner udi pick-up som er deres motivation for at være et sted som dette.

Kærlig hilsen Kami <3
Kami

Re: The Game og kvinder

Indlægaf Dreamz » man 18. jan 2016 19:57

jeg er selv en ivrig fortaler for behovet for pick-up samfundet... og jeg er med ret stor sikkerhed også en af de der PUA's, du beskriver, som er blevet ældre, og frigjort fra scarcity mentaliteten.

engang for længe siden blev jeg booket til at holde et foredrag i en Round Table loge... og sjældent er jeg gået så rystet fra et lokale, som jeg gjorde ovenpå to timer i dette selskab.

nederen kvindesyn? værre end de mest mentalt forvirrede, eller forvitrede PUA's jeg har mødt eller læst eller set andet fra... er det ikke, så, ironisk, at mange kvinder vælger at se på mænd i disse kredse, som nogen af høj værdi? det blev understreget for mig af, at den yngste af deltagerne, en ret succesfuld retailer, næsten systematisk og i panik begyndte at heckle mig, gentagne gange i mit indlæg, efter jeg ca. 7 minutter inde var kommet til: 'pick-up handler bl.a. om at øge udvalget af attraktive mænd, ved at hjælpe mænd til at tage action og være bedre udgaver af sig selv. Til gavn for dem selv, og de smukke kvinder der måtte krydse deres vej.'

alene antydningen af, at man kunne få en pige til at synes at man var attraktiv på andre måder end ved at flashe sit patek philippe ur og byde på champagne til 10.000 kroner flasken, ... rystede hans verden. og hvis dét var hans verden, er det fordi der er nok kvinder, der har købt ind på hans overbevisning, så han kunne vælge at udvikle den overbevisning, at det kvindesyn der flurerer i hans verden, er det eneste rigtige.

der er intet til forskel fra hans kvindesyn, og det kvindesyn du og jeg begge lægger mærke til en gang i mellem herinde. det, der er til forskel er, at god pickup-stil i sin essens handler om at gøre op med det kvindesyn, og de overbevisninger omkring 'hvad der skal til' for at score over sin kødgruppe, som reelt understøtter kvindesynet og vice-versa...

og dét er en kamp, der ikke vindes af pick-up miljøet - for det er dem, der sidder i Round Table logerne, der har alle pengene ;-)
HOPELESS ROMANTIC <-> SEEKS FILTHY WHORE(S)
'Therefore one who is good at martial arts overcomes others' forces without battle, conquers others' cities without siege, destroys others' nations without taking a long time.' -Sun Tzu
Brugeravatar
Dreamz
Patrokles

Geografisk sted: DK Øst

Indlægaf chrisjv » tirs 19. jan 2016 05:59

Der er 2 grunde til det nederen kvindesyn finder sted.

1) En afc er blevet afvist af kvinder i 20 år, prøver at være et røvhul en aften ender med at få et lay.. dette sætter nogle spor i hans sind.
2) En såkaldt player, der ved hvor ondskabfulde kvinder kan værre.. Ligeså meget jeg elsker kvinder, ligeså meget hader jeg dem. Jeg er dog kommet frem til at hvis en kvinde hader dig.. elsker hun dig faktisk. Da jeg kom frem til det, forstod jeg ligepluslig en masse ting.. man kan ikke hade en person, uden at investere emotionelt i personen.

Derefter tror jeg ikke på alt det kvinders seksuelle frigørelse, hvis du undertrykker sex, bygger du faktisk sex op til noget større. Kærlighed er et syntom på at gøre sex mere spændende ikke andet. Alle dem jeg har lært kærlighed af har aldrig selv fundet den, og alligevel er det dem der reklamere mest for kærlighed. Ligesom folk der reklamere for gud, er dem der er længst væk fra gud.

Nu tror jeg hverken på sex eller gud. Jeg tror på livet går sin gang, og mister man sit syn eller hørelse, så tar man den derfra. Game har aldrig hjulpet mig, jeg er den samme person før og efter game. Jeg behøver ikke at sætte game op på en pedestal da jeg intet har at sælge.
We're all gonna make it brah
Brugeravatar
chrisjv
Witch King of Angmar

Geografisk sted: I'm not your teacher, excuse me..

Indlægaf Kami » tors 21. jan 2016 11:43

Dreamz skrev:jeg er selv en ivrig fortaler for behovet for pick-up samfundet... og jeg er med ret stor sikkerhed også en af de der PUA's, du beskriver, som er blevet ældre, og frigjort fra scarcity mentaliteten.

engang for længe siden blev jeg booket til at holde et foredrag i en Round Table loge... og sjældent er jeg gået så rystet fra et lokale, som jeg gjorde ovenpå to timer i dette selskab.

nederen kvindesyn? værre end de mest mentalt forvirrede, eller forvitrede PUA's jeg har mødt eller læst eller set andet fra... er det ikke, så, ironisk, at mange kvinder vælger at se på mænd i disse kredse, som nogen af høj værdi? det blev understreget for mig af, at den yngste af deltagerne, en ret succesfuld retailer, næsten systematisk og i panik begyndte at heckle mig, gentagne gange i mit indlæg, efter jeg ca. 7 minutter inde var kommet til: 'pick-up handler bl.a. om at øge udvalget af attraktive mænd, ved at hjælpe mænd til at tage action og være bedre udgaver af sig selv. Til gavn for dem selv, og de smukke kvinder der måtte krydse deres vej.'

alene antydningen af, at man kunne få en pige til at synes at man var attraktiv på andre måder end ved at flashe sit patek philippe ur og byde på champagne til 10.000 kroner flasken, ... rystede hans verden. og hvis dét var hans verden, er det fordi der er nok kvinder, der har købt ind på hans overbevisning, så han kunne vælge at udvikle den overbevisning, at det kvindesyn der flurerer i hans verden, er det eneste rigtige.

der er intet til forskel fra hans kvindesyn, og det kvindesyn du og jeg begge lægger mærke til en gang i mellem herinde. det, der er til forskel er, at god pickup-stil i sin essens handler om at gøre op med det kvindesyn, og de overbevisninger omkring 'hvad der skal til' for at score over sin kødgruppe, som reelt understøtter kvindesynet og vice-versa...

og dét er en kamp, der ikke vindes af pick-up miljøet - for det er dem, der sidder i Round Table logerne, der har alle pengene ;-)

Der er flere ting, jeg ikke ved om jeg er enig i.

Jeg oplever, at det primært er underklasse- eller lavere middelklasses kvinder, der tænder meget på penge og dyre vine. De har scarcity mentalitet. Jeg er selv vokset op i den øvre middelklasse /højakademikere, og synes champagne til 10.000 kroner er prollet på samme måde som Louis Vuitton tasker fulde af logo. Med mindre man selv har hentet champagnen hjem, eksempelvis, og den har en god historie. Det er prollet, hvis man kan se/får at vide, at champagnen koster 10K. "Praleriet" er langt mere diskret i de højere kredse.

Men ok, min familie mener også, at det kun er de fattig-rige, som rejser i skattely i Schweiz, fordi de ikke har råd til topskatten. :lol:

Det har jo også meget med klasse"kamp" at gøre. Mænd af hans slags tiltrækker jo prostituerede. Måske ikke af erhverv, men af handling. Og ligesom disse mænd ikke er sigende for, hvordan alle mænd generelt scorer eller klarer sig i den henseende, gør kvinderne heller ikke.

Det er altså meget specifikt, det du slår ned på her---
Kami

Indlægaf Dreamz » lør 23. jan 2016 03:42

jeg bruger et ekstremt, men sandt, eksempel, som er blevet bekræftet af mange andre oplevelser sidenhen, for at generalisere med henblik på at belyse din 'tese' fra en alternativ vinkel.

'status' tiltrækker kvinder, og 10k champagne er et 'status' signal... lige som Social Proof er en måde at repositionere status som begreb, og for nogle at udsende et 'falsk' signal om status - fordi: perception is key.

men: perception is under the influence of your beliefs... hvilket både mit OG dit indlæg også fint dokumenterer.

'Praleriet' behøver ikke være vildt prangende. Signalværdien i et ur til 100k + eller en habit, der kan knappes op i ærmet, ... er dog ikke til at tage fejl af. Om de kvinder, der genkender den slags kvalitet, er whores, det gør jeg mig ikke til dommer over - jeg fristes faktisk endda til at gå i modsatte grøft. Men slaver af social konditionering, ... dét er de - måske. Redebyggere er de - måske!

men ok, jeg var også den første i min familie, der fik en studenter-eksamen, ... og jeg kører også med en 'face value' der er designet til at skræmme kvinder væk fra andet end en hurtig tur i rutschebanen.

at der så er skjulte intentioner bag den face value, dét er, hvad dét er. ;-)
HOPELESS ROMANTIC <-> SEEKS FILTHY WHORE(S)
'Therefore one who is good at martial arts overcomes others' forces without battle, conquers others' cities without siege, destroys others' nations without taking a long time.' -Sun Tzu
Brugeravatar
Dreamz
Patrokles

Geografisk sted: DK Øst

Tilbage til Generelt om The Game